Samostalna izložba Nevene Hadži Jovančić „B.O.L.T.O.P. – Better On Lips Than On Paper (Bolje na usnama nego na papiru)” će svečano biti otvorena u četvrtak 3. oktobra u 18.00 sati u Umetničkoj galeriji „Nadežda Petrović” u Čačku.
Izložbu će u formi predavanja sa vođenjem kroz postavku
otvoriti istoričarka umetnosti dr Maja Ćirić.
Samostalna izložba Nevene Hadži-Jovančić „B.O.L.T.O.P. –
Better On Lips Than On Paper (Bolje na usnama nego na papiru) je retrospektiva
koju čini sklop od pet tematskih ambijentalnih celina sastavljenih od objekata,
slika, fotografija i video prostornih instalacija, nastalih u periodu od
početka osamdesetih godina prošlog veka do danas, u kojima umetnica na sebi
svojstven način koji uključuje poigravanje stereotipima savremene potrošačke
kulture ispituje granice predstave i stvarnosti.
Izložba je realizacija Nagrade publike na 26. Memorijalu
Nadežde Petrović (2012) koju je Nevena Hadži-Jovančić u koautorstvu sa Ivanom
Šijakom dobila za rad Pronađi uljeza ili kratak vodič za rešavanje misterioznih
slučajeva (uz priručnik sa video prikazom). Osim te, umetnica je na istom
Memorijalu dobila i glavnu nagradu – Nagradu Memorijala.
Kustos izložbe je Julka Marinković.
_________
“B.O.L.T.O.P. – kodirana poruka iz Drugog svetskog rata, kao
naslov retrospektivne izložbe, osim direktnog značenja, ukazuje i na neophodnost
pronalaženja ključa za tumačenje umetničkog stvaralaštva Nevene Hadži Jovančić
(1954). Bolje na usnama nego na papiru poštanski je akronim – jedna od
mnogobrojnih kodiranih poruka sa seksualnom konotacijom koje su tokom Drugog
svetskog rata američki vojnici pisali svojim voljenim ženama na kovertama
pisama poslatih sa bojišta. Retrospektiva Nevene Hadži Jovančić, na kojoj je
publici ponovo predstavljen sadržaj sa njenih prethodnih izložbi dopunjen
najnovijim radovima, preuzima ovaj naziv jer ona, umesto na dvodimenzionalni
papir, uživanje prenosi u treću dimenziju.“ (izvod iz teksta u katalogu autorke
Maje Ćirić)
Ambijentalne celine čine pet grupa radova: objekti Vrlo
lični pogled na zagađenost (radovi nastali od 1980-1983), objekti, slike i
crteži Prizori (radovi nastali od 1983-1990), slike i objekti Njena soba
(1990-1996), interaktivne slike, fotografije sa video animacijom Julkino srce
(2000-2019), i multimadijalna instalacija (film i objekat u prostoru) Pronađi
uljeza ili kratak vodič za rešavanje misterioznih slučajeva (uz priručnik sa
video prikazom) iz 2012. godine.
Izložba je realizacija Nagrade publike na 26. Memorijalu
Nadežde Petrović (2012) koju je Nevena Hadži-Jovančić u koautorstvu sa Ivanom
Šijakom dobila za rad Pronađi uljeza ili kratak vodič za rešavanje misterioznih
slučajeva (uz priručnik sa video prikazom). Osim te, umetnica je na istom
Memorijalu dobila i glavnu nagradu – Nagradu Memorijala.
________
Nevena Hadži-Jovančić (1954) je diplomirala vajarstvo u
klasi profesora Nikole Jankovića na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu
(1980). Specijalizirala je na Univerzitetu Tsukuba u Japanu kao stipendista
japanske vlade – Monbusho scholarship (1980–1982), magistrirala na Fakultetu
likovnih umetnosti u Beogradu (1983) i doktorirala na Grupi za teoriju
umetnosti i medija Interdisciplinarnih studija Univerziteta umetnosti u
Beogradu (2010). Izlagala je na 11 samostalnih i preko pedeset grupnih izložbi
u zemlji i inostranstvu. Učestvovala je u radu više umetničkih kolonija, kao i
u okviru umetničkih projekata časopisa New Moment. Osim umetničkim bavi se i
pedagoškim radom. Autor je četiri monografije, dva udžbenika i više članaka iz
oblasti likovne pedagogije. Član je ULUS-a i Walkers point Art Association.
Profesor je na Učiteljskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Za umetničko
stvaralaštvo dobila je više otkupa i nagrada: Fond „Ilije Kolarovića – vajara“
(1978), Nagrada Memorijala i Nagrada publike (sa Ivanom Šijakom) na 26.
Memorijalu „Nadežda Petrović“ u Čačku (2012).