Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
13/05/2024
Autor:
Info Press
Izvor: Umetnička galerija "Nadežda Petrović" Čačak
Foto: TV Lav/Igor Anđelić
Naziv 32. izdanja Memorijala Nadežde Petrović Memorijal Sonje S. odnosi se na dve Memorijal Sonje S. se bazira na ideji umetnika kao nekoga ko osporava opšte prihvaćena Spisak umetnika – učesnika 32. Memorijala Nadežde Petrović 1. Andrej Škufca 2. Anton Kats 3. Bojan Stojčić 4. Božena Končić Badurina 5. Vladan Jeremić 6. Vokalno kustoski sindrom (kolektiv) 7. Gregor Mobius (Goran Đorđević) 8. Darinka Pop Mitić 9. Dejan Marković 10. Driton Selmani 11. Đejmi Hadrović 12. Elvisey Pisica 13. Efemerne konfesije (kolektiv) 14. Željko Beljan 15. Maja Smrekar 16. Mahdi Baraghithi 17. Milica Rakić 18. Natalija Vujošević 19. Neka Tomšič 20. Nika Autor 21. Rena Radle 22. Sanja Anđelković 23. Sezgin Bojnik 24. Tavfik Rada 25. Tara Langford 26. Hristina Ivanoska 27. Walid Raad Selektorka Zdenka Badovinac Zdenka Badovinac je kustoskinja i autorka, a od 1993. do 2020. godine bila je i direktorka
značajne žene rođene u Čačku, ključne umetnice u svojoj oblasti u istoriji Jugoslavije. Prva je
Nadežda Petrović (1873–1915), jedna od najznačajnijih ekspresonista, impresionista i fovista
iz regiona, a druga je legendarna glumica Sonja Savić (1961–2008). Obe su bile ne samo
izuzetne umetnice, već i društveno aktivne žene i feministkinje.
Sam naziv, koji se odnosi na glumicu Sonju Savić, nema mnogo veze sa njom kao
konkretnom osobom. Ona je predstavljena imenom, ali je njeno prezime napisano skraćeno.
Dakle, njeno ime u nazivu izložbe služi samo kao metafora za ulogu koja definiše okvir ovog
koncepta.
Do odluke da se istakne uloga kao crvena nit koja se na jedan ili drugi način provlači kroz
sve radove ove izložbe došlo je zbog toga što se danas osećamo kao da živimo u nekom
distopijskom filmu. Oko nas se vrtoglavom brzinom menjaju društvene krize i ratovi, dok su
okrutnost i neodgovornost prešli granice naše imaginacije. I kao da postoji neki scenario te
fikcije koji naša stvarnost prati a ne obrnuto, kao nekad, kad su filmovi odslikavali stvarnost.
U današnjoj stvarnosti koja prati fikciju, glavni akteri igraju smrtonosnu igru sa nama i
našom planetom. Svet je postao pozornica za lažne istine i licemerje. Globalni akteri
upravljaju i trguju na takav način da su njihove uloge ponekad kontradiktorne (najveći
pobornici aktuelnih ratova su istovremeno i oni koji potom kada je već sve srušeno pomažu
svojim žrtvama). Svi oni se poigravaju istinom: lokalni političari, globalni akteri i veštačka
inteligencija. Mi se danas više ne možemo složiti oko toga šta istina zapravo jeste i koja je,
od svih uloga koje igramo, prava. U kojoj meri predstavljamo same sebe, a ne nekog drugog?
Ono što je izvesno jeste da nas naši identiteti (pol, pripadnost određenoj društvenoj klasi ili
nacionalni identitet) ne pokrivaju u potpunosti. Subjektivitet čoveka ne postoji kao stabilna,
nezavisna i samostalna celina, već je u neprestanoj promeni usled interakcije sa okruženjem,
tehnologijom i drugim vrstama. Pošto se naša stvarnost neshvatljivo brzo menja, mi
postajemo sve neizvesniji u svom stavu šta mi zapravo jesmo. Izvesno je da postoji isključivo
jedna autentična uloga koju možemo igrati u svom životu, a to je uloga subjekta koji može
uticati na uslove koji nas oblikuju kao društvena i ljudska bića. A to se odnosi i na našu
sadašnjost, prošlost, kao i na budućnost. Koliko je naše razumevanje prošlosti i sadašnjosti
istinito? Mi znamo da prošlost nije nužno takva kao što je neki predstavljaju, da je to uvek
konstrukcija koja obično služi nekim aktuelnim interesima. I baš zbog toga je krajnje vreme
da prošlost, sadašnjost i budućnost uzmemo u svoje ruke. Možemo početi sa fikcijom, jer
svaka realnost prvo prati neku ideju.
pravila društvenih, rodnih, klasnih i geopolitičkih uloga, čak i uloga koje prevazilaze puke
ljudske odnose i zadiru u polje odnosa među vrstama. U pogledu klasnih uloga, radovi sa ove
izložbe bave se različitim uslovima rada i kulturnom produkcijom. Što se tiče rodnih uloga,
naše umetnike i umetnice zanima položaj žena i kvir osoba u određenim istorijskim
situacijama. U pogledu vrsta, ova izložba će pratiti posthumanističke stavove, a u svetlu
geopolitičkih uloga različite minorne položaje ljudi i njihovih zemalja.
Spominjanje dve heroine u nazivu izložbe samo po sebi sugeriše feministički pristup njenom
konceptu. U našem slučaju, feministička kritika služi ne samo za predstavljanje specifičnih
uslova za žene, već i kao sredstvo za povezivanje različitih minornih pozicija. Još uvek
imamo naviku da govorimo o ulozi žena u društvu, u ratu, u zdravstvu itd, ali nikada ne
govorimo o ulozi muškaraca u društvu, u ratu, u zdravstvu, svaki put naglašavajući
specifičnost identiteta žena, dok uloga muškaraca vrlo često ostaje univerzalna. Delovanje
ljudi koji su na vlasti, kao i onih na dominantnim političkim ili ekonomskim pozicijama,
najčešće se popularizuju kao univerzalno dobro, a nikada u pogledu uloga koje služe
interesima pojedinaca. Naprotiv, pojedinačne grupe podređene različitim pozicijama moći
nemaju problem da se otvoreno bore za ozbiljniju ulogu u društvenom životu. Samo oni koji
su bez značajnije uloge u društvu mogu zaista osetiti da između fikcije i stvarnosti nema
razlike i da je došlo vreme za veću ulogu u toj fatalnoj igri oko nas.
Moderne galerije u Ljubljani, koja je od 2011. podeljena na dve celine na dve lokacije –
Muzej moderne umetnosti i Muzej savremene umetnosti Metelkova.
Od 2022. do 2023. godine bila je direktorka Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu (MSU).
Trenutno radi kao nezavisni kustos, autor i međunarodni konsultant.
Badovinac se u svom radu bavi istorizacijom istočnoevropskih umetničkih vrednosti u
savremenoj umetnosti u međunarodnim okvirima i kroz institucije. Prva izložba Badovinčeve
u kojoj se bavi ovim pitanjima bila je Body and the East—From the 1960s to the Present
(Telo i istok – od šezdesetih godina prošlog veka do danas, 1998). Takođe je pokrenula prvu
istočnoevropsku umetničku kolekciju Arteast 2000+ u Modernoj galeriji u Ljubljani. Njene
nedavne izložbe NSK from Kapital to Capital: Neue Slowenische Kunst – The Event of the
Final Decade of Yugoslavia, Moderna galerija, 2015 (Traveled to Van Abbe Museum ,
Eindhoven, (2016), Garage Museum of Contemporary Art, Moscow (2016) and the Museo
Reina Sofía Madrid (2017)); NSK State Pavilion, 5th Venice Biennale, 2017, co-curated with
Charles Esche; The Heritage of 1989. Case Study: The Second Yugoslav Documents
Exhibition, Modena galerija, Ljubljana, 2017, co-curated with Bojana Piškur; Sites of
Sustainability Pavilions, Manifestos and Crypts, Hello World. Revising a Collection,
Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart – Berlin, 2017; Heavenly Beings: Neither
Human nor Animal, Museum of Contemporary Art Metelkova, Ljubljana, co-curated with
Bojan Piškur, 2018; Bigger Than Myself: Heroic Voices from Ex-Yugoslavia, MAXXI,
Rome. (2020); Sanja Iveković, Works of Heart (1974-2022), Kunsthalle, Vienna, (2022)
(Extended version of the exhibition was presented in Museum of Contemporary Art in
Zagreb, 2023).
Njene najnovije knjige su Unannounced Voices: Curatorial Practice and Changing
Institutions (Sternberg Press / Thoughts on Curating), 2022 i Comradeship: Curating, Art,
and Politics in Post-Socialist Europe (Independent Curators International (ICI), Njujork,
2019.
Jedna je članica i osnivača L’Internationale, konfederacije sedam modernih i savremenih
evropskih umetničkih institucija.
Predsednik CIMAM-a, Međunarodnog komiteta za muzeje i kolekcije moderne umetnosti,
2010-2013.
Godine 2020. Zdenka Badovinac je dobila nagradu Igor Zabel za kulturu i teoriju.
#čačak, #memorijalnadeždepetrović, #umetničkagalerijanadeždapetrović
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
Međunarodni festival folkora trajaće do 19. Avgusta. Program će biti realizovan osim u Užicu jo na Zlatiboru i u Višegradu.
Kao i svih prethodnih godina, ogromnu podršku zlatiborskom festivalu pruža Turistička organizacija Zlatibor
Priča o zanatima započeta je 2019. kada je Muzej rudničko-takovskog kraja u saradnji sa Narodnim muzejom u Čačku sproveo istraživanja starih zanata na teritoriji dve opštine. Ovaj projekat finansiralo je Ministarstvo kulture Republike… […]
Nakon prošlogodišnjeg rasprodatog koncerta u istom prostoru, a u sklopu priprema za veliki oktobarski spektakl u Sava Centru, Barcelona Gipsy Balkan Orchestra najavljuje mini turneju po Srbiji. U Gradskom kulturnom centru nastupaju u četvrtak… […]
Na kući u kojoj je živeo dr Zoran Grezić, istaknuti hirurg i akademik, danas je u Užicu postavljena informativna tabla. Time je započet projekat obeležavanja znamenitih Užičana, u okivru kojeg će na još… […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Naziv 32. izdanja Memorijala Nadežde Petrović Memorijal Sonje S. odnosi se na dve Memorijal Sonje S. se bazira na ideji umetnika kao nekoga ko osporava opšte prihvaćena Spisak umetnika – učesnika 32. Memorijala Nadežde Petrović 1. Andrej Škufca 2. Anton Kats 3. Bojan Stojčić 4. Božena Končić Badurina 5. Vladan Jeremić 6. Vokalno kustoski sindrom (kolektiv) 7. Gregor Mobius (Goran Đorđević) 8. Darinka Pop Mitić 9. Dejan Marković 10. Driton Selmani 11. Đejmi Hadrović 12. Elvisey Pisica 13. Efemerne konfesije (kolektiv) 14. Željko Beljan 15. Maja Smrekar 16. Mahdi Baraghithi 17. Milica Rakić 18. Natalija Vujošević 19. Neka Tomšič 20. Nika Autor 21. Rena Radle 22. Sanja Anđelković 23. Sezgin Bojnik 24. Tavfik Rada 25. Tara Langford 26. Hristina Ivanoska 27. Walid Raad Selektorka Zdenka Badovinac Zdenka Badovinac je kustoskinja i autorka, a od 1993. do 2020. godine bila je i direktorka
značajne žene rođene u Čačku, ključne umetnice u svojoj oblasti u istoriji Jugoslavije. Prva je
Nadežda Petrović (1873–1915), jedna od najznačajnijih ekspresonista, impresionista i fovista
iz regiona, a druga je legendarna glumica Sonja Savić (1961–2008). Obe su bile ne samo
izuzetne umetnice, već i društveno aktivne žene i feministkinje.
Sam naziv, koji se odnosi na glumicu Sonju Savić, nema mnogo veze sa njom kao
konkretnom osobom. Ona je predstavljena imenom, ali je njeno prezime napisano skraćeno.
Dakle, njeno ime u nazivu izložbe služi samo kao metafora za ulogu koja definiše okvir ovog
koncepta.
Do odluke da se istakne uloga kao crvena nit koja se na jedan ili drugi način provlači kroz
sve radove ove izložbe došlo je zbog toga što se danas osećamo kao da živimo u nekom
distopijskom filmu. Oko nas se vrtoglavom brzinom menjaju društvene krize i ratovi, dok su
okrutnost i neodgovornost prešli granice naše imaginacije. I kao da postoji neki scenario te
fikcije koji naša stvarnost prati a ne obrnuto, kao nekad, kad su filmovi odslikavali stvarnost.
U današnjoj stvarnosti koja prati fikciju, glavni akteri igraju smrtonosnu igru sa nama i
našom planetom. Svet je postao pozornica za lažne istine i licemerje. Globalni akteri
upravljaju i trguju na takav način da su njihove uloge ponekad kontradiktorne (najveći
pobornici aktuelnih ratova su istovremeno i oni koji potom kada je već sve srušeno pomažu
svojim žrtvama). Svi oni se poigravaju istinom: lokalni političari, globalni akteri i veštačka
inteligencija. Mi se danas više ne možemo složiti oko toga šta istina zapravo jeste i koja je,
od svih uloga koje igramo, prava. U kojoj meri predstavljamo same sebe, a ne nekog drugog?
Ono što je izvesno jeste da nas naši identiteti (pol, pripadnost određenoj društvenoj klasi ili
nacionalni identitet) ne pokrivaju u potpunosti. Subjektivitet čoveka ne postoji kao stabilna,
nezavisna i samostalna celina, već je u neprestanoj promeni usled interakcije sa okruženjem,
tehnologijom i drugim vrstama. Pošto se naša stvarnost neshvatljivo brzo menja, mi
postajemo sve neizvesniji u svom stavu šta mi zapravo jesmo. Izvesno je da postoji isključivo
jedna autentična uloga koju možemo igrati u svom životu, a to je uloga subjekta koji može
uticati na uslove koji nas oblikuju kao društvena i ljudska bića. A to se odnosi i na našu
sadašnjost, prošlost, kao i na budućnost. Koliko je naše razumevanje prošlosti i sadašnjosti
istinito? Mi znamo da prošlost nije nužno takva kao što je neki predstavljaju, da je to uvek
konstrukcija koja obično služi nekim aktuelnim interesima. I baš zbog toga je krajnje vreme
da prošlost, sadašnjost i budućnost uzmemo u svoje ruke. Možemo početi sa fikcijom, jer
svaka realnost prvo prati neku ideju.
pravila društvenih, rodnih, klasnih i geopolitičkih uloga, čak i uloga koje prevazilaze puke
ljudske odnose i zadiru u polje odnosa među vrstama. U pogledu klasnih uloga, radovi sa ove
izložbe bave se različitim uslovima rada i kulturnom produkcijom. Što se tiče rodnih uloga,
naše umetnike i umetnice zanima položaj žena i kvir osoba u određenim istorijskim
situacijama. U pogledu vrsta, ova izložba će pratiti posthumanističke stavove, a u svetlu
geopolitičkih uloga različite minorne položaje ljudi i njihovih zemalja.
Spominjanje dve heroine u nazivu izložbe samo po sebi sugeriše feministički pristup njenom
konceptu. U našem slučaju, feministička kritika služi ne samo za predstavljanje specifičnih
uslova za žene, već i kao sredstvo za povezivanje različitih minornih pozicija. Još uvek
imamo naviku da govorimo o ulozi žena u društvu, u ratu, u zdravstvu itd, ali nikada ne
govorimo o ulozi muškaraca u društvu, u ratu, u zdravstvu, svaki put naglašavajući
specifičnost identiteta žena, dok uloga muškaraca vrlo često ostaje univerzalna. Delovanje
ljudi koji su na vlasti, kao i onih na dominantnim političkim ili ekonomskim pozicijama,
najčešće se popularizuju kao univerzalno dobro, a nikada u pogledu uloga koje služe
interesima pojedinaca. Naprotiv, pojedinačne grupe podređene različitim pozicijama moći
nemaju problem da se otvoreno bore za ozbiljniju ulogu u društvenom životu. Samo oni koji
su bez značajnije uloge u društvu mogu zaista osetiti da između fikcije i stvarnosti nema
razlike i da je došlo vreme za veću ulogu u toj fatalnoj igri oko nas.
Moderne galerije u Ljubljani, koja je od 2011. podeljena na dve celine na dve lokacije –
Muzej moderne umetnosti i Muzej savremene umetnosti Metelkova.
Od 2022. do 2023. godine bila je direktorka Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu (MSU).
Trenutno radi kao nezavisni kustos, autor i međunarodni konsultant.
Badovinac se u svom radu bavi istorizacijom istočnoevropskih umetničkih vrednosti u
savremenoj umetnosti u međunarodnim okvirima i kroz institucije. Prva izložba Badovinčeve
u kojoj se bavi ovim pitanjima bila je Body and the East—From the 1960s to the Present
(Telo i istok – od šezdesetih godina prošlog veka do danas, 1998). Takođe je pokrenula prvu
istočnoevropsku umetničku kolekciju Arteast 2000+ u Modernoj galeriji u Ljubljani. Njene
nedavne izložbe NSK from Kapital to Capital: Neue Slowenische Kunst – The Event of the
Final Decade of Yugoslavia, Moderna galerija, 2015 (Traveled to Van Abbe Museum ,
Eindhoven, (2016), Garage Museum of Contemporary Art, Moscow (2016) and the Museo
Reina Sofía Madrid (2017)); NSK State Pavilion, 5th Venice Biennale, 2017, co-curated with
Charles Esche; The Heritage of 1989. Case Study: The Second Yugoslav Documents
Exhibition, Modena galerija, Ljubljana, 2017, co-curated with Bojana Piškur; Sites of
Sustainability Pavilions, Manifestos and Crypts, Hello World. Revising a Collection,
Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart – Berlin, 2017; Heavenly Beings: Neither
Human nor Animal, Museum of Contemporary Art Metelkova, Ljubljana, co-curated with
Bojan Piškur, 2018; Bigger Than Myself: Heroic Voices from Ex-Yugoslavia, MAXXI,
Rome. (2020); Sanja Iveković, Works of Heart (1974-2022), Kunsthalle, Vienna, (2022)
(Extended version of the exhibition was presented in Museum of Contemporary Art in
Zagreb, 2023).
Njene najnovije knjige su Unannounced Voices: Curatorial Practice and Changing
Institutions (Sternberg Press / Thoughts on Curating), 2022 i Comradeship: Curating, Art,
and Politics in Post-Socialist Europe (Independent Curators International (ICI), Njujork,
2019.
Jedna je članica i osnivača L’Internationale, konfederacije sedam modernih i savremenih
evropskih umetničkih institucija.
Predsednik CIMAM-a, Međunarodnog komiteta za muzeje i kolekcije moderne umetnosti,
2010-2013.
Godine 2020. Zdenka Badovinac je dobila nagradu Igor Zabel za kulturu i teoriju.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
Međunarodni festival folkora trajaće do 19. Avgusta. Program će biti realizovan osim u Užicu jo na Zlatiboru i u Višegradu.
Kao i svih prethodnih godina, ogromnu podršku zlatiborskom festivalu pruža Turistička organizacija Zlatibor
Priča o zanatima započeta je 2019. kada je Muzej rudničko-takovskog kraja u saradnji sa Narodnim muzejom u Čačku sproveo istraživanja starih zanata na teritoriji dve opštine. Ovaj projekat finansiralo je Ministarstvo kulture Republike… […]
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs