oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
04/06/2025
Autor:
Info Press
Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja
Foto: Agencija za bezbednost saobraćaja
Novi zakon o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da dočeka vozače u Srbiji do kraja 2025. godine. Stručnjaci kažu da će on ujedno biti i najstroži dosad, a neke od novina mogle bi da budu nulta tolerancija na alkohol, alko-brave, trajno oduzimanje vozila, ali i visina kazne naspram primanja. Dok novi Zakon o bezbednosti saobraćaja ne stigne u Skupštinu, građani Srbije imaju mogućnost da šalju svoje predloge na mejl adresu zobs.predlozi@abs.gov.rs. Do sada je na adresu Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS) stiglo više od 150 predloga, a svaki od njih razmatra radna grupa koju čine predstavnici MUP-a, ministarstva, akademskih i naučnih institucija, nevladinih organizacija, kao i pravosuđa. Ono što je najviše zapalo za oko, kako vozačima, tako i stručnjacima jeste predlog da se kazne za saobraćajne prekršaje prilagode primanjima vozača. „To znači da ako neko ima platu milion dinara i napravi saobraćajni prekršaj, da njegova kazna bude značajno veća u odnosu na nekog ko ima platu 50.000 dinara“, objasnio je ranije Milan Ilić, savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS). Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za „Blic“ kaže da ovakva praksa postoji u pojedinim zemljama oko nas. Ipak, smatra da u Srbiji postoji jedan problem kada je u pitanju određivanje primanja kod pojedinih građana. „Zamislite da policija zaustavi jednu od poznatih bahatih vozačica sa estrade koja upravlja vozilom od 100.000 evra, a prijavljena je na minimalac. Ovakva praksa postoji u nekim državama, ali to su države gde je vrlo strogo uređen poreski sistem i gde ne možete sresti ličnost koja je prijavljena na minimalac, dok mu je stvarna imovina je daleko iznad proseka“, pojašnjava Okanović. On dodaje da nije dovoljno da novi zakon bude strog samo prema vozačima i pešacima, već i prema onima koji održavaju puteve. „Zakon mora da bude strog i prema putarima koji u zimskom periodu ne očiste sneg i led i ne bave se održavanjem puteva, popravkama rupa i zamenom saobraćajnih znakova, jer su to i te kako faktori koji dovode do saobraćajnih nesreća“, dodaje Okanović. Kako kaže, predlozi građana su od velikog značaja za menjanje zakona, a mnoge stavke u zakonu iz 2009. godine bile su zapravo ideje „običnih“ građana. „Svaki dan nam stižu predlozi. Ima veoma dobrih predloga. Sećam se da u zakonu iz 2009. godine ima najmanje 20 predloga koji su stigli od strane građana“, pojašnjava naš sagovornik. Podsetimo, postoji čak 18 izmena o kojima se govori i koje bi trebalo da budu deo novog Zakona o bezbednosti saobraćaja. Ovo su neke od najstrožih koje bi trebalo da stupe na snagu: Trajno oduzimanje vozila .“U praksi se dešavalo da isti vozači, nakon skraćenih postupaka, vrlo brzo ponovo dobiju vozilo koje im je prethodno oduzeto, i da nastave sa rizičnim ponašanjem. Novi zakon predviđa oštriju reakciju sistema“, kaže Ilić. Po novom ZOBS-u za ponovno činjenje tih prekršaja i posle dve pravosnažne osude, vozači bi, umesto privremeno na dve godine, sada trajno ostajali bez svojih automobila. „Vozači koji su izvršili teške prekršaje u kratkom vremenskom roku veoma su rizični. Praksa ja pokazala sledeće: Da je svako to vozilo bilo odmah vraćeno jer je postupak bio rađen po skraćenom postupku. Kako je postupak završen skraćeno, tako je za skraćeno vreme i vraćeno to vozilo. Imali smo slučaj da je nekoliko lica više puta bilo oduzeto vozilo i više puta vraćeno“, objašnjava Milan Ilić. Uvođenje alko-brava u vozila Podaci Agencije pokazuju da je alkohol prisutan kod vozača u oko 11% saobraćajnih nezgoda sa nastradalim licima. Predlog je da se uvedu takozvane alko-brave koje onemogućavaju pokretanje vozila dok vozač ne dokaže da nema alkohola u organizmu. Posebno se razmatra obavezna ugradnja ovih uređaja za višestruke prekršioce! Promena forme probne vozačke dozvole .“Na taj način, mladi vozači će moći da voze i u inostranstvu, što do sada nije bilo moguće. Ova izmena je rezultat brojnih zahteva mladih i njihovih roditelja“, navodi Ilić za „Blic“. Strože kazne za nevezivanje pojasa .Planira se da i vozači u putničkim vozilima snose odgovornost ukoliko lica u njihovom vozilu nisu vezana, otkriva Ilić za „Blic“. „Moramo biti hrabri i pragmatični sa novim rešenjima, ako to može spasiti i jedan jedini život u saobraćaju“ naglašava Ilić. Tako da, prema rečima, Milana Ilić, postoji mogućnost uvođenja ove izmene u novi Zakon o bezbednosti saobraćaja.
Jedna od najozbiljnijih novina odnosi se na mogućnost trajnog oduzimanja vozila vozačima koji učestalo čine teške saobraćajne prekršaje.
Takođe, ono što je izazvalo veliku pažnju u javnosti jesu alko-brave.
Mladi vozači više neće imati probnu vozačku u dosadašnjem obliku. Umesto toga, dobijali bi standardnu vozačku dozvolu sa posebnim kodom koji označava ograničenja koja važe na teritoriji Srbije.
Prema istraživanju ABS-a, postoji značajan potencijal za povećanje upotrebe sigurnosnog pojasa uvođenjem strožih kazni – ne samo za putnike, već i za vozače ako putnici nisu vezani.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
pročitaj još sličnih vesti
Letnji red vožnje – školski raspust biće na snazi od ponedeljka, 23. juna, zbog završetka nastave za učenike osnovnih i srednjih škola na teritoriji grada Užica, obavestili su iz Javnog preduzeća “Užice razvoj”… […]
Ogranak Elektrodistrubucije Užice izvodiće radove na rekonstrukciji distributivne elektroenergetske mreže, u cilju unapređenja kvaliteta napajanja električnom energijom. Zbog navedenih radova, u petak 20. juna, u periodu od 08:00 do 17:00 časova, bez električne… […]
Zlatibor će od 20. do 22. juna biti epicentar auto-moto sporta u regionu, kada se organizuje brdska trka „Nagrada Zlatibora 2025 – Memorijal Ratko Ćuruvija“, u okviru Kupa Zlatibora. Očekuje se dolazak velikog… […]
Povodom velikog jubileja- 75 godina postojanja i rada Valjaonica bakra Sevojno organizovala je manifestaciju pod nazivom „75 poklon paketića deci do 10 godina starosti“. Akcija je izazvala veliko interesovanje, a na svečanoj ceremoniji… […]
Na području Spomenika prirode „Slapivi Sopotince“, na samo 20 kilometara od Prijepolja, obnovljen je drveni pešački most, koga su turisti nazvali Most ljubavi“. Stari most je prošle godine odnela bujica tokom velikog klizišta,… […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Novi zakon o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da dočeka vozače u Srbiji do kraja 2025. godine. Stručnjaci kažu da će on ujedno biti i najstroži dosad, a neke od novina mogle bi da budu nulta tolerancija na alkohol, alko-brave, trajno oduzimanje vozila, ali i visina kazne naspram primanja. Dok novi Zakon o bezbednosti saobraćaja ne stigne u Skupštinu, građani Srbije imaju mogućnost da šalju svoje predloge na mejl adresu zobs.predlozi@abs.gov.rs. Do sada je na adresu Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS) stiglo više od 150 predloga, a svaki od njih razmatra radna grupa koju čine predstavnici MUP-a, ministarstva, akademskih i naučnih institucija, nevladinih organizacija, kao i pravosuđa. Ono što je najviše zapalo za oko, kako vozačima, tako i stručnjacima jeste predlog da se kazne za saobraćajne prekršaje prilagode primanjima vozača. „To znači da ako neko ima platu milion dinara i napravi saobraćajni prekršaj, da njegova kazna bude značajno veća u odnosu na nekog ko ima platu 50.000 dinara“, objasnio je ranije Milan Ilić, savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS). Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za „Blic“ kaže da ovakva praksa postoji u pojedinim zemljama oko nas. Ipak, smatra da u Srbiji postoji jedan problem kada je u pitanju određivanje primanja kod pojedinih građana. „Zamislite da policija zaustavi jednu od poznatih bahatih vozačica sa estrade koja upravlja vozilom od 100.000 evra, a prijavljena je na minimalac. Ovakva praksa postoji u nekim državama, ali to su države gde je vrlo strogo uređen poreski sistem i gde ne možete sresti ličnost koja je prijavljena na minimalac, dok mu je stvarna imovina je daleko iznad proseka“, pojašnjava Okanović. On dodaje da nije dovoljno da novi zakon bude strog samo prema vozačima i pešacima, već i prema onima koji održavaju puteve. „Zakon mora da bude strog i prema putarima koji u zimskom periodu ne očiste sneg i led i ne bave se održavanjem puteva, popravkama rupa i zamenom saobraćajnih znakova, jer su to i te kako faktori koji dovode do saobraćajnih nesreća“, dodaje Okanović. Kako kaže, predlozi građana su od velikog značaja za menjanje zakona, a mnoge stavke u zakonu iz 2009. godine bile su zapravo ideje „običnih“ građana. „Svaki dan nam stižu predlozi. Ima veoma dobrih predloga. Sećam se da u zakonu iz 2009. godine ima najmanje 20 predloga koji su stigli od strane građana“, pojašnjava naš sagovornik. Podsetimo, postoji čak 18 izmena o kojima se govori i koje bi trebalo da budu deo novog Zakona o bezbednosti saobraćaja. Ovo su neke od najstrožih koje bi trebalo da stupe na snagu: Trajno oduzimanje vozila .“U praksi se dešavalo da isti vozači, nakon skraćenih postupaka, vrlo brzo ponovo dobiju vozilo koje im je prethodno oduzeto, i da nastave sa rizičnim ponašanjem. Novi zakon predviđa oštriju reakciju sistema“, kaže Ilić. Po novom ZOBS-u za ponovno činjenje tih prekršaja i posle dve pravosnažne osude, vozači bi, umesto privremeno na dve godine, sada trajno ostajali bez svojih automobila. „Vozači koji su izvršili teške prekršaje u kratkom vremenskom roku veoma su rizični. Praksa ja pokazala sledeće: Da je svako to vozilo bilo odmah vraćeno jer je postupak bio rađen po skraćenom postupku. Kako je postupak završen skraćeno, tako je za skraćeno vreme i vraćeno to vozilo. Imali smo slučaj da je nekoliko lica više puta bilo oduzeto vozilo i više puta vraćeno“, objašnjava Milan Ilić. Uvođenje alko-brava u vozila Podaci Agencije pokazuju da je alkohol prisutan kod vozača u oko 11% saobraćajnih nezgoda sa nastradalim licima. Predlog je da se uvedu takozvane alko-brave koje onemogućavaju pokretanje vozila dok vozač ne dokaže da nema alkohola u organizmu. Posebno se razmatra obavezna ugradnja ovih uređaja za višestruke prekršioce! Promena forme probne vozačke dozvole .“Na taj način, mladi vozači će moći da voze i u inostranstvu, što do sada nije bilo moguće. Ova izmena je rezultat brojnih zahteva mladih i njihovih roditelja“, navodi Ilić za „Blic“. Strože kazne za nevezivanje pojasa .Planira se da i vozači u putničkim vozilima snose odgovornost ukoliko lica u njihovom vozilu nisu vezana, otkriva Ilić za „Blic“. „Moramo biti hrabri i pragmatični sa novim rešenjima, ako to može spasiti i jedan jedini život u saobraćaju“ naglašava Ilić. Tako da, prema rečima, Milana Ilić, postoji mogućnost uvođenja ove izmene u novi Zakon o bezbednosti saobraćaja.
Jedna od najozbiljnijih novina odnosi se na mogućnost trajnog oduzimanja vozila vozačima koji učestalo čine teške saobraćajne prekršaje.
Takođe, ono što je izazvalo veliku pažnju u javnosti jesu alko-brave.
Mladi vozači više neće imati probnu vozačku u dosadašnjem obliku. Umesto toga, dobijali bi standardnu vozačku dozvolu sa posebnim kodom koji označava ograničenja koja važe na teritoriji Srbije.
Prema istraživanju ABS-a, postoji značajan potencijal za povećanje upotrebe sigurnosnog pojasa uvođenjem strožih kazni – ne samo za putnike, već i za vozače ako putnici nisu vezani.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Pročitaj slične vesti
Letnji red vožnje – školski raspust biće na snazi od ponedeljka, 23. juna, zbog završetka nastave za učenike osnovnih i srednjih škola na teritoriji grada Užica, obavestili su iz Javnog preduzeća “Užice razvoj”… […]
Ogranak Elektrodistrubucije Užice izvodiće radove na rekonstrukciji distributivne elektroenergetske mreže, u cilju unapređenja kvaliteta napajanja električnom energijom. Zbog navedenih radova, u petak 20. juna, u periodu od 08:00 do 17:00 časova, bez električne… […]
Zlatibor će od 20. do 22. juna biti epicentar auto-moto sporta u regionu, kada se organizuje brdska trka „Nagrada Zlatibora 2025 – Memorijal Ratko Ćuruvija“, u okviru Kupa Zlatibora. Očekuje se dolazak velikog… […]
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs