oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
•
Stiže „crni petak” – kako da ne nasednemo na igru trgovaca i koji su saveti za mudru kupovinu
17/11/2023
Autor:
Info Press
Izvor:
Foto:
Popularni “crni petak” biće 24. novembra. Međutim, mnogi trgovci su već od početka meseca dali popuste, a društvene mreže preplavljene su reklamama sa ogromnim sniženjima. Dušan Uzelac sa portala Kamatica da se trgovci služe veoma moćnim marketinškim i psihološkim trikovima, ali da mi treba da se potrudimo da ne igramo tu igru. Mi treba da krenemo iz našeg novčanika i da razdvojimo ono što je želja od onoga što je potreba, savetuje Uzelac. Izlozi butika i radnje su već nedeljama oblepljeni natpisima, reklamama i sniženjima. Međutim, ono što se često desi je da to što je na izlogu nema u radnji. Dušan Uzelac ističe da takva vrsta reklame daje rezultate prodavcima. „Mi smo svedoci jedne trgovačke tranzicije, jer mi usvajamo neke prakse koje su na Zapadu itekako dale rezultate. To su sve oprobani marketinški trikovi ne bi li prodali više. To je ono što i nama nude danas ovde. Sve su to trikovi koji bi nas uvukli u prodavnicu, to ne mora obavezno da znači da će nas prevariti. To je malo teška reč, ali može da se kaže da je to sve spektar trikova i manevara koji koriste ne bi li vas privukli da uđete u prodavnicu, a u tom momentu kada uđete, onda je već mnogo lakše i da vam uzmu neki novac”, objašnjava Uzelac. Svedočimo tome da u svetu za „crni petak” budu redovi ispred prodavnica, ali i sve ono što prethodi „crnom petku”, a kasnije i „sajber ponedeljku” izaziva veliku pažnju kupaca. Međutim, u Srbiji to i dalje nije toliko zaživelo. Govoreći o tome da li ove godine možemo da očekujemo veće popuste, Uzelac kaže da teško da mogu da budu veći popusti. „Ti popusti nikada nisu ni oni pravi popusti kao što su na Zapadu. Da pojasnimo, na Zapadu postoje poreske olakšice prodavnicama koje svoje zalihe očiste pred fiskalnu godinu. To je ono što generiše te trgovačke praznike za njih i oni to fokusiraju oko božićnih i novogodišnjih praznika zato što smo tada najskloniji većoj potrošnji i darivanju. Sve to oni vrlo vešto znaju i upravljaju time”, poručuje Uzelac. Ističe i da je kod nas iz godine u godinu „crni petak” sve popularniji i iščekivaniji. „Trgovci ga oglašavaju sve jače i to je, u stvari, samo poziv u prodavnice, a svesni smo tih manipulacija sa cenama da oni ih drže na nekom nivou, možda blago i podignu, da bi to matematički predstavili kao sniženu cenu”, naglašava Uzelac. Ne možemo da se borimo protiv trgovačkih trikova, sve je do nas Ukazuje da se trgovci služe veoma moćnim marketinškim, ali i psihološkim trikovima, ali da mi treba da se potrudimo da ne igramo tu igru. “Teško je ne odreagovati na sve te pozive, to su vrlo moćni marketinški i psihološki trikovi koje koriste. Da ne pričamo o bojama koje koriste, svi tržni centri nemaju prozore da vas dezorijentišu, nemate tamo ni sat, ni prozor da vidite da li je pao mrak. Prijatno je okruženje, muzika, miris, čak i mirisne note puštaju ne bi li vas navili na lakšu potrošnju”, kaže Uzelac. Ističe da je da ne možemo da se borimo protiv tih trikova. “Mi treba da krenemo iz našeg ugla, iz našeg novčanika, iz našeg džepa i da merimo svaku stvar prema vrednosti koju ona donosi u našim životima. To ovako zvuči malo filozofski, ali upravo na taj način vam ništa ne znači što je nešto sa 10.000 dinara sada 5.000 dinara, ako to u vašem životu ne vredi ni tri, to je i dalje skupa stvar”, objasnio je Uzelac. Njegov savet je da razdvojimo želje od potreba. „Ono što stvarno vam čini život srećnim od onoga što vam čini trenutak srećnim. Nijedno ni drugo nije pogrešno. Samo izmerite ono što kupite, spremite budžet. Znači, pre nego što odete u prodavnicu, bar mentalno recite mogu da priuštim 5.000, 10.000, 50.000 dinara kako ko može i na taj način u stvari vežbajte jačinu kontrole nad budžetom. To je dugoročno uspešna strategija bez reakcije na to što kažu trgovci da li danas jeftinije nego juče ili će biti skuplje sutra, pa da vas prisile da donosite odluku”, savetuje Uzelac. Kada kupujemo na rate neophodna je matematika Često nam je kupovina lakša ako kupujemo na rate ili na čekove. Uzelac napominje da treba biti obazriv, kao i da je neophodno da dobro proračunamo. „Matematika je neophodna, nije to neka komplikovana matematika, ali moramo preuzeti odgovornost nad našim finansijama i to je ono što je u pozadini svake odluke o kupovini. Nije problem kupiti nešto što ćemo otplaćivati narednih pet godina, ali moramo biti svesni da ćemo narednih pet godina deo svojih prihoda odvajati na ime današnje kupovine. Znači zadužićemo budućeg sebe za današnji izbor”, kaže Uzelac. Nije pogrešno, dodaje, ali ako svesno pristanete na to onda nećete biti ljuti što vam naplaćuju ratu, jer znate što ste kupili. „A često se dešava da građani budu ljuti na banku, jer im oni naplaćuju ratu, ne sećajući se da su stvarno nešto kupili što im je učinilo zadovoljstvo”, zaključuje Uzelac.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
pročitaj još sličnih vesti
Sve više dece u Srbiji suočava se s problemom gojaznosti, a statistika postaje zabrinjavajuća. Nezdrave navike i nedostatak fizičke aktivnosti, dovode do ozbiljnih zdravstvenih problema. Zbog toga postoji program Čigotica, koji se sprovodi… […]
Od 1. jula na tržištu Evropske unije važe nove energetske oznake za električne uređaje. Ekspert za tehničko zakonodavstvo EU i usaglašenost proizvoda Mirko Đapić rekao je za RTS da će nove oznake biti… […]
Najoštrije osuđujem još jedan u nizu vandalskih činova onih, kojima je maltretiranje sugrađana, zaustavljanje saobraćaja i skrnavljenje zgrade Gradske kuće jedini politički program. Ovakvo ponašanje predstavlja nedopustiv oblik izražavanja nezadovoljstva i direktan napad… […]
U Kosjeriću se danas ponavljaju izbori na biračkom mestu 25. Vladajuća koalicija SNS-SPS je 8. juna u Kosjeriću dobila jedan mandat i 51 glas više od opozicione liste “Ujedinjeni za Kosjerić”. Na biračkom… […]
,,Ajduci” iz Čačka pobednici su 7.Hajduk festa održanog u Guči u nedelju, 29.juna . Drugo mesto zauzeli su ,,Migovci” iz Guče, a treća nagarada pripala je ekipi ,,Hajduci” iz Lučana. U sportskom delu … […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Popularni “crni petak” biće 24. novembra. Međutim, mnogi trgovci su već od početka meseca dali popuste, a društvene mreže preplavljene su reklamama sa ogromnim sniženjima. Dušan Uzelac sa portala Kamatica da se trgovci služe veoma moćnim marketinškim i psihološkim trikovima, ali da mi treba da se potrudimo da ne igramo tu igru. Mi treba da krenemo iz našeg novčanika i da razdvojimo ono što je želja od onoga što je potreba, savetuje Uzelac. Izlozi butika i radnje su već nedeljama oblepljeni natpisima, reklamama i sniženjima. Međutim, ono što se često desi je da to što je na izlogu nema u radnji. Dušan Uzelac ističe da takva vrsta reklame daje rezultate prodavcima. „Mi smo svedoci jedne trgovačke tranzicije, jer mi usvajamo neke prakse koje su na Zapadu itekako dale rezultate. To su sve oprobani marketinški trikovi ne bi li prodali više. To je ono što i nama nude danas ovde. Sve su to trikovi koji bi nas uvukli u prodavnicu, to ne mora obavezno da znači da će nas prevariti. To je malo teška reč, ali može da se kaže da je to sve spektar trikova i manevara koji koriste ne bi li vas privukli da uđete u prodavnicu, a u tom momentu kada uđete, onda je već mnogo lakše i da vam uzmu neki novac”, objašnjava Uzelac. Svedočimo tome da u svetu za „crni petak” budu redovi ispred prodavnica, ali i sve ono što prethodi „crnom petku”, a kasnije i „sajber ponedeljku” izaziva veliku pažnju kupaca. Međutim, u Srbiji to i dalje nije toliko zaživelo. Govoreći o tome da li ove godine možemo da očekujemo veće popuste, Uzelac kaže da teško da mogu da budu veći popusti. „Ti popusti nikada nisu ni oni pravi popusti kao što su na Zapadu. Da pojasnimo, na Zapadu postoje poreske olakšice prodavnicama koje svoje zalihe očiste pred fiskalnu godinu. To je ono što generiše te trgovačke praznike za njih i oni to fokusiraju oko božićnih i novogodišnjih praznika zato što smo tada najskloniji većoj potrošnji i darivanju. Sve to oni vrlo vešto znaju i upravljaju time”, poručuje Uzelac. Ističe i da je kod nas iz godine u godinu „crni petak” sve popularniji i iščekivaniji. „Trgovci ga oglašavaju sve jače i to je, u stvari, samo poziv u prodavnice, a svesni smo tih manipulacija sa cenama da oni ih drže na nekom nivou, možda blago i podignu, da bi to matematički predstavili kao sniženu cenu”, naglašava Uzelac. Ne možemo da se borimo protiv trgovačkih trikova, sve je do nas Ukazuje da se trgovci služe veoma moćnim marketinškim, ali i psihološkim trikovima, ali da mi treba da se potrudimo da ne igramo tu igru. “Teško je ne odreagovati na sve te pozive, to su vrlo moćni marketinški i psihološki trikovi koje koriste. Da ne pričamo o bojama koje koriste, svi tržni centri nemaju prozore da vas dezorijentišu, nemate tamo ni sat, ni prozor da vidite da li je pao mrak. Prijatno je okruženje, muzika, miris, čak i mirisne note puštaju ne bi li vas navili na lakšu potrošnju”, kaže Uzelac. Ističe da je da ne možemo da se borimo protiv tih trikova. “Mi treba da krenemo iz našeg ugla, iz našeg novčanika, iz našeg džepa i da merimo svaku stvar prema vrednosti koju ona donosi u našim životima. To ovako zvuči malo filozofski, ali upravo na taj način vam ništa ne znači što je nešto sa 10.000 dinara sada 5.000 dinara, ako to u vašem životu ne vredi ni tri, to je i dalje skupa stvar”, objasnio je Uzelac. Njegov savet je da razdvojimo želje od potreba. „Ono što stvarno vam čini život srećnim od onoga što vam čini trenutak srećnim. Nijedno ni drugo nije pogrešno. Samo izmerite ono što kupite, spremite budžet. Znači, pre nego što odete u prodavnicu, bar mentalno recite mogu da priuštim 5.000, 10.000, 50.000 dinara kako ko može i na taj način u stvari vežbajte jačinu kontrole nad budžetom. To je dugoročno uspešna strategija bez reakcije na to što kažu trgovci da li danas jeftinije nego juče ili će biti skuplje sutra, pa da vas prisile da donosite odluku”, savetuje Uzelac. Kada kupujemo na rate neophodna je matematika Često nam je kupovina lakša ako kupujemo na rate ili na čekove. Uzelac napominje da treba biti obazriv, kao i da je neophodno da dobro proračunamo. „Matematika je neophodna, nije to neka komplikovana matematika, ali moramo preuzeti odgovornost nad našim finansijama i to je ono što je u pozadini svake odluke o kupovini. Nije problem kupiti nešto što ćemo otplaćivati narednih pet godina, ali moramo biti svesni da ćemo narednih pet godina deo svojih prihoda odvajati na ime današnje kupovine. Znači zadužićemo budućeg sebe za današnji izbor”, kaže Uzelac. Nije pogrešno, dodaje, ali ako svesno pristanete na to onda nećete biti ljuti što vam naplaćuju ratu, jer znate što ste kupili. „A često se dešava da građani budu ljuti na banku, jer im oni naplaćuju ratu, ne sećajući se da su stvarno nešto kupili što im je učinilo zadovoljstvo”, zaključuje Uzelac.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Pročitaj slične vesti
Sve više dece u Srbiji suočava se s problemom gojaznosti, a statistika postaje zabrinjavajuća. Nezdrave navike i nedostatak fizičke aktivnosti, dovode do ozbiljnih zdravstvenih problema. Zbog toga postoji program Čigotica, koji se sprovodi… […]
Od 1. jula na tržištu Evropske unije važe nove energetske oznake za električne uređaje. Ekspert za tehničko zakonodavstvo EU i usaglašenost proizvoda Mirko Đapić rekao je za RTS da će nove oznake biti… […]
Najoštrije osuđujem još jedan u nizu vandalskih činova onih, kojima je maltretiranje sugrađana, zaustavljanje saobraćaja i skrnavljenje zgrade Gradske kuće jedini politički program. Ovakvo ponašanje predstavlja nedopustiv oblik izražavanja nezadovoljstva i direktan napad… […]
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs