Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
28/07/2020
Autor:
Info Press
Izvor: Telegraf
Foto: Info Press
Na putevima u Srbiji samo protekle nedelje poginula su dva vozača motocikla, a istraživanja pokazuju da je jul u poslednjih deset godina označen kao mesec u kome strada najveći broj vozača motora, pre svega zbog povoljnijih uslova za vožnju, ukazuje predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista (ABM) Vladimir Jevtić. Pojedine greške koje se mere u sekundima mogu biti kobne, kaže Jevtić i ističe da su za čuvanje bezbednosti tokom vožnje najvažnije koncentracija vozača, adekvatna oprema i poštovanje propisa, ali navodi i da pažnju moraju da obrate i vožači automobila, jer se najviše nesreća u kojima motociklisti gube život dešava pri kontaktu sa četvorotočkašima. U izjavi za Tanjug, on je naglasio da je izuzetno važno da se koristi pokazivač pravca, da se ne telefonira u toku vožnje, kao i da se koristi adekvatna zaštitna oprema, koja između ostalog uključuje fluorescentnu kacigu. Motociklista dosta brže vozi i možete ga naći na mestu gde ga ne očekujete, jer su vozači navikli da očekuju dva fara, dva stop svetla, a motocikli imaju jedan far i jedno stop svetlo i vozači to ne prepoznaju na vreme. To je najčešći uzrok nesreće – pojašnjava Jevtić. Jevtić kaže i da najčešće stradaju mladi ljudi i da se najveći broj nesreća u kojima motociklisti izgube život, dešava pri kontaktu sa vozačima automobila. Određen broj motociklista se ponaša nedolično, te tako odsutnost u vožnji moze da ima velike posledice po život ljudi, naglašava predsednik ABM. Nije dobro kada stojite u jako visokim temperaturama u koloni i tada se najčešće desi da vozačima odlutaju misli – kaže Jevtić. Navodi da pojedine greške koje se mere u sekundima mogu biti kobne. – Najčešće su to brza provlačenja između vozila, to nikako nije savet, jer se ne zna refleksna reakcija vozača. Definitivno to je jedan od najrizičnijih načina vožnje koji postoji i nemojte prelaziti neke granice gde se osećate neudobno po pitanju veština vožnje –napominje Jevtić. On kaže da je posebno rizičan Avalski put na kome se odvija veći broj vikend vožnji u kojima strada jako veliki broj motociklista. Ipak, kako kaže, u Srbiji u toku godine u proseku pogine oko 50 motociklista, što je manji broj u odnosu na 2009. godinu, označenu kao “tamnu godinu” u kojoj je broj poginulih motociklista bio čak oko 120. – Imamo jako dobar trend smanjenja broja stradalih – navodi Jevtić. Podaci govore i da je u prvih pet meseci ove godine na putevima poginulo šest vozača motocikla, dok je za isti period prošle godine poginulo njih osmoro, dok je od 1. januara do 30. aprila ove godine povređeno 117 motociklista i 63 vozača mopeda, što je manji broj u odnosu na isti period 2019, napominje. – Svi moramo da obratimo pažnju, i vozači automobila i motociklisti i država, u smislu smanjenja poreza na zaštitnu opremu, koji je inače jako visok u Srbiji, kao i korišćenje žute trake za motocikliste, što bi dosta poboljšalo protok kroz grad – navodi Jevtić. Dodaje da se čak 610 nezgoda sa učešćem motociklista završi rečenicom – “Izvini, nisam te video”. Izbor odgovarajuće retroreflektujuće opreme igra značajnu ulogu, napominje Jevtić i podvlači da kaciga u fluorescentnoj boji povećava verovatnoću za skoro dva puta da vas ostali učesnici u saobraćaju uoče na vreme. – Savet za motocikliste je da ne štede sirenu, morate biti sigurni da vas je vozač uočio na vreme. Kaciga nije dovoljna u slučaju saobraćajne nezgode, obavezno je da imate i odgovarajuću jaknu, a noge su definitivno najpovređeniji deo. U pet od šest padova dolazi do povrede nogu, stopala – navodi Jevtić. U ABM postoji treninzi za bezbednu vožnju za motocikliste gde se, kako kaže, za jedan dan menja sedam godina samoobuke na motociklima. On ističe da je poštovanje propisa ključan segment u sprečavanju saobraćajnih nesreća. – Nemojte prelaziti neke granice gde se osećate neudobno po pitanju veština vožnje – naglašava predsednik ABM. Sagovornik navodi i da je Asocijacija za bezbednost motociklista uradila više od 50 projekata u okviru treninga bezbedne vožnje, te da je u toku priprema kampanja za iduću godinu za Avalski put. – Tu se moramo usredsrediti na upravljače puta, da se vertikalna i horizontalna signalizacija i ograde na kojima motociklisti mogu da se povrede, prilagode njima – zaključuje Jevtić.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
P. L., M. B., N. S. i P. Dž. je, po nalogu Višeg javnog tužilaštva u Užicu, određenozadržavanje do 48 sati.
U opštini Bajina Bašta danas je Dan žalosti povodom tragedije u kojoj su ubijeni žena i dete. Odluku o Danu žalosti doneo je predsednik opštine Bajina Bašta. Dan žalosti obeležava se isticanjem zastave… […]
U Užicu je preminuo jedan od naših najvećih slikara koji je ostavio neizbrisiv trag u likovnoj umetnosti i kulturi Srbije, Radomir Rade-Vergović. Pamtićemo ga kao slikara koji je inspiraciju nalazio u svom užičkom… […]
Osumnjičenom je određeno zadržavanje do 48 sati i on će, uz krivičnu prijavu, biti priveden osnovnom javnom tužiocu u Požegi.
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Čačku, po nalogu nadležnog tužilaštva, uhapsili su M. Š. (2007) i jednog sedamnaestogodišnjaka iz ovog grada, zbog postojanja osnova sumnje da su učinili krivično delo razbojništvo. Oni su,… […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Na putevima u Srbiji samo protekle nedelje poginula su dva vozača motocikla, a istraživanja pokazuju da je jul u poslednjih deset godina označen kao mesec u kome strada najveći broj vozača motora, pre svega zbog povoljnijih uslova za vožnju, ukazuje predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista (ABM) Vladimir Jevtić. Pojedine greške koje se mere u sekundima mogu biti kobne, kaže Jevtić i ističe da su za čuvanje bezbednosti tokom vožnje najvažnije koncentracija vozača, adekvatna oprema i poštovanje propisa, ali navodi i da pažnju moraju da obrate i vožači automobila, jer se najviše nesreća u kojima motociklisti gube život dešava pri kontaktu sa četvorotočkašima. U izjavi za Tanjug, on je naglasio da je izuzetno važno da se koristi pokazivač pravca, da se ne telefonira u toku vožnje, kao i da se koristi adekvatna zaštitna oprema, koja između ostalog uključuje fluorescentnu kacigu. Motociklista dosta brže vozi i možete ga naći na mestu gde ga ne očekujete, jer su vozači navikli da očekuju dva fara, dva stop svetla, a motocikli imaju jedan far i jedno stop svetlo i vozači to ne prepoznaju na vreme. To je najčešći uzrok nesreće – pojašnjava Jevtić. Jevtić kaže i da najčešće stradaju mladi ljudi i da se najveći broj nesreća u kojima motociklisti izgube život, dešava pri kontaktu sa vozačima automobila. Određen broj motociklista se ponaša nedolično, te tako odsutnost u vožnji moze da ima velike posledice po život ljudi, naglašava predsednik ABM. Nije dobro kada stojite u jako visokim temperaturama u koloni i tada se najčešće desi da vozačima odlutaju misli – kaže Jevtić. Navodi da pojedine greške koje se mere u sekundima mogu biti kobne. – Najčešće su to brza provlačenja između vozila, to nikako nije savet, jer se ne zna refleksna reakcija vozača. Definitivno to je jedan od najrizičnijih načina vožnje koji postoji i nemojte prelaziti neke granice gde se osećate neudobno po pitanju veština vožnje –napominje Jevtić. On kaže da je posebno rizičan Avalski put na kome se odvija veći broj vikend vožnji u kojima strada jako veliki broj motociklista. Ipak, kako kaže, u Srbiji u toku godine u proseku pogine oko 50 motociklista, što je manji broj u odnosu na 2009. godinu, označenu kao “tamnu godinu” u kojoj je broj poginulih motociklista bio čak oko 120. – Imamo jako dobar trend smanjenja broja stradalih – navodi Jevtić. Podaci govore i da je u prvih pet meseci ove godine na putevima poginulo šest vozača motocikla, dok je za isti period prošle godine poginulo njih osmoro, dok je od 1. januara do 30. aprila ove godine povređeno 117 motociklista i 63 vozača mopeda, što je manji broj u odnosu na isti period 2019, napominje. – Svi moramo da obratimo pažnju, i vozači automobila i motociklisti i država, u smislu smanjenja poreza na zaštitnu opremu, koji je inače jako visok u Srbiji, kao i korišćenje žute trake za motocikliste, što bi dosta poboljšalo protok kroz grad – navodi Jevtić. Dodaje da se čak 610 nezgoda sa učešćem motociklista završi rečenicom – “Izvini, nisam te video”. Izbor odgovarajuće retroreflektujuće opreme igra značajnu ulogu, napominje Jevtić i podvlači da kaciga u fluorescentnoj boji povećava verovatnoću za skoro dva puta da vas ostali učesnici u saobraćaju uoče na vreme. – Savet za motocikliste je da ne štede sirenu, morate biti sigurni da vas je vozač uočio na vreme. Kaciga nije dovoljna u slučaju saobraćajne nezgode, obavezno je da imate i odgovarajuću jaknu, a noge su definitivno najpovređeniji deo. U pet od šest padova dolazi do povrede nogu, stopala – navodi Jevtić. U ABM postoji treninzi za bezbednu vožnju za motocikliste gde se, kako kaže, za jedan dan menja sedam godina samoobuke na motociklima. On ističe da je poštovanje propisa ključan segment u sprečavanju saobraćajnih nesreća. – Nemojte prelaziti neke granice gde se osećate neudobno po pitanju veština vožnje – naglašava predsednik ABM. Sagovornik navodi i da je Asocijacija za bezbednost motociklista uradila više od 50 projekata u okviru treninga bezbedne vožnje, te da je u toku priprema kampanja za iduću godinu za Avalski put. – Tu se moramo usredsrediti na upravljače puta, da se vertikalna i horizontalna signalizacija i ograde na kojima motociklisti mogu da se povrede, prilagode njima – zaključuje Jevtić.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
P. L., M. B., N. S. i P. Dž. je, po nalogu Višeg javnog tužilaštva u Užicu, određenozadržavanje do 48 sati.
U opštini Bajina Bašta danas je Dan žalosti povodom tragedije u kojoj su ubijeni žena i dete. Odluku o Danu žalosti doneo je predsednik opštine Bajina Bašta. Dan žalosti obeležava se isticanjem zastave… […]
U Užicu je preminuo jedan od naših najvećih slikara koji je ostavio neizbrisiv trag u likovnoj umetnosti i kulturi Srbije, Radomir Rade-Vergović. Pamtićemo ga kao slikara koji je inspiraciju nalazio u svom užičkom… […]
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs