Prodaja brašna skočila za čak 482 odsto, a sredstava za dezinfekciju za neverovatnih 702 odsto

Prodaja brašna skočila za čak 482 odsto, a sredstava za dezinfekciju za neverovatnih 702 odsto

30/03/2020

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS

Foto: Pixabay

Agencija “Nilsen” istraživala je navike kupaca u Srbiji u vreme epidemije koronavirusa. Podaci do kojih su došli pokazuju da su najtraženiji brašno, toalet papir i kvasac, ali i dezinfekciona sredstva.

Najveći rast u prodaji u Srbiji beleži brašno. Prodaja brašna beleži rast od čak 482 odsto tokom treće i 282 odsto tokom četvrte nedelje marta, u odnosu na prošlu godinu, pokazuje istraživanje agencije “Nilsen”.

Kvasac čak 224,4 odsto i 152,9 odsto u ovom periodu, dok ulje ide do rasta u prodaji od čak 168,1 odsto u trećoj i 122,3 odsto u četvrtoj nedelji marta.

Prodaja proizvoda od papira beleži rast od 149 odsto u trećoj, odnosno 100 odsto u četvrtoj nedelji 2020. godine, u odnosu na ovaj period u prošloj godini.

Konkretnije, samo toalet papir ima rast od čak 261 odsto i 131 odsto u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji.

Sredstva za pranje veša beleže rast od 102 odsto i 91 odsto, deterdženti za sudove 108 i 115 odsto, pribori za domaćinstvo 109 i 112 odsto, a proizvodi za održavanje domaćinstva 92 odsto i 78 odsto u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji marta.

Ogroman rast prodaje sredstava za dezinfekciju

Da nas je virus i te kako zabrinuo, pokazuje i činjenica da proizvodi iz kategorije za održavanje lične i higijene domaćinstva imaju ogroman rast.

Tako na primer sredstva za dezinfekciju beleže rast prodaje od neverovatnih 702,9 odsto u trećoj i 482,2 odsto u četvrtoj nedelji marta ove godine u odnosu na isti period u prošloj.

Podaci agencije “Nilsen” pokazuje da na primer proizvodi iz gorepomenute kategorije, kao što su rukavice, beleže rast prodaje od 302,4 odsto u trećoj i čak 399,1 odsto u četvrtoj nedelji.

Da su građani i dalje fokusirani na proizvode za održavanje higijene pokazuju i brojke za sapune – ovde prodaja ide do neverovatnih 281,5 u trećoj i 218 odsto u četvrtoj nedelji marta, ako poredimo sa prošlom godinom.

Jedna od retkih kategorija proizvoda koja je imala relativan pad prodaje u odnosu na isti period prošle godine jesu kozmetička sredstva za automobile, što i nije iznenađujuće s obzirom na novi trend rada od kuće kao i na smanjenje intenziteta saobraćaja u posmatranim nedeljama.

Veliki trgovinski lanci u Srbiji zabeležili su u proseku 61 odsto veću prodaju robe široke potrošnje tokom treće nedelje marta u poređenju sa prodajom iste sedmice prošle godine.

Iako je drugu nedelju nakon izbijanja virusa u Srbiji, odnosno u trećoj nedelji marta, u periodu od 16. do 22. marta, Vlada uvela dodatne mere zaštite sa ograničenom mogućnošću kretanja i odlaska u maloprodajne lance, prodaja u trgovinskim lancima pokazuje značajan porast u odnosu na isti period prošle godine.

Samo u četvrtoj nedelji marta, u trgovinskim lancima u Srbiji zabeleženo je povećanje prodaje od 43 odsto u odnosu na isti period prošle godine, pokazuju podaci agencije “Nilsen”.

Šest faza ponašanja kupaca

Agencija Nielsen identifikovala je šest faza ponašanja kroz koje prolaze potrošači, a na koje utiče promena situacije kada je reč o virusu kovid-19.

Tokom faza 1 i faza 2 koje su trajale od 2. do 8. marta, potrošači su kupovali vrlo smišljeno i svesno, uz povećanu zainteresovanost za proizvode za održavanje opšteg zdravlja i proizvoda važnih za zaštitu od virusa i javnu sigurnost, kao što su maske za lice.

U fazi 3 od 9. do 15. marta, tokom koje su evidentirani brojni slučajevi virusa, ušli smo u fazu u kojoj pravimo zalihe dugotrajnih namirnica i šireg asortimana proizvoda za zaštitu zdravlja.

Prema podacima, faza 4 od 16. do 22. marta bila je faza pravljenja zaliha kod kuće, povećane onlajn kupovine, uz pad frekvencije poseta prodavnicama.

Tokom faze 5 karakteristična je ograničena, čak i onlajn kupovina, dolazi do zabrinutosti od povećanja cena na koje može da utiče percepcija ljudi o ograničenoj raspoloživosti zaliha.

Faza 6 je za sve građane “svetlo na kraju tunela”, faza u kojoj je predviđen povratak ljudi u svakodnevicu, ali i faza u kojoj će ljudi veliki fokus staviti na svoje zdravlje, higijenske navike, i u kojoj će dolaziti do stalnih promena u lancu snabdevanja, uz značajan fokus na e-trgovinu.

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Prodaja brašna skočila za čak 482 odsto, a sredstava za dezinfekciju za neverovatnih 702 odsto". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

VREMENSKA PROGNOZA 16. AVGUST 2025.

Najniža temperatura od 15 do 23, a najviša od 35 do 38 stepeni.

Humanost nema cenu

Bez obzira na veru i nacilju humanost povezuje ljude širom i sveta , a ne sme se zanemariti da jedino humanost nema cenu.

Milion dinara za kupovinu bicikala

  Opredeljena sredstva u iznosu od milion dinara za nabavku bicikala  kao ekološki prihvatljivog transporta na području grada Čačka biće dovoljna za kupovinu 66 bicikala

Od početka jula do 14. avgusta  evidentirano  146 požara

Od početka jula  tekuće godine do 14.avgusta na teritoriji Čačka evidentirano je 146 požara, 122   na otvorenom prostoru. Najveći broj požara zabeležen je 7.jula na teritoriji koju pokriva Vatrogasno – spasilački bataljon Čačak… […]

Restrikcija u isporuci vode za sada neće biti

 Iako najavljeno,  uvodjnje restrikcija u isporukama vode za potrošače u Čačku neće se primenjivati danas i narednih dana jer su svi  gradski rezervoari i bunari ispravni, a akumulacija puna tako da će se… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
50

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2025 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Prodaja brašna skočila za čak 482 odsto, a sredstava za dezinfekciju za neverovatnih 702 odsto

30/03/2020
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Pixabay

Agencija “Nilsen” istraživala je navike kupaca u Srbiji u vreme epidemije koronavirusa. Podaci do kojih su došli pokazuju da su najtraženiji brašno, toalet papir i kvasac, ali i dezinfekciona sredstva.

Najveći rast u prodaji u Srbiji beleži brašno. Prodaja brašna beleži rast od čak 482 odsto tokom treće i 282 odsto tokom četvrte nedelje marta, u odnosu na prošlu godinu, pokazuje istraživanje agencije “Nilsen”.

Kvasac čak 224,4 odsto i 152,9 odsto u ovom periodu, dok ulje ide do rasta u prodaji od čak 168,1 odsto u trećoj i 122,3 odsto u četvrtoj nedelji marta.

Prodaja proizvoda od papira beleži rast od 149 odsto u trećoj, odnosno 100 odsto u četvrtoj nedelji 2020. godine, u odnosu na ovaj period u prošloj godini.

Konkretnije, samo toalet papir ima rast od čak 261 odsto i 131 odsto u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji.

Sredstva za pranje veša beleže rast od 102 odsto i 91 odsto, deterdženti za sudove 108 i 115 odsto, pribori za domaćinstvo 109 i 112 odsto, a proizvodi za održavanje domaćinstva 92 odsto i 78 odsto u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji marta.

Ogroman rast prodaje sredstava za dezinfekciju

Da nas je virus i te kako zabrinuo, pokazuje i činjenica da proizvodi iz kategorije za održavanje lične i higijene domaćinstva imaju ogroman rast.

Tako na primer sredstva za dezinfekciju beleže rast prodaje od neverovatnih 702,9 odsto u trećoj i 482,2 odsto u četvrtoj nedelji marta ove godine u odnosu na isti period u prošloj.

Podaci agencije “Nilsen” pokazuje da na primer proizvodi iz gorepomenute kategorije, kao što su rukavice, beleže rast prodaje od 302,4 odsto u trećoj i čak 399,1 odsto u četvrtoj nedelji.

Da su građani i dalje fokusirani na proizvode za održavanje higijene pokazuju i brojke za sapune – ovde prodaja ide do neverovatnih 281,5 u trećoj i 218 odsto u četvrtoj nedelji marta, ako poredimo sa prošlom godinom.

Jedna od retkih kategorija proizvoda koja je imala relativan pad prodaje u odnosu na isti period prošle godine jesu kozmetička sredstva za automobile, što i nije iznenađujuće s obzirom na novi trend rada od kuće kao i na smanjenje intenziteta saobraćaja u posmatranim nedeljama.

Veliki trgovinski lanci u Srbiji zabeležili su u proseku 61 odsto veću prodaju robe široke potrošnje tokom treće nedelje marta u poređenju sa prodajom iste sedmice prošle godine.

Iako je drugu nedelju nakon izbijanja virusa u Srbiji, odnosno u trećoj nedelji marta, u periodu od 16. do 22. marta, Vlada uvela dodatne mere zaštite sa ograničenom mogućnošću kretanja i odlaska u maloprodajne lance, prodaja u trgovinskim lancima pokazuje značajan porast u odnosu na isti period prošle godine.

Samo u četvrtoj nedelji marta, u trgovinskim lancima u Srbiji zabeleženo je povećanje prodaje od 43 odsto u odnosu na isti period prošle godine, pokazuju podaci agencije “Nilsen”.

Šest faza ponašanja kupaca

Agencija Nielsen identifikovala je šest faza ponašanja kroz koje prolaze potrošači, a na koje utiče promena situacije kada je reč o virusu kovid-19.

Tokom faza 1 i faza 2 koje su trajale od 2. do 8. marta, potrošači su kupovali vrlo smišljeno i svesno, uz povećanu zainteresovanost za proizvode za održavanje opšteg zdravlja i proizvoda važnih za zaštitu od virusa i javnu sigurnost, kao što su maske za lice.

U fazi 3 od 9. do 15. marta, tokom koje su evidentirani brojni slučajevi virusa, ušli smo u fazu u kojoj pravimo zalihe dugotrajnih namirnica i šireg asortimana proizvoda za zaštitu zdravlja.

Prema podacima, faza 4 od 16. do 22. marta bila je faza pravljenja zaliha kod kuće, povećane onlajn kupovine, uz pad frekvencije poseta prodavnicama.

Tokom faze 5 karakteristična je ograničena, čak i onlajn kupovina, dolazi do zabrinutosti od povećanja cena na koje može da utiče percepcija ljudi o ograničenoj raspoloživosti zaliha.

Faza 6 je za sve građane “svetlo na kraju tunela”, faza u kojoj je predviđen povratak ljudi u svakodnevicu, ali i faza u kojoj će ljudi veliki fokus staviti na svoje zdravlje, higijenske navike, i u kojoj će dolaziti do stalnih promena u lancu snabdevanja, uz značajan fokus na e-trgovinu.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Prodaja brašna skočila za čak 482 odsto, a sredstava za dezinfekciju za neverovatnih 702 odsto". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

VREMENSKA PROGNOZA 16. AVGUST 2025.

Najniža temperatura od 15 do 23, a najviša od 35 do 38 stepeni.

Humanost nema cenu

Bez obzira na veru i nacilju humanost povezuje ljude širom i sveta , a ne sme se zanemariti da jedino humanost nema cenu.

Milion dinara za kupovinu bicikala

  Opredeljena sredstva u iznosu od milion dinara za nabavku bicikala  kao ekološki prihvatljivog transporta na području grada Čačka biće dovoljna za kupovinu 66 bicikala

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
O privatnosti

Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.