Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
01/05/2020
Autor:
Info Press
Izvor: RTS/MILICA MILOSAVLJEVIĆ
Foto: Pixabay
Kafići i restorani počinju sa radom 4. maja. Zbog epidemije koronavirusa, i gosti i zaposleni moraće da se pridržavaju brojnih mera. RTS je imao uvid u spisak preporuka, koje je Gradski zavod za javno zdravlje Beograd uputio Sekretarijatu za zdravstvo. Zavod preporučuje da delatnosti treba sprovoditi fazno – u skladu sa epidemiološkom situacijom na teritoriji Srbije, kao i na lokalnim nivoima. Vlasnici, zaposleni, gosti i korisnici usluga moraće da se pridržavaju niza mera, a nadležne inspekcije (sanitarna, tržišta) moraće da sprate njihovo sprovođenje. Mere prevencije Zaposleni koji direktno komuniciraju ili uslužuju goste i korisnike poželjno je da koriste i vizir. Gosti u ugostiteljske objekte moraju ulaziti sa maskom, koja se mora nositi i prilikom preuzimanja hrane i pića putem kućne dostave ili šalterske prodaje. Bez maski u prostoru objekta mogu boraviti samo gosti dok su za svojim stolom. U svim ostalim prilikama boravka u prostoru objekta, dolaska/odlaska, naručivanja, preuzimanja, plaćanja na pultu, korišćenja sanitarnih prostorija, gosti moraju nositi masku (ili drugi vid zaštitne pokrivke za nos i usta). Pre početka rada, potrebno je sprovesti pranje, čišćenje i dezinfekciju prostora, pribora i opreme, kao i provetravanje prostorija. Na ulazu u objekat moraće da budu postavljene dezo-barijere i dozeri za dezinfekciju ruku za obaveznu dezinfekciju pri ulasku u objekat. Pleksiglas među gostima samo u posebnim uslovima U suprotnom, vlasnici će morati da obezbede fizičke barijere (od pleksiglasa ili drugog punog materijala) koji će deliti prostor između stolova. Higijenske i mere dezinfekcije moraće da se pojačaju u celom objektu, posebno kvaka i drugih mesta koja se dodiruju. Obavezna je dezinfekcija svakog stola i stolice nakon odlaska gosta. Takođe, biće potrebno da se povremeno dezinfikuje prilaz objektu. Povremeno obaviti i dezinfekciju pristupnih prilaza objektu. Jelovnici i meniji neće izgledati kao ranije Preporučuje se korišćenje papirnih menija za jednokratnu upotrebu ,koji se bacaju posle svakog gosta ili evuntualno menija za višekratnu upotrebu, a koji su pogodni za dezinfekciju i moraju se dezinfikovati posle svakog gosta. Može se koristiti i isticanje menija na površinama vidljivim gostima kako bi se smanjio kontakt sa mogućim kontaminiranim površinama. Preporučuje se mašinsko pranje posuđa. Ako nema uslova za to, onda je obavezno pranje deterdžentom na što višoj temperaturi uz završnu dezinfekciju. Takođe, u objektu i bašti moraće da postoji mesto za odlaganje otpada – maski, rukavica. I te kante bi trebalo da budu sa pedalom za nožno otvaranje. Kada je reč o provetravanju prostorija, ono mora biti redovno, prirodnim putem – otvaranjem prozora. Ne preporučuje se korišćenje veštačke ventilacije zatvorenog centralizovanog tipa, kao i klimatizacije u objektima ukoliko se radi o split sistemu (sistem u kome vazduh cirkuliše unutar prostorije prolaskom kroz unutrašnju jedinicu klima uređaja bez razmene istog sa spoljnim svežim vazduhom). Stroge mere prilikom plaćanje računa To znači da zaposleni koji poslužuje hranu i piće ne treba da obavlja naplatu usluge. Takođe, treba favorizovati beskontaktno plaćanje karticama. Ako se usluga plaća gotovinom, neophodna je dezinfekcija ruku/rukavica nakon svake naplate, a pre bilo koje druge radnje. Pravila za kioske Takođe, između zaposlenih i kupaca bi trebalo da bude pregrada. U skladu sa mogućnostima, preporučuje se da se jasno obeleže putevi pristupa i udaljavanja od objekta, kako bi se izbeglo stvaranje gužvi. Naravno, neophodno je da se poštuje distanca između kupaca od najmanje dva metra. Na spoljnoj strani pultova trebalo bi za kupce postaviti pumpicu sa dezinfekcionim sredstvom. Dostava hrane i pića – ketering Obavezno je da se dolazak najavi i da se prilikom predaje porudžbine drži što veća moguća distanca od kupca. Nakon što kupac plati, obavezno je da se dezinfikuju rukavice. Takođe, i vozilo za dostavu treba da se dezinfikuje što češće. Brojne obaveze i za poslodavce Oni treba da prate zdravstveno stanje zaposlenih pri dolasku na posao – u skladu sa mogućnostima – putem beskontaktnog merenja temperature ili praćenjem pojave simptoma bolesti. Ako se ispolje simptomi, obavezni su da zaposlenog odmah udalje sa posla i detaljno dezinfikovati prostor u kom je boravio i predmete koje je koristio. Preporučuje se i da organizuju češće pauze za zaposlene, s obzirom na to da će oni nositi zaštitnu opremu i primenjivati mere prevencije. Zavod navodi da će se navedene preporuke menjati i prilagođavati u skladu sa odlukama Republičkog i Gradskog štaba za vanredne situacije, stanjem na terenu i faznom pristupu u organizaciji i radu ugostiteljskih objekata.
Obavezno je nošenje lične zaštitne opreme svih zaposlenih tokom radna – maske, radne uniforme i po potrebi rukavice.
Raspored stolova u zatvorenom ili otvorenom prostoru ugostiteljskih objekata moraće da se organizuje tako da razmak između gostiju koji sede za istim ili susednim stolovima, ne bude manji od propisane socijalne distance od dva metra.
Iz upotrebe će morati da se izbace kečap, senf, sosevi, ulje, slanik, šećer, čaj i slično, a koji se nalaze u posudama za zajedničku upotrebu.
Zavod preporučuje da se u svim ugostiteljskim objektima, u skladu sa mogućnostima, odvoji naplate usluga od poslova usluživanja hrane.
Kada je reč o kioscima, preporučuje se da se naručivanje i plaćanje obavljaju na različitim pultovima i da to rade dve osobe.
Prilikom dostave hrane zaposleni je dužan da prilikom nosi masku i rukavice, a poželjno je i nošenje vizira.
Poslodavac je dužan da, pre svega, vodi računa o svom zdravlju i sve zaposlene obavesti o primeni mera i obavezama nošenja opreme i dezinfekciji objekata. Takođe, i sami se svih tih mera moraju pridržavati.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
-Discover Serbia i Nacionalni park Tara organizuju 12.septembra najveću do sada akciju čišćenja jezera Perućac. U akciji će učestvovati 15 čamaca i 150 volontera, a vodiće je stručni tim Nacionalnog parka Tara i Discover… […]
“Spremni smo za još jednu zimsku sezonu, uz novu saunu, teretanu i kafić”, naveli su JP Veliki park obavestivši da će od 15. septembra Gradski bazen biti otvoren za posetioce i za sedam… […]
Na sednici Socijalno ekonomskog saveta nije podržan predlog Vlade o povećanju minimalne zarade pa će konačnu odluku o visini manimalca u 2026. godini doneti Vlada Srbije na sednici koja će biti održana u četvrtak.… […]
Promenljivo oblačno i toplo vreme, posle podne i uveče na severu, zapadu i jugozapadu, a tokom noći i u ostalim krajevima očekuje se mestimično kiša, pljuskovi i grmljavina. Temperatura do 33 stepena. Duvaće… […]
Paralelno sa ubiranjem ovogodišnje letine, vredni poljoprivredni proizvođači već pripremaju parcele za narednu sezonu. Među njima je I Velimir Nedić iz Trbušana koji je krajem avgusta posadio sadnice jagoda , koje će … […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Kafići i restorani počinju sa radom 4. maja. Zbog epidemije koronavirusa, i gosti i zaposleni moraće da se pridržavaju brojnih mera. RTS je imao uvid u spisak preporuka, koje je Gradski zavod za javno zdravlje Beograd uputio Sekretarijatu za zdravstvo. Zavod preporučuje da delatnosti treba sprovoditi fazno – u skladu sa epidemiološkom situacijom na teritoriji Srbije, kao i na lokalnim nivoima. Vlasnici, zaposleni, gosti i korisnici usluga moraće da se pridržavaju niza mera, a nadležne inspekcije (sanitarna, tržišta) moraće da sprate njihovo sprovođenje. Mere prevencije Zaposleni koji direktno komuniciraju ili uslužuju goste i korisnike poželjno je da koriste i vizir. Gosti u ugostiteljske objekte moraju ulaziti sa maskom, koja se mora nositi i prilikom preuzimanja hrane i pića putem kućne dostave ili šalterske prodaje. Bez maski u prostoru objekta mogu boraviti samo gosti dok su za svojim stolom. U svim ostalim prilikama boravka u prostoru objekta, dolaska/odlaska, naručivanja, preuzimanja, plaćanja na pultu, korišćenja sanitarnih prostorija, gosti moraju nositi masku (ili drugi vid zaštitne pokrivke za nos i usta). Pre početka rada, potrebno je sprovesti pranje, čišćenje i dezinfekciju prostora, pribora i opreme, kao i provetravanje prostorija. Na ulazu u objekat moraće da budu postavljene dezo-barijere i dozeri za dezinfekciju ruku za obaveznu dezinfekciju pri ulasku u objekat. Pleksiglas među gostima samo u posebnim uslovima U suprotnom, vlasnici će morati da obezbede fizičke barijere (od pleksiglasa ili drugog punog materijala) koji će deliti prostor između stolova. Higijenske i mere dezinfekcije moraće da se pojačaju u celom objektu, posebno kvaka i drugih mesta koja se dodiruju. Obavezna je dezinfekcija svakog stola i stolice nakon odlaska gosta. Takođe, biće potrebno da se povremeno dezinfikuje prilaz objektu. Povremeno obaviti i dezinfekciju pristupnih prilaza objektu. Jelovnici i meniji neće izgledati kao ranije Preporučuje se korišćenje papirnih menija za jednokratnu upotrebu ,koji se bacaju posle svakog gosta ili evuntualno menija za višekratnu upotrebu, a koji su pogodni za dezinfekciju i moraju se dezinfikovati posle svakog gosta. Može se koristiti i isticanje menija na površinama vidljivim gostima kako bi se smanjio kontakt sa mogućim kontaminiranim površinama. Preporučuje se mašinsko pranje posuđa. Ako nema uslova za to, onda je obavezno pranje deterdžentom na što višoj temperaturi uz završnu dezinfekciju. Takođe, u objektu i bašti moraće da postoji mesto za odlaganje otpada – maski, rukavica. I te kante bi trebalo da budu sa pedalom za nožno otvaranje. Kada je reč o provetravanju prostorija, ono mora biti redovno, prirodnim putem – otvaranjem prozora. Ne preporučuje se korišćenje veštačke ventilacije zatvorenog centralizovanog tipa, kao i klimatizacije u objektima ukoliko se radi o split sistemu (sistem u kome vazduh cirkuliše unutar prostorije prolaskom kroz unutrašnju jedinicu klima uređaja bez razmene istog sa spoljnim svežim vazduhom). Stroge mere prilikom plaćanje računa To znači da zaposleni koji poslužuje hranu i piće ne treba da obavlja naplatu usluge. Takođe, treba favorizovati beskontaktno plaćanje karticama. Ako se usluga plaća gotovinom, neophodna je dezinfekcija ruku/rukavica nakon svake naplate, a pre bilo koje druge radnje. Pravila za kioske Takođe, između zaposlenih i kupaca bi trebalo da bude pregrada. U skladu sa mogućnostima, preporučuje se da se jasno obeleže putevi pristupa i udaljavanja od objekta, kako bi se izbeglo stvaranje gužvi. Naravno, neophodno je da se poštuje distanca između kupaca od najmanje dva metra. Na spoljnoj strani pultova trebalo bi za kupce postaviti pumpicu sa dezinfekcionim sredstvom. Dostava hrane i pića – ketering Obavezno je da se dolazak najavi i da se prilikom predaje porudžbine drži što veća moguća distanca od kupca. Nakon što kupac plati, obavezno je da se dezinfikuju rukavice. Takođe, i vozilo za dostavu treba da se dezinfikuje što češće. Brojne obaveze i za poslodavce Oni treba da prate zdravstveno stanje zaposlenih pri dolasku na posao – u skladu sa mogućnostima – putem beskontaktnog merenja temperature ili praćenjem pojave simptoma bolesti. Ako se ispolje simptomi, obavezni su da zaposlenog odmah udalje sa posla i detaljno dezinfikovati prostor u kom je boravio i predmete koje je koristio. Preporučuje se i da organizuju češće pauze za zaposlene, s obzirom na to da će oni nositi zaštitnu opremu i primenjivati mere prevencije. Zavod navodi da će se navedene preporuke menjati i prilagođavati u skladu sa odlukama Republičkog i Gradskog štaba za vanredne situacije, stanjem na terenu i faznom pristupu u organizaciji i radu ugostiteljskih objekata.
Obavezno je nošenje lične zaštitne opreme svih zaposlenih tokom radna – maske, radne uniforme i po potrebi rukavice.
Raspored stolova u zatvorenom ili otvorenom prostoru ugostiteljskih objekata moraće da se organizuje tako da razmak između gostiju koji sede za istim ili susednim stolovima, ne bude manji od propisane socijalne distance od dva metra.
Iz upotrebe će morati da se izbace kečap, senf, sosevi, ulje, slanik, šećer, čaj i slično, a koji se nalaze u posudama za zajedničku upotrebu.
Zavod preporučuje da se u svim ugostiteljskim objektima, u skladu sa mogućnostima, odvoji naplate usluga od poslova usluživanja hrane.
Kada je reč o kioscima, preporučuje se da se naručivanje i plaćanje obavljaju na različitim pultovima i da to rade dve osobe.
Prilikom dostave hrane zaposleni je dužan da prilikom nosi masku i rukavice, a poželjno je i nošenje vizira.
Poslodavac je dužan da, pre svega, vodi računa o svom zdravlju i sve zaposlene obavesti o primeni mera i obavezama nošenja opreme i dezinfekciji objekata. Takođe, i sami se svih tih mera moraju pridržavati.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
-Discover Serbia i Nacionalni park Tara organizuju 12.septembra najveću do sada akciju čišćenja jezera Perućac. U akciji će učestvovati 15 čamaca i 150 volontera, a vodiće je stručni tim Nacionalnog parka Tara i Discover… […]
“Spremni smo za još jednu zimsku sezonu, uz novu saunu, teretanu i kafić”, naveli su JP Veliki park obavestivši da će od 15. septembra Gradski bazen biti otvoren za posetioce i za sedam… […]
Na sednici Socijalno ekonomskog saveta nije podržan predlog Vlade o povećanju minimalne zarade pa će konačnu odluku o visini manimalca u 2026. godini doneti Vlada Srbije na sednici koja će biti održana u četvrtak.… […]
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs