Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
29/03/2021
Autor:
Info Press
Izvor: 24 sedam
Foto: Info Press
U Srbiji putari ne staju bez obziran na svetsku krizu, a poslednjih godina gradilo se maltene od Subotice do Merdara, gde prestaje mogućnost investiranja “Puteva Srbije“. Samo u pet godina izgrađeno je 350 kilometara auto-puteva i ta ulaganja u bolji transport neupitno privlače i strane, ali i domaće investicije u privredu. Tako će se nastaviti i ove godine, jer za kapitalne investicije u budžetu, gde gro sredstava čine investicije u puteve, planirano je 330 milijardi dinara (2,8 milijardi evra), odnosno 5,5 odsto BDP-a.Uz veliku gradnju ide, očekivano, i velika pompa, tako da se već neko vreme pokazuje manir da se maltene svaka deonica proglašava ili barem predstavlja zasebnim auto-putem. A koliko auto-puteva Srbija zaista ima? Ako je suditi po međunarodnoj “E“ nomenklaturi (The international E-road network) Ekonomske komisije za Evropu pri Ujedinjenim nacijama (UNECE) koju viđamo na našim putevima, imamo ih samo tri, uz još četiri puta “B“ klase. Tako svet podrazumeva da kroz Srbiju prolazi auto-put E-75, koji svoj 4.340 kilometara dug put počinje u Vardu u Norveškoj, zatim prelazi Finsku, Poljsku, Slovačku, Mađarsku, da bi u Srbiji prošao pravcem Subotica – Novi Sad – Beograd – Niš, pa zatim preko Makedonije i na kraju završio u Grčkoj u lučkom gradu Sitia. Drugi autoput je E70 (4.550 km), od Korunje u španskoj Galiciji do luke Poti u Gruziji , a koji Srbijom prolazi pravcem (Ljubljana – Zagreb – Slavonski Brod) Beograd – Pančevo – Vršac (Temišvar…), a treći E80 (5.600 km), takođe kreće iz Španije (Valjadolid) i ide preko (…Dubrovnika – Podgorice) Prištine i Niša (Sofije…) do Irana. Kraći auto-putevi ili brze saobraćajnice koje povezuju glavne (reference roads) i magistralne puteve (intermediate roads) u evropskoj nomenklaturi nazivaju se putevima “B klase“. Kroz Srbiju ide takav put E662 (121 km) Subotica – Sombor – Osijek, zatim E761 (742 km) Bihać – Sarajevo – Užice – Čačak – Kraljevo – Kruševac – Pojate – Paraćin – Zaječar, pa E763 (348 km) Beograd – Čačak – Nova Varoš – Bijelo Polje i na kraju E851 (323 km) Petrovac na moru – Albanija – Prizren – Priština. U ta tri glavna pravca ukapaju se svi naši “auto-putevi“, odnosno deonice kojih nije mali broj. Najnoviji od njih je “Autoput Miloš Veliki“, otvoren 2019. Ove godine trebalo bi da se uradi deonica od Preljine (Čačka) do Požege, što je otprilike polovina planirane trase u Srbiji od Beograda do granice sa Crnom Gorom kod Boljara. Ovaj auto-put, ranije znan kao “Jadranska magistrala“ ili “Auto-put Beograd – Bar“ (odnosno “Auto-put Beograd- Južni Jadran“), zapravo je deo pomenutog puta “B klase“ E763. Ponekad se u Srbiji naziva i “Koridor 11“, iako ne spada, kao ni bilo koji drugi drumski pravac u Srbiji , u 11 aktuelnih evropskih transportnih koridora. Ove godine bi trebalo da se sa kompanijama iz Kine, koje su uveliko angažovane u putogradnji Srbije, potpiše nastavak gradnje prema Dugoj poljani i Boljaru, preko Ivanjice, investiciji vrednoj 1,5 do 1,6 milijardi evra. U 2021. kreću i radovi na izgradnji “auto-puta Niš – Pločnik“, zapravo južni krak auto-puta E80, koji bi od Niša i Merdara trebalo da ide preko ka Albaniji, odnosno Tirani i završi u Draču. Koliko je 2021. “bogata” planovima u saobraćajnoj infrastrukturi pokazuje i to da se radi projektna dokumentacija za “Auto-put Karađorđe”. Ova saobraćajnica će ići kroz Šumadiju i pravcem Lazarevac (Županjac) – Mladenovac – Aranđelovac – Svilajnac – Bor, spojiti “Auto-put Beograd – Niš“ (E75) i “Miloš Veliki” (E763). Planira se i autoput Beograd – Zrenjanin, a pored autoputeva uskoro će se raditi i na nekoliko “koridora“. Jedan od njih je “Fruškogorski koridor“, koji će povezati Novi Sad i Rumu preko mosta kod Kovilja a drugi “Moravski koridor“, koji takođe spaja auto-puteve E75 i E763, ali pravcem Pojate – Adrani – Preljina. Pored auto-puteva u Srbiji se gradi i mnogo regionalnih puteva: Zaječar – Negotin, Ruma – Šabac i Šabac – Loznica, kao i državni put Petlja Požarevac (E75) – Golubac.

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

pročitaj još sličnih vesti
Predsednik Društva pčelara Čačak je iskusni pčelar sa praksom u ovoj oblasti dužoj od 45 godina
Privredna komora Srbije nagrađuje tradicionalnim godišnjim priznanjima najuspešnija privredna društva i pojedince koji su se u 2025. godini istakli rezultatima, radom i angažovanjem. Među dobitnicima iz Zlatiborskog upravnog okruga su : Elektrotermija doo… […]
U fabričkom krugu Valjonice bakra Sevojno održana je pokazna vatrogasna vežba u kojoj su učestovale vatrogasne jedinice Impol Sevala, MUP-a Užice, kao i zaposleni Valjaonice bakra Sevojno. Iako predstavlja zakonsku obavezu, vežba je… […]
Na sednici Parlamenta privrednika Moravičkog i Raškog okruga sumirani su rezultati rada u 2025. i analiziran privredni razvoj. Na sednici su dodeljene godišnje nagrade pojedincima i kolektivima za doprinos razvoju privrede. Nagrada PK… […]
Nosilac programa za voćarstvo je čačanski Institut za voćarstvo zahvaljujući dugopgodišnjem realnom sagledavanju situacije u ovoj oblasti .

pretraži sajt

Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
U Srbiji putari ne staju bez obziran na svetsku krizu, a poslednjih godina gradilo se maltene od Subotice do Merdara, gde prestaje mogućnost investiranja “Puteva Srbije“. Samo u pet godina izgrađeno je 350 kilometara auto-puteva i ta ulaganja u bolji transport neupitno privlače i strane, ali i domaće investicije u privredu. Tako će se nastaviti i ove godine, jer za kapitalne investicije u budžetu, gde gro sredstava čine investicije u puteve, planirano je 330 milijardi dinara (2,8 milijardi evra), odnosno 5,5 odsto BDP-a.Uz veliku gradnju ide, očekivano, i velika pompa, tako da se već neko vreme pokazuje manir da se maltene svaka deonica proglašava ili barem predstavlja zasebnim auto-putem. A koliko auto-puteva Srbija zaista ima? Ako je suditi po međunarodnoj “E“ nomenklaturi (The international E-road network) Ekonomske komisije za Evropu pri Ujedinjenim nacijama (UNECE) koju viđamo na našim putevima, imamo ih samo tri, uz još četiri puta “B“ klase. Tako svet podrazumeva da kroz Srbiju prolazi auto-put E-75, koji svoj 4.340 kilometara dug put počinje u Vardu u Norveškoj, zatim prelazi Finsku, Poljsku, Slovačku, Mađarsku, da bi u Srbiji prošao pravcem Subotica – Novi Sad – Beograd – Niš, pa zatim preko Makedonije i na kraju završio u Grčkoj u lučkom gradu Sitia. Drugi autoput je E70 (4.550 km), od Korunje u španskoj Galiciji do luke Poti u Gruziji , a koji Srbijom prolazi pravcem (Ljubljana – Zagreb – Slavonski Brod) Beograd – Pančevo – Vršac (Temišvar…), a treći E80 (5.600 km), takođe kreće iz Španije (Valjadolid) i ide preko (…Dubrovnika – Podgorice) Prištine i Niša (Sofije…) do Irana. Kraći auto-putevi ili brze saobraćajnice koje povezuju glavne (reference roads) i magistralne puteve (intermediate roads) u evropskoj nomenklaturi nazivaju se putevima “B klase“. Kroz Srbiju ide takav put E662 (121 km) Subotica – Sombor – Osijek, zatim E761 (742 km) Bihać – Sarajevo – Užice – Čačak – Kraljevo – Kruševac – Pojate – Paraćin – Zaječar, pa E763 (348 km) Beograd – Čačak – Nova Varoš – Bijelo Polje i na kraju E851 (323 km) Petrovac na moru – Albanija – Prizren – Priština. U ta tri glavna pravca ukapaju se svi naši “auto-putevi“, odnosno deonice kojih nije mali broj. Najnoviji od njih je “Autoput Miloš Veliki“, otvoren 2019. Ove godine trebalo bi da se uradi deonica od Preljine (Čačka) do Požege, što je otprilike polovina planirane trase u Srbiji od Beograda do granice sa Crnom Gorom kod Boljara. Ovaj auto-put, ranije znan kao “Jadranska magistrala“ ili “Auto-put Beograd – Bar“ (odnosno “Auto-put Beograd- Južni Jadran“), zapravo je deo pomenutog puta “B klase“ E763. Ponekad se u Srbiji naziva i “Koridor 11“, iako ne spada, kao ni bilo koji drugi drumski pravac u Srbiji , u 11 aktuelnih evropskih transportnih koridora. Ove godine bi trebalo da se sa kompanijama iz Kine, koje su uveliko angažovane u putogradnji Srbije, potpiše nastavak gradnje prema Dugoj poljani i Boljaru, preko Ivanjice, investiciji vrednoj 1,5 do 1,6 milijardi evra. U 2021. kreću i radovi na izgradnji “auto-puta Niš – Pločnik“, zapravo južni krak auto-puta E80, koji bi od Niša i Merdara trebalo da ide preko ka Albaniji, odnosno Tirani i završi u Draču. Koliko je 2021. “bogata” planovima u saobraćajnoj infrastrukturi pokazuje i to da se radi projektna dokumentacija za “Auto-put Karađorđe”. Ova saobraćajnica će ići kroz Šumadiju i pravcem Lazarevac (Županjac) – Mladenovac – Aranđelovac – Svilajnac – Bor, spojiti “Auto-put Beograd – Niš“ (E75) i “Miloš Veliki” (E763). Planira se i autoput Beograd – Zrenjanin, a pored autoputeva uskoro će se raditi i na nekoliko “koridora“. Jedan od njih je “Fruškogorski koridor“, koji će povezati Novi Sad i Rumu preko mosta kod Kovilja a drugi “Moravski koridor“, koji takođe spaja auto-puteve E75 i E763, ali pravcem Pojate – Adrani – Preljina. Pored auto-puteva u Srbiji se gradi i mnogo regionalnih puteva: Zaječar – Negotin, Ruma – Šabac i Šabac – Loznica, kao i državni put Petlja Požarevac (E75) – Golubac.

Napiši komentar

komentari

Najnoviji oglasi
Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pročitaj slične vesti
Darovi za nove članove Društva pčelara Čačak i početnike u pčelarstvu
Predsednik Društva pčelara Čačak je iskusni pčelar sa praksom u ovoj oblasti dužoj od 45 godina
Privredna komora Užice dodelila nagrade najboljim privrednicima i privrednim društvima
Privredna komora Srbije nagrađuje tradicionalnim godišnjim priznanjima najuspešnija privredna društva i pojedince koji su se u 2025. godini istakli rezultatima, radom i angažovanjem. Među dobitnicima iz Zlatiborskog upravnog okruga su : Elektrotermija doo… […]
Pokazna vatrogasna vežba u fabričkom krugu Valjaonice bakra Sevojno
U fabričkom krugu Valjonice bakra Sevojno održana je pokazna vatrogasna vežba u kojoj su učestovale vatrogasne jedinice Impol Sevala, MUP-a Užice, kao i zaposleni Valjaonice bakra Sevojno. Iako predstavlja zakonsku obavezu, vežba je… […]

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs