Najnovije vesti:


Kamione nema ko da vozi ni sa dobrom platom – kako Srbija može da reši problem

Kamione nema ko da vozi ni sa dobrom platom – kako Srbija može da reši problem

25/10/2021

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS

Foto: magazinauto.com

Profesionalnih vozača nema dovoljno nigde u svetu. U nekim od najrazvijenijih zemalja, Kanadi i Americi, mladim ljudima preporučuju da se bave ovim poslovima, jer nedostaje 900.000 profesionalnih vozača. Srbija se suočava sa nedostatkom oko 6.000 vozača jer poslednjih godina oni odlaze, uglavnom, u zapadnoevropske zemlje. Put do profesionalnog vozača nije ni brz ni lak. Vozač ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.

Nemačkoj nedostaje oko 80.000 profesionalnih vozača. Svaki treći će uskoro otići u penziju, a razmišlja se da bi ovo zanimanje mogla da učini atraktivnijim veća plata. Dok Velika Britanija potražuje oko 58.000 vozača cisterni, transportnim preduzećima u Srbiji nedostaje oko 6. 000 profesionalnih vozača kamiona. Mladi radije biraju druga zanimanja ili voze za strane kompanije. 

Slavoljub Jevtić, predsednik Nacionalne asocijacija špediterskih društava i agenata PU “Transport i logistika” istakao je za RTS da Srbiji nedostaju tri kategorije vozača.

U prvoj su vozači međunarodnog transporta, kojih nedostaje najviše, u drugoj oni koji rade samo u domaćem transportu, a u trećoj vozači u distribuciji, odnosno, snabdevanju velikih gradova.

U principu je, navodi, veliki problem svim kompanijama koje se bave organizacijom transporta i špediterskim kompanijama da obezbede neophodan broj vozača u ovom trenutku.

“Jedan od novonastalih problema je i da smo došli u situaciju da je dosta naših vozačkih kompanija osnovalo kompanije u inostranstvu da bi mogli da rade pa vozači sada odlaze tamo kod njih. A drugi problem je da određene kompanije iz Zapadne Evrope dolaze u Srbiju i kupuju naše firme kako bi, pre svega, obezbedile vozače”, objasnio je Jevtić.

Aleksandar Spasić, generalni sekretar Poslovnog uduženja “Međunarodni transport” naglašava da je u Srbiji zanimanje vozača, u odnosu na neke druge profesije,  dosta dobro plaćeno.

“Voze nas vozači koji su tu dozvolu stekli nekih davnih dana, još iz vojske kada je vojska bila najveći izvor profesionalnih vozača. Voze nas ljudi koji sami reše da sebe školuju i finansiraju i voze nas oni koji završe srednju saobraćajnu školu”, naveo je Spasić.

Među njima, dodaje, ima i vozača koji su otišli u penziju jer ne može da se obezbedi dovoljan broj u svim kategorijama.

Napominje da svaki od tih penzionisanih vozača, koji prođe određene zdravstvene preglede, može i dalje da vozi i da to nije ništa novo, da se dešavalo i ranije.

Jevtić ističe da, prema inforacijama kojima raspolaže, trenutno u Britaniji nedostaje oko 58.000 vozača cisterni. Ukazuje da je logistika s pojavom kovida naglo krenula i da su zbog velikog rasta proizvodnje i dostave nastale i veće potrebe za vozačima.

Smatra da se takva situacija može popraviti jedino obrazovanjem.

Spasić objašnjava da je alarmantno u Britaniji, gde je došao do trećeg stepena i to sada svi osećaju.

“Sad smo i mi prešli sa toga da samo transportna privreda oseća nedostatak vozača, sada oseća i izvozna. Iako imamo dovoljno transportnih kapaciteta u vidu najsavremenijih kamiona, jednostavno te kamione nema ko da vozi”, upozorio je Spasić.

I on ističe da je jedan od predloga za rešavanje problema obrazovanje.

“Zapostavili smo taj izbor profesionalnog vozača. Srednje saobraćajne škole, iako im je zakonom dato da stvore vozače sa “C” kategorijom, da ti ljudi mogu, kada završe škole, da upravljaju teškim teretnim vozilima, mi to ne radimo. Oni izlaze sa “C” kategorijom i moraju da čekaju 21 godinu. Pa ko će da čeka od 18 do 21 godine da tek onda postane vozač”, smatra Spasić.

Takođe, problem je to što budući vozači nemaju novca da plate obuku i licencu koja iznosi oko 3.000 evra.

Jevtić objašnjava da niže obrazovni kadar mora da prođe proces sertifikacije koji traje 287 sati.

“To je mesec, mesec i po dana, a vi nemate vozača koji će za to vreme da radi, a nemate ni zamenu za njega”, kazao je Jevtić.

Spasić upozorava da vozač nije odmah vozač i da ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.

“Od pre dve godine imamo obavezu da taj vozač mora da se licencira. Prvo da krene na inicijalnu obuku, a posle i na dodatnu obuku u neki od 17 centara u Srbiji. A cene koje su u Srbiji bar pet puta veće nego u svetu su jedan od razloga zašto se odbijaju ti mladi ljudi”, ukazao je Spasić.

Kandidati koji odmah završe obuku mogu da računaju na posao jer, kako navodi Jevtić, na birou ih nema i stalno su otvoreni konkursi za sve kategorije.

Istakao je da ljudi koji žele da postanu vozači i prođu sva ta školovanja i sva ta finansiranja sigurno nalaze posao.

Za niže kategorije vozača donja starosna granica je 18 godina, manja teretna vozila od 18. do 21. godine, a za teška teretna vozila od 21. godine, trenutno.

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Kamione nema ko da vozi ni sa dobrom platom – kako Srbija može da reši problem". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

JKP „Vodovod“ Čačak – OBAVEŠTENJE

JKP „VODOVOD“ Čačak

Počelo prijavljivanje  za rehabilitaciju  u banjama

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje  raspisao je oglas za upućivanje penzionera  na rehabilitaciju za 2024. godinu, a pravo da konkurišu za desetodnevni besplatni  boravak  u banjama i  lečilištima  u  Srbiji  imaju korisnici čija penzija iznosi do 39.850 dinara i imaju prebivalište u Srbiji.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

SAOPŠTENjE IZ KABINETA GRADONAČELNIKA POVODOM NEISTINA KOJE SU IZNETE U POJEDINIM MEDIJIMA POVODOM ISPLATE NAKNADE PORODILjAMA

Lokalna samouprava Grada Čačka, na čelu sa gradonačelnikom Milunom Todorovićem, želela je da izađe u susret porodiljama koje su tražile sastanak sa gradskim rukovodstvom kako bi iznele svoje probleme i kako bi ih na adekvatan način rešili.

U  Čačku postavljene interaktivne table u cilju kvalitetnije  turističke  promocije  grada

U cilju kvalitetnije  promocije   grada u nekim hotelskim objektima u  Čačku postavljene su interaktivne table. U narednom periodu planirano je postavljanje dodatnih  tabli i  u većem broju ugostiteljskih objekata  kako bi se osavremenilo… […]

Program posvećen “Herojima Kadinjače”

Na Spomen kompleksu “Kadinjača” kao deo pratećeg programa Festivala “Joakim Vujić”, koji se ove godne održava u Užicu, izveden je program “Herojima Kadinjače”. 29. novembra 1941. godine na Kadinjači  je izginuo  ceo Užički… […]

Dobra dinamika radova na izgradnji sportskih terena na Zlatiboru

Radovi na izgradnji sportskih terena na otvorenom na Glavici uveliko traju. Na ovoj lokaciji, nakon odrađenih pripremnih radova, završeno je asfaltiranje zastora za postavljanje multifunkcionalne podloge kojom će biti prekriveni tereni za košarku,… […]

Završena rekonstrukcija velike sale GKC-a, prvi kocert u nedelju 19. maja

Uroš Perić u pratnji Big benda RTS-a, nastupiće prvi u potpuno rekonstruisanoj velikoj sali Gradskog kulturnog centra, projektu koji je realizovan u okviru programa “Užice – Prestonica kulture Srbije 2024. godine”. Posle svih… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
26

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Kamione nema ko da vozi ni sa dobrom platom – kako Srbija može da reši problem

25/10/2021
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: magazinauto.com

Profesionalnih vozača nema dovoljno nigde u svetu. U nekim od najrazvijenijih zemalja, Kanadi i Americi, mladim ljudima preporučuju da se bave ovim poslovima, jer nedostaje 900.000 profesionalnih vozača. Srbija se suočava sa nedostatkom oko 6.000 vozača jer poslednjih godina oni odlaze, uglavnom, u zapadnoevropske zemlje. Put do profesionalnog vozača nije ni brz ni lak. Vozač ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.

Nemačkoj nedostaje oko 80.000 profesionalnih vozača. Svaki treći će uskoro otići u penziju, a razmišlja se da bi ovo zanimanje mogla da učini atraktivnijim veća plata. Dok Velika Britanija potražuje oko 58.000 vozača cisterni, transportnim preduzećima u Srbiji nedostaje oko 6. 000 profesionalnih vozača kamiona. Mladi radije biraju druga zanimanja ili voze za strane kompanije. 

Slavoljub Jevtić, predsednik Nacionalne asocijacija špediterskih društava i agenata PU “Transport i logistika” istakao je za RTS da Srbiji nedostaju tri kategorije vozača.

U prvoj su vozači međunarodnog transporta, kojih nedostaje najviše, u drugoj oni koji rade samo u domaćem transportu, a u trećoj vozači u distribuciji, odnosno, snabdevanju velikih gradova.

U principu je, navodi, veliki problem svim kompanijama koje se bave organizacijom transporta i špediterskim kompanijama da obezbede neophodan broj vozača u ovom trenutku.

“Jedan od novonastalih problema je i da smo došli u situaciju da je dosta naših vozačkih kompanija osnovalo kompanije u inostranstvu da bi mogli da rade pa vozači sada odlaze tamo kod njih. A drugi problem je da određene kompanije iz Zapadne Evrope dolaze u Srbiju i kupuju naše firme kako bi, pre svega, obezbedile vozače”, objasnio je Jevtić.

Aleksandar Spasić, generalni sekretar Poslovnog uduženja “Međunarodni transport” naglašava da je u Srbiji zanimanje vozača, u odnosu na neke druge profesije,  dosta dobro plaćeno.

“Voze nas vozači koji su tu dozvolu stekli nekih davnih dana, još iz vojske kada je vojska bila najveći izvor profesionalnih vozača. Voze nas ljudi koji sami reše da sebe školuju i finansiraju i voze nas oni koji završe srednju saobraćajnu školu”, naveo je Spasić.

Među njima, dodaje, ima i vozača koji su otišli u penziju jer ne može da se obezbedi dovoljan broj u svim kategorijama.

Napominje da svaki od tih penzionisanih vozača, koji prođe određene zdravstvene preglede, može i dalje da vozi i da to nije ništa novo, da se dešavalo i ranije.

Jevtić ističe da, prema inforacijama kojima raspolaže, trenutno u Britaniji nedostaje oko 58.000 vozača cisterni. Ukazuje da je logistika s pojavom kovida naglo krenula i da su zbog velikog rasta proizvodnje i dostave nastale i veće potrebe za vozačima.

Smatra da se takva situacija može popraviti jedino obrazovanjem.

Spasić objašnjava da je alarmantno u Britaniji, gde je došao do trećeg stepena i to sada svi osećaju.

“Sad smo i mi prešli sa toga da samo transportna privreda oseća nedostatak vozača, sada oseća i izvozna. Iako imamo dovoljno transportnih kapaciteta u vidu najsavremenijih kamiona, jednostavno te kamione nema ko da vozi”, upozorio je Spasić.

I on ističe da je jedan od predloga za rešavanje problema obrazovanje.

“Zapostavili smo taj izbor profesionalnog vozača. Srednje saobraćajne škole, iako im je zakonom dato da stvore vozače sa “C” kategorijom, da ti ljudi mogu, kada završe škole, da upravljaju teškim teretnim vozilima, mi to ne radimo. Oni izlaze sa “C” kategorijom i moraju da čekaju 21 godinu. Pa ko će da čeka od 18 do 21 godine da tek onda postane vozač”, smatra Spasić.

Takođe, problem je to što budući vozači nemaju novca da plate obuku i licencu koja iznosi oko 3.000 evra.

Jevtić objašnjava da niže obrazovni kadar mora da prođe proces sertifikacije koji traje 287 sati.

“To je mesec, mesec i po dana, a vi nemate vozača koji će za to vreme da radi, a nemate ni zamenu za njega”, kazao je Jevtić.

Spasić upozorava da vozač nije odmah vozač i da ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.

“Od pre dve godine imamo obavezu da taj vozač mora da se licencira. Prvo da krene na inicijalnu obuku, a posle i na dodatnu obuku u neki od 17 centara u Srbiji. A cene koje su u Srbiji bar pet puta veće nego u svetu su jedan od razloga zašto se odbijaju ti mladi ljudi”, ukazao je Spasić.

Kandidati koji odmah završe obuku mogu da računaju na posao jer, kako navodi Jevtić, na birou ih nema i stalno su otvoreni konkursi za sve kategorije.

Istakao je da ljudi koji žele da postanu vozači i prođu sva ta školovanja i sva ta finansiranja sigurno nalaze posao.

Za niže kategorije vozača donja starosna granica je 18 godina, manja teretna vozila od 18. do 21. godine, a za teška teretna vozila od 21. godine, trenutno.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Kamione nema ko da vozi ni sa dobrom platom – kako Srbija može da reši problem". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

SAOPŠTENjE IZ KABINETA GRADONAČELNIKA POVODOM NEISTINA KOJE SU IZNETE U POJEDINIM MEDIJIMA POVODOM ISPLATE NAKNADE PORODILjAMA

Lokalna samouprava Grada Čačka, na čelu sa gradonačelnikom Milunom Todorovićem, želela je da izađe u susret porodiljama koje su tražile sastanak sa gradskim rukovodstvom kako bi iznele svoje probleme i kako bi ih na adekvatan način rešili.

U  Čačku postavljene interaktivne table u cilju kvalitetnije  turističke  promocije  grada

U cilju kvalitetnije  promocije   grada u nekim hotelskim objektima u  Čačku postavljene su interaktivne table. U narednom periodu planirano je postavljanje dodatnih  tabli i  u većem broju ugostiteljskih objekata  kako bi se osavremenilo… […]

Program posvećen “Herojima Kadinjače”

Na Spomen kompleksu “Kadinjača” kao deo pratećeg programa Festivala “Joakim Vujić”, koji se ove godne održava u Užicu, izveden je program “Herojima Kadinjače”. 29. novembra 1941. godine na Kadinjači  je izginuo  ceo Užički… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up