Detaljan spisak preporuka za zaposlene i goste u kafićima i restoranima

Detaljan spisak preporuka za zaposlene i goste u kafićima i restoranima

01/05/2020

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS/MILICA MILOSAVLJEVIĆ

Foto: Pixabay

Kafići i restorani počinju sa radom 4. maja. Zbog epidemije koronavirusa, i gosti i zaposleni moraće da se pridržavaju brojnih mera. RTS je imao uvid u spisak preporuka, koje je Gradski zavod za javno zdravlje Beograd uputio Sekretarijatu za zdravstvo.

Zavod preporučuje da delatnosti treba sprovoditi fazno – u skladu sa epidemiološkom situacijom na teritoriji Srbije, kao i na lokalnim nivoima.

Vlasnici, zaposleni, gosti i korisnici usluga moraće da se pridržavaju niza mera, a nadležne inspekcije (sanitarna, tržišta) moraće da sprate njihovo sprovođenje.

Mere prevencije
Obavezno je nošenje lične zaštitne opreme svih zaposlenih tokom radna – maske, radne uniforme i po potrebi rukavice.

Zaposleni koji direktno komuniciraju ili uslužuju goste i korisnike poželjno je da koriste i vizir.

Gosti u ugostiteljske objekte moraju ulaziti sa maskom, koja se mora nositi i prilikom preuzimanja hrane i pića putem kućne dostave ili šalterske prodaje.

Bez maski u prostoru objekta mogu boraviti samo gosti dok su za svojim stolom.

U svim ostalim prilikama boravka u prostoru objekta, dolaska/odlaska, naručivanja, preuzimanja, plaćanja na pultu, korišćenja sanitarnih prostorija, gosti moraju nositi masku (ili drugi vid zaštitne pokrivke za nos i usta).

Pre početka rada, potrebno je sprovesti pranje, čišćenje i dezinfekciju prostora, pribora i opreme, kao i provetravanje prostorija.

Na ulazu u objekat moraće da budu postavljene dezo-barijere i dozeri za dezinfekciju ruku za obaveznu dezinfekciju pri ulasku u objekat.

Pleksiglas među gostima samo u posebnim uslovima
Raspored stolova u zatvorenom ili otvorenom prostoru ugostiteljskih objekata moraće da se organizuje tako da razmak između gostiju koji sede za istim ili susednim stolovima, ne bude manji od propisane socijalne distance od dva metra.

U suprotnom, vlasnici će morati da obezbede fizičke barijere (od pleksiglasa ili drugog punog materijala) koji će deliti prostor između stolova.

Higijenske i mere dezinfekcije moraće da se pojačaju u celom objektu, posebno kvaka i drugih mesta koja se dodiruju.

Obavezna je dezinfekcija svakog stola i stolice nakon odlaska gosta.

Takođe, biće potrebno da se povremeno dezinfikuje prilaz objektu.

Povremeno obaviti i dezinfekciju pristupnih prilaza objektu.

Jelovnici i meniji neće izgledati kao ranije
Iz upotrebe će morati da se izbace kečap, senf, sosevi, ulje, slanik, šećer, čaj i slično, a koji se nalaze u posudama za zajedničku upotrebu.

Preporučuje se korišćenje papirnih menija za jednokratnu upotrebu ,koji se bacaju posle svakog gosta ili evuntualno menija za višekratnu upotrebu, a koji su pogodni za dezinfekciju i moraju se dezinfikovati posle svakog gosta.

Može se koristiti i isticanje menija na površinama vidljivim gostima kako bi se smanjio kontakt sa mogućim kontaminiranim površinama.

Preporučuje se mašinsko pranje posuđa. Ako nema uslova za to, onda je obavezno pranje deterdžentom na što višoj temperaturi uz završnu dezinfekciju.

Takođe, u objektu i bašti moraće da postoji mesto za odlaganje otpada – maski, rukavica. I te kante bi trebalo da budu sa pedalom za nožno otvaranje.

Kada je reč o provetravanju prostorija, ono mora biti redovno, prirodnim putem – otvaranjem prozora.

Ne preporučuje se korišćenje veštačke ventilacije zatvorenog centralizovanog tipa, kao i klimatizacije u objektima ukoliko se radi o split sistemu (sistem u kome vazduh cirkuliše unutar prostorije prolaskom kroz unutrašnju jedinicu klima uređaja bez razmene istog sa spoljnim svežim vazduhom).

Stroge mere prilikom plaćanje računa
Zavod preporučuje da se u svim ugostiteljskim objektima, u skladu sa mogućnostima, odvoji naplate usluga od poslova usluživanja hrane.

To znači da zaposleni koji poslužuje hranu i piće ne treba da obavlja naplatu usluge.

Takođe, treba favorizovati beskontaktno plaćanje karticama.

Ako se usluga plaća gotovinom, neophodna je dezinfekcija ruku/rukavica nakon svake naplate, a pre bilo koje druge radnje.

Pravila za kioske
Kada je reč o kioscima, preporučuje se da se naručivanje i plaćanje obavljaju na različitim pultovima i da to rade dve osobe.

Takođe, između zaposlenih i kupaca bi trebalo da bude pregrada.

U skladu sa mogućnostima, preporučuje se da se jasno obeleže putevi pristupa i udaljavanja od objekta, kako bi se izbeglo stvaranje gužvi.

Naravno, neophodno je da se poštuje distanca između kupaca od najmanje dva metra.

Na spoljnoj strani pultova trebalo bi za kupce postaviti pumpicu sa dezinfekcionim sredstvom.

Dostava hrane i pića – ketering
Prilikom dostave hrane zaposleni je dužan da prilikom nosi masku i rukavice, a poželjno je i nošenje vizira.

Obavezno je da se dolazak najavi i da se prilikom predaje porudžbine drži što veća moguća distanca od kupca.

Nakon što kupac plati, obavezno je da se dezinfikuju rukavice.

Takođe, i vozilo za dostavu treba da se dezinfikuje što češće.

Brojne obaveze i za poslodavce
Poslodavac je dužan da, pre svega, vodi računa o svom zdravlju i sve zaposlene obavesti o primeni mera i obavezama nošenja opreme i dezinfekciji objekata. Takođe, i sami se svih tih mera moraju pridržavati.

Oni treba da prate zdravstveno stanje zaposlenih pri dolasku na posao – u skladu sa mogućnostima – putem beskontaktnog merenja temperature ili praćenjem pojave simptoma bolesti.

Ako se ispolje simptomi, obavezni su da zaposlenog odmah udalje sa posla i detaljno dezinfikovati prostor u kom je boravio i predmete koje je koristio.

Preporučuje se i da organizuju češće pauze za zaposlene, s obzirom na to da će oni nositi zaštitnu opremu i primenjivati mere prevencije.

Zavod navodi da će se navedene preporuke menjati i prilagođavati u skladu sa odlukama Republičkog i Gradskog štaba za vanredne situacije, stanjem na terenu i faznom pristupu u organizaciji i radu ugostiteljskih objekata.

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Detaljan spisak preporuka za zaposlene i goste u kafićima i restoranima". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

JKP „Vodovod“ Čačak – OBAVEŠTENJE

JKP „VODOVOD“ Čačak

Počelo prijavljivanje  za rehabilitaciju  u banjama

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje  raspisao je oglas za upućivanje penzionera  na rehabilitaciju za 2024. godinu, a pravo da konkurišu za desetodnevni besplatni  boravak  u banjama i  lečilištima  u  Srbiji  imaju korisnici čija penzija iznosi do 39.850 dinara i imaju prebivalište u Srbiji.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Sve toplije vreme, u košavskom području olujni udari vetra

U Srbiji danas sunčano i toplo, najviša temperatura do 28 stepeni Celzijusa. U košavskom području olujni udari vetra.

Počinje prolećni raspust

Učenici osnovnih i srednjih škola u centralnoj Srbiji od ponedeljka 29. aprila biće na prolećnom raspustu. 

U  banjama  puni  kapaciteti  za  praznike  

Prema podacima Turističke organizacije Srbije interesovanje građana za posete turističkim centrima u Srbiji za predstojeće prvomajske i vaskršnje praznike je veliko.U većini banja rezervisano više od 80 odsto kapaciteta, a u planinskim centrima se rezervisanost kreće od 70 pa do čak 90 odsto

Udruženje socijalne zadruge domaće radinosti,, Bosiljak”  Čačak

Udruženje socijalne zadruge domaće radinosti,, Bosiljak”  Čačak, aktivno radi na očuvanju starih zanata: tkanje, vez, pletenje, šivenje, heklanje. Jedan od ciljeva je i edukacija, socijalizacija i upošljavanje osoba sa posebnim potrebama svih kategorija žena bez obzira na starosnu dob.

 U  Gornjem  Milanovcu otvoren novi  bazen 

U  Gornjem  Milanovcu  svečano  je  otvoren   javni  bazen u  zatvorenom  prostoru,  značajna   investicija   čija je  izgradnja  trajala  17 meseci .  Vrednost  objekta  je  pet  miliona  evra i  on  je  predat  na  upravljanje   Sportsko- rekreativnog  centru    Gornjeg    Milanovca  ,,Breza”. 

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
156

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Detaljan spisak preporuka za zaposlene i goste u kafićima i restoranima

01/05/2020
Autor:
Info Press
Izvor: RTS/MILICA MILOSAVLJEVIĆ
Foto: Pixabay

Kafići i restorani počinju sa radom 4. maja. Zbog epidemije koronavirusa, i gosti i zaposleni moraće da se pridržavaju brojnih mera. RTS je imao uvid u spisak preporuka, koje je Gradski zavod za javno zdravlje Beograd uputio Sekretarijatu za zdravstvo.

Zavod preporučuje da delatnosti treba sprovoditi fazno – u skladu sa epidemiološkom situacijom na teritoriji Srbije, kao i na lokalnim nivoima.

Vlasnici, zaposleni, gosti i korisnici usluga moraće da se pridržavaju niza mera, a nadležne inspekcije (sanitarna, tržišta) moraće da sprate njihovo sprovođenje.

Mere prevencije
Obavezno je nošenje lične zaštitne opreme svih zaposlenih tokom radna – maske, radne uniforme i po potrebi rukavice.

Zaposleni koji direktno komuniciraju ili uslužuju goste i korisnike poželjno je da koriste i vizir.

Gosti u ugostiteljske objekte moraju ulaziti sa maskom, koja se mora nositi i prilikom preuzimanja hrane i pića putem kućne dostave ili šalterske prodaje.

Bez maski u prostoru objekta mogu boraviti samo gosti dok su za svojim stolom.

U svim ostalim prilikama boravka u prostoru objekta, dolaska/odlaska, naručivanja, preuzimanja, plaćanja na pultu, korišćenja sanitarnih prostorija, gosti moraju nositi masku (ili drugi vid zaštitne pokrivke za nos i usta).

Pre početka rada, potrebno je sprovesti pranje, čišćenje i dezinfekciju prostora, pribora i opreme, kao i provetravanje prostorija.

Na ulazu u objekat moraće da budu postavljene dezo-barijere i dozeri za dezinfekciju ruku za obaveznu dezinfekciju pri ulasku u objekat.

Pleksiglas među gostima samo u posebnim uslovima
Raspored stolova u zatvorenom ili otvorenom prostoru ugostiteljskih objekata moraće da se organizuje tako da razmak između gostiju koji sede za istim ili susednim stolovima, ne bude manji od propisane socijalne distance od dva metra.

U suprotnom, vlasnici će morati da obezbede fizičke barijere (od pleksiglasa ili drugog punog materijala) koji će deliti prostor između stolova.

Higijenske i mere dezinfekcije moraće da se pojačaju u celom objektu, posebno kvaka i drugih mesta koja se dodiruju.

Obavezna je dezinfekcija svakog stola i stolice nakon odlaska gosta.

Takođe, biće potrebno da se povremeno dezinfikuje prilaz objektu.

Povremeno obaviti i dezinfekciju pristupnih prilaza objektu.

Jelovnici i meniji neće izgledati kao ranije
Iz upotrebe će morati da se izbace kečap, senf, sosevi, ulje, slanik, šećer, čaj i slično, a koji se nalaze u posudama za zajedničku upotrebu.

Preporučuje se korišćenje papirnih menija za jednokratnu upotrebu ,koji se bacaju posle svakog gosta ili evuntualno menija za višekratnu upotrebu, a koji su pogodni za dezinfekciju i moraju se dezinfikovati posle svakog gosta.

Može se koristiti i isticanje menija na površinama vidljivim gostima kako bi se smanjio kontakt sa mogućim kontaminiranim površinama.

Preporučuje se mašinsko pranje posuđa. Ako nema uslova za to, onda je obavezno pranje deterdžentom na što višoj temperaturi uz završnu dezinfekciju.

Takođe, u objektu i bašti moraće da postoji mesto za odlaganje otpada – maski, rukavica. I te kante bi trebalo da budu sa pedalom za nožno otvaranje.

Kada je reč o provetravanju prostorija, ono mora biti redovno, prirodnim putem – otvaranjem prozora.

Ne preporučuje se korišćenje veštačke ventilacije zatvorenog centralizovanog tipa, kao i klimatizacije u objektima ukoliko se radi o split sistemu (sistem u kome vazduh cirkuliše unutar prostorije prolaskom kroz unutrašnju jedinicu klima uređaja bez razmene istog sa spoljnim svežim vazduhom).

Stroge mere prilikom plaćanje računa
Zavod preporučuje da se u svim ugostiteljskim objektima, u skladu sa mogućnostima, odvoji naplate usluga od poslova usluživanja hrane.

To znači da zaposleni koji poslužuje hranu i piće ne treba da obavlja naplatu usluge.

Takođe, treba favorizovati beskontaktno plaćanje karticama.

Ako se usluga plaća gotovinom, neophodna je dezinfekcija ruku/rukavica nakon svake naplate, a pre bilo koje druge radnje.

Pravila za kioske
Kada je reč o kioscima, preporučuje se da se naručivanje i plaćanje obavljaju na različitim pultovima i da to rade dve osobe.

Takođe, između zaposlenih i kupaca bi trebalo da bude pregrada.

U skladu sa mogućnostima, preporučuje se da se jasno obeleže putevi pristupa i udaljavanja od objekta, kako bi se izbeglo stvaranje gužvi.

Naravno, neophodno je da se poštuje distanca između kupaca od najmanje dva metra.

Na spoljnoj strani pultova trebalo bi za kupce postaviti pumpicu sa dezinfekcionim sredstvom.

Dostava hrane i pića – ketering
Prilikom dostave hrane zaposleni je dužan da prilikom nosi masku i rukavice, a poželjno je i nošenje vizira.

Obavezno je da se dolazak najavi i da se prilikom predaje porudžbine drži što veća moguća distanca od kupca.

Nakon što kupac plati, obavezno je da se dezinfikuju rukavice.

Takođe, i vozilo za dostavu treba da se dezinfikuje što češće.

Brojne obaveze i za poslodavce
Poslodavac je dužan da, pre svega, vodi računa o svom zdravlju i sve zaposlene obavesti o primeni mera i obavezama nošenja opreme i dezinfekciji objekata. Takođe, i sami se svih tih mera moraju pridržavati.

Oni treba da prate zdravstveno stanje zaposlenih pri dolasku na posao – u skladu sa mogućnostima – putem beskontaktnog merenja temperature ili praćenjem pojave simptoma bolesti.

Ako se ispolje simptomi, obavezni su da zaposlenog odmah udalje sa posla i detaljno dezinfikovati prostor u kom je boravio i predmete koje je koristio.

Preporučuje se i da organizuju češće pauze za zaposlene, s obzirom na to da će oni nositi zaštitnu opremu i primenjivati mere prevencije.

Zavod navodi da će se navedene preporuke menjati i prilagođavati u skladu sa odlukama Republičkog i Gradskog štaba za vanredne situacije, stanjem na terenu i faznom pristupu u organizaciji i radu ugostiteljskih objekata.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Detaljan spisak preporuka za zaposlene i goste u kafićima i restoranima". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Sve toplije vreme, u košavskom području olujni udari vetra

U Srbiji danas sunčano i toplo, najviša temperatura do 28 stepeni Celzijusa. U košavskom području olujni udari vetra.

Počinje prolećni raspust

Učenici osnovnih i srednjih škola u centralnoj Srbiji od ponedeljka 29. aprila biće na prolećnom raspustu. 

U  banjama  puni  kapaciteti  za  praznike  

Prema podacima Turističke organizacije Srbije interesovanje građana za posete turističkim centrima u Srbiji za predstojeće prvomajske i vaskršnje praznike je veliko.U većini banja rezervisano više od 80 odsto kapaciteta, a u planinskim centrima se rezervisanost kreće od 70 pa do čak 90 odsto

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up