Stigli veći računi za telefon i internet korisnicima Telekoma: Da li su građani bili adekvatno obavešteni o promenama ugovora i šta mogu da urade?

Stigli veći računi za telefon i internet korisnicima Telekoma: Da li su građani bili adekvatno obavešteni o promenama ugovora i šta mogu da urade?

07/03/2025

Autor: 

Info Press

Izvor: Danas

Foto: Beta

Ovih dana mnogi korisnici Telekomovih usluga su ostali zapanjeni kada im je stigao januarski račun poprilično veći nego inače.

Po reakcijama na društvenim mrežama, a i gužvama u poslovnicama nacionalnog telekomunikacionog operatera, izgleda da su mnogi propustili obaveštenje još od 1. decembra objavljeno na sajtu Mts-a, mada i oni koji nisu teško da su mogli shvatiti da se radi o poskupljenju.

„Od 9. januara 2025. aktuelna komercijalna ponuda važi za sve Mts korisnike“ stoji u naslovu obaveštenja na zvaničnom sajtu Mts-a.

Ni u daljem tekstu obaveštenja se nigde ne pominje bilo kakva promena cena, niti koja prava potrošači imaju u tom slučaju, osim šturog „Ovim prelaskom korisnicima se garantuju prava u skladu sa članom 131. Zakona o elektronskim komunikacijama“, za čije dešifrovanje morate biti pravnik da biste znali koja su vam to prava zagarantovana.

U prvobitnom obaveštenju na sajtu je pisalo da se tarife menjaju od 5. januara, kako je Danas pisao, ali u međuvremenu je to izmenjeno i sada stoji 9. januar.

Šta kaže Zakon?
Vesna Perinčić iz Republičke unije potrošača kaže za Danas da član 131 Zakona o elektronskim komunikacijama propisuje da, ukoliko dođe do promene cene, da je davalac usluge elektronske komunikacije dužan da najmanje 30 dana unapred na jasan i razumljiv način na trajnom nosaču podataka obavesti o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i o pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, a bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom.

„O pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora“ je vrlo bitna informacija koja mora da se dostavi potrošaču, odnosno korisniku usluga, napominje naša sagovornica.

„Konkretno u ovom slučaju, Mts je objavio povećanje cene usluga 1. decembra i da promenjene cene počinju da se primenjuju od 9. januara. Potrošači su mogli da u tih 30 dana podnesu zahtev za jednostrani raskid ugovora i ne bi plaćali nikakve penale, ali postavlja se pitanje da li su oni bili obavešteni, naglašava Perinčić.

Zakon o zaštiti potrošača u članu 88 propisuje da potrošač može da raskine ugovor ukoliko dođe do izmene bitnih elemenata ugovora, a to su cena ili promena televizijske programske šeme.

„Ako je potrošač obavešten samo putem sajta, to se ne tretira kao obaveštenje. Mora biti obavešten lično, a to podrazumeva poleđinu računa, SMS poruku ili i-mejl“, pojašnjava ona.

Konkretno, Mts je potrošačima koje su obaveštavali putem SMS poruka poslao obaveštenje na način da ih odobrovolje: „Poštovani korisnici, u cilju unapređenja naših korisničkih paketa, poboljšali smo uslugu… Za više informacija idite na link.“

„I kada odete na taj link onda dođete do detaljnijih informacija da taj novi paket podrazumeva i novu cenu i obaveštenje da možete da raskinete ugovor u roku od 30 dana bez plaćanja penala“, navodi Perinčić i potvrđuje da u poruci nije bilo eksplicitno navedeno da se radi o povećanju cena usluga.

Šta potrošači mogu da urade?
„Ukoliko nisu ni na koji način bili obavešteni, potrošači mogu ili da ostanu u ugovoru po starim ulovima ili da raskinu ugovor bez plaćanja penala“, objašnjava Perinčić i smatra da će Mts u tom slučaju da izađe u susret „jer im je to svakako bolja varijanta nego da plaćaju prekršajne kazne.“

Zakonska obaveza je da operatori obaveste korisnike na jasan, razumljiv, lako uočljiv, nedvosmislen i čitljiv način na trajnom nosaču zapisa, što podrazumeva da potrošač može da pristupa toj poruci, da je ponovo čita i da je ima sačuvanu. Ako to nije urađeno, objava samo na sajtu ne smatra se ličnim obaveštavajem i onda potrošač opet ima pravo da raskine jer nije bio lično obavešten.

„Oni su ispoštovali zakon, naravno na svoj način, ali ukoliko je neki potrošač oštećen da nije dobio poruku onda može da se javi Mts-u ili bilo kom udruženju za zaštitu potrošača i onda će da se ostvari njegovo pravo na raskid ugovora ili da zadrži staru cenu“, kaže Perinčić.

Kazne za ovaj prekršaj idu od 500.000 do dva miliona dinara ukoliko trgovac ne ispoštuje ono što je propisano u članu 131, stav 1, Zakona o elektronskim komunikacijama.

Perinčić savetuje potrošačima da budu obazrivi, jer je „mašta trgovaca izuzetno bogata“, te da sve dobro pročitaju, da ne klikću nesmotreno i da svaku poruku koja stigne od operatora ozbiljno shvate i posvete joj dužnu pažnju.

Nije prvi put
Podsećamo, pre samo godinu dana sva tri mobilna operatera u Srbiji – Mts, Jetel i A1, podigli su cene svojih usluga i to maltene u isto vreme.

Pored toga, problem je nastao, jer nisu svi na adekvatan način obavestili korisnike o tome.

Prema tvrdnjama korisnika Mts-a, oni su i tada za to mogli da saznaju samo preko saopštenja na zvaničnom sajtu kompanije.

U celu priču uključila se i Komisija za zaštitu konkurencije, ali je ocenjeno da na osnovu prikupljenih činjenica „ne može da se zaključi postojanje direktnog ili indirektnog tajnog dogovaranja“.

, ,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Stigli veći računi za telefon i internet korisnicima Telekoma: Da li su građani bili adekvatno obavešteni o promenama ugovora i šta mogu da urade?". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

HEKLANJE JE OPET HIT 

Vredne žene iz Užica I okoline, oživljavaju ovu gotovo zaboravljenu veštinu, spajajući kreativnost, umeće I kultuno nasleđe

USKORO I DO BOLOVANJA ELEKTRONSKIM PUTEM

U okviru pilot-projekta e-bolovanja, koji se sprovodi u četiri doma zdravlja u Beogradu, do sada je elektronskim putem otvoreno između 6.000 i 7.000 bolovanja

SMENA OBLAKA I SUNCA, TEMPERATURA DO 28 STEPENI

Najniža temperatura biće od 11 do 18 stepeni, a najviša od 24 do 28 stepeni.

 Buka  na manifestacijama  u  Čačku  u  granicama  dozvoljenog,  tvrde  nadležni

 Na svim  manifestacijama  koje  su  u  Čačku  organizovane  od  15. aprila  do  polovine  avgusta  nije bilo  odstupanja  u  pogledu  elemenata  predviđenih  rešenjem  o   merama od  buke,  kaže  načelnik  Gradske  uprave  za  inspekcijski  nadzor… […]

Cena u novogradnji u Čačku  od 1 600 do 1 700 evra po metru kvadratnom

Cena u novogradnji   u Čačku kreće  se   od 1600 do 1700 evra po metru kvadratnom  bez pdv-a. Konačna cena zavisi od tačne lokacije, da li je u pitanju centar, ili periferija. Gleda se… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
94

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2025 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Stigli veći računi za telefon i internet korisnicima Telekoma: Da li su građani bili adekvatno obavešteni o promenama ugovora i šta mogu da urade?

07/03/2025
Autor:
Info Press
Izvor: Danas
Foto: Beta

Ovih dana mnogi korisnici Telekomovih usluga su ostali zapanjeni kada im je stigao januarski račun poprilično veći nego inače.

Po reakcijama na društvenim mrežama, a i gužvama u poslovnicama nacionalnog telekomunikacionog operatera, izgleda da su mnogi propustili obaveštenje još od 1. decembra objavljeno na sajtu Mts-a, mada i oni koji nisu teško da su mogli shvatiti da se radi o poskupljenju.

„Od 9. januara 2025. aktuelna komercijalna ponuda važi za sve Mts korisnike“ stoji u naslovu obaveštenja na zvaničnom sajtu Mts-a.

Ni u daljem tekstu obaveštenja se nigde ne pominje bilo kakva promena cena, niti koja prava potrošači imaju u tom slučaju, osim šturog „Ovim prelaskom korisnicima se garantuju prava u skladu sa članom 131. Zakona o elektronskim komunikacijama“, za čije dešifrovanje morate biti pravnik da biste znali koja su vam to prava zagarantovana.

U prvobitnom obaveštenju na sajtu je pisalo da se tarife menjaju od 5. januara, kako je Danas pisao, ali u međuvremenu je to izmenjeno i sada stoji 9. januar.

Šta kaže Zakon?
Vesna Perinčić iz Republičke unije potrošača kaže za Danas da član 131 Zakona o elektronskim komunikacijama propisuje da, ukoliko dođe do promene cene, da je davalac usluge elektronske komunikacije dužan da najmanje 30 dana unapred na jasan i razumljiv način na trajnom nosaču podataka obavesti o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i o pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, a bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom.

„O pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora“ je vrlo bitna informacija koja mora da se dostavi potrošaču, odnosno korisniku usluga, napominje naša sagovornica.

„Konkretno u ovom slučaju, Mts je objavio povećanje cene usluga 1. decembra i da promenjene cene počinju da se primenjuju od 9. januara. Potrošači su mogli da u tih 30 dana podnesu zahtev za jednostrani raskid ugovora i ne bi plaćali nikakve penale, ali postavlja se pitanje da li su oni bili obavešteni, naglašava Perinčić.

Zakon o zaštiti potrošača u članu 88 propisuje da potrošač može da raskine ugovor ukoliko dođe do izmene bitnih elemenata ugovora, a to su cena ili promena televizijske programske šeme.

„Ako je potrošač obavešten samo putem sajta, to se ne tretira kao obaveštenje. Mora biti obavešten lično, a to podrazumeva poleđinu računa, SMS poruku ili i-mejl“, pojašnjava ona.

Konkretno, Mts je potrošačima koje su obaveštavali putem SMS poruka poslao obaveštenje na način da ih odobrovolje: „Poštovani korisnici, u cilju unapređenja naših korisničkih paketa, poboljšali smo uslugu… Za više informacija idite na link.“

„I kada odete na taj link onda dođete do detaljnijih informacija da taj novi paket podrazumeva i novu cenu i obaveštenje da možete da raskinete ugovor u roku od 30 dana bez plaćanja penala“, navodi Perinčić i potvrđuje da u poruci nije bilo eksplicitno navedeno da se radi o povećanju cena usluga.

Šta potrošači mogu da urade?
„Ukoliko nisu ni na koji način bili obavešteni, potrošači mogu ili da ostanu u ugovoru po starim ulovima ili da raskinu ugovor bez plaćanja penala“, objašnjava Perinčić i smatra da će Mts u tom slučaju da izađe u susret „jer im je to svakako bolja varijanta nego da plaćaju prekršajne kazne.“

Zakonska obaveza je da operatori obaveste korisnike na jasan, razumljiv, lako uočljiv, nedvosmislen i čitljiv način na trajnom nosaču zapisa, što podrazumeva da potrošač može da pristupa toj poruci, da je ponovo čita i da je ima sačuvanu. Ako to nije urađeno, objava samo na sajtu ne smatra se ličnim obaveštavajem i onda potrošač opet ima pravo da raskine jer nije bio lično obavešten.

„Oni su ispoštovali zakon, naravno na svoj način, ali ukoliko je neki potrošač oštećen da nije dobio poruku onda može da se javi Mts-u ili bilo kom udruženju za zaštitu potrošača i onda će da se ostvari njegovo pravo na raskid ugovora ili da zadrži staru cenu“, kaže Perinčić.

Kazne za ovaj prekršaj idu od 500.000 do dva miliona dinara ukoliko trgovac ne ispoštuje ono što je propisano u članu 131, stav 1, Zakona o elektronskim komunikacijama.

Perinčić savetuje potrošačima da budu obazrivi, jer je „mašta trgovaca izuzetno bogata“, te da sve dobro pročitaju, da ne klikću nesmotreno i da svaku poruku koja stigne od operatora ozbiljno shvate i posvete joj dužnu pažnju.

Nije prvi put
Podsećamo, pre samo godinu dana sva tri mobilna operatera u Srbiji – Mts, Jetel i A1, podigli su cene svojih usluga i to maltene u isto vreme.

Pored toga, problem je nastao, jer nisu svi na adekvatan način obavestili korisnike o tome.

Prema tvrdnjama korisnika Mts-a, oni su i tada za to mogli da saznaju samo preko saopštenja na zvaničnom sajtu kompanije.

U celu priču uključila se i Komisija za zaštitu konkurencije, ali je ocenjeno da na osnovu prikupljenih činjenica „ne može da se zaključi postojanje direktnog ili indirektnog tajnog dogovaranja“.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Stigli veći računi za telefon i internet korisnicima Telekoma: Da li su građani bili adekvatno obavešteni o promenama ugovora i šta mogu da urade?". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

HEKLANJE JE OPET HIT 

Vredne žene iz Užica I okoline, oživljavaju ovu gotovo zaboravljenu veštinu, spajajući kreativnost, umeće I kultuno nasleđe

USKORO I DO BOLOVANJA ELEKTRONSKIM PUTEM

U okviru pilot-projekta e-bolovanja, koji se sprovodi u četiri doma zdravlja u Beogradu, do sada je elektronskim putem otvoreno između 6.000 i 7.000 bolovanja

SMENA OBLAKA I SUNCA, TEMPERATURA DO 28 STEPENI

Najniža temperatura biće od 11 do 18 stepeni, a najviša od 24 do 28 stepeni.

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
O privatnosti

Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.