Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
23/07/2024
Autor:
Gordana Rajičić
Izvor: Infopress
Foto: Infopress
Retki su odgovorni i profesionalni lokalni mediji iz kojih građani mogu da dobiju potpune i objektivne informacije, jer pod snažnim pritiskom koji stiže iz političkih krugova, mediji prećutkuju događaje ili o njima izveštavaju selektivno i nepotpuno. U takvim uslovima, evidentno je da veze i interakcije građana i medija ima sve manje, a ugrožena je i održivost medija, pa se mediji svode na puko preživljavanje, čime se potiskuje njihova funkcija širenja i razvijanja demokratske kulture, vrednosti i ideja. Prema podacima Agencije za privredne registre u Srbiji zvanično radi 2.508 medija. U registru su: 937 štampanih medija, 751 internet portal, 333 radio stanice, 244 televizijske stanice i 28 novinskih agencija. Pored ovoliko velikog broja onih koji čine „sedmu silu” u Srbiji, diskutabilno je na koji način se građani na lokalnom nivou informišu. Od televizijskih kuća u Čačku sugrađani uglavnom znaju da postoji TV Galaksija 32, TvLav plus I Telemark. Za dopisništva nacionalnih televizija nisu upoznati . U Čačku postoje četiri televizijske stanice, kao i znatan broj registrovanih portala i produkcija. Veliki broj lokalnih medija se godinama unazad nalazi u izuzetno teškoj finansijskoj situaciji. Ključni problemi u slučaju lokalnih medija se odnose ne samo na nedostatak finansijskih sredstava, već i na nedostatak tehničkih znanja i kadrova. Na pitanje kakva je situacija u medijima u smislu održivosti lokalnih medija i da li su lokalni mediji samoodrživi Gvozden Nikolić, direktor I vlasnik video produkcije Glas Zapadne Srbije, kaže da su lokalni mediji zaista u nezavidnoj situaciji. ,,Veliki broj lokalnih medija, ako pričamo o Čačku, nema dovoljno radne snage, ni novinarskog kadra , ni tehničkog ososblja. Televizija je jako skupa igračka I pogotovu je kod njih teška situacija. Postoji i veliki broj portala”, kazao je Nikolić navodeći da je za svoju video produkciju siguran da je samoodrživa dok za druge to ne može da kaže, a im a I onih , istakao je , koji su daleko ispod crvene linije. Vršilac dužnosti direktora najstarije tlelevizijske kuće u Čačku Nenad Nikolić kaže da su lokalni mediji samoodrživi I to se pokazalo upravo na primeru televizija koje su uspele da prevaziđu tranzicione periode. ,, Televizija Galaksija 32 postoji već 31 godinu sa skoro nesmanjenim kapacitetima, brojem ljudi, saradnika, novinara, brojem ljudi u režiji. Promenili su se načini finansiranja I možda ti trenuci što bržeg prilagođavanja nastaloj situaciji su omogućili određenom broju medija da preživi. Konkretno, u Čačku za ovih 30 godina mi smo uz kolege koje su ovde funkcionisale kao što je TV Spektrum, Televizija Čačak, a pojavili su se I drugi mediji. Pitanje je samo koliko će moći ovakvim tempom da se održi naš posao”, rekao nam je Nikolić. Prema mišljenju novinarke I nekadašnje urednice TV Lav plus Vesne Radović lokalni mediji jedva opstaju I da je nizak stepen samoodrživosti. ,, Kada imamo u vidu kompletnu situaciju u državi gde je malo para , da privreda, iako kažu da je jaka, malo izdvaja za medije, da je teško doći do komintenata, do sponzorstava određenih programskih sadržaja, da je vrlo ograničen procenat učešća lokalnih medija u projektnom finansiranju, onda zaista mislim d a su mediji u vrlo nezavidnoj situaciji I da moraju da se snalaze kako znaju I umeju I na razno razne načine da se dovijaju da bi obezbedili novac”, rekla je između ostalog Radović. lokalni mediji su prevashodno upućeni na državne izvore finansiranja zbog nerazvijenog i siromašnog medijskog i oglašivačkog tržišta . Raspodela novca po osnovu konkursa najdirektnije utiče na održivost medija i kvalitet lokalnog informisanja. Predstavnici medija kažu da je došlo do velikih promena kada je u pitanju oglašivačko tržište . ,,Kada su u pitanju oglašivači TV Galaksija 32 je ranije imala dosta posla od agencija iz Beograda koje su se bavile na nacionalnom nivou zakupom prostora za oglašavanje. Tu su bile reklame , gostovanja u studiju, informativno praćenje . Tu je čini mi se došlo do najveće promene. Manje je tih upita. Reklamni spotovi su u poslednje vreme se sveli na minimum”, kaže Nikolić. Novinarka Vesna Radović podseća da je ranije bila veća zainteresovanost velikih nacionalnih kompanija da se oglašavaju na lokalnom tržištu. Danas je drugačija situacija , ističe, što je , naglašava , potpuno razumljivo. Oni biraju nacionalne frekvencije jer gledaju koji je to najširi deo populacije do koje će njihova reklamna kampanja doći , rekla je između ostalog naša koleginica. I vlasnik videpo produkcije Glas zapadne Srbije smatra da je oglašivačko tržište jako tanko. Pravo na informisanost jedno je od osnovnih ljudskih prava. Kroz svoj rad lokalni mediji upravo preuzimaju na sebe odgovornost da sugrađanima obezbede ostvarenje ovog prava. Sugrađani kažu da se uglavnom informišu putem portal. Jedan broj, manji , gleda lokalne televizije. Za one koji žive u inostranstvu lokalni mediji su naglšavaju jako važni zato što hoće da znaju šta se radi u njihovom gradu. Govoreći o objektivnom informisanju lokalnih medija mišljenja političara su podeljena Sanja Ćalović, član GrO Socijalističke partije Srbije u Čačku , smatra da je važno objektivno informisanje, ali da postoje lokalni mediji koji imaju isključivo kritički pristup, što ne znači da takvi mediji ne treba da postoje , ali, kaže Ćalović, mora se pridržavato nekih osnovnih etičkih I moralnih pravila. Dragan Bisenić iz Grupe građana Čačak je naš je rekao da pošto su mediji uglavnom zavisni ne možemo , naglasio je, očekivati da budu objektivni . Violeta Marković iz Narodne stranke kaže da su nam potrebni objektivni mediji , posebno lokalni jer oni treba da se bave svakodnevnim životom Čačana I građana u regionu. Sa druge strane Aleksandar Maksimović iz Gradskog odbora Srpske napredne stranke naglašava d a apsolutno nije zadovoljan radom većine portal I drugih lokalnih medija . Možda bi , dodaje, izdvojio samo par pozitivnih primera, dok oni sa nacionalnom frekvencijom uglavnom se svrstajau na jednu ili drugu starnu. Nejednaka pozicija lokalnih i regionalnih medija ogleda se i u finansiranju preko sistema javnih nabavki ili sklapanja ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji. Ekonomski pritisci lokalnih vlasti kroz neraspisivanje konkursa ili izdvajanje nedovoljnih sredstava za projektno sufinansiranje, favorizovanje pojedinih medija kroz raspodelu sredstava, postali su dominantan oblik pritisaka poslednjih godina. Zbog teškog položaja prvenstveno lokalnih medija , naše kolege smatraju da bi država trebalo da iznađe dodatni model koji bi pomogao opstanku lokalnih medija van postojećeg projektnog sufinansiranja. Medijsko okruženje danas favorizuje brzinu, za razliku od tradicionalnih medija, gde je bilo važno da vest bude tačna, proverena i objektivna. Prema najnovijem istraživanju koje je sproveo CESID više od petine stanovnika ne veruje nijednom mediju. Kvalitetno informisanje ključno je za građane, ali i za njihovu participaciju u demokratskom društvu. U tom smislu, odgovornost medija za obezbeđivanje pouzdanih, proverenih, tačnih i nepristrasnih informacija ključna je u svakom društvu, a posebno u društvima sa relativno niskim nivoom političke kulture, demokratske tradicije i medijske pismenosti, u kojima je manipulativna moć velika. Govoreći o kvalitetu lokalnog informisanja Gvozden Nikolić, kako je rekao , odgovorno tvrdi, da na kvalitet lokalnog informisanja utiču politikanti I političari. I to , kaže, ne oni političari koji se bave politikom iz redova stranaka, već politikantski mediji. Navodi primer jednog medija iz Čačka koji se , kaže, kandidovao na izborima. Nenad Nikolić smarta da bi viče pažnje trebalo posvetiti školovanju novih kadrova. Vesna Radović kaže da je veoma bitno imati jednu dobru, ili više dobrih televizija . Naglašava da je konkurencija jako dobra , jer ona uvek iznedri kvalitet. Svi akteri na medijskoj sceni od medijske zajednice do institucija i samih građana saglasni su da je ogroman značaj lokalnih medija za informisanje građana, ali da je položaj medija i novinara – nikad teži. Jedan od razloga leži u velikim zloupotrebama seta medijskih zakona, a posebno u oblasti projektnog sufinansiranja netransparentne dodele sredstava i izdvajanja simboličnih sredstava za medijske projekte i za proizvodnju medijskih sadržaja u javnom interesu građana.














Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

pročitaj još sličnih vesti
Dušica Jovašević iz Čačka vlasnica kozmetičkog salona „Bella D” dobitnica je nagrade „Business Women Awards” . Ovo priznanje dodeljuje Privredna komora Srbije i Focus radio u cilju promovisanja ženskog preduzetništva. ,, Meni priznanje… […]
U okviru projekta Inkluzija Roma u Romskom domu u Čačku uručeni su paketi koji sadrže sredstva za higijenu za 150 romskih porodica. Vrednost investicije je milion i 400 hiljad a dinara. Sredstva … […]
Ekipe JKP “Moravac” I “Gradsko zelenilo” su u toku noći očistile sve putne pravce u višim predelima tako da su svi putevi na području grada prohodni I saobraćaj se nesmetano odvija. U višim… […]
Zlatibor je još jednom potvrdio da je naposećenija domaća destinacija, a kako bi zadržao primat i ove zime, Turistička organizacija Zlatibor, već uveliko radi na kreiranju sadržaja koji će privući rekordan broj gostiju.… […]
Povremene snežne padavine stvorile su zimske uslove na planinskim putevima centralne, zapadne i jugozapadne Srbije, a novi sneg najavljen je i za danas. U višim predelima može biti raskvašenog ili mestimično ugaženog snega… […]

pretraži sajt

Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Retki su odgovorni i profesionalni lokalni mediji iz kojih građani mogu da dobiju potpune i objektivne informacije, jer pod snažnim pritiskom koji stiže iz političkih krugova, mediji prećutkuju događaje ili o njima izveštavaju selektivno i nepotpuno. U takvim uslovima, evidentno je da veze i interakcije građana i medija ima sve manje, a ugrožena je i održivost medija, pa se mediji svode na puko preživljavanje, čime se potiskuje njihova funkcija širenja i razvijanja demokratske kulture, vrednosti i ideja. Prema podacima Agencije za privredne registre u Srbiji zvanično radi 2.508 medija. U registru su: 937 štampanih medija, 751 internet portal, 333 radio stanice, 244 televizijske stanice i 28 novinskih agencija. Pored ovoliko velikog broja onih koji čine „sedmu silu” u Srbiji, diskutabilno je na koji način se građani na lokalnom nivou informišu. Od televizijskih kuća u Čačku sugrađani uglavnom znaju da postoji TV Galaksija 32, TvLav plus I Telemark. Za dopisništva nacionalnih televizija nisu upoznati . U Čačku postoje četiri televizijske stanice, kao i znatan broj registrovanih portala i produkcija. Veliki broj lokalnih medija se godinama unazad nalazi u izuzetno teškoj finansijskoj situaciji. Ključni problemi u slučaju lokalnih medija se odnose ne samo na nedostatak finansijskih sredstava, već i na nedostatak tehničkih znanja i kadrova. Na pitanje kakva je situacija u medijima u smislu održivosti lokalnih medija i da li su lokalni mediji samoodrživi Gvozden Nikolić, direktor I vlasnik video produkcije Glas Zapadne Srbije, kaže da su lokalni mediji zaista u nezavidnoj situaciji. ,,Veliki broj lokalnih medija, ako pričamo o Čačku, nema dovoljno radne snage, ni novinarskog kadra , ni tehničkog ososblja. Televizija je jako skupa igračka I pogotovu je kod njih teška situacija. Postoji i veliki broj portala”, kazao je Nikolić navodeći da je za svoju video produkciju siguran da je samoodrživa dok za druge to ne može da kaže, a im a I onih , istakao je , koji su daleko ispod crvene linije. Vršilac dužnosti direktora najstarije tlelevizijske kuće u Čačku Nenad Nikolić kaže da su lokalni mediji samoodrživi I to se pokazalo upravo na primeru televizija koje su uspele da prevaziđu tranzicione periode. ,, Televizija Galaksija 32 postoji već 31 godinu sa skoro nesmanjenim kapacitetima, brojem ljudi, saradnika, novinara, brojem ljudi u režiji. Promenili su se načini finansiranja I možda ti trenuci što bržeg prilagođavanja nastaloj situaciji su omogućili određenom broju medija da preživi. Konkretno, u Čačku za ovih 30 godina mi smo uz kolege koje su ovde funkcionisale kao što je TV Spektrum, Televizija Čačak, a pojavili su se I drugi mediji. Pitanje je samo koliko će moći ovakvim tempom da se održi naš posao”, rekao nam je Nikolić. Prema mišljenju novinarke I nekadašnje urednice TV Lav plus Vesne Radović lokalni mediji jedva opstaju I da je nizak stepen samoodrživosti. ,, Kada imamo u vidu kompletnu situaciju u državi gde je malo para , da privreda, iako kažu da je jaka, malo izdvaja za medije, da je teško doći do komintenata, do sponzorstava određenih programskih sadržaja, da je vrlo ograničen procenat učešća lokalnih medija u projektnom finansiranju, onda zaista mislim d a su mediji u vrlo nezavidnoj situaciji I da moraju da se snalaze kako znaju I umeju I na razno razne načine da se dovijaju da bi obezbedili novac”, rekla je između ostalog Radović. lokalni mediji su prevashodno upućeni na državne izvore finansiranja zbog nerazvijenog i siromašnog medijskog i oglašivačkog tržišta . Raspodela novca po osnovu konkursa najdirektnije utiče na održivost medija i kvalitet lokalnog informisanja. Predstavnici medija kažu da je došlo do velikih promena kada je u pitanju oglašivačko tržište . ,,Kada su u pitanju oglašivači TV Galaksija 32 je ranije imala dosta posla od agencija iz Beograda koje su se bavile na nacionalnom nivou zakupom prostora za oglašavanje. Tu su bile reklame , gostovanja u studiju, informativno praćenje . Tu je čini mi se došlo do najveće promene. Manje je tih upita. Reklamni spotovi su u poslednje vreme se sveli na minimum”, kaže Nikolić. Novinarka Vesna Radović podseća da je ranije bila veća zainteresovanost velikih nacionalnih kompanija da se oglašavaju na lokalnom tržištu. Danas je drugačija situacija , ističe, što je , naglašava , potpuno razumljivo. Oni biraju nacionalne frekvencije jer gledaju koji je to najširi deo populacije do koje će njihova reklamna kampanja doći , rekla je između ostalog naša koleginica. I vlasnik videpo produkcije Glas zapadne Srbije smatra da je oglašivačko tržište jako tanko. Pravo na informisanost jedno je od osnovnih ljudskih prava. Kroz svoj rad lokalni mediji upravo preuzimaju na sebe odgovornost da sugrađanima obezbede ostvarenje ovog prava. Sugrađani kažu da se uglavnom informišu putem portal. Jedan broj, manji , gleda lokalne televizije. Za one koji žive u inostranstvu lokalni mediji su naglšavaju jako važni zato što hoće da znaju šta se radi u njihovom gradu. Govoreći o objektivnom informisanju lokalnih medija mišljenja političara su podeljena Sanja Ćalović, član GrO Socijalističke partije Srbije u Čačku , smatra da je važno objektivno informisanje, ali da postoje lokalni mediji koji imaju isključivo kritički pristup, što ne znači da takvi mediji ne treba da postoje , ali, kaže Ćalović, mora se pridržavato nekih osnovnih etičkih I moralnih pravila. Dragan Bisenić iz Grupe građana Čačak je naš je rekao da pošto su mediji uglavnom zavisni ne možemo , naglasio je, očekivati da budu objektivni . Violeta Marković iz Narodne stranke kaže da su nam potrebni objektivni mediji , posebno lokalni jer oni treba da se bave svakodnevnim životom Čačana I građana u regionu. Sa druge strane Aleksandar Maksimović iz Gradskog odbora Srpske napredne stranke naglašava d a apsolutno nije zadovoljan radom većine portal I drugih lokalnih medija . Možda bi , dodaje, izdvojio samo par pozitivnih primera, dok oni sa nacionalnom frekvencijom uglavnom se svrstajau na jednu ili drugu starnu. Nejednaka pozicija lokalnih i regionalnih medija ogleda se i u finansiranju preko sistema javnih nabavki ili sklapanja ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji. Ekonomski pritisci lokalnih vlasti kroz neraspisivanje konkursa ili izdvajanje nedovoljnih sredstava za projektno sufinansiranje, favorizovanje pojedinih medija kroz raspodelu sredstava, postali su dominantan oblik pritisaka poslednjih godina. Zbog teškog položaja prvenstveno lokalnih medija , naše kolege smatraju da bi država trebalo da iznađe dodatni model koji bi pomogao opstanku lokalnih medija van postojećeg projektnog sufinansiranja. Medijsko okruženje danas favorizuje brzinu, za razliku od tradicionalnih medija, gde je bilo važno da vest bude tačna, proverena i objektivna. Prema najnovijem istraživanju koje je sproveo CESID više od petine stanovnika ne veruje nijednom mediju. Kvalitetno informisanje ključno je za građane, ali i za njihovu participaciju u demokratskom društvu. U tom smislu, odgovornost medija za obezbeđivanje pouzdanih, proverenih, tačnih i nepristrasnih informacija ključna je u svakom društvu, a posebno u društvima sa relativno niskim nivoom političke kulture, demokratske tradicije i medijske pismenosti, u kojima je manipulativna moć velika. Govoreći o kvalitetu lokalnog informisanja Gvozden Nikolić, kako je rekao , odgovorno tvrdi, da na kvalitet lokalnog informisanja utiču politikanti I političari. I to , kaže, ne oni političari koji se bave politikom iz redova stranaka, već politikantski mediji. Navodi primer jednog medija iz Čačka koji se , kaže, kandidovao na izborima. Nenad Nikolić smarta da bi viče pažnje trebalo posvetiti školovanju novih kadrova. Vesna Radović kaže da je veoma bitno imati jednu dobru, ili više dobrih televizija . Naglašava da je konkurencija jako dobra , jer ona uvek iznedri kvalitet. Svi akteri na medijskoj sceni od medijske zajednice do institucija i samih građana saglasni su da je ogroman značaj lokalnih medija za informisanje građana, ali da je položaj medija i novinara – nikad teži. Jedan od razloga leži u velikim zloupotrebama seta medijskih zakona, a posebno u oblasti projektnog sufinansiranja netransparentne dodele sredstava i izdvajanja simboličnih sredstava za medijske projekte i za proizvodnju medijskih sadržaja u javnom interesu građana.














Napiši komentar

komentari

Najnoviji oglasi
Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pročitaj slične vesti
Dobitnica nagrade „Business Women Awards” –Dušica Jovašević
Dušica Jovašević iz Čačka vlasnica kozmetičkog salona „Bella D” dobitnica je nagrade „Business Women Awards” . Ovo priznanje dodeljuje Privredna komora Srbije i Focus radio u cilju promovisanja ženskog preduzetništva. ,, Meni priznanje… […]
Oko 150 romskih porodica iz Čačka dobilo pakete sa sredstvima za higijenu
U okviru projekta Inkluzija Roma u Romskom domu u Čačku uručeni su paketi koji sadrže sredstva za higijenu za 150 romskih porodica. Vrednost investicije je milion i 400 hiljad a dinara. Sredstva … […]
Sneg se zabeleo u čačanskom i dragačevskom kraju
Ekipe JKP “Moravac” I “Gradsko zelenilo” su u toku noći očistile sve putne pravce u višim predelima tako da su svi putevi na području grada prohodni I saobraćaj se nesmetano odvija. U višim… […]

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs