Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
15/04/2019
Autor:
Mirjana Aleksić
Izvor: TV Lav plus
Foto: TV Lav plus
Prošlogodišnje istraživanje USAID-a pokazalo je da 70 odsto online medija u Srbiji nema tzv. „politike privatnosti“, što je jedan od prvih koraka primene novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti koji stupa na snagu u avgustu ove godine. To je saopšteno na današnjoj radionici za predstavnike medija o primeni nove regulative iz domena zaštite podataka o ličnosti. Održana je u organizaciji Asocijacije online medija, USAID projekta jačanja okruženja za održivost medija i Share Fondacije. Srbija je prošle godine dobila novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti u potpunosti usklađen sa novom evropskom regulativom u toj oblasti. Dve se odnose na medije. Jedna je korišćenje privatnih podataka korsinika medijskih sadržaja ili posetilaca portala za razvijanje različitih biznis modela. “Mora da postoji pravni osnov. Ne možete tek tako da prikupljate podatke ljudi i da ih ne obavestite o tome za šta će se njihovi podaci koristiti, u koje svrhe. Šta oni mogu da urade povodom vaše obrade njihovih podataka? Mogu da traže pravo na uvid, pravo na kopiju tih podataka, da se neki podaci obrišu”, objašnjava predavač iz Share Fondacije, Bojan Perkov. “Naše istraživanje je prošle godine pokazalo da 70% online medija u Srbiji nema tzv. “politike privatnosti” i to je nešto što mediji mora da ima. To je jedan dokument, stranica koja na jedan transparentan i otvoren način govori, vi ste posetilac, došli ste na našu stranicu, mi prikupljamo vaše podatke, poput e-mail adrese, imena, mesta odakle dolazite i koristimo ih u te i te svrhe. Ukoliko jasno kažete zbog čega koristite te podatke, vi nemate problem sa Zakonom. Mnogi mediji nemaju tu vrstu obaveštenja za svoje posetioce i to je jedan od prvih koraka ka primeni novog Zakona, nešto što će mediji morati da urade ukoliko žele da izbegnu sankcije”, navodi predstavnik USAID-a, Davor Marko. Izvršna direktorka “Media team leader”, Svetlana Kojanović ukazuje da je ipak najveća nedoumica zaštita podataka o ličnosti medijskih izvora. “Za sve nas koji se bavimo novinarstvom i medijima, bez obzira da li su online ili elektronski, štampani ili neki drugi, ono što jeste najveća nedoumica je zaštita podataka naših izvora. U trenutku kada ne želimo da objavimo izvor po Zakonu o javnom informisanju, imamo na to pravo, nije čini mi se usaglašeno i dovoljino kompatibilno sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti. Šta radimo u tom slučaju i kako? Znam da postoje uslovi da za krivično delo preko pet godina itd. mora da se objavi, ali trenutno kada mi objavljujemo jesmo li mi spremni da procenimo da li je reč o tom krivičnom delu? Nismo svi advokati, pravnici. Zato mislim da su ova dva zakona koja se pre svega tiču nas i novinarstva, objavljivanja tekstova koje mi radimo, trebalo da budu usaglašena i da mi nemamo nikakve nedoumice koje smo do sada imali i koje nam prave problem u radu. Iskreno se nadam da će kroz javne rasprave neko pokrenuti to pitanje i da će zakonodavac naći način da odgovori na naše potrebe”, izjavila je Svetlana Kojanović. Međutim, rečeno je da nova regulativa podrazumeva nešto što se naziva “novinarski izuzetak”. To omogućava izveštavanje u interesu javnosti. “Važno je da evropska regulativa ali i domaći zakon sadrži taj tzv. “novinarski izuzetak”. To znači da novinari u svom svakodnevnom obavljanju posla ne moraju da primenjuju sve te standarde jer bi zapravo njihov posao bio onemogućen, ne bi mogli dada adekvatno vrše informisanje građana o pitanjima od javnog interesa i zato zakon pravi izuzetak, kao i u slučaju korišćenja podataka u umetničke svrhe”, navodi Perkov. Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti propisuje i kazne, a najviša je dva miliona dinara. Nezakonita obrada podataka o ličnosti može i krivično da se kažnjava, a poverenik za zaštitu podataka o ličnosti može da naredi obustavu dalje obrade informacija. Postoji i tzv. “reputaciona šteta” za medije koji krše zakon rizikujući nepoverenje građana.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
Na Zlatiboru se od drugog do petog septembra u hotelu Mona održava 32. Savetovanje privrednih sudova Srbije u organizaciji Privrednog apelacionog suda. Skup je okupio veliki broj učesnika i predstavlja priliku da se… […]
Na Krfu će se poslednjeg četvrtka u septembru održati Festival veterana folklora „Sećanje na heroje“, u okviru obeležavanja godišnjice proboja Solunskog fronta. Tradicionalno će se položiti venci u „Plavu gorbnicu“ na ostrvu Vido,… […]
Na konkurs za subvencije u poljoprivredi u gradu Čačku stiglo je 585 zahteva , od kojih su 563 poljoprivrednika ispunila uslove konkursa. Prvi ugovori o dodeli subvencija biće potpisani u ponedeljak 8. septembra… […]
Ispred Doma zdravlja u Čajetini od 8.septembra biće postavljen mobilni mamograf koji će raditi svakog dana od 9 do 18 časova.Zakazivanje pregleda je na telefon 031 3831 183 od 8 do 13 časova… […]
Moscow Fashion Week, vodeća modna platforma za tržišta u razvoju, trenutno se održava u ruskoj prestonici i okuplja inovativne dizajnere iz celog sveta. Ove sezone, u Moskvu su doputovali dizajneri iz Španije, Sjedinjenih… […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Prošlogodišnje istraživanje USAID-a pokazalo je da 70 odsto online medija u Srbiji nema tzv. „politike privatnosti“, što je jedan od prvih koraka primene novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti koji stupa na snagu u avgustu ove godine. To je saopšteno na današnjoj radionici za predstavnike medija o primeni nove regulative iz domena zaštite podataka o ličnosti. Održana je u organizaciji Asocijacije online medija, USAID projekta jačanja okruženja za održivost medija i Share Fondacije. Srbija je prošle godine dobila novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti u potpunosti usklađen sa novom evropskom regulativom u toj oblasti. Dve se odnose na medije. Jedna je korišćenje privatnih podataka korsinika medijskih sadržaja ili posetilaca portala za razvijanje različitih biznis modela. “Mora da postoji pravni osnov. Ne možete tek tako da prikupljate podatke ljudi i da ih ne obavestite o tome za šta će se njihovi podaci koristiti, u koje svrhe. Šta oni mogu da urade povodom vaše obrade njihovih podataka? Mogu da traže pravo na uvid, pravo na kopiju tih podataka, da se neki podaci obrišu”, objašnjava predavač iz Share Fondacije, Bojan Perkov. “Naše istraživanje je prošle godine pokazalo da 70% online medija u Srbiji nema tzv. “politike privatnosti” i to je nešto što mediji mora da ima. To je jedan dokument, stranica koja na jedan transparentan i otvoren način govori, vi ste posetilac, došli ste na našu stranicu, mi prikupljamo vaše podatke, poput e-mail adrese, imena, mesta odakle dolazite i koristimo ih u te i te svrhe. Ukoliko jasno kažete zbog čega koristite te podatke, vi nemate problem sa Zakonom. Mnogi mediji nemaju tu vrstu obaveštenja za svoje posetioce i to je jedan od prvih koraka ka primeni novog Zakona, nešto što će mediji morati da urade ukoliko žele da izbegnu sankcije”, navodi predstavnik USAID-a, Davor Marko. Izvršna direktorka “Media team leader”, Svetlana Kojanović ukazuje da je ipak najveća nedoumica zaštita podataka o ličnosti medijskih izvora. “Za sve nas koji se bavimo novinarstvom i medijima, bez obzira da li su online ili elektronski, štampani ili neki drugi, ono što jeste najveća nedoumica je zaštita podataka naših izvora. U trenutku kada ne želimo da objavimo izvor po Zakonu o javnom informisanju, imamo na to pravo, nije čini mi se usaglašeno i dovoljino kompatibilno sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti. Šta radimo u tom slučaju i kako? Znam da postoje uslovi da za krivično delo preko pet godina itd. mora da se objavi, ali trenutno kada mi objavljujemo jesmo li mi spremni da procenimo da li je reč o tom krivičnom delu? Nismo svi advokati, pravnici. Zato mislim da su ova dva zakona koja se pre svega tiču nas i novinarstva, objavljivanja tekstova koje mi radimo, trebalo da budu usaglašena i da mi nemamo nikakve nedoumice koje smo do sada imali i koje nam prave problem u radu. Iskreno se nadam da će kroz javne rasprave neko pokrenuti to pitanje i da će zakonodavac naći način da odgovori na naše potrebe”, izjavila je Svetlana Kojanović. Međutim, rečeno je da nova regulativa podrazumeva nešto što se naziva “novinarski izuzetak”. To omogućava izveštavanje u interesu javnosti. “Važno je da evropska regulativa ali i domaći zakon sadrži taj tzv. “novinarski izuzetak”. To znači da novinari u svom svakodnevnom obavljanju posla ne moraju da primenjuju sve te standarde jer bi zapravo njihov posao bio onemogućen, ne bi mogli dada adekvatno vrše informisanje građana o pitanjima od javnog interesa i zato zakon pravi izuzetak, kao i u slučaju korišćenja podataka u umetničke svrhe”, navodi Perkov. Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti propisuje i kazne, a najviša je dva miliona dinara. Nezakonita obrada podataka o ličnosti može i krivično da se kažnjava, a poverenik za zaštitu podataka o ličnosti može da naredi obustavu dalje obrade informacija. Postoji i tzv. “reputaciona šteta” za medije koji krše zakon rizikujući nepoverenje građana.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
Na Zlatiboru se od drugog do petog septembra u hotelu Mona održava 32. Savetovanje privrednih sudova Srbije u organizaciji Privrednog apelacionog suda. Skup je okupio veliki broj učesnika i predstavlja priliku da se… […]
Na Krfu će se poslednjeg četvrtka u septembru održati Festival veterana folklora „Sećanje na heroje“, u okviru obeležavanja godišnjice proboja Solunskog fronta. Tradicionalno će se položiti venci u „Plavu gorbnicu“ na ostrvu Vido,… […]
Na konkurs za subvencije u poljoprivredi u gradu Čačku stiglo je 585 zahteva , od kojih su 563 poljoprivrednika ispunila uslove konkursa. Prvi ugovori o dodeli subvencija biće potpisani u ponedeljak 8. septembra… […]
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs