Najnovije vesti:


Lizing kuće „otpisale“ 2020: Sve nade uprte u početak sledeće godine

Lizing kuće „otpisale“ 2020: Sve nade uprte u početak sledeće godine

27/10/2020

Autor: 

Info Press

Izvor: 24 sedam

Foto: Pixabay

Kada bolest i bojazan od toga šta bi ona mogla da učini pojedincu, firmi i ekonomiji generalno izviru iz svake pore društva, teško da je nekom stalo do nabavke automobila, kamiona ili traktora. Pa makar ona ne iziskivala klasično kreditno zaduženje, već nabavku na lizing.

Za razliku od bankarskog tržišta, na kome posao i u vreme krize održavaju ako ništa drugo ono (kratkoročne) keš pozajmice i dosad najniže kamatne stope, lizing nema taj manevarski prostor, i to se osetilo ove 2020. godine.

Kriza je inicijalno uticala na to da deo klijenata odustane od planiranih investicija, što se odrazili na to da tržište lizinga u 2020. ne beleži trend rasta kao u prethodnim godinama. Tokom juna, tržište je počelo postepeno da se oporavlja, ali daleko je od toga da je dobro, kažu, za 24sedam, u “S-lizingu”.

Od samog početka pandemije, deo klijenata je, kažu u ovoj kući, pažljivo posmatrao kako će se situacija dalje razvijati i na koje načine može uticati na njihovo poslovanje i finansijsku situaciju, te su se u uzdržavali od novih investicija.

– Tako je, na primer, u kamionskoj industriji, koja u značajnijoj meri koristi lizing, usled pandemije bio smanjen obim aktivnosti transporta ili su one bile potpuno pauzirane. U većoj meri su aktivnosti klijenata počele da se obnavljaju nakon prvog talasa pandemije, od kada se ponovo beleži solidan rast interesovanja za lizing. Slična situacija je i sa drugim vidovima finansiranja kupovine vozila – kaže za naš sajt Dušan Lopušina iz “S-lizinga”.

Domaće lizing kuće trenutno mogu samo sa setom da gledaju na rezultate iz 2019. godine, koja se završila sa neto dobiti od 805 miliona dinara (6,8 miliona evra) i uz ukupnu bilansnu aktivu od 103 milijarde dinara (876 miliona evra), što je za 18,7 odsto više nego godinu ranije, podaci su Narodne banke Srbije

A ni tada im nisu cvetale ruže, jer lizing tržište se veličinom još nije vratilo na nivo od pre prethodne krize 2007/’08. godine. U poslednjem kvartalu 2019. godine, u odnosu na isto razdoblje 2018, stopa prinosa na prosečnu aktivu (ROA) pala je sa 2,1 odsto na 1,15 odsto, a stopa prinosa na prosečan kapital (ROE) sa 17,5 odsto na 11,3 odsto.

Od 2020. godine, vidljivo je već sada, ne može se mnogo očekivati, kako u Srbiji, tako ni u Evropi i svetu. To se najbolje može videte prema podacima vodećeg evropskog tržišta, Nemačke. Broj registrovanih novih automobile tamo je u septembru, doduše, premašio broj iz istog meseca 2019. godine (za 8,4 odsto), što se prvi put desilo od početka pandemije.

Ali problem je u tome što je to “iskrivljena” statistika, jer su sami Nemci, iz Udruženja auto-industrije (VDA), upozorili da je do toga došlo zbog niske osnovice, jer je u septembru prošle godine bilo naglo smanjeno registrovanje vozilsa zbog stupanja na snagu strožih globalnih standarda o izduvnim gasovima (WLTP).

Da se novi automobile nit kupuju nit registruju, vidi se i po tome što u Nemačkoj poskupljuju “polovnjaci”. Jednostavno, generalno je ponuda automobile manja, što će biti poseban problem za srpsko auto-tržište, gde su nova vozila još po ceni nepristupačna prosečnom građaninu.

To potvrđuje i domaća statistika, koja je zabeležila da su tokom drugog kvartala 2020. godine prvu srpsku registraciju dobila 35.073 putničkih vozila, od čega je 14,8 odsto do dve godine starosti (znači, kupljenih novih).

Prema evidenciji prvi put registrovanih teretnih vozila, u istom kvartalu registrovana su ukupno 5.064 teretna vozila, od čega je 28,9 odsto do dve godine starosti.

Prodaja novih automobila u Srbiji opala je za više od trećine, a polovnih za više od petine u prvoj polovini godine. Situacija se malo popravila u trećem kvartalu, ali je daleko od toga da se stiglo “do nule”.

Ova godina je tako, što se rasta tiče, “otpisana”, a šta mogu da očekuju od sledeće, u ovom trenutku ne znaju ni sami učesnici na tržištu.

– Prognoze daljeg razvoja situacije na tržištu u velikoj meri zavise upravo od daljeg razvoja situacije sa pandemijom i u ovom trenutku ih nije zahvalno davati. U slučaju da na početku sledeće godine situacija sa pandemijom bude povoljnija, možemo očekivati rast lizing tržišta – zaključuje Lopušina.

,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Spisak dosadašnjih komentara za članak "Lizing kuće „otpisale“ 2020: Sve nade uprte u početak sledeće godine". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

pročitaj još sličnih vesti

Kreće privatizacija šest velikih državnih firmi

Uskoro bi na spisku za postupak privatizacije, pored Petrohemije, mogle da se nađu još pet kompanija, a to su Simpo, Jumko, Lasta, Trajal i MSK iz Kikinde, što praktično znači da bi narednih… [...]

Pandemija ubrzala rad "Forverka", konkurs za nove radnike stalno otvoren

Dok su mikropreduzeća pretrpela najviše posledica u poslovanju za vreme koronavirusa, mnogi privrednici su tražili šansu u drugim delatnostima, ipak ima primera novih zapošljavanja i proširenja proizvodnje. U "Forverku" u Čačku realizaciju investicionog… [...]

Subvencije i Fijatu i Er Srbiji u budžetu za 2021. godinu

Za subvencije privatnim preduzećima u predloženom budžetu za 2021. godinu namenjeno je ukupno 14,9 milijardi dinara, među kojima su Fijat i Er Srbija. Ta sredstva predviđena su u razdelu Ministarstva privrede kao ulaganja… [...]

Koji gradovi i opštine u Srbiji su šampioni preduzetništva

Pandemija virusa korona neminovno je obeshrabrila mnoge potencijalne preduzetnike da se odvaže i pokrenu posao, pa je u prvoj polovini godine otvoreno 18.124 privrednih društava i preduzetničkih radnji - 22,4% manje nego u… [...]

Gejts o životu posle korone: Zaboravite na poslovna putovanja

Ljudi će raditi od kuće a sastanci „oči u oči“ će biti izuzetak, prognozira Bil Gejts, jedan on najbogatijih biznismena na svetu. Nakon završetka pandemije korona virusa, biće čak 50 odsto manje službenih… [...]

Kliknite ovde za sve vesti iz privrede

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
15

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2019 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Lizing kuće „otpisale“ 2020: Sve nade uprte u početak sledeće godine

27/10/2020
Autor:
Info Press
Izvor: 24 sedam
Foto: Pixabay

Kada bolest i bojazan od toga šta bi ona mogla da učini pojedincu, firmi i ekonomiji generalno izviru iz svake pore društva, teško da je nekom stalo do nabavke automobila, kamiona ili traktora. Pa makar ona ne iziskivala klasično kreditno zaduženje, već nabavku na lizing.

Za razliku od bankarskog tržišta, na kome posao i u vreme krize održavaju ako ništa drugo ono (kratkoročne) keš pozajmice i dosad najniže kamatne stope, lizing nema taj manevarski prostor, i to se osetilo ove 2020. godine.

Kriza je inicijalno uticala na to da deo klijenata odustane od planiranih investicija, što se odrazili na to da tržište lizinga u 2020. ne beleži trend rasta kao u prethodnim godinama. Tokom juna, tržište je počelo postepeno da se oporavlja, ali daleko je od toga da je dobro, kažu, za 24sedam, u “S-lizingu”.

Od samog početka pandemije, deo klijenata je, kažu u ovoj kući, pažljivo posmatrao kako će se situacija dalje razvijati i na koje načine može uticati na njihovo poslovanje i finansijsku situaciju, te su se u uzdržavali od novih investicija.

– Tako je, na primer, u kamionskoj industriji, koja u značajnijoj meri koristi lizing, usled pandemije bio smanjen obim aktivnosti transporta ili su one bile potpuno pauzirane. U većoj meri su aktivnosti klijenata počele da se obnavljaju nakon prvog talasa pandemije, od kada se ponovo beleži solidan rast interesovanja za lizing. Slična situacija je i sa drugim vidovima finansiranja kupovine vozila – kaže za naš sajt Dušan Lopušina iz “S-lizinga”.

Domaće lizing kuće trenutno mogu samo sa setom da gledaju na rezultate iz 2019. godine, koja se završila sa neto dobiti od 805 miliona dinara (6,8 miliona evra) i uz ukupnu bilansnu aktivu od 103 milijarde dinara (876 miliona evra), što je za 18,7 odsto više nego godinu ranije, podaci su Narodne banke Srbije

A ni tada im nisu cvetale ruže, jer lizing tržište se veličinom još nije vratilo na nivo od pre prethodne krize 2007/’08. godine. U poslednjem kvartalu 2019. godine, u odnosu na isto razdoblje 2018, stopa prinosa na prosečnu aktivu (ROA) pala je sa 2,1 odsto na 1,15 odsto, a stopa prinosa na prosečan kapital (ROE) sa 17,5 odsto na 11,3 odsto.

Od 2020. godine, vidljivo je već sada, ne može se mnogo očekivati, kako u Srbiji, tako ni u Evropi i svetu. To se najbolje može videte prema podacima vodećeg evropskog tržišta, Nemačke. Broj registrovanih novih automobile tamo je u septembru, doduše, premašio broj iz istog meseca 2019. godine (za 8,4 odsto), što se prvi put desilo od početka pandemije.

Ali problem je u tome što je to “iskrivljena” statistika, jer su sami Nemci, iz Udruženja auto-industrije (VDA), upozorili da je do toga došlo zbog niske osnovice, jer je u septembru prošle godine bilo naglo smanjeno registrovanje vozilsa zbog stupanja na snagu strožih globalnih standarda o izduvnim gasovima (WLTP).

Da se novi automobile nit kupuju nit registruju, vidi se i po tome što u Nemačkoj poskupljuju “polovnjaci”. Jednostavno, generalno je ponuda automobile manja, što će biti poseban problem za srpsko auto-tržište, gde su nova vozila još po ceni nepristupačna prosečnom građaninu.

To potvrđuje i domaća statistika, koja je zabeležila da su tokom drugog kvartala 2020. godine prvu srpsku registraciju dobila 35.073 putničkih vozila, od čega je 14,8 odsto do dve godine starosti (znači, kupljenih novih).

Prema evidenciji prvi put registrovanih teretnih vozila, u istom kvartalu registrovana su ukupno 5.064 teretna vozila, od čega je 28,9 odsto do dve godine starosti.

Prodaja novih automobila u Srbiji opala je za više od trećine, a polovnih za više od petine u prvoj polovini godine. Situacija se malo popravila u trećem kvartalu, ali je daleko od toga da se stiglo “do nule”.

Ova godina je tako, što se rasta tiče, “otpisana”, a šta mogu da očekuju od sledeće, u ovom trenutku ne znaju ni sami učesnici na tržištu.

– Prognoze daljeg razvoja situacije na tržištu u velikoj meri zavise upravo od daljeg razvoja situacije sa pandemijom i u ovom trenutku ih nije zahvalno davati. U slučaju da na početku sledeće godine situacija sa pandemijom bude povoljnija, možemo očekivati rast lizing tržišta – zaključuje Lopušina.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Spisak dosadašnjih komentara za članak "Lizing kuće „otpisale“ 2020: Sve nade uprte u početak sledeće godine". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Pročitaj slične vesti

Kreće privatizacija šest velikih državnih firmi

Uskoro bi na spisku za postupak privatizacije, pored Petrohemije, mogle da se nađu još pet kompanija, a to su Simpo, Jumko, Lasta, Trajal i MSK iz Kikinde, što praktično znači da bi narednih… [...]

Pandemija ubrzala rad "Forverka", konkurs za nove radnike stalno otvoren

Dok su mikropreduzeća pretrpela najviše posledica u poslovanju za vreme koronavirusa, mnogi privrednici su tražili šansu u drugim delatnostima, ipak ima primera novih zapošljavanja i proširenja proizvodnje. U "Forverku" u Čačku realizaciju investicionog… [...]

Subvencije i Fijatu i Er Srbiji u budžetu za 2021. godinu

Za subvencije privatnim preduzećima u predloženom budžetu za 2021. godinu namenjeno je ukupno 14,9 milijardi dinara, među kojima su Fijat i Er Srbija. Ta sredstva predviđena su u razdelu Ministarstva privrede kao ulaganja… [...]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up