Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
27/01/2025
Autor:
Info Press
Izvor: Vesna Radović
Foto: TV Lav
U MO samo mlekara “Granice” iz Gornjeg Milanovca za sada ima žig Čuvarkuća, a u Čačku je PK Srbije pokrenuta inicijativa da se zaštiti geogarfsko poreklo kajsije sa ovog područja koje bi se plasiralo pod brendom Čačanska kajsija. Projekat pod nazivom „Stvarano u Srbiji”, koji je pokrenula Privredna komora Srbije i koji obuhvata više od 45 kompanija stvorio je preduslove da i brojna udruženja proizvodjača širom Srbije pokrenu inicijative za zaštitu geografskog porekla i brendiranje svojih proizvoda. Privredna komora Srbije pre 5 godina pokrenula je projekat pod nazivom „Stvarano u Srbiji”,sa pravom koriščćenja žiga “Čuvarkuća” kao potvrdu kvaliteta i domaćeg porekla. Sve je veći broj proizvoda koji su obeleženi žigom Čuvarkuća kojim se promoviše pre svega kvalitet I poreklo proizvoda koje garantuje da je taj proizvod nastao u Srbiji. To je stvoriloo preduslove da tim putem krenu I drugi proizvodjači, ne samo u industrijskoj proizvodnji već I male porodične firme koje se bave proizvodnjom hrane. Nadaleko je poznat leskovački ajvar, ljutenica, roštilj, a u planu je I leskovačka mućkalica , kupci prepoznaju suvomesnate proizvode iz Zlatiborskog, kao I suve šljive iz valjevskog kraja ili ariljsku malinu koja štiti svoje geografsko poreklo voća hologramskom nalepnicom iz kovnice u Topčideru. “Radi se o promociji domaće proizvodnje , proizvoda kojima se promoviše pre svega kvalitet proizvoda I sva preduzeća koji imaju žig se deklarišu kao preduzeća koja proizvode po zdravoj tehnologiji, pošruju standard kavaliteata I standard ekologgije, zapošljavaju domaću radnu snagu I 80 odsto sirovina za proizvodnju mora imati domaće poreklo”, kaže Gorana Tansković iz RPK Moravičkog I Raškog okruga. Prvi proizvod koji bi mogao u čačanskom kraju da dobije oznaku geografskog porekla je Miokovačka kajsija, a u perspektivi to bi mogla postati I rakija iz ovog kraja i mesni proizvodi od Moravke, stare autohtone rase svinja. Kada je reč o Miokovakoj kajsiji , Institut za voćarstvo I Agronomski fakultet su započeli izradu elborata , a da bi se izvšile analize koje bi pokazale specifičnost kajsije sa ovog područaja potreban je rod I potvrde sertifikacionih kuća koje bi garantovale da se ova kajsija izdvaja od ostalih koje se proizvode u SRbiji. “Čačak ima još, najmanje dva brenda,tu su rakije I preradjevine od Moravke, autohtone rase svinja.To nije ništa novo, to se već radi u Španiji , Italiji gde su od svojih proizvoda razvili brendove koji se koriste u celom svetu. To je na primer pršuta od Iberijske svinje ili sir parmezan iz okoline Parme. Na te se modele treba ugledati I to su neki koraci ka dodavanju vrednosti primarnim proizvodima, zatim tu je okupljnje proizvodjača I sistemska podrška. Zainteresovanih ima, ali nedostaje sistemska podrška”, objašnjava Nedeljko Radulović menadžer Udruženja LAG Čačak, Gornji MIlanovac. Čačanski kraj prepoznatljiv je i po razvijenom voćarstvu, izvozu voća na strana tržišta, ali i po proizvodnji rakija koja poslednjih godina postaje sve više zastupljena kako po vrstama i količinama, tako i po kvalitetu. Slično je i sa proizvodjačima hrane. Zvaničnih podataka nema ali je poznato da se na rafovima EU I SAD sve više nalaze proizvodi iz Srbije koji su zaštićeni imenom geografskog porekla -Leskovački ajvar, pirotski kačkavalj, užička pršuta, leskovačko roštilj meso, sremski kulen, Futoški kiseli kupus, ariljska malina. U svakom slučaju potrebna je organizovana proizvodnja , ali postavlja se pitanje kvaliteta I dovoljnih količina tih proizvoda usled sve veće potražnje i ozbiljnijeg tržišta. “Za naše prosrtore su karakteristični džemovi pa smo zahvaljujući tome ostali na američkom tržištu. Makedonci su preuzeli kiseli program, a nama su ostali džemovi kao prepoznatljiv brend ovog kraja. Nama traže Poljaci hiljade tona sveže šljive da bi oni preradjivali našu čljivu. U Kanadi marketi su imali malo proizvoda iz SRbije,a li su iamli našu suvu šljivu. Potrebno je održati kvalitet da bismo imali brend. Bitno je imati prepoznatljiv brend , to je neophodno za održivost proizvoda I proizvodjača”, kaže Cane Jovanović vlasnik preduzeća “Polo” iz Zablaća. Poslednjih godina, pokazuju statistički podaci, u Srbiji opada stočarska proizvodnja, a jedino se održava pčelarstvo. Razloge treba tražiti u smanjnju broja stanovnika na selu, nepovoljnoj starosnoj strukturi stanovništav na selu, nesigurnoj I neprofitabilnoj proizvodnji u oblasti stočarstva, negarantovanom plasmanu I otkupnim cenama, a slična je situacija I u voćarskoj proizvodnji. Korona je promenila mnoge naše navike, pa je primetno da se mnogobrojni mladi odlučuju da se vrate na selo I otpočnu odredjenu proizvodnju na imanjima svojih predaka, ali entuzijazam može vrlo brzo da nestane ako nema sigurnog plasmana proizvoda i profita. U celom poslu neophodna je i sistemska podrška države.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
Uredba kojom se ograničavaju trgovačke marže stupila je na snagu. U narednih šest meseci, marže će biti ograničene na 20 odsto što bi trebalo da snizi cene u radnjama za 10 do 20… […]
Generalni direktor EPS-a Dušan Živković kaže da će dominantan prihod od poskupljenja struje ići “Elektromreži“ i “Elektrodistribuciji Srbije“. Komentarisao je navode da su hidroelektrane bez fizičkog obezbeđenja, bez vatrogasaca i da nije moguće… […]
I pored otežanih uslova poslovanja privreda Moravičkog okruga je u prvih 6 meseci ove godine ostvarila pozitivnu spoljnotrgovinsku razmenu kako na strani izvoza tako i na strani uvoza. U periodu januar -. jun… […]
Od 67 lokacija , koliko postoji u Čačku mesta za postavljanje bašti u okviru ugostiteljskih objekata , 20 je slobodno
Povećanje minimalne zarade ove godine odvija se u dve faze – od oktobra ove godine i od januara 2026. godine, i to je prvi put da se visina minimalca usklađuje dva puta godišnje.
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
U MO samo mlekara “Granice” iz Gornjeg Milanovca za sada ima žig Čuvarkuća, a u Čačku je PK Srbije pokrenuta inicijativa da se zaštiti geogarfsko poreklo kajsije sa ovog područja koje bi se plasiralo pod brendom Čačanska kajsija. Projekat pod nazivom „Stvarano u Srbiji”, koji je pokrenula Privredna komora Srbije i koji obuhvata više od 45 kompanija stvorio je preduslove da i brojna udruženja proizvodjača širom Srbije pokrenu inicijative za zaštitu geografskog porekla i brendiranje svojih proizvoda. Privredna komora Srbije pre 5 godina pokrenula je projekat pod nazivom „Stvarano u Srbiji”,sa pravom koriščćenja žiga “Čuvarkuća” kao potvrdu kvaliteta i domaćeg porekla. Sve je veći broj proizvoda koji su obeleženi žigom Čuvarkuća kojim se promoviše pre svega kvalitet I poreklo proizvoda koje garantuje da je taj proizvod nastao u Srbiji. To je stvoriloo preduslove da tim putem krenu I drugi proizvodjači, ne samo u industrijskoj proizvodnji već I male porodične firme koje se bave proizvodnjom hrane. Nadaleko je poznat leskovački ajvar, ljutenica, roštilj, a u planu je I leskovačka mućkalica , kupci prepoznaju suvomesnate proizvode iz Zlatiborskog, kao I suve šljive iz valjevskog kraja ili ariljsku malinu koja štiti svoje geografsko poreklo voća hologramskom nalepnicom iz kovnice u Topčideru. “Radi se o promociji domaće proizvodnje , proizvoda kojima se promoviše pre svega kvalitet proizvoda I sva preduzeća koji imaju žig se deklarišu kao preduzeća koja proizvode po zdravoj tehnologiji, pošruju standard kavaliteata I standard ekologgije, zapošljavaju domaću radnu snagu I 80 odsto sirovina za proizvodnju mora imati domaće poreklo”, kaže Gorana Tansković iz RPK Moravičkog I Raškog okruga. Prvi proizvod koji bi mogao u čačanskom kraju da dobije oznaku geografskog porekla je Miokovačka kajsija, a u perspektivi to bi mogla postati I rakija iz ovog kraja i mesni proizvodi od Moravke, stare autohtone rase svinja. Kada je reč o Miokovakoj kajsiji , Institut za voćarstvo I Agronomski fakultet su započeli izradu elborata , a da bi se izvšile analize koje bi pokazale specifičnost kajsije sa ovog područaja potreban je rod I potvrde sertifikacionih kuća koje bi garantovale da se ova kajsija izdvaja od ostalih koje se proizvode u SRbiji. “Čačak ima još, najmanje dva brenda,tu su rakije I preradjevine od Moravke, autohtone rase svinja.To nije ništa novo, to se već radi u Španiji , Italiji gde su od svojih proizvoda razvili brendove koji se koriste u celom svetu. To je na primer pršuta od Iberijske svinje ili sir parmezan iz okoline Parme. Na te se modele treba ugledati I to su neki koraci ka dodavanju vrednosti primarnim proizvodima, zatim tu je okupljnje proizvodjača I sistemska podrška. Zainteresovanih ima, ali nedostaje sistemska podrška”, objašnjava Nedeljko Radulović menadžer Udruženja LAG Čačak, Gornji MIlanovac. Čačanski kraj prepoznatljiv je i po razvijenom voćarstvu, izvozu voća na strana tržišta, ali i po proizvodnji rakija koja poslednjih godina postaje sve više zastupljena kako po vrstama i količinama, tako i po kvalitetu. Slično je i sa proizvodjačima hrane. Zvaničnih podataka nema ali je poznato da se na rafovima EU I SAD sve više nalaze proizvodi iz Srbije koji su zaštićeni imenom geografskog porekla -Leskovački ajvar, pirotski kačkavalj, užička pršuta, leskovačko roštilj meso, sremski kulen, Futoški kiseli kupus, ariljska malina. U svakom slučaju potrebna je organizovana proizvodnja , ali postavlja se pitanje kvaliteta I dovoljnih količina tih proizvoda usled sve veće potražnje i ozbiljnijeg tržišta. “Za naše prosrtore su karakteristični džemovi pa smo zahvaljujući tome ostali na američkom tržištu. Makedonci su preuzeli kiseli program, a nama su ostali džemovi kao prepoznatljiv brend ovog kraja. Nama traže Poljaci hiljade tona sveže šljive da bi oni preradjivali našu čljivu. U Kanadi marketi su imali malo proizvoda iz SRbije,a li su iamli našu suvu šljivu. Potrebno je održati kvalitet da bismo imali brend. Bitno je imati prepoznatljiv brend , to je neophodno za održivost proizvoda I proizvodjača”, kaže Cane Jovanović vlasnik preduzeća “Polo” iz Zablaća. Poslednjih godina, pokazuju statistički podaci, u Srbiji opada stočarska proizvodnja, a jedino se održava pčelarstvo. Razloge treba tražiti u smanjnju broja stanovnika na selu, nepovoljnoj starosnoj strukturi stanovništav na selu, nesigurnoj I neprofitabilnoj proizvodnji u oblasti stočarstva, negarantovanom plasmanu I otkupnim cenama, a slična je situacija I u voćarskoj proizvodnji. Korona je promenila mnoge naše navike, pa je primetno da se mnogobrojni mladi odlučuju da se vrate na selo I otpočnu odredjenu proizvodnju na imanjima svojih predaka, ali entuzijazam može vrlo brzo da nestane ako nema sigurnog plasmana proizvoda i profita. U celom poslu neophodna je i sistemska podrška države.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
Uredba kojom se ograničavaju trgovačke marže stupila je na snagu. U narednih šest meseci, marže će biti ograničene na 20 odsto što bi trebalo da snizi cene u radnjama za 10 do 20… […]
Generalni direktor EPS-a Dušan Živković kaže da će dominantan prihod od poskupljenja struje ići “Elektromreži“ i “Elektrodistribuciji Srbije“. Komentarisao je navode da su hidroelektrane bez fizičkog obezbeđenja, bez vatrogasaca i da nije moguće… […]
I pored otežanih uslova poslovanja privreda Moravičkog okruga je u prvih 6 meseci ove godine ostvarila pozitivnu spoljnotrgovinsku razmenu kako na strani izvoza tako i na strani uvoza. U periodu januar -. jun… […]
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs