oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
13/12/2019
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Pixabay
Od kraja 2018. godine u Nemačkoj stranka Zeleni beleži vrtoglav uspon popularnosti u nemačkom javnom mnjenju, ali to kod Nemaca nije promenilo najmanje jednu stvar – ljubav prema vozilima i to onima koji se smatraju najvećim zagađivačima životne sredine. Prema najnovijim podacima nemačke Savezne službe za motorni saobraćaj, u ovoj godini u Nemačkoj je novoregistrovano više od milion terenskih i sportskih robusnih vozila – poznatim po akronimu SUV, dok ih u Srbiji mnogi nazivaju džipovima. Do kraja ove godine biće registrovano 1,1 milion ovakvih novih vozila, što je 18 odsto više nego prošle godine, a bezmalo dvostruko više nego 2015. godine. Ova rekordna prodaja džipova je za mnoge poprilično iznenađenje, budući da je zaštita životne sredine jedna od glavnih političkih tema u Nemačkoj, a da je ova kategorija vozila u medijima često isticana kao opasnost po klimu, ali i po ostale učesnike u saobraćaju na ulicama velikih gradova. Štaviše, oko takozvanih SUV vozila i terenaca se čitava javnost u Nemačkoj podelila. Za jedne ova vrsta vozila predstavlja besmislena ulična čudovišta koja proždiru ogromnu količinu goriva, dok je za druge izraz lične slobode i mnogo komfornije vožnje po brdovitom terenu ili vožnje više ljudi i opreme. Taj “izraz lične slobode” proteklih meseci bio je u nemačkim medijima na poprilično jakom udaru kritika i poziva da im se zabrani ulazak u centre nemačkih gradova. Ti pozivi su naročito postali glasni kada je jedan četrdesetdvogodišnji vozač “poršeovog” sportskog terenca u Berlinu u udesu ubio četiri pešaka, među kojima i jednog trogodišnjeg dečaka. “Takvi automobili, koji liče na tenkove, ne pripadaju ovom gradu”, rekao je Šefan fon Dasel, predsednik centralne berlinske opštine, dodajući da čak i mala greška vozača ovakvih vozila predstavlja opasnost za živote ljudi. Ni to što bi, prema anketama, skoro svaki četvrti birač u Nemačkoj glasao za Zelene, skoro isto kao i za demohrišćane, nije uticalo na pad popularnosti terenaca. Naprotiv, popularnost ove kategorije automobila tako raste da ona čini više od 30 odsto prodatih vozila na nemačkom tržištu u prvih devet meseci ove godine. Popularnost klasičnih modela, kako malih gradskih automobila, tako i luksuznih limuzina, opada. Prema oceni stručnjaka za industriju Ferdinanda Dudenhefera, narednih godina će biti nastavljeno ovo pojačano interesovanje za terence. “Nema naznaka za promene ovog trenda, kao što se može videti iz poređenja sa ostalim tržištima automobila”, rekao je Dudenhefer, a prenose nemački mediji. “Ukoliko se prodaja takozvanih SUV vozila nastavi po istom visokom tempu kao i prethodnih deset godina, do 2025. godine više od 50 odsto novoregistrovanih vozila biće takozvana SUV vozila”, navode mediji. U prvih 11 meseci ove godine na nemačkom tržištu iz ove kategorije vozila najviše je prodao “folksvagen” (170.000), potom BMV (93.000), “audi” (76.000), “ford” (70.000) i “mercedes” (66.000). “Trendovi (u prodaji) koji se tiču takozvanih SUV vozila su apsurdna nenormalnost u vremenima klimatske krize”, kaže poslanica Levice u Bundestagu Ingrid Remers. “Takva vozila gutaju previše goriva, izbacuju previše zagađivača, predstavljaju povećani bezbednosni rizik i zauzimaju previše prostora na hronično zakrčenim putevima”, dodaje Remersova. Sličnog stava su i Zeleni, čija popularnost je na stabilnom drugom mestu u istraživanjima javnog mnjenja, a u pojedinim nedeljama su pretekli i vladajuće demohrišćane. “Proizvođači automobila, koji fokusiraju svoju proizvodnju na ovakve ubice klime, torpeduju zaštitu klime”, navodi poslanik Zelenih u Bundestagu Štefan Kin, koji ističe da je vreme da se ovi veliki potrošači goriva više oporezuju. Sa druge strane, predstavnici automobilske industrije tvrde da takozvana SUV vozila nisu “gutači goriva” i da emituju ugljen-dioksida koliko i standardni automobili. Savezna služba za motorni saobraćaj pak tvrdi da su električni automobili sve popularniji u Nemačkoj. Istini za volju, taj rast je neprimetan, naročito ako se uporedi to da stranka koja insistira na temama klime, Zeleni, uživa podršku oko 23 odsto biračkog tela u Nemačkoj, a da je svega 2,6 odsto novoregistrovanih automobila na električni ili hibridni pogon. U konkretnim brojevima, u prvih 11 meseci ove godine, novoregistrovano je u Nemačkoj tek 97.301 električni ili hibridni automobil, što je 12 puta manje od broja novoregistrovanih terenaca. Doduše, ovaj skroman broj je doprineo da Nemačka u prodaji električnih vozila za nijansu pretekne Norvešku i tako zauzme treće mesto na svetu. Time što su do novembra registrovana 57.533 nova električna vozila, Nemačka je postala najveće evropsko tržište električnih automobila, dok su na svetu ispred nje jedino Kina i SAD.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
pročitaj još sličnih vesti
Poseban fokus bio je na unapređenju korisničkog iskustva, optimizaciji rada i efikasnijem odgovoru na izazove kao što su sezonski nedostatak radne snage i potrebe savremenog korisnika.
Zlatiborci ne kriju ambicije za ovu sezonu- cilj je jasan- premašiti prošlogodišnji rekod od preko milion i 200 hiljada registrovanih noćenja.
Državni seklretar Ćirković je naveo da je država Srbija ove godine izdvojila iz budžeta oko 150 milijardi dinara .
Zahtevi su podnošeni za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednih gazdinstava u izgradnju i opremanje objekata
Osnivanjem Ogledne stavnice za selekciju i proizvodnju krompira u Guči 1954. godine, stvoreni su preduslovi za stručni i naučni razvoj proizvodnje krompira.
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Od kraja 2018. godine u Nemačkoj stranka Zeleni beleži vrtoglav uspon popularnosti u nemačkom javnom mnjenju, ali to kod Nemaca nije promenilo najmanje jednu stvar – ljubav prema vozilima i to onima koji se smatraju najvećim zagađivačima životne sredine. Prema najnovijim podacima nemačke Savezne službe za motorni saobraćaj, u ovoj godini u Nemačkoj je novoregistrovano više od milion terenskih i sportskih robusnih vozila – poznatim po akronimu SUV, dok ih u Srbiji mnogi nazivaju džipovima. Do kraja ove godine biće registrovano 1,1 milion ovakvih novih vozila, što je 18 odsto više nego prošle godine, a bezmalo dvostruko više nego 2015. godine. Ova rekordna prodaja džipova je za mnoge poprilično iznenađenje, budući da je zaštita životne sredine jedna od glavnih političkih tema u Nemačkoj, a da je ova kategorija vozila u medijima često isticana kao opasnost po klimu, ali i po ostale učesnike u saobraćaju na ulicama velikih gradova. Štaviše, oko takozvanih SUV vozila i terenaca se čitava javnost u Nemačkoj podelila. Za jedne ova vrsta vozila predstavlja besmislena ulična čudovišta koja proždiru ogromnu količinu goriva, dok je za druge izraz lične slobode i mnogo komfornije vožnje po brdovitom terenu ili vožnje više ljudi i opreme. Taj “izraz lične slobode” proteklih meseci bio je u nemačkim medijima na poprilično jakom udaru kritika i poziva da im se zabrani ulazak u centre nemačkih gradova. Ti pozivi su naročito postali glasni kada je jedan četrdesetdvogodišnji vozač “poršeovog” sportskog terenca u Berlinu u udesu ubio četiri pešaka, među kojima i jednog trogodišnjeg dečaka. “Takvi automobili, koji liče na tenkove, ne pripadaju ovom gradu”, rekao je Šefan fon Dasel, predsednik centralne berlinske opštine, dodajući da čak i mala greška vozača ovakvih vozila predstavlja opasnost za živote ljudi. Ni to što bi, prema anketama, skoro svaki četvrti birač u Nemačkoj glasao za Zelene, skoro isto kao i za demohrišćane, nije uticalo na pad popularnosti terenaca. Naprotiv, popularnost ove kategorije automobila tako raste da ona čini više od 30 odsto prodatih vozila na nemačkom tržištu u prvih devet meseci ove godine. Popularnost klasičnih modela, kako malih gradskih automobila, tako i luksuznih limuzina, opada. Prema oceni stručnjaka za industriju Ferdinanda Dudenhefera, narednih godina će biti nastavljeno ovo pojačano interesovanje za terence. “Nema naznaka za promene ovog trenda, kao što se može videti iz poređenja sa ostalim tržištima automobila”, rekao je Dudenhefer, a prenose nemački mediji. “Ukoliko se prodaja takozvanih SUV vozila nastavi po istom visokom tempu kao i prethodnih deset godina, do 2025. godine više od 50 odsto novoregistrovanih vozila biće takozvana SUV vozila”, navode mediji. U prvih 11 meseci ove godine na nemačkom tržištu iz ove kategorije vozila najviše je prodao “folksvagen” (170.000), potom BMV (93.000), “audi” (76.000), “ford” (70.000) i “mercedes” (66.000). “Trendovi (u prodaji) koji se tiču takozvanih SUV vozila su apsurdna nenormalnost u vremenima klimatske krize”, kaže poslanica Levice u Bundestagu Ingrid Remers. “Takva vozila gutaju previše goriva, izbacuju previše zagađivača, predstavljaju povećani bezbednosni rizik i zauzimaju previše prostora na hronično zakrčenim putevima”, dodaje Remersova. Sličnog stava su i Zeleni, čija popularnost je na stabilnom drugom mestu u istraživanjima javnog mnjenja, a u pojedinim nedeljama su pretekli i vladajuće demohrišćane. “Proizvođači automobila, koji fokusiraju svoju proizvodnju na ovakve ubice klime, torpeduju zaštitu klime”, navodi poslanik Zelenih u Bundestagu Štefan Kin, koji ističe da je vreme da se ovi veliki potrošači goriva više oporezuju. Sa druge strane, predstavnici automobilske industrije tvrde da takozvana SUV vozila nisu “gutači goriva” i da emituju ugljen-dioksida koliko i standardni automobili. Savezna služba za motorni saobraćaj pak tvrdi da su električni automobili sve popularniji u Nemačkoj. Istini za volju, taj rast je neprimetan, naročito ako se uporedi to da stranka koja insistira na temama klime, Zeleni, uživa podršku oko 23 odsto biračkog tela u Nemačkoj, a da je svega 2,6 odsto novoregistrovanih automobila na električni ili hibridni pogon. U konkretnim brojevima, u prvih 11 meseci ove godine, novoregistrovano je u Nemačkoj tek 97.301 električni ili hibridni automobil, što je 12 puta manje od broja novoregistrovanih terenaca. Doduše, ovaj skroman broj je doprineo da Nemačka u prodaji električnih vozila za nijansu pretekne Norvešku i tako zauzme treće mesto na svetu. Time što su do novembra registrovana 57.533 nova električna vozila, Nemačka je postala najveće evropsko tržište električnih automobila, dok su na svetu ispred nje jedino Kina i SAD.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Pročitaj slične vesti
Poseban fokus bio je na unapređenju korisničkog iskustva, optimizaciji rada i efikasnijem odgovoru na izazove kao što su sezonski nedostatak radne snage i potrebe savremenog korisnika.
Zlatiborci ne kriju ambicije za ovu sezonu- cilj je jasan- premašiti prošlogodišnji rekod od preko milion i 200 hiljada registrovanih noćenja.
Državni seklretar Ćirković je naveo da je država Srbija ove godine izdvojila iz budžeta oko 150 milijardi dinara .
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs