Zastareli vozni park jedan od najvećih uzročnika zagađenja

Zastareli vozni park jedan od najvećih uzročnika zagađenja

23/12/2019

Autor: 

Info Press

Izvor: Ekapija/Novosti

Foto: Info Press

Čini se da niko nije ozbiljno shvatao upozorenje Svetske zdravstvene organizacije da u Srbiji godišnje od posledica zagađenja vazduha, odnosno oboljenja koja ono izaziva, prevremeno umre više od 6.000 naših sugrađana, sve dok vazduh nije postao “vidljiv” u većini gradova.

Kao jedan od glavnih uzročnika zagađenja vazduha, bar u Srbiji, naveden je stari vozni park, s motorima koji su u Evropi odavno proterani sa ulica.

Šta je rešenje? Predloga je mnogo – od zabrane ulaska u centar grada starijim vozilima, ili plaćanja posebne takse (po ugledu na evropske gradove) do uvođenja sistema “par-nepar”, s kojim bi se tokom najalarmantnijih dana redukovao saobraćaj.

Povodom ovog gorućeg problema, u Privrednoj komori Srbije je nedavno održan stručni, okrugli sto na temu “Uticaj saobraćaja na životnu sredinu u Republici Srbiji, problemi i moguća rešenja”. Na inicijativu Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova, a u organizaciji PKS, pozvani su i učestvovali su u razgovoru predstavnici četiri ministarstva: zaštite životne sredine (uz prisustvo resornog ministra Gorana Trivana), finansija, policije i saobraćaja.

– Mi smo definisali nekoliko predloga državnim organima – kaže, za “Novosti”, Boban Nikolić, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila. – Jednostavno, mi više nemamo vremena da čekamo.
Prvi predlog je zabrana uvoza polovnih vozila s motorima evro 3 i evro 4, kao i početak primene kontrole štetnih izduvnih gasova i uvođenja principa “zagađivač plaća”, zatim uvođenje subvencija za kupovinu električnih i hibridnih vozila, kao i električnih motocikala i skutera u iznosu PDV-a.

Ključni su takozvano plaćanje naknade za zbrinjavanje posebnih tokova otpada, poznatije kao eko-taksa, i njena obaveznost plaćanja za sva uvezena vozila – bilo da su nova ili polovna, odnosno da li su ih uvezla fizička ili pravna lica. Ta taksa bi se plaćala pri prvoj registraciji vozila.

Po završetku okruglog stola, ministar Goran Trivan je rekao da ovakve razgovore u PKS treba intenzivirati i u njih uključiti sve relevantne privredne subjekte, kako bi se došlo do što boljih rešenja u vezi sa ovom temom. Takođe je pozvao predstavnike delegacije EU u Srbiji da pomognu svojim iskustvom u ovoj oblasti.

Kako subvencionisati eko-vozila?
Srbija nije bogata zemlja, poput Norveške koja je, kao i mnoge druge zemlje, daje subvencije za kupovinu eko-vozila i do 12.000 EUR.

Ipak, kako je ocenjeno na skupu u PKS, Srbija može da uvede neke subvencije i da kroz poresku politiku omogući građanima da lakše dođu do eko-vozila. To su subvencije pri kupovini, razne poreske olakšice i ukidanje taksa, kao što su smanjenje poreza za fizička ili pravna lica, podrška pri finansiranju i izgradnji infrastrukture za punjenje vozila – mreže punjača, ali i kućnih punjača, besplatan parking u svim ili određenim zonama, vožnja žutom trakom, besplatna putarina, neplaćanje naknade za korišćenje tunela i mostova, popust na potrošnju električne energije za punjenje ili njeno besplatno korišćenje, dozvoljen ulazak u strogi centar grada…

, ,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Zastareli vozni park jedan od najvećih uzročnika zagađenja". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Vraćaju se tropski dani – danas do 34 stepena, za vikend još toplije

Najniža temperatura biće od 13 do 20 stepeni, a najviša od 31 do 34 stepena.

 Otvoren  Univerexport  u  Čačku 

U  Čačku  je  danas svečano  otvoren  prvi  objekat   kompanije  Univerexport . Nalazi  se  na uglu  ulica Milice Pavlović i Stoje Tošić  u  naselju  Avenija. To  je  211. trgovina   po redu u celokupnoj maloprodajnoj mreži. Univerexport… […]

Do nedelje radovi u tunelima Laz i Munjino brdo

U tunelima Laz i Munjino brdo, na deonici auto-puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege, od večeras pa do nedelje biće izvođeni kratkotrajni radovi, najavili su Putevi Srbije. Od večeras u 20.00 do… […]

Do 12. septembra predlozi za dobitnike najviših priznanja grada Užica za 2025. godinu

Komisija za javna priznanja i nagrade grada Užica uputila je Javni poziv za podnošenje predloga za dodelu javnih priznanja i nagrada grada za 2025. godinu.Pravo da predlože kandidate imaju: preduzeća i ustanove, mesne… […]

Treća rata poreza na imovinu dospeva na naplatu

Treća rata poreza na imovinu fizičkih lica za 2025. godinu dospeva na naplatu u sredu, 14. avgusta. Kako je saopštila Narodna banka Srbije (NBS), ovaj porez moguće je platiti bez provizije ukoliko se… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
56

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2025 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Zastareli vozni park jedan od najvećih uzročnika zagađenja

23/12/2019
Autor:
Info Press
Izvor: Ekapija/Novosti
Foto: Info Press

Čini se da niko nije ozbiljno shvatao upozorenje Svetske zdravstvene organizacije da u Srbiji godišnje od posledica zagađenja vazduha, odnosno oboljenja koja ono izaziva, prevremeno umre više od 6.000 naših sugrađana, sve dok vazduh nije postao “vidljiv” u većini gradova.

Kao jedan od glavnih uzročnika zagađenja vazduha, bar u Srbiji, naveden je stari vozni park, s motorima koji su u Evropi odavno proterani sa ulica.

Šta je rešenje? Predloga je mnogo – od zabrane ulaska u centar grada starijim vozilima, ili plaćanja posebne takse (po ugledu na evropske gradove) do uvođenja sistema “par-nepar”, s kojim bi se tokom najalarmantnijih dana redukovao saobraćaj.

Povodom ovog gorućeg problema, u Privrednoj komori Srbije je nedavno održan stručni, okrugli sto na temu “Uticaj saobraćaja na životnu sredinu u Republici Srbiji, problemi i moguća rešenja”. Na inicijativu Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova, a u organizaciji PKS, pozvani su i učestvovali su u razgovoru predstavnici četiri ministarstva: zaštite životne sredine (uz prisustvo resornog ministra Gorana Trivana), finansija, policije i saobraćaja.

– Mi smo definisali nekoliko predloga državnim organima – kaže, za “Novosti”, Boban Nikolić, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila. – Jednostavno, mi više nemamo vremena da čekamo.
Prvi predlog je zabrana uvoza polovnih vozila s motorima evro 3 i evro 4, kao i početak primene kontrole štetnih izduvnih gasova i uvođenja principa “zagađivač plaća”, zatim uvođenje subvencija za kupovinu električnih i hibridnih vozila, kao i električnih motocikala i skutera u iznosu PDV-a.

Ključni su takozvano plaćanje naknade za zbrinjavanje posebnih tokova otpada, poznatije kao eko-taksa, i njena obaveznost plaćanja za sva uvezena vozila – bilo da su nova ili polovna, odnosno da li su ih uvezla fizička ili pravna lica. Ta taksa bi se plaćala pri prvoj registraciji vozila.

Po završetku okruglog stola, ministar Goran Trivan je rekao da ovakve razgovore u PKS treba intenzivirati i u njih uključiti sve relevantne privredne subjekte, kako bi se došlo do što boljih rešenja u vezi sa ovom temom. Takođe je pozvao predstavnike delegacije EU u Srbiji da pomognu svojim iskustvom u ovoj oblasti.

Kako subvencionisati eko-vozila?
Srbija nije bogata zemlja, poput Norveške koja je, kao i mnoge druge zemlje, daje subvencije za kupovinu eko-vozila i do 12.000 EUR.

Ipak, kako je ocenjeno na skupu u PKS, Srbija može da uvede neke subvencije i da kroz poresku politiku omogući građanima da lakše dođu do eko-vozila. To su subvencije pri kupovini, razne poreske olakšice i ukidanje taksa, kao što su smanjenje poreza za fizička ili pravna lica, podrška pri finansiranju i izgradnji infrastrukture za punjenje vozila – mreže punjača, ali i kućnih punjača, besplatan parking u svim ili određenim zonama, vožnja žutom trakom, besplatna putarina, neplaćanje naknade za korišćenje tunela i mostova, popust na potrošnju električne energije za punjenje ili njeno besplatno korišćenje, dozvoljen ulazak u strogi centar grada…

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Zastareli vozni park jedan od najvećih uzročnika zagađenja". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Vraćaju se tropski dani – danas do 34 stepena, za vikend još toplije

Najniža temperatura biće od 13 do 20 stepeni, a najviša od 31 do 34 stepena.

 Otvoren  Univerexport  u  Čačku 

U  Čačku  je  danas svečano  otvoren  prvi  objekat   kompanije  Univerexport . Nalazi  se  na uglu  ulica Milice Pavlović i Stoje Tošić  u  naselju  Avenija. To  je  211. trgovina   po redu u celokupnoj maloprodajnoj mreži. Univerexport… […]

Do nedelje radovi u tunelima Laz i Munjino brdo

U tunelima Laz i Munjino brdo, na deonici auto-puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege, od večeras pa do nedelje biće izvođeni kratkotrajni radovi, najavili su Putevi Srbije. Od večeras u 20.00 do… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
O privatnosti

Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.