U
susret Međunarodnom mesecu borbe protiv raka dojke, koji se obeležava
tokom oktobra, kompanija Avon uručiće donaciju Fondu B92 u okviru
kampanje „Zato što ih volimo“. Donacija vredna preko 3,5 miliona dinara
biće iskorišćena za kupovinu vaučera za više od 800 specijalnih ortopedskih
grudnjaka namenjenih ženama koje su se suočile sa mastektomijom širom Srbije.
Godišnje se rak dojke
dijagnostikuje kod više od 4000 žena u našoj zemlji, dok 1500 izgubi bitku.
Otkrivanjem u ranoj fazi, šanse za izlečenje su daleko veće nego u slučajevima
kada se otkrije u poodmaklom stadijumu, a uspehu lečenja doprinosi i primena
savremenih procedura. Ipak, u slučajevima kada je to neizbežno, primenjuje se mastektomija
koja podrazumeva hirurško otklanjanje tkiva dojke.
Mastektomija je bolno i
neprijatno iskustvo za svaku ženu, i nijednoj nije lako da se suoči sa tako
drastičnom promenom izgleda nakon operacije, ističe hirurg onkolog dr Maja
Gulan i objašnjava značaj donacije specijalnih ortopedskih grudnjaka za
žene koje su kroz to prošle: “Grudnjaci i druga protetička pomagala pomažu
da se nakon operacije vrati pređašnji izgled kako bi ženska figura izgledala
lepo i posle mastektomije, ali i kako bi žena lakše prebrodila čitav proces.
Upravo zato je značaj donacije kompanije Avon višestruk, jer će više žena moći
da obezbedi sebi grudnjake koji će izuzetno doprineti njihovoj psihološkoj
dobrobiti nakon lečenja raka dojke i operacije, što je od presudne važnosti za
povratak normalnom životu.“
Kompanija Avon započela je akciju za borbu protiv raka dojke u Srbiji
2004. godine, i kroz saradnju sa partnerskim organizacijama koje se bave ovim
pitanjem, nastoji da dođe do značajnih informacija o realnim potrebama žena
koje se bore protiv ove bolesti.
,,Prvenstveni cilj Avon akcije za borbu protiv raka dojke je da kroz
edukativne kampanje i podršku organizacijama, utičemo na promenu statistike u
Srbiji, kada je ova bolest u pitanju. Želimo da informišemo žene o tome koliko
je važno da redovno kontrolišu svoje zdravlje, istovremeno, i da podržimo žene
koje sa sa ovom bolešću već bore. Sve to radimo zajedno sa našim Avon damama,
koje nesebično podržavaju našu akciju, i kroz prikupljanje sredstava za fond
akcije, kao i kroz širenje svesti o ovoj bolesti. Zajedno se nadamo da će
donacija koju uručujemo doprineti lakšem oporavku dragih žena.“ – izjavila
je Vesna Cvetković, direktorka prodaje kompanije Avon.
Specijalni
grudnjaci moći će da se preuzmu preko nekog od 12 udruženja koja su deo
programa donacije – Nacionalne asocijacije za lečene od raka (NALOR) i osam
udruženja članica*, kao i Savetovališta za žene obolele od raka dojke
„Jefimija“ iz Užica, Ženskog centra „Milica“ iz Vrnjačke Banje i udruženja
Europa Donna iz Beograda.
„Nakon što smo
angažovali sve svoje snage da, uz pomoć građana, pomognemo funkcionisanje
zdravstvenih institucija u najkritičnijim delovima Srbije tokom letnjeg
divljanja korona virusa, Fond B92 se još jednom udružuje sa starim saveznikom,
kompanijom AVON, u akciji pružanja pažnje pacijentkinjama koje se bore sa
drugom vrstom bolesti. Ne smemo nikako zaboraviti ljude koji se godinama hrabro
nose sa hroničnim i drugim bolestima koje im ugrožavaju živote, iako je ova
kriza, prouzrokovana virusom Covid-19, zaista bez presedana u poslenjem stoleću
na globalnom nivou. Zato me raduje što smo uspeli da okupimo udruženja
pacijenata i preusmerimo im AVON-ovu velikodušnu donaciju od 30 hiljada evra za
kupovinu ortopedskih grudnjaka za žene koje su se izborile ili se još uvek bore
sa rakom dojke. Sada na žalost svi znamo šta znači nemogućnost povratka u
normalan život, pa se nadam da će mnogo više ljudi razumeti i saosećati sa
preko 800 žena kojima će ova donacija pomoći da povrate osećaj da one
upravljaju svojim životom a ne bolest.“ – izjavio je Veran Matić, predsednik
Upravnog odbora Fonda B92.
Kampanja
“Zato što ih volimo” pokrenuta je u okviru Avon Akcije za borbu
protiv raka dojke. Ciljevi kampanje ogledaju se u motivisanju društva da
učestvuje u edukaciji žena, ohrabrivanju i podsećanju da su redovni pregledi od
presudne važnosti, ali i u pružanju podrške ženama koje se već bore sa rakom.
Sredstva
za donacije u okviru Akcije za borbu protiv raka dojke kompanija Avon
obezbeđuje izdvajanjem celokupnog bruto profita od prodaje proizvoda sa ružičastom
vrpcom. Od pokretanja 2004. godine do danas, prikupljena sredstva
usmerena su na obezbeđivanje potrebne opreme, podizanje svesti o važnosti
prevencije i podršku programa koji pružaju neophodnu obuku i informacije ženama
u borbi protiv raka dojke.