Kako voziti u zimskim uslovima i izbeći proklizavanja i zaglavljivanje u snegu

Kako voziti u zimskim uslovima i izbeći proklizavanja i zaglavljivanje u snegu

11/01/2021

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS

Foto: Info Press

Protekle noći i danas sneg je nastavio da pada, pa vozače očekuju klizavi kolovozi, magla, a na pojedinim deonicama i poledica naročito ujutru i uveče. Uslovi za vožnju su izuzetno nepovoljni. Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić ističe da je u ovakvim uslovima najvažnije na put krenuti sa zimskim gumama, ali i da vozimo što sporije i držimo odstojanje. Sve što radimo u saobraćaju u zimskim uslovima mora da bude bez iznenadnih pokreta – kočenje mora da bude lagano, a nema ni naglih skretanja, poručuje Pešić.

Duško Pešić je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, naveo da veliki problem na terenu predstavljaju vozači koji su neodgovorni i koji su u ovakvim zimskim uslovima na put krenuli sa letnjim pneumaticima.

“Jedno takvo vozilo kada imamo u saobraćajnom toku može da izazove velike probleme i da napravi velike zastoje, a onda i da neki vozači koji izgube vreme na taj način pokušaju da nadonade vreme i sve to sa sobom stvara mogućnost za nezgode”, dodaje Pešić.

Kada je reč o vožnji u zimskim uslovima, ističe da su na prvom mestu zimske gume.

“Naš apel vozačima je da koriste zimske pneumatike, bez obzira što Zakon o bezbednosti saobraćaja dozvoljava i penumatike za sve četiri sezone. Zimski pneumatici na sva četiri točka, a posebno ovo važi ako idemo na destinacije gde su niže temperatiure, gde je moguća pojava snega”, navodi Pešić.

Objasnio je da su zimske gume važne ne samo kada je na kolovozu sneg, već i pri niskim temperaturama.

“Letnji pneumatici već ispod 7 stepeni gube svoja svojstva, postaju plastičniji i samim tim put kočenja sa letnjim pneumaticima je znatno duži nego sa zimskim”, objašnjava Pešić.

Naveo je rezultate jednog istraživanja, sa zimskim pneumaticima i dubini šare od osam milimetara pri 50 kilometara na čas potrebno nam je oko 30 metara da se zaustavimo, a ako imamo letnje duplo je veći zaustavni put – preko 60 metara.

Na pitanje kakve su kazne za vožnju sa letnjim gumama u zimskom periodu, Pešić kaže da najbolje što možemo da prođemo je da platimo novčanu kaznu koja je negde od 10.000 do 20.000 za vozače, a za pravna lica te kazne mogu da budu i do 800.000 dinara.

“Ono što je mnogo veći problem je da zbog toga što neko ima letnje pneumatike može da dođe do proklizavanja, do izletanja vozila u drugu polovinu kolovoza i do sudara. U takvim situacijama vozač postaje odgovoran za saobraćajnu nezgodu i pored novčanih kazni ima i problem što osiguravajuća društva će tražiti da nadoknadi štetu drugom licu”, kaže Pešić.

Još jedna važna stvar, kako kaže Pešić, je što ukoliko se pokaže da je uzrok saobraćajne nezgode bio to što smo imali letnje gume, onda to povlači krivičnu odgovornost, a samim tim i krivično delo.

“Važno je da vozimo sporije u zimskim uslovima i da držimo odgovarajuće odstojanje. Ono što je izuzetno važno je da nema naglih pokreta, naglih kočenja”, naglasio je Pešić.

Ukoliko automobil krene da proklizava, važno je kakav sistem kočenja imamo.

“Da li imamo klasičan sistem kočenja ili sistem kočenja koji je sa ABS-om. Ukoliko imamo sistem kočenja sa ABS-om onda je lakše tokom kočenja da imamo upravljivost, ako imamo sistem koji je klasičan onda kada pritisnemo kočnicu vozilo gubi upravljivost i u takvim situacijama je izuzetno teško da ostanemo na putu i zato dolazi do izletanja i do saobraćajnih nezgoda”, objasnio je Pešić.

Sve što radimo u saobraćaju u zimskim uslovima mora da bude bez iznenadnih pokreta – kočenje mora da bude lagano, a nema ni naglih skretanja, dodaje Pešić.

“Kontakt između podloge i pneumatika, odnosno gume, je mnogo slabiji u takvim uslovima i lakše dolazi do izletanja vozila sa kolovoza”, ističe Pešić.

U zimskim uslovima može doći i do zaglavljivanja u snegu, a Pešić ističe da je upravo zbog toga veoma važno da nam rezervoar bude uvek napunjen, kao i telefon da možemo da javimo.

Savet vozačima je, navodi, da kada kreću na put se dobro pripreme i da ne veruju baš mnogo navigaciji.

“Često navigacija bira neke putanje i može da nas odvede na neke puteve drugog reda koji nisu tako dobro održavani i gde ćemo doći u takvu situaciju da se zaglavimo u snegu i da ćemo morati da tražimo pomoć”, zaključio je Pešić.

, ,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Kako voziti u zimskim uslovima i izbeći proklizavanja i zaglavljivanje u snegu". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

JKP „Vodovod“ Čačak – OBAVEŠTENJE

JKP „VODOVOD“ Čačak

Počelo prijavljivanje  za rehabilitaciju  u banjama

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje  raspisao je oglas za upućivanje penzionera  na rehabilitaciju za 2024. godinu, a pravo da konkurišu za desetodnevni besplatni  boravak  u banjama i  lečilištima  u  Srbiji  imaju korisnici čija penzija iznosi do 39.850 dinara i imaju prebivalište u Srbiji.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Nezavidan  položaj radnika u Srbiji

Knjiga , koju su pripremili Dr Sanja Paunović i Dr Rajko Kosanović, svedoči o teškom materijalnom položaju radnika I siromaštvu gradjana Srbije. 

KONKURSI ZA PRIJEM CIVILNIH LICA U RADNI ODNOS U MINISTARSTVU ODBRANE I VOJSCI SRBIJE

Javni konkursi za prijem lica iz građanstva u radni odnos u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije u svojstvu civilnih lica objavljeni su na veb-sajtovima Ministarstva odbrane i Vojske Srbije i u magazinu „Odbrana“.

Urađen pristupni put ka manastiru Jovanje

Urađen je pristupni put ka manastiru Jovanje. Na ovaj način  omogućen je lakši prilaz ka ovoj svetinji koja se nalazi 5 km od Ovčar Banje.

Prvi maj u Ovčar Banji

Ovčarsko-kablarska klisura je destinacija  koju domaći i strani turisti  trdicionalno biraju za Prvi maj. Međunarodni praznik rada prilika je i da se u prijatnoj atmosferi provede dan u prirodi.

Danas promenljivo i toplo, više kiše očekuje se u drugom delu dana

Promenljivo oblačno, toplo i nestabilno, mestimično sa kišom i pljuskovima sa grmljavinom i to uglavnom u drugom delu dana.

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
78

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Kako voziti u zimskim uslovima i izbeći proklizavanja i zaglavljivanje u snegu

11/01/2021
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Info Press

Protekle noći i danas sneg je nastavio da pada, pa vozače očekuju klizavi kolovozi, magla, a na pojedinim deonicama i poledica naročito ujutru i uveče. Uslovi za vožnju su izuzetno nepovoljni. Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić ističe da je u ovakvim uslovima najvažnije na put krenuti sa zimskim gumama, ali i da vozimo što sporije i držimo odstojanje. Sve što radimo u saobraćaju u zimskim uslovima mora da bude bez iznenadnih pokreta – kočenje mora da bude lagano, a nema ni naglih skretanja, poručuje Pešić.

Duško Pešić je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, naveo da veliki problem na terenu predstavljaju vozači koji su neodgovorni i koji su u ovakvim zimskim uslovima na put krenuli sa letnjim pneumaticima.

“Jedno takvo vozilo kada imamo u saobraćajnom toku može da izazove velike probleme i da napravi velike zastoje, a onda i da neki vozači koji izgube vreme na taj način pokušaju da nadonade vreme i sve to sa sobom stvara mogućnost za nezgode”, dodaje Pešić.

Kada je reč o vožnji u zimskim uslovima, ističe da su na prvom mestu zimske gume.

“Naš apel vozačima je da koriste zimske pneumatike, bez obzira što Zakon o bezbednosti saobraćaja dozvoljava i penumatike za sve četiri sezone. Zimski pneumatici na sva četiri točka, a posebno ovo važi ako idemo na destinacije gde su niže temperatiure, gde je moguća pojava snega”, navodi Pešić.

Objasnio je da su zimske gume važne ne samo kada je na kolovozu sneg, već i pri niskim temperaturama.

“Letnji pneumatici već ispod 7 stepeni gube svoja svojstva, postaju plastičniji i samim tim put kočenja sa letnjim pneumaticima je znatno duži nego sa zimskim”, objašnjava Pešić.

Naveo je rezultate jednog istraživanja, sa zimskim pneumaticima i dubini šare od osam milimetara pri 50 kilometara na čas potrebno nam je oko 30 metara da se zaustavimo, a ako imamo letnje duplo je veći zaustavni put – preko 60 metara.

Na pitanje kakve su kazne za vožnju sa letnjim gumama u zimskom periodu, Pešić kaže da najbolje što možemo da prođemo je da platimo novčanu kaznu koja je negde od 10.000 do 20.000 za vozače, a za pravna lica te kazne mogu da budu i do 800.000 dinara.

“Ono što je mnogo veći problem je da zbog toga što neko ima letnje pneumatike može da dođe do proklizavanja, do izletanja vozila u drugu polovinu kolovoza i do sudara. U takvim situacijama vozač postaje odgovoran za saobraćajnu nezgodu i pored novčanih kazni ima i problem što osiguravajuća društva će tražiti da nadoknadi štetu drugom licu”, kaže Pešić.

Još jedna važna stvar, kako kaže Pešić, je što ukoliko se pokaže da je uzrok saobraćajne nezgode bio to što smo imali letnje gume, onda to povlači krivičnu odgovornost, a samim tim i krivično delo.

“Važno je da vozimo sporije u zimskim uslovima i da držimo odgovarajuće odstojanje. Ono što je izuzetno važno je da nema naglih pokreta, naglih kočenja”, naglasio je Pešić.

Ukoliko automobil krene da proklizava, važno je kakav sistem kočenja imamo.

“Da li imamo klasičan sistem kočenja ili sistem kočenja koji je sa ABS-om. Ukoliko imamo sistem kočenja sa ABS-om onda je lakše tokom kočenja da imamo upravljivost, ako imamo sistem koji je klasičan onda kada pritisnemo kočnicu vozilo gubi upravljivost i u takvim situacijama je izuzetno teško da ostanemo na putu i zato dolazi do izletanja i do saobraćajnih nezgoda”, objasnio je Pešić.

Sve što radimo u saobraćaju u zimskim uslovima mora da bude bez iznenadnih pokreta – kočenje mora da bude lagano, a nema ni naglih skretanja, dodaje Pešić.

“Kontakt između podloge i pneumatika, odnosno gume, je mnogo slabiji u takvim uslovima i lakše dolazi do izletanja vozila sa kolovoza”, ističe Pešić.

U zimskim uslovima može doći i do zaglavljivanja u snegu, a Pešić ističe da je upravo zbog toga veoma važno da nam rezervoar bude uvek napunjen, kao i telefon da možemo da javimo.

Savet vozačima je, navodi, da kada kreću na put se dobro pripreme i da ne veruju baš mnogo navigaciji.

“Često navigacija bira neke putanje i može da nas odvede na neke puteve drugog reda koji nisu tako dobro održavani i gde ćemo doći u takvu situaciju da se zaglavimo u snegu i da ćemo morati da tražimo pomoć”, zaključio je Pešić.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Kako voziti u zimskim uslovima i izbeći proklizavanja i zaglavljivanje u snegu". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Nezavidan  položaj radnika u Srbiji

Knjiga , koju su pripremili Dr Sanja Paunović i Dr Rajko Kosanović, svedoči o teškom materijalnom položaju radnika I siromaštvu gradjana Srbije. 

KONKURSI ZA PRIJEM CIVILNIH LICA U RADNI ODNOS U MINISTARSTVU ODBRANE I VOJSCI SRBIJE

Javni konkursi za prijem lica iz građanstva u radni odnos u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije u svojstvu civilnih lica objavljeni su na veb-sajtovima Ministarstva odbrane i Vojske Srbije i u magazinu „Odbrana“.

Urađen pristupni put ka manastiru Jovanje

Urađen je pristupni put ka manastiru Jovanje. Na ovaj način  omogućen je lakši prilaz ka ovoj svetinji koja se nalazi 5 km od Ovčar Banje.

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up