Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
04/06/2025
Autor:
Info Press
Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja
Foto: Agencija za bezbednost saobraćaja
Novi zakon o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da dočeka vozače u Srbiji do kraja 2025. godine. Stručnjaci kažu da će on ujedno biti i najstroži dosad, a neke od novina mogle bi da budu nulta tolerancija na alkohol, alko-brave, trajno oduzimanje vozila, ali i visina kazne naspram primanja. Dok novi Zakon o bezbednosti saobraćaja ne stigne u Skupštinu, građani Srbije imaju mogućnost da šalju svoje predloge na mejl adresu zobs.predlozi@abs.gov.rs. Do sada je na adresu Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS) stiglo više od 150 predloga, a svaki od njih razmatra radna grupa koju čine predstavnici MUP-a, ministarstva, akademskih i naučnih institucija, nevladinih organizacija, kao i pravosuđa. Ono što je najviše zapalo za oko, kako vozačima, tako i stručnjacima jeste predlog da se kazne za saobraćajne prekršaje prilagode primanjima vozača. „To znači da ako neko ima platu milion dinara i napravi saobraćajni prekršaj, da njegova kazna bude značajno veća u odnosu na nekog ko ima platu 50.000 dinara“, objasnio je ranije Milan Ilić, savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS). Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za „Blic“ kaže da ovakva praksa postoji u pojedinim zemljama oko nas. Ipak, smatra da u Srbiji postoji jedan problem kada je u pitanju određivanje primanja kod pojedinih građana. „Zamislite da policija zaustavi jednu od poznatih bahatih vozačica sa estrade koja upravlja vozilom od 100.000 evra, a prijavljena je na minimalac. Ovakva praksa postoji u nekim državama, ali to su države gde je vrlo strogo uređen poreski sistem i gde ne možete sresti ličnost koja je prijavljena na minimalac, dok mu je stvarna imovina je daleko iznad proseka“, pojašnjava Okanović. On dodaje da nije dovoljno da novi zakon bude strog samo prema vozačima i pešacima, već i prema onima koji održavaju puteve. „Zakon mora da bude strog i prema putarima koji u zimskom periodu ne očiste sneg i led i ne bave se održavanjem puteva, popravkama rupa i zamenom saobraćajnih znakova, jer su to i te kako faktori koji dovode do saobraćajnih nesreća“, dodaje Okanović. Kako kaže, predlozi građana su od velikog značaja za menjanje zakona, a mnoge stavke u zakonu iz 2009. godine bile su zapravo ideje „običnih“ građana. „Svaki dan nam stižu predlozi. Ima veoma dobrih predloga. Sećam se da u zakonu iz 2009. godine ima najmanje 20 predloga koji su stigli od strane građana“, pojašnjava naš sagovornik. Podsetimo, postoji čak 18 izmena o kojima se govori i koje bi trebalo da budu deo novog Zakona o bezbednosti saobraćaja. Ovo su neke od najstrožih koje bi trebalo da stupe na snagu: Trajno oduzimanje vozila .“U praksi se dešavalo da isti vozači, nakon skraćenih postupaka, vrlo brzo ponovo dobiju vozilo koje im je prethodno oduzeto, i da nastave sa rizičnim ponašanjem. Novi zakon predviđa oštriju reakciju sistema“, kaže Ilić. Po novom ZOBS-u za ponovno činjenje tih prekršaja i posle dve pravosnažne osude, vozači bi, umesto privremeno na dve godine, sada trajno ostajali bez svojih automobila. „Vozači koji su izvršili teške prekršaje u kratkom vremenskom roku veoma su rizični. Praksa ja pokazala sledeće: Da je svako to vozilo bilo odmah vraćeno jer je postupak bio rađen po skraćenom postupku. Kako je postupak završen skraćeno, tako je za skraćeno vreme i vraćeno to vozilo. Imali smo slučaj da je nekoliko lica više puta bilo oduzeto vozilo i više puta vraćeno“, objašnjava Milan Ilić. Uvođenje alko-brava u vozila Podaci Agencije pokazuju da je alkohol prisutan kod vozača u oko 11% saobraćajnih nezgoda sa nastradalim licima. Predlog je da se uvedu takozvane alko-brave koje onemogućavaju pokretanje vozila dok vozač ne dokaže da nema alkohola u organizmu. Posebno se razmatra obavezna ugradnja ovih uređaja za višestruke prekršioce! Promena forme probne vozačke dozvole .“Na taj način, mladi vozači će moći da voze i u inostranstvu, što do sada nije bilo moguće. Ova izmena je rezultat brojnih zahteva mladih i njihovih roditelja“, navodi Ilić za „Blic“. Strože kazne za nevezivanje pojasa .Planira se da i vozači u putničkim vozilima snose odgovornost ukoliko lica u njihovom vozilu nisu vezana, otkriva Ilić za „Blic“. „Moramo biti hrabri i pragmatični sa novim rešenjima, ako to može spasiti i jedan jedini život u saobraćaju“ naglašava Ilić. Tako da, prema rečima, Milana Ilić, postoji mogućnost uvođenja ove izmene u novi Zakon o bezbednosti saobraćaja.
Jedna od najozbiljnijih novina odnosi se na mogućnost trajnog oduzimanja vozila vozačima koji učestalo čine teške saobraćajne prekršaje.
Takođe, ono što je izazvalo veliku pažnju u javnosti jesu alko-brave.
Mladi vozači više neće imati probnu vozačku u dosadašnjem obliku. Umesto toga, dobijali bi standardnu vozačku dozvolu sa posebnim kodom koji označava ograničenja koja važe na teritoriji Srbije.
Prema istraživanju ABS-a, postoji značajan potencijal za povećanje upotrebe sigurnosnog pojasa uvođenjem strožih kazni – ne samo za putnike, već i za vozače ako putnici nisu vezani.

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

pročitaj još sličnih vesti
Akreditovana laboratorija za ispitivanje zemljišta u okviru Poljoprivredno savetodavne stručne službe Užice postoji već pet godina i aktivno pomaže lokalnim poljoprivrednicima. Analizom zemljišta stručnjaci daju preporuku o vrsti, količini i vremenu primene đubriva,… […]
Noćas 11.11.2025. godine, oko 3 časa došlo je do pucanja magistralnog cevovoda visoke zone Fi 400 u Beogradskoj ulici. Dežurne ekipe vodovoda su na terenu i rade na prebacivanju vodosnabdevanja Visoke zone na… […]
Sećanje na 11. novembar 1918. godine, kada je potpisano primirje u Prvom svetskom ratu – u Srbiji i mnogim zemljama širom sveta slavi se kao Dan primirja. U francuskom gradu Kompjenju, u specijalnom… […]
Očekuje se da će tokom dana biti umereno oblačno i toplije vreme sa sunčanim intervalima. Samo se pre podne na jugu i jugoistoku zemlje očekuje oblačno vreme, još ujutru ponegde sa slabom kišom.… […]
Čačansko Lovište Jelica konkurisalo je sa dva projekta na konkurs koji je objavilo Ministarstvo poljoprivrede za raspodelu sredstava po osnovu održivog razvoja i unapređenja lovstva u 2025. Jedan se odnosi na nabavku terenskog… […]

pretraži sajt

Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Novi zakon o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da dočeka vozače u Srbiji do kraja 2025. godine. Stručnjaci kažu da će on ujedno biti i najstroži dosad, a neke od novina mogle bi da budu nulta tolerancija na alkohol, alko-brave, trajno oduzimanje vozila, ali i visina kazne naspram primanja. Dok novi Zakon o bezbednosti saobraćaja ne stigne u Skupštinu, građani Srbije imaju mogućnost da šalju svoje predloge na mejl adresu zobs.predlozi@abs.gov.rs. Do sada je na adresu Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS) stiglo više od 150 predloga, a svaki od njih razmatra radna grupa koju čine predstavnici MUP-a, ministarstva, akademskih i naučnih institucija, nevladinih organizacija, kao i pravosuđa. Ono što je najviše zapalo za oko, kako vozačima, tako i stručnjacima jeste predlog da se kazne za saobraćajne prekršaje prilagode primanjima vozača. „To znači da ako neko ima platu milion dinara i napravi saobraćajni prekršaj, da njegova kazna bude značajno veća u odnosu na nekog ko ima platu 50.000 dinara“, objasnio je ranije Milan Ilić, savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS). Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za „Blic“ kaže da ovakva praksa postoji u pojedinim zemljama oko nas. Ipak, smatra da u Srbiji postoji jedan problem kada je u pitanju određivanje primanja kod pojedinih građana. „Zamislite da policija zaustavi jednu od poznatih bahatih vozačica sa estrade koja upravlja vozilom od 100.000 evra, a prijavljena je na minimalac. Ovakva praksa postoji u nekim državama, ali to su države gde je vrlo strogo uređen poreski sistem i gde ne možete sresti ličnost koja je prijavljena na minimalac, dok mu je stvarna imovina je daleko iznad proseka“, pojašnjava Okanović. On dodaje da nije dovoljno da novi zakon bude strog samo prema vozačima i pešacima, već i prema onima koji održavaju puteve. „Zakon mora da bude strog i prema putarima koji u zimskom periodu ne očiste sneg i led i ne bave se održavanjem puteva, popravkama rupa i zamenom saobraćajnih znakova, jer su to i te kako faktori koji dovode do saobraćajnih nesreća“, dodaje Okanović. Kako kaže, predlozi građana su od velikog značaja za menjanje zakona, a mnoge stavke u zakonu iz 2009. godine bile su zapravo ideje „običnih“ građana. „Svaki dan nam stižu predlozi. Ima veoma dobrih predloga. Sećam se da u zakonu iz 2009. godine ima najmanje 20 predloga koji su stigli od strane građana“, pojašnjava naš sagovornik. Podsetimo, postoji čak 18 izmena o kojima se govori i koje bi trebalo da budu deo novog Zakona o bezbednosti saobraćaja. Ovo su neke od najstrožih koje bi trebalo da stupe na snagu: Trajno oduzimanje vozila .“U praksi se dešavalo da isti vozači, nakon skraćenih postupaka, vrlo brzo ponovo dobiju vozilo koje im je prethodno oduzeto, i da nastave sa rizičnim ponašanjem. Novi zakon predviđa oštriju reakciju sistema“, kaže Ilić. Po novom ZOBS-u za ponovno činjenje tih prekršaja i posle dve pravosnažne osude, vozači bi, umesto privremeno na dve godine, sada trajno ostajali bez svojih automobila. „Vozači koji su izvršili teške prekršaje u kratkom vremenskom roku veoma su rizični. Praksa ja pokazala sledeće: Da je svako to vozilo bilo odmah vraćeno jer je postupak bio rađen po skraćenom postupku. Kako je postupak završen skraćeno, tako je za skraćeno vreme i vraćeno to vozilo. Imali smo slučaj da je nekoliko lica više puta bilo oduzeto vozilo i više puta vraćeno“, objašnjava Milan Ilić. Uvođenje alko-brava u vozila Podaci Agencije pokazuju da je alkohol prisutan kod vozača u oko 11% saobraćajnih nezgoda sa nastradalim licima. Predlog je da se uvedu takozvane alko-brave koje onemogućavaju pokretanje vozila dok vozač ne dokaže da nema alkohola u organizmu. Posebno se razmatra obavezna ugradnja ovih uređaja za višestruke prekršioce! Promena forme probne vozačke dozvole .“Na taj način, mladi vozači će moći da voze i u inostranstvu, što do sada nije bilo moguće. Ova izmena je rezultat brojnih zahteva mladih i njihovih roditelja“, navodi Ilić za „Blic“. Strože kazne za nevezivanje pojasa .Planira se da i vozači u putničkim vozilima snose odgovornost ukoliko lica u njihovom vozilu nisu vezana, otkriva Ilić za „Blic“. „Moramo biti hrabri i pragmatični sa novim rešenjima, ako to može spasiti i jedan jedini život u saobraćaju“ naglašava Ilić. Tako da, prema rečima, Milana Ilić, postoji mogućnost uvođenja ove izmene u novi Zakon o bezbednosti saobraćaja.
Jedna od najozbiljnijih novina odnosi se na mogućnost trajnog oduzimanja vozila vozačima koji učestalo čine teške saobraćajne prekršaje.
Takođe, ono što je izazvalo veliku pažnju u javnosti jesu alko-brave.
Mladi vozači više neće imati probnu vozačku u dosadašnjem obliku. Umesto toga, dobijali bi standardnu vozačku dozvolu sa posebnim kodom koji označava ograničenja koja važe na teritoriji Srbije.
Prema istraživanju ABS-a, postoji značajan potencijal za povećanje upotrebe sigurnosnog pojasa uvođenjem strožih kazni – ne samo za putnike, već i za vozače ako putnici nisu vezani.

Napiši komentar

komentari

Najnoviji oglasi
Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pročitaj slične vesti
Užički stručnjaci pomažu poljoprivrednicima da zemljište bude plodnije
Akreditovana laboratorija za ispitivanje zemljišta u okviru Poljoprivredno savetodavne stručne službe Užice postoji već pet godina i aktivno pomaže lokalnim poljoprivrednicima. Analizom zemljišta stručnjaci daju preporuku o vrsti, količini i vremenu primene đubriva,… […]
Predhodne noći došlo je do havarije u Beoradskoj ulici
Noćas 11.11.2025. godine, oko 3 časa došlo je do pucanja magistralnog cevovoda visoke zone Fi 400 u Beogradskoj ulici. Dežurne ekipe vodovoda su na terenu i rade na prebacivanju vodosnabdevanja Visoke zone na… […]
Danas Srbija obeležava Dan primirja
Sećanje na 11. novembar 1918. godine, kada je potpisano primirje u Prvom svetskom ratu – u Srbiji i mnogim zemljama širom sveta slavi se kao Dan primirja. U francuskom gradu Kompjenju, u specijalnom… […]

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs