Radovi na nadvožnjaku u Kraljevu, čija je rekonstrukcija trebalo da bude okončana pre sedam meseci, nisu ni napola završeni. Centralni trg, čije je otvaranje najavljeno za decembar, i dalje je ograđeno gradilište. Zašto probijanje rokova u građevinarstvu više nikoga ne iznenađuje?
Od aprila prošle godine, prelazak raskrsnice noćna je mora svih vozača. Nadvožnjak kojim je dnevno prolazilo do 10.000 vozila, trebalo je da bude završen pre sedam meseci. Neki građani se i ne sećaju kad je počela rekonstrukcija. Kažu da je gužva svakog dana i ne nadaju se brzom okončanju radova.
Iz Puteva Srbije, koji je investitor projekta, odgovaraju da su radovi stali pre svega zbog izuzetno lošeg stanja glavne konstrukcije. Zato su, kažu, morali su da izrade novi projekat i raspišu novi tender.
“Javna nabavka je objavljena i u toku je procedura izbora ponuđača za izvršenje radova, posle koje će Ugovor biti potpisan, a izvođač uveden u posao. Rok za izvođenje naknadnih i nepredviđenih radova je 115 kalendarskih dana od dana uvođenja izvođača u posao.”
Zbog nerealnih procena Kraljevčani još ne šetaju gradskim trgom, Ne samo da nije završen u novembru, nego će bit ii skuplji za oko deset miliona dinara nego što je planirano.
“Ako procena vrednosti radova nije bila realna, ne možemo očekivati da će i rokovi biti realni. Takođe, reč je o uvoznim materijalima, to je granit koji je uvezen iz Španije, tu su ugovoranja, transporti, carinjenje robe, kašnjenje u isporuci”, ističe Mirko Vuković, direktor JP Putevi Kraljevo.
Loše pripremljena dokumentacija i izbor izvođača sa najnižom ponuđenom cenom krivi su za probijanja rokova, kažu stručnjaci.
“Stavljanje nerealnih rokova je česta pojava kada su ove vrste investicija u pitanju, bar poslednje dve decenije. Zašto se stavljaju nerealni rokovi? Pa tako dobije ponuđač prednost na tenderu”, kaže Branko Radomirović, građevinski inženjer i sudski veštak u penziji.
Iskustvo Kraljevčana govori da od probijanja rokova ima i veći problem. Pre decenije je javni toalet na Železničkoj stanici izgrađen u roku. Koštao je 75.000 EUR, ali je radio samo na dan svečanog otvaranja. U Železnici kažu – nema ko da ga održava…