oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
12/07/2024
Autor:
Dušica Polić
Izvor: Infopress
Foto: Infopress
Sa oko četiri i po hiljade stanovnika, naseljeno mesto Zlatibor raposlaže sa oko 60 hiljada kreveta za smeštaj turista. Disproporcija ovih brojeva u prvi plan, kao jedan od strateški važnih segmanata turističke privrede Zlatibora stavlja i pitanje zapošljavanja sezonskih radnika. “Ako uzmem u obzir činjenicu da je Zlatibor naseljeno mesto koje broji svega nešto više od 4.000 stanovnika, a u turističkoj sezoni, u piku sezone, kako leti tako i zimi, ovde se okupi više od 50.000 turista, taj podatak više je nego dovoljan i pokazuje kolika je potreba na Zlatiboru za sezonskim radnicima. U svim sektorima se iskazuje ta potreba, od ugostiteljstva, preko svih oblasti vanpansionske potrošnje, naravno u ugostiteljskim objektima, hotelima, ali i poslovima poput pripremanja i dostave brze hrane, pa do onih lokaliteta sa raznim zabavnim sadržaija, koji su takodje značajan i nezaobilazan deo turističke ponude Zlatibora. Činjenica da su svi ti objekti popunjeni i aktivni veći deo godine, da rade i dočekuju turiste, govori nam upravo u prilog tome da su sezonski radnici na ovoj destinaciji i više nego neophodni”, kaže Vladimir Živanović, direktor TO “Zlatibor”. Traženi su profili aspolutno svih struka, a oglasi za zaposlenje postavljeni na glasilima i portalima u celoj Srbiji, pa i širem regionu, tako trenutnu situaciju i potrebu za sezonskim radnicima opisuje direktor jednog od najpoznatijih hotela na Zlatiboru, Vojkan Janjić, direktor hotela “Palisad” . “Moramo da se oslonimo na saradnju sa visokim školama, sa srednjim školama za ugostiteljstvo, sa svima onima koji bi da uđu u ovaj posao iz sektora turističke privrede. Da li su to kuvari, konobari, sobarice, recepcioneri, za sve apsolutno postoji posla i ovde se zaista, traži radnik više. Po prirodi posla uglavnom su to mladi ljudi i dolaze iz svih gradova iz okoline, iz Priboja, Prijepolja, Nove Varoši, Ljubovije, pa onda iz Kraljeva, Kragujevca, Beograda, ali i šireg regiona. Zlatibor, takav kakav je, trenutno ima takav turistički promet da apsolutno postoji ogromna i konstantna potražnja za sezonskim radnicima.” Uz sličan problem sa sezonskim radnicima koji imaju i zemlje Evropske unije, što se po difoltu prenosi na Zlatibor , zlatiborskaturistička privreda nosi i teret nedovoljno zakonski definisanih odednica u sektoru sezonskog zapošljavanja, “koji se moraju sistemski rešavati”, uveren je u to direktor TO “Zlatibor”, Vladimir Živanović. Po negovim rečima, sama lokacija i očekivanja turista postavljaju potrebu za kvalitetnom uslugom koju pružaju sezonski radnci i uskladjenost ovih parametara u značajnoj meri može odrediti uspešnost poslovanja turističke privrede Zlatibora. “Praksa je pokazala da u našem zakonodavstvu nije do kraja definisana i pozicija sezonskih radnika. Evidentno postoji potreba da se u saradnji sa turističkom privredom, nezaobilazno turističkomprivredom Zlatibora i kolegama iz ostalih branši i delatnosti, reši detaljnije to pitanje. Postoje recimo, konkretno na Zlatiboru, posebno u jeku sezone, poslovi koji se obavljaju na destinaciji koji direktno zavise od vremenskih prilika – kupalištima na otvorenim bazenima, lokacije za rentiranje raznovrsne opreme i usluga, instruktori koji se angažuju za brojne specifične oblasti i sl. Poslovanje ovog tipa direktno je ograničeno vremenskim uslovima. Ovde se dešava da nekada pet dana u kontinuitetu imamo kišu, loše vreme, vetar i prosto u tom periodu ti radnici nemaju mogućnost da obavljaju svoj posao, a obaveze poslodavaca ostaju. Možda bi u tom nekom smeru moglo da se olakša poslodavcima, da bude lakše prijavljivanje tih radnika, da se uskladi visina nameta koji se plaćaju državi, da zakon to prciznije definiše, da se nekako izađe u susret i poslodavcima, ali tim sezonskim radnicima”. Kao svetla tačka cele priče stoji i činjenica da Zlatibor sa svojim specifičnostima, kao trenutno najatraktivija turistička destinacija u Srbiji, obezbedjuje i priliku za stalno zaposlenje. “Na početku su me roditelji podstakli da krenem da radim kako bih stvorila radne navike. Posle dve godine rada na sezonskim poslovima, prema mom iskustvu, ovo je prilika da ljudi steknu sigurnost, da se oslobode , upoznaju brojne nove ljude, pokaži ono što znaju i sve to je dobra osnova da se nadje stalan posao”, kaže Andrea Karapetrović iz Užica, i ovog leta jedna od zaposlenih na Zlatiboru. “Minimum 30 do 40 odsto angažovanih tokom sezone na Zlatiboru, ako imaju želju da ostanu u ovom poslu i to žele, na Zlaiboru imaju i priliku da trajnije reše pitanje zaposlenja”, kaže ditrektor hotela Palisad, jer ovde, po negovim rečima, “ima posla i tek će ga biti.” Uz nedostatak radnika, a onda i gotovo celogodišnju sezonu, za stalno zaposlenje sezonskih radnika na Zlatiboru se sve više kandiduje i oblast gradjevinarstava , gde je naročito, već evidentan priliv radnika iz dalekih azijskih zemalja.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
pročitaj još sličnih vesti
Poseban fokus bio je na unapređenju korisničkog iskustva, optimizaciji rada i efikasnijem odgovoru na izazove kao što su sezonski nedostatak radne snage i potrebe savremenog korisnika.
Zlatiborci ne kriju ambicije za ovu sezonu- cilj je jasan- premašiti prošlogodišnji rekod od preko milion i 200 hiljada registrovanih noćenja.
Državni seklretar Ćirković je naveo da je država Srbija ove godine izdvojila iz budžeta oko 150 milijardi dinara .
Zahtevi su podnošeni za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednih gazdinstava u izgradnju i opremanje objekata
Osnivanjem Ogledne stavnice za selekciju i proizvodnju krompira u Guči 1954. godine, stvoreni su preduslovi za stručni i naučni razvoj proizvodnje krompira.
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Sa oko četiri i po hiljade stanovnika, naseljeno mesto Zlatibor raposlaže sa oko 60 hiljada kreveta za smeštaj turista. Disproporcija ovih brojeva u prvi plan, kao jedan od strateški važnih segmanata turističke privrede Zlatibora stavlja i pitanje zapošljavanja sezonskih radnika. “Ako uzmem u obzir činjenicu da je Zlatibor naseljeno mesto koje broji svega nešto više od 4.000 stanovnika, a u turističkoj sezoni, u piku sezone, kako leti tako i zimi, ovde se okupi više od 50.000 turista, taj podatak više je nego dovoljan i pokazuje kolika je potreba na Zlatiboru za sezonskim radnicima. U svim sektorima se iskazuje ta potreba, od ugostiteljstva, preko svih oblasti vanpansionske potrošnje, naravno u ugostiteljskim objektima, hotelima, ali i poslovima poput pripremanja i dostave brze hrane, pa do onih lokaliteta sa raznim zabavnim sadržaija, koji su takodje značajan i nezaobilazan deo turističke ponude Zlatibora. Činjenica da su svi ti objekti popunjeni i aktivni veći deo godine, da rade i dočekuju turiste, govori nam upravo u prilog tome da su sezonski radnici na ovoj destinaciji i više nego neophodni”, kaže Vladimir Živanović, direktor TO “Zlatibor”. Traženi su profili aspolutno svih struka, a oglasi za zaposlenje postavljeni na glasilima i portalima u celoj Srbiji, pa i širem regionu, tako trenutnu situaciju i potrebu za sezonskim radnicima opisuje direktor jednog od najpoznatijih hotela na Zlatiboru, Vojkan Janjić, direktor hotela “Palisad” . “Moramo da se oslonimo na saradnju sa visokim školama, sa srednjim školama za ugostiteljstvo, sa svima onima koji bi da uđu u ovaj posao iz sektora turističke privrede. Da li su to kuvari, konobari, sobarice, recepcioneri, za sve apsolutno postoji posla i ovde se zaista, traži radnik više. Po prirodi posla uglavnom su to mladi ljudi i dolaze iz svih gradova iz okoline, iz Priboja, Prijepolja, Nove Varoši, Ljubovije, pa onda iz Kraljeva, Kragujevca, Beograda, ali i šireg regiona. Zlatibor, takav kakav je, trenutno ima takav turistički promet da apsolutno postoji ogromna i konstantna potražnja za sezonskim radnicima.” Uz sličan problem sa sezonskim radnicima koji imaju i zemlje Evropske unije, što se po difoltu prenosi na Zlatibor , zlatiborskaturistička privreda nosi i teret nedovoljno zakonski definisanih odednica u sektoru sezonskog zapošljavanja, “koji se moraju sistemski rešavati”, uveren je u to direktor TO “Zlatibor”, Vladimir Živanović. Po negovim rečima, sama lokacija i očekivanja turista postavljaju potrebu za kvalitetnom uslugom koju pružaju sezonski radnci i uskladjenost ovih parametara u značajnoj meri može odrediti uspešnost poslovanja turističke privrede Zlatibora. “Praksa je pokazala da u našem zakonodavstvu nije do kraja definisana i pozicija sezonskih radnika. Evidentno postoji potreba da se u saradnji sa turističkom privredom, nezaobilazno turističkomprivredom Zlatibora i kolegama iz ostalih branši i delatnosti, reši detaljnije to pitanje. Postoje recimo, konkretno na Zlatiboru, posebno u jeku sezone, poslovi koji se obavljaju na destinaciji koji direktno zavise od vremenskih prilika – kupalištima na otvorenim bazenima, lokacije za rentiranje raznovrsne opreme i usluga, instruktori koji se angažuju za brojne specifične oblasti i sl. Poslovanje ovog tipa direktno je ograničeno vremenskim uslovima. Ovde se dešava da nekada pet dana u kontinuitetu imamo kišu, loše vreme, vetar i prosto u tom periodu ti radnici nemaju mogućnost da obavljaju svoj posao, a obaveze poslodavaca ostaju. Možda bi u tom nekom smeru moglo da se olakša poslodavcima, da bude lakše prijavljivanje tih radnika, da se uskladi visina nameta koji se plaćaju državi, da zakon to prciznije definiše, da se nekako izađe u susret i poslodavcima, ali tim sezonskim radnicima”. Kao svetla tačka cele priče stoji i činjenica da Zlatibor sa svojim specifičnostima, kao trenutno najatraktivija turistička destinacija u Srbiji, obezbedjuje i priliku za stalno zaposlenje. “Na početku su me roditelji podstakli da krenem da radim kako bih stvorila radne navike. Posle dve godine rada na sezonskim poslovima, prema mom iskustvu, ovo je prilika da ljudi steknu sigurnost, da se oslobode , upoznaju brojne nove ljude, pokaži ono što znaju i sve to je dobra osnova da se nadje stalan posao”, kaže Andrea Karapetrović iz Užica, i ovog leta jedna od zaposlenih na Zlatiboru. “Minimum 30 do 40 odsto angažovanih tokom sezone na Zlatiboru, ako imaju želju da ostanu u ovom poslu i to žele, na Zlaiboru imaju i priliku da trajnije reše pitanje zaposlenja”, kaže ditrektor hotela Palisad, jer ovde, po negovim rečima, “ima posla i tek će ga biti.” Uz nedostatak radnika, a onda i gotovo celogodišnju sezonu, za stalno zaposlenje sezonskih radnika na Zlatiboru se sve više kandiduje i oblast gradjevinarstava , gde je naročito, već evidentan priliv radnika iz dalekih azijskih zemalja.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Pročitaj slične vesti
Poseban fokus bio je na unapređenju korisničkog iskustva, optimizaciji rada i efikasnijem odgovoru na izazove kao što su sezonski nedostatak radne snage i potrebe savremenog korisnika.
Zlatiborci ne kriju ambicije za ovu sezonu- cilj je jasan- premašiti prošlogodišnji rekod od preko milion i 200 hiljada registrovanih noćenja.
Državni seklretar Ćirković je naveo da je država Srbija ove godine izdvojila iz budžeta oko 150 milijardi dinara .
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs