Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
17/03/2025
Autor:
Info Press
Izvor: Vesna Radović
Foto: TV Lav
Najteži radovi na tunelu Munjino brdo već su završeni, a preostaje postavljanje sekundarne obloge u levoj tunelskoj cevi. Radi se na kolovoznoj konstrukciji, a paralelno se vrši i elektromašinsko opremanje tunela. Očekuje se da shodno dinamici radova, deonica autoputa od Pakovraća do Požege bude završena do 28. juna. Deonica autoputa Pakovraće –Požega duga je 20 kilometara i ujedno je najteža I najzahtevnija za gradnju jer prolazi kroz težak geografski teren. Gotovo trećinu trase čine mostovi I tuneli I nasipi, a dinamiku radova uglavnom je diktirao nepristuopačan teren. Na toj deonici grade se dva tunela od kojih je Laz jedan od najdužih najduži u Srbiji 2, 850 m i Munjino brdo čija je dužina 2780 m. Po izlasku iz tunela Laz, sledi deonica auto pta u dužini od oko 8 km, na kojoj se nalazi 12 mostova I 3 nadvvožnaka, nakon čega se stiže do drugog tunela Munjin brdo , koji je nešto manje dužine od tunelea Laz, ali je graditeljima zadavao velike probleme. “Sada se nalazimo na ulaznom portalu tunela Munjino brdo koji ima oko 5 km tunelske cevi. Krajem prole godine smo uspešno probili i drugu cev tunela tako da smo završili sa radovima koji su predstavljali najveći problem u toku izgradnje.Ostalo je manje od 250 metara sekundarne obloge u levoj cevi, a sekundarna obloga u desnoj cevi je kompletirana. Trenutno smo počeli sa kolovoznom konstrukcijom , a paralelno se radi sve što je moguće od elektromašinskog opremanja tunela. To podrazumeva elektro instalicaje, montiranje nosača za ventilacije, vrata uniutar niša u poprečnim vezama i radi se na ugradnji ivičnjaka za odvodnju i čvrstih ivičnjaka kao dela kolovozne konstrukcije. Mi smo izradili dinamiku koja ide u susret zadatom roku i obiluje sa dosta pozicija koje se rade paralelno u tunelu”kaže Nikola Miljković odgovorni izvodjač radva u tunelu Laz i Munjino brdo. Teren je bio veoma izazovan, a radovi teški I usporeni zbog konfiguracije terena. Radovi kasne u odnosu na postavljene rokove, delom zbog nerešenih imovinsko pravnih odnosa , terena i podzemnih voda. Ipak radovi u desnoj tunelskoj cev tunela Munjino brdo polako odmiču i trenutno se radi na izradi kolovozne konstrukcije. “Trenutno smo u desnoj cevi tunela. U ovom trenutku radi se izrada kolovozne konstrukcije, u završnoj smo fazi nanošenja drobljenog kamena, frakcije 063, a nakon toga ostaje da se uradi sloj 061 i može da se krene sa asfatiranjem. Pored toga radi se i zaštita sekundarne obloge, a zatim sledi premaz u beloj boji kao i horizontalna saobraćajna signalizacija. Pralelno radimo I elktromašinsko opremaje, a to znači da se rade kabliranje samog tunela, vešaju se regali za nošenje kablova. Nakon toga možemo da pristupimo ugradnji ventilaccije i tako redom”, objašnjava Nikola Miljković . Projektovani su i poprečni pešački prolazi iz jednu u drugu cev u slučaju vanrednih dogadjaja u tunelu, koji mogu da propuste i vozila interventnih službi. Za svaku tunelsku cev su isprojektovane po dve tunelske niše i proširenje za uklanjanje pokvarenih vozila. Tehnologija izvodjenjenja je predvidjena po takozvanoj novoj austrijskoj metodi koja podrazumeva da se na bazi kartiranja tunelskog iskopa, i merenja i deformacija po obimi iskopa primenjuju neki od 12 projektovanih tipova tunelske podrgade. “S obzirom da smo u desnoj cevi potpuno završili sekundarnu konstrukciju u levoj je ostalo nešto manje od 250 m I to je fza koja dolazi nakon primrne obloge koja je bila najkompilkovanija , a mi svedočimo o veoma teškom radu zato što je geotehnička sredina bila nezahvalna I morali smo da usvajamo repenja na dnevnom nivou , bilo je poteškoća sa geologijom, a bilo je odrona , kolapsa , ali u saradnji sa najeminentnijim projektantima u zemlji I nadzorom, mi izvodjači smo uspeli da iznadjemo neophodna rešena koja su rezultirala time da smo blizu kraja čitave izgradnje tunela. Ovo je bio moj najveći izazova zato što na ranijim projektima nije bilo toliko problema sa geologijom koja jeovde postal opšte poznata strav. Bio je izazov, ali I veliko zadovoljstvo da se suočavate sa tim problemima I iznalazite rešenja koja ostaju urezana u pamćenje I služe kao iskustvo I zadovoljstvo”, ističe Nikola Miljković. Leva tunelska cev tunela Munjino brdo, probijena je krajem decembra 2024. i duga je 2755,75 metara , a desna je dužine 2 740, 14 metara I probijena je 17. oktobra prošle godine. Širina kolovoza u tunelu je 7.70 metara. Dva tunela na trasi autoputa do Požege ubrajaju se mendju najduže tunele u Srbiji koji su do sada izgradjani I predstavljaju veliki izazov za izvodjače radova. Tuneli Laz I Munjino brdo gotovo su identični po metodi izgradnje, po dužini imaće 11 veza izmedju obe tunelske cevi, po dve velike za kamione I automobile u slučaju nezgode i devet pešačkih. Na trasi auto puta svakodnveno je angažovano izmedju 400 I 500 radnika, uključujući I podizvodjače radova. Radnici postavljaju I zaštitne čelične ograde na trasi autoputa. Dinamika izvodjenja radova je napravjena tako da se ide u susret zadatom roku, ističe odgovorni izvodjač za tunele Laz I Munjino brdo, Nikola MIljković I očekuje da svi radovi na deonici od Pakovraća do Požege budu završeni do 28. juna za kada zvaničnici najavaljuju I otvaranje autoputa.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
Najniža temperatura od 15 do 23, a najviša od 35 do 38 stepeni.
Bez obzira na veru i nacilju humanost povezuje ljude širom i sveta , a ne sme se zanemariti da jedino humanost nema cenu.
Opredeljena sredstva u iznosu od milion dinara za nabavku bicikala kao ekološki prihvatljivog transporta na području grada Čačka biće dovoljna za kupovinu 66 bicikala
Od početka jula tekuće godine do 14.avgusta na teritoriji Čačka evidentirano je 146 požara, 122 na otvorenom prostoru. Najveći broj požara zabeležen je 7.jula na teritoriji koju pokriva Vatrogasno – spasilački bataljon Čačak… […]
Iako najavljeno, uvodjnje restrikcija u isporukama vode za potrošače u Čačku neće se primenjivati danas i narednih dana jer su svi gradski rezervoari i bunari ispravni, a akumulacija puna tako da će se… […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Najteži radovi na tunelu Munjino brdo već su završeni, a preostaje postavljanje sekundarne obloge u levoj tunelskoj cevi. Radi se na kolovoznoj konstrukciji, a paralelno se vrši i elektromašinsko opremanje tunela. Očekuje se da shodno dinamici radova, deonica autoputa od Pakovraća do Požege bude završena do 28. juna. Deonica autoputa Pakovraće –Požega duga je 20 kilometara i ujedno je najteža I najzahtevnija za gradnju jer prolazi kroz težak geografski teren. Gotovo trećinu trase čine mostovi I tuneli I nasipi, a dinamiku radova uglavnom je diktirao nepristuopačan teren. Na toj deonici grade se dva tunela od kojih je Laz jedan od najdužih najduži u Srbiji 2, 850 m i Munjino brdo čija je dužina 2780 m. Po izlasku iz tunela Laz, sledi deonica auto pta u dužini od oko 8 km, na kojoj se nalazi 12 mostova I 3 nadvvožnaka, nakon čega se stiže do drugog tunela Munjin brdo , koji je nešto manje dužine od tunelea Laz, ali je graditeljima zadavao velike probleme. “Sada se nalazimo na ulaznom portalu tunela Munjino brdo koji ima oko 5 km tunelske cevi. Krajem prole godine smo uspešno probili i drugu cev tunela tako da smo završili sa radovima koji su predstavljali najveći problem u toku izgradnje.Ostalo je manje od 250 metara sekundarne obloge u levoj cevi, a sekundarna obloga u desnoj cevi je kompletirana. Trenutno smo počeli sa kolovoznom konstrukcijom , a paralelno se radi sve što je moguće od elektromašinskog opremanja tunela. To podrazumeva elektro instalicaje, montiranje nosača za ventilacije, vrata uniutar niša u poprečnim vezama i radi se na ugradnji ivičnjaka za odvodnju i čvrstih ivičnjaka kao dela kolovozne konstrukcije. Mi smo izradili dinamiku koja ide u susret zadatom roku i obiluje sa dosta pozicija koje se rade paralelno u tunelu”kaže Nikola Miljković odgovorni izvodjač radva u tunelu Laz i Munjino brdo. Teren je bio veoma izazovan, a radovi teški I usporeni zbog konfiguracije terena. Radovi kasne u odnosu na postavljene rokove, delom zbog nerešenih imovinsko pravnih odnosa , terena i podzemnih voda. Ipak radovi u desnoj tunelskoj cev tunela Munjino brdo polako odmiču i trenutno se radi na izradi kolovozne konstrukcije. “Trenutno smo u desnoj cevi tunela. U ovom trenutku radi se izrada kolovozne konstrukcije, u završnoj smo fazi nanošenja drobljenog kamena, frakcije 063, a nakon toga ostaje da se uradi sloj 061 i može da se krene sa asfatiranjem. Pored toga radi se i zaštita sekundarne obloge, a zatim sledi premaz u beloj boji kao i horizontalna saobraćajna signalizacija. Pralelno radimo I elktromašinsko opremaje, a to znači da se rade kabliranje samog tunela, vešaju se regali za nošenje kablova. Nakon toga možemo da pristupimo ugradnji ventilaccije i tako redom”, objašnjava Nikola Miljković . Projektovani su i poprečni pešački prolazi iz jednu u drugu cev u slučaju vanrednih dogadjaja u tunelu, koji mogu da propuste i vozila interventnih službi. Za svaku tunelsku cev su isprojektovane po dve tunelske niše i proširenje za uklanjanje pokvarenih vozila. Tehnologija izvodjenjenja je predvidjena po takozvanoj novoj austrijskoj metodi koja podrazumeva da se na bazi kartiranja tunelskog iskopa, i merenja i deformacija po obimi iskopa primenjuju neki od 12 projektovanih tipova tunelske podrgade. “S obzirom da smo u desnoj cevi potpuno završili sekundarnu konstrukciju u levoj je ostalo nešto manje od 250 m I to je fza koja dolazi nakon primrne obloge koja je bila najkompilkovanija , a mi svedočimo o veoma teškom radu zato što je geotehnička sredina bila nezahvalna I morali smo da usvajamo repenja na dnevnom nivou , bilo je poteškoća sa geologijom, a bilo je odrona , kolapsa , ali u saradnji sa najeminentnijim projektantima u zemlji I nadzorom, mi izvodjači smo uspeli da iznadjemo neophodna rešena koja su rezultirala time da smo blizu kraja čitave izgradnje tunela. Ovo je bio moj najveći izazova zato što na ranijim projektima nije bilo toliko problema sa geologijom koja jeovde postal opšte poznata strav. Bio je izazov, ali I veliko zadovoljstvo da se suočavate sa tim problemima I iznalazite rešenja koja ostaju urezana u pamćenje I služe kao iskustvo I zadovoljstvo”, ističe Nikola Miljković. Leva tunelska cev tunela Munjino brdo, probijena je krajem decembra 2024. i duga je 2755,75 metara , a desna je dužine 2 740, 14 metara I probijena je 17. oktobra prošle godine. Širina kolovoza u tunelu je 7.70 metara. Dva tunela na trasi autoputa do Požege ubrajaju se mendju najduže tunele u Srbiji koji su do sada izgradjani I predstavljaju veliki izazov za izvodjače radova. Tuneli Laz I Munjino brdo gotovo su identični po metodi izgradnje, po dužini imaće 11 veza izmedju obe tunelske cevi, po dve velike za kamione I automobile u slučaju nezgode i devet pešačkih. Na trasi auto puta svakodnveno je angažovano izmedju 400 I 500 radnika, uključujući I podizvodjače radova. Radnici postavljaju I zaštitne čelične ograde na trasi autoputa. Dinamika izvodjenja radova je napravjena tako da se ide u susret zadatom roku, ističe odgovorni izvodjač za tunele Laz I Munjino brdo, Nikola MIljković I očekuje da svi radovi na deonici od Pakovraća do Požege budu završeni do 28. juna za kada zvaničnici najavaljuju I otvaranje autoputa.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
Bez obzira na veru i nacilju humanost povezuje ljude širom i sveta , a ne sme se zanemariti da jedino humanost nema cenu.
Opredeljena sredstva u iznosu od milion dinara za nabavku bicikala kao ekološki prihvatljivog transporta na području grada Čačka biće dovoljna za kupovinu 66 bicikala
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs