Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
30/01/2021
Autor:
Info Press
Izvor: Blic/Objektiv
Foto: Pixabay
Nakon više od godinu dana konačno će moći da se registruju hiljade vozila na kojima ne može da se pročita broj motora ili broj šasije, jer 30. januara stupaju na snagu Izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka na osnovu kojih će ponovo biti dozvoljeno da se utisne broj motora ili broj šasije na vozilu. S druge strane, više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula sledeće godine prestane tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova. Dakle, 2021. godina mogla bi da reši jedan problem, ali i da donese drugu nevolju za znatno veći broj vlasnika vozila. Da krenemo, najpre, od lepše vesti.Od početka prošle godine, tačnije 18. januara vlasnici vozila koji su imali nečitljiv broj motora ili šasije nisu nigde mogli da isprave tu falinku jer nijedan tehnički pregled nije od tog datuma radio utiskivanje identifikacionih oznaka. Zašto? Zato što su im tada istekla stara ovlašćenja za utiskivanje identifikacionih oznaka, a zbog nelogičnosti u pravilniku MUP-a nisu mogli da obnove ta ovlašćenja. O ćemu se, zapravo, radi? MUP je u julu 2019. godine doneo Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka prema kome je bilo propisano da broj šasije mora da bude utisnut na minimalnoj dubini od jednog milimetra. Međutim, lim kod mnogih vozila je suviše tanak da bi se ispoštovao taj propis. Zato su tehnički pregledi prestali sa utiskivanjem identifikacione oznake čim im je isteklo staro ovlašćenje za taj posao. Zbog toga su se placevi polovnih vozila napunili automobilima sa nečitiljivim broj motora ili šasije. Da stvar bude gora, većina tih vozila su tehnički ispravna, a praktično su bila godinu dana neupotrebljiva zbog nelogičnosti u propisima. Konačno, MUP je ispravio tu manjkavost pa će od subote, 30. januara kada stupaju na snagu Izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka, konačno biti moguće ukucavanje broja motora ili šasije na vozilima. S druge strane, datum koji bi mogao da donese revoluciju u proces registracije vozila u Srbije je 5. jul. Naime, 5. jula 2018. godine stupio je na snagu novi pooštreni Pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupio je na snagu pre dve godine s tim što je tada data mogućnost i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u naredne tri godine prilagode jednoj od najstrožijih mera – kontroli emisije izduvnih gasova. Poslednja istraživanja pokazuju da više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled jer emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova. Predsednik Asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković smatra da će najveći problem imati vlasnici uvezenih vozila. – Mnoga od tih vozila nemaju katalizator. S druge strane, starija vozila moraće da ispune pravila o emisiji izduvnih gasova kada su ta vozila bila nova. Primera radi, to znači da “jugo” mora imati emisiju do 3,5 ugljen-monoksida (CO). A kada bi “jugo” imao emisiju gasova 4,5 CO ne bi više mogao da se vozi – objašnjava Marinković. Pored katalizatora, poseban problem kod dizela su DPF ili filteri partikularnih čestica koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Međutim, mnogi vlasnici zbog visokih cena zamene skidaju DPF, a nije neuobičajeno da automobili iz uvoza stignu bez njega. Razlog nije samo kvar, već i to što ga pojedinci skidaju da bi zaradili prodajući keramiku i vredne metale iz njega. Ipak, Marinković smatra da vlasnici dizelaša zbog toga neće imati velikih prepreka na tehničkom. – Ti DPF filteri se ionako testiraju u mirnoj fazi ili modu, pa gotovo svako testiranje izduvnih gasova pokazuje nulu. Problem predstavlja i činjenica da je tek 250 od ukupno 1.150 linija tehničkih pregleda prešlo na rad po novom pravilniku. Tako da retko koja linija tehničkog pregleda može da upozori vlasnike automobile na eventualni problem sa izduvnim gasovima – objašnjava Marinković. Kako kaže, i određen broj linija tehničkih pregleda prestaće sa radom do 5. jula. – Mnogim linijama tehničkog pregleda nije problem nabavka nove opreme koliko dimenzije tehničkog pregleda. Prostorno ne mogu da zadovolje sve kriterijume i zato će se ugasiti. Zato je realno da od 500 do 700 linija tehničkog pregleda nastavi da radi i po novom pravilniku. Inače, vlasnici linija tehničkih pregleda da imaju rok do 5. jula da podnesu prijavu za rad po novom pravilu – naglašava Marinković. Novi predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin nije iznenađen velikim brojem vozila koji nepropisno zagađuju vazduh u Srbiji. – Meni je to jasno ako se ima u vidu da je u prvih šest meseci 2021. godine registrovano 70.461 vozilo, od kojih su čak 31.483 automobila starija od 14 godina, a 22.344 vozila imaju između 10 i 13 godina. To znači da skoro polovina registrovanih automobila nemaju ni upotrebnu ni komercijalnu vrednost. Zato je veliko pitanje da li ta vozila imaju ispravan katalizator i kako će ga vlasnici zameniti. Pogotovo ako se ima u vidu da katalizator košta gotovo kao njihov automobil od 1.500 do 2.000 evra – ističe za “Blic” Belin i dodaje da kada se ubroje i uvezena vozila taj broj starijih automobila još veći. U saobraćajnoj policiji ne razmišljaju o promenama u pravilniku o tehničkom pregledu vozila prema kojem od 5. jula vozila ne mogu biti registrovana ukoliko emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova. Kako su rekli, pre donošenja pravilnika imali su razumenjavanja za vlasnike vozila. – Mnoga vozila u Srbiji imaju problema sa izduvnim gasovima. Sva ta vozila, a ima ih više od 100.000, ne mogu za mesec, dva ili šest da se poprave čak i da vlasnici hoće. Zato smo odlučili da za neispravnost izduvnih gasova i nedostatak katalizatora damo toleranciju od tri godine. S tim što je tehnički pregled obavezan da kaže vlasniku vozila kolika im je vrednost izduvnih gasova i šta im sve na vozilima nedostaje – istakli su u MUP-u pre dve i po godine kada su doneli pravilnik. Mnogi vlasnici linija tehničkih pregleda u Srbiji nadaju se da će zbog pandemije i ekonomske krize dobiti produženi rok da se prilagode novom pravilniku rada. – Zasad nema najava, ali bilo bi dobro kada bi se taj rok produžio do početka 2022. Jer, prođle godine ekonomija nije normalno funkcionisala. Ali mislim da bi svako duže odlaganje bilo kontraproduktivno jer ako želimo da uđemo u Evropsku uniju do 2026, nas očekuje još jedna promena pravilnika o tehničkom pregledu – naglašava Vladimir Marinković, predsednik Asocijacije tehničkih pregleda.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
U požaru koji se u subotu dogodio na gazdinstvu Milana Petrovića iz Prislonice izgorele su četiri junice i dva bika , objekat površine oko 300 metara kvadratnih, kombajn , prikolica, krovna konstrukcija na … […]
U OŠ ,,Ratko Mitrović” u Čačku realizovano je merenje telesne visine dece od prvog do četvrtog razreda. Merenje su izvršile strukovne medicinske sestre odeljenja endokrinologije Instituta za zdravstvenu zaštitu majke i deteta Srbije… […]
U Staparima održani su peti po redu Miholjski susreti sela. Organizator je Mesna zajednica Stapari uz podršku grada Užica i Ministarstva za brigu o selu. Ova manifestacija održava se u cilju negovanja tradicije, narodne kulture.… […]
U organizaciji Društva pčelara Užice, od 24. do 26. septembra, održaće se 33. po redu “Užički medni dani” . Izlagači će svoje proizvode predstaviti na platouispred Tržnog centra “Moda”. Posetioci će moći da… […]
Atomska banja Gornja Trepča obeležila je Dan firme i praznik Malu Gospojinu. Prigodnoj svečanosti i rezanju slavskog kolača prisustvovali su vlasnici, poslovni partneri, zaposleni i brojni gosti i prijatelji banje. Atomska banja ove… […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Nakon više od godinu dana konačno će moći da se registruju hiljade vozila na kojima ne može da se pročita broj motora ili broj šasije, jer 30. januara stupaju na snagu Izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka na osnovu kojih će ponovo biti dozvoljeno da se utisne broj motora ili broj šasije na vozilu. S druge strane, više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula sledeće godine prestane tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova. Dakle, 2021. godina mogla bi da reši jedan problem, ali i da donese drugu nevolju za znatno veći broj vlasnika vozila. Da krenemo, najpre, od lepše vesti.Od početka prošle godine, tačnije 18. januara vlasnici vozila koji su imali nečitljiv broj motora ili šasije nisu nigde mogli da isprave tu falinku jer nijedan tehnički pregled nije od tog datuma radio utiskivanje identifikacionih oznaka. Zašto? Zato što su im tada istekla stara ovlašćenja za utiskivanje identifikacionih oznaka, a zbog nelogičnosti u pravilniku MUP-a nisu mogli da obnove ta ovlašćenja. O ćemu se, zapravo, radi? MUP je u julu 2019. godine doneo Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka prema kome je bilo propisano da broj šasije mora da bude utisnut na minimalnoj dubini od jednog milimetra. Međutim, lim kod mnogih vozila je suviše tanak da bi se ispoštovao taj propis. Zato su tehnički pregledi prestali sa utiskivanjem identifikacione oznake čim im je isteklo staro ovlašćenje za taj posao. Zbog toga su se placevi polovnih vozila napunili automobilima sa nečitiljivim broj motora ili šasije. Da stvar bude gora, većina tih vozila su tehnički ispravna, a praktično su bila godinu dana neupotrebljiva zbog nelogičnosti u propisima. Konačno, MUP je ispravio tu manjkavost pa će od subote, 30. januara kada stupaju na snagu Izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka, konačno biti moguće ukucavanje broja motora ili šasije na vozilima. S druge strane, datum koji bi mogao da donese revoluciju u proces registracije vozila u Srbije je 5. jul. Naime, 5. jula 2018. godine stupio je na snagu novi pooštreni Pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupio je na snagu pre dve godine s tim što je tada data mogućnost i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u naredne tri godine prilagode jednoj od najstrožijih mera – kontroli emisije izduvnih gasova. Poslednja istraživanja pokazuju da više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled jer emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova. Predsednik Asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković smatra da će najveći problem imati vlasnici uvezenih vozila. – Mnoga od tih vozila nemaju katalizator. S druge strane, starija vozila moraće da ispune pravila o emisiji izduvnih gasova kada su ta vozila bila nova. Primera radi, to znači da “jugo” mora imati emisiju do 3,5 ugljen-monoksida (CO). A kada bi “jugo” imao emisiju gasova 4,5 CO ne bi više mogao da se vozi – objašnjava Marinković. Pored katalizatora, poseban problem kod dizela su DPF ili filteri partikularnih čestica koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Međutim, mnogi vlasnici zbog visokih cena zamene skidaju DPF, a nije neuobičajeno da automobili iz uvoza stignu bez njega. Razlog nije samo kvar, već i to što ga pojedinci skidaju da bi zaradili prodajući keramiku i vredne metale iz njega. Ipak, Marinković smatra da vlasnici dizelaša zbog toga neće imati velikih prepreka na tehničkom. – Ti DPF filteri se ionako testiraju u mirnoj fazi ili modu, pa gotovo svako testiranje izduvnih gasova pokazuje nulu. Problem predstavlja i činjenica da je tek 250 od ukupno 1.150 linija tehničkih pregleda prešlo na rad po novom pravilniku. Tako da retko koja linija tehničkog pregleda može da upozori vlasnike automobile na eventualni problem sa izduvnim gasovima – objašnjava Marinković. Kako kaže, i određen broj linija tehničkih pregleda prestaće sa radom do 5. jula. – Mnogim linijama tehničkog pregleda nije problem nabavka nove opreme koliko dimenzije tehničkog pregleda. Prostorno ne mogu da zadovolje sve kriterijume i zato će se ugasiti. Zato je realno da od 500 do 700 linija tehničkog pregleda nastavi da radi i po novom pravilniku. Inače, vlasnici linija tehničkih pregleda da imaju rok do 5. jula da podnesu prijavu za rad po novom pravilu – naglašava Marinković. Novi predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin nije iznenađen velikim brojem vozila koji nepropisno zagađuju vazduh u Srbiji. – Meni je to jasno ako se ima u vidu da je u prvih šest meseci 2021. godine registrovano 70.461 vozilo, od kojih su čak 31.483 automobila starija od 14 godina, a 22.344 vozila imaju između 10 i 13 godina. To znači da skoro polovina registrovanih automobila nemaju ni upotrebnu ni komercijalnu vrednost. Zato je veliko pitanje da li ta vozila imaju ispravan katalizator i kako će ga vlasnici zameniti. Pogotovo ako se ima u vidu da katalizator košta gotovo kao njihov automobil od 1.500 do 2.000 evra – ističe za “Blic” Belin i dodaje da kada se ubroje i uvezena vozila taj broj starijih automobila još veći. U saobraćajnoj policiji ne razmišljaju o promenama u pravilniku o tehničkom pregledu vozila prema kojem od 5. jula vozila ne mogu biti registrovana ukoliko emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova. Kako su rekli, pre donošenja pravilnika imali su razumenjavanja za vlasnike vozila. – Mnoga vozila u Srbiji imaju problema sa izduvnim gasovima. Sva ta vozila, a ima ih više od 100.000, ne mogu za mesec, dva ili šest da se poprave čak i da vlasnici hoće. Zato smo odlučili da za neispravnost izduvnih gasova i nedostatak katalizatora damo toleranciju od tri godine. S tim što je tehnički pregled obavezan da kaže vlasniku vozila kolika im je vrednost izduvnih gasova i šta im sve na vozilima nedostaje – istakli su u MUP-u pre dve i po godine kada su doneli pravilnik. Mnogi vlasnici linija tehničkih pregleda u Srbiji nadaju se da će zbog pandemije i ekonomske krize dobiti produženi rok da se prilagode novom pravilniku rada. – Zasad nema najava, ali bilo bi dobro kada bi se taj rok produžio do početka 2022. Jer, prođle godine ekonomija nije normalno funkcionisala. Ali mislim da bi svako duže odlaganje bilo kontraproduktivno jer ako želimo da uđemo u Evropsku uniju do 2026, nas očekuje još jedna promena pravilnika o tehničkom pregledu – naglašava Vladimir Marinković, predsednik Asocijacije tehničkih pregleda.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
U požaru koji se u subotu dogodio na gazdinstvu Milana Petrovića iz Prislonice izgorele su četiri junice i dva bika , objekat površine oko 300 metara kvadratnih, kombajn , prikolica, krovna konstrukcija na … […]
U OŠ ,,Ratko Mitrović” u Čačku realizovano je merenje telesne visine dece od prvog do četvrtog razreda. Merenje su izvršile strukovne medicinske sestre odeljenja endokrinologije Instituta za zdravstvenu zaštitu majke i deteta Srbije… […]
U Staparima održani su peti po redu Miholjski susreti sela. Organizator je Mesna zajednica Stapari uz podršku grada Užica i Ministarstva za brigu o selu. Ova manifestacija održava se u cilju negovanja tradicije, narodne kulture.… […]
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs