Najnovije vesti:

,


Nemci glasaju za Zelene, a voze terenska vozila

Nemci glasaju za Zelene, a voze terenska vozila

13/12/2019

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS

Foto: Pixabay

Od kraja 2018. godine u Nemačkoj stranka Zeleni beleži vrtoglav uspon popularnosti u nemačkom javnom mnjenju, ali to kod Nemaca nije promenilo najmanje jednu stvar – ljubav prema vozilima i to onima koji se smatraju najvećim zagađivačima životne sredine.

Prema najnovijim podacima nemačke Savezne službe za motorni saobraćaj, u ovoj godini u Nemačkoj je novoregistrovano više od milion terenskih i sportskih robusnih vozila – poznatim po akronimu SUV, dok ih u Srbiji mnogi nazivaju džipovima.

Do kraja ove godine biće registrovano 1,1 milion ovakvih novih vozila, što je 18 odsto više nego prošle godine, a bezmalo dvostruko više nego 2015. godine.

Ova rekordna prodaja džipova je za mnoge poprilično iznenađenje, budući da je zaštita životne sredine jedna od glavnih političkih tema u Nemačkoj, a da je ova kategorija vozila u medijima često isticana kao opasnost po klimu, ali i po ostale učesnike u saobraćaju na ulicama velikih gradova.

Štaviše, oko takozvanih SUV vozila i terenaca se čitava javnost u Nemačkoj podelila. Za jedne ova vrsta vozila predstavlja besmislena ulična čudovišta koja proždiru ogromnu količinu goriva, dok je za druge izraz lične slobode i mnogo komfornije vožnje po brdovitom terenu ili vožnje više ljudi i opreme.

Taj "izraz lične slobode" proteklih meseci bio je u nemačkim medijima na poprilično jakom udaru kritika i poziva da im se zabrani ulazak u centre nemačkih gradova. Ti pozivi su naročito postali glasni kada je jedan četrdesetdvogodišnji vozač "poršeovog" sportskog terenca u Berlinu u udesu ubio četiri pešaka, među kojima i jednog trogodišnjeg dečaka.

"Takvi automobili, koji liče na tenkove, ne pripadaju ovom gradu", rekao je Šefan fon Dasel, predsednik centralne berlinske opštine, dodajući da čak i mala greška vozača ovakvih vozila predstavlja opasnost za živote ljudi.

Ni to što bi, prema anketama, skoro svaki četvrti birač u Nemačkoj glasao za Zelene, skoro isto kao i za demohrišćane, nije uticalo na pad popularnosti terenaca. Naprotiv, popularnost ove kategorije automobila tako raste da ona čini više od 30 odsto prodatih vozila na nemačkom tržištu u prvih devet meseci ove godine. Popularnost klasičnih modela, kako malih gradskih automobila, tako i luksuznih limuzina, opada.

Prema oceni stručnjaka za industriju Ferdinanda Dudenhefera, narednih godina će biti nastavljeno ovo pojačano interesovanje za terence.

"Nema naznaka za promene ovog trenda, kao što se može videti iz poređenja sa ostalim tržištima automobila", rekao je Dudenhefer, a prenose nemački mediji. "Ukoliko se prodaja takozvanih SUV vozila nastavi po istom visokom tempu kao i prethodnih deset godina, do 2025. godine više od 50 odsto novoregistrovanih vozila biće takozvana SUV vozila", navode mediji.

U prvih 11 meseci ove godine na nemačkom tržištu iz ove kategorije vozila najviše je prodao "folksvagen" (170.000), potom BMV (93.000), "audi" (76.000), "ford" (70.000) i "mercedes" (66.000).

"Trendovi (u prodaji) koji se tiču takozvanih SUV vozila su apsurdna nenormalnost u vremenima klimatske krize", kaže poslanica Levice u Bundestagu Ingrid Remers.

"Takva vozila gutaju previše goriva, izbacuju previše zagađivača, predstavljaju povećani bezbednosni rizik i zauzimaju previše prostora na hronično zakrčenim putevima", dodaje Remersova.

Sličnog stava su i Zeleni, čija popularnost je na stabilnom drugom mestu u istraživanjima javnog mnjenja, a u pojedinim nedeljama su pretekli i vladajuće demohrišćane.

"Proizvođači automobila, koji fokusiraju svoju proizvodnju na ovakve ubice klime, torpeduju zaštitu klime", navodi poslanik Zelenih u Bundestagu Štefan Kin, koji ističe da je vreme da se ovi veliki potrošači goriva više oporezuju.

Sa druge strane, predstavnici automobilske industrije tvrde da takozvana SUV vozila nisu "gutači goriva" i da emituju ugljen-dioksida koliko i standardni automobili.

Savezna služba za motorni saobraćaj pak tvrdi da su električni automobili sve popularniji u Nemačkoj.

Istini za volju, taj rast je neprimetan, naročito ako se uporedi to da stranka koja insistira na temama klime, Zeleni, uživa podršku oko 23 odsto biračkog tela u Nemačkoj, a da je svega 2,6 odsto novoregistrovanih automobila na električni ili hibridni pogon.

U konkretnim brojevima, u prvih 11 meseci ove godine, novoregistrovano je u Nemačkoj tek 97.301 električni ili hibridni automobil, što je 12 puta manje od broja novoregistrovanih terenaca.

Doduše, ovaj skroman broj je doprineo da Nemačka u prodaji električnih vozila za nijansu pretekne Norvešku i tako zauzme treće mesto na svetu. Time što su do novembra registrovana 57.533 nova električna vozila, Nemačka je postala najveće evropsko tržište električnih automobila, dok su na svetu ispred nje jedino Kina i SAD.

, ,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Spisak dosadašnjih komentara za članak "Nemci glasaju za Zelene, a voze terenska vozila". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

pročitaj još sličnih vesti

Prosečna novembarska plata u Moravičkom okrugu 48.555 dinara

Prosečna zarada bez poreza i doprinosa u novembru u Srbiji iznosila 56.331 dinar, objavio je Republički zavod za statistiku. Na području Moravičkog okruga zarade bez poreza i dopinosa u novembru iznosile su 48.555… [...]

Telegraf: Za pet dana skače cena cigareta

Zbog novog pomeranja akciza, očekivano, doći će i do poskupljenja cigareta, i to u proseku za 10 dinara, piše Telegraf. Duvandžije se, po pravilu, prilagođavaju šestomesečnom povećanju, što se na kraju odražava na potrošače… [...]

Raspisan tender za rekonstrukciju daljinskog sistema grejanja toplana u Priboju i Malom Zvorniku

Ministarstvo rudarstva i energetike Srbije raspisalo je tender za rekonstrukciju i proširenje daljinskog sistema grejanja toplana JP Priboj i JKP Drina u Malom Zvorniku. Radovi se finansiraju iz kredita nemačke razvojne banke KfW,… [...]

Mihajlovićeva: Predlozi zakona za bržu realizaciju infrastrukturnih projekata

Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, rekla je danas da će zakoni koje je predložilo Ministarstvo i o kojima danas počinje rasprava u Narodnoj skupštini… [...]

Za projekte lokalnih samouprava država obezbedila 520 miliona dinara

Budžetski fond Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave u cilju podrške opštinama u naporima da obezbede bolje uslove života građanima, u svojim sredinama obezbedilo je 520 miliona dinara. Konkurs će biti raspisan do… [...]

Kliknite ovde za sve vesti iz privrede

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
7

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2019 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Nemci glasaju za Zelene, a voze terenska vozila

13/12/2019
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Pixabay

Od kraja 2018. godine u Nemačkoj stranka Zeleni beleži vrtoglav uspon popularnosti u nemačkom javnom mnjenju, ali to kod Nemaca nije promenilo najmanje jednu stvar – ljubav prema vozilima i to onima koji se smatraju najvećim zagađivačima životne sredine.

Prema najnovijim podacima nemačke Savezne službe za motorni saobraćaj, u ovoj godini u Nemačkoj je novoregistrovano više od milion terenskih i sportskih robusnih vozila – poznatim po akronimu SUV, dok ih u Srbiji mnogi nazivaju džipovima.

Do kraja ove godine biće registrovano 1,1 milion ovakvih novih vozila, što je 18 odsto više nego prošle godine, a bezmalo dvostruko više nego 2015. godine.

Ova rekordna prodaja džipova je za mnoge poprilično iznenađenje, budući da je zaštita životne sredine jedna od glavnih političkih tema u Nemačkoj, a da je ova kategorija vozila u medijima često isticana kao opasnost po klimu, ali i po ostale učesnike u saobraćaju na ulicama velikih gradova.

Štaviše, oko takozvanih SUV vozila i terenaca se čitava javnost u Nemačkoj podelila. Za jedne ova vrsta vozila predstavlja besmislena ulična čudovišta koja proždiru ogromnu količinu goriva, dok je za druge izraz lične slobode i mnogo komfornije vožnje po brdovitom terenu ili vožnje više ljudi i opreme.

Taj "izraz lične slobode" proteklih meseci bio je u nemačkim medijima na poprilično jakom udaru kritika i poziva da im se zabrani ulazak u centre nemačkih gradova. Ti pozivi su naročito postali glasni kada je jedan četrdesetdvogodišnji vozač "poršeovog" sportskog terenca u Berlinu u udesu ubio četiri pešaka, među kojima i jednog trogodišnjeg dečaka.

"Takvi automobili, koji liče na tenkove, ne pripadaju ovom gradu", rekao je Šefan fon Dasel, predsednik centralne berlinske opštine, dodajući da čak i mala greška vozača ovakvih vozila predstavlja opasnost za živote ljudi.

Ni to što bi, prema anketama, skoro svaki četvrti birač u Nemačkoj glasao za Zelene, skoro isto kao i za demohrišćane, nije uticalo na pad popularnosti terenaca. Naprotiv, popularnost ove kategorije automobila tako raste da ona čini više od 30 odsto prodatih vozila na nemačkom tržištu u prvih devet meseci ove godine. Popularnost klasičnih modela, kako malih gradskih automobila, tako i luksuznih limuzina, opada.

Prema oceni stručnjaka za industriju Ferdinanda Dudenhefera, narednih godina će biti nastavljeno ovo pojačano interesovanje za terence.

"Nema naznaka za promene ovog trenda, kao što se može videti iz poređenja sa ostalim tržištima automobila", rekao je Dudenhefer, a prenose nemački mediji. "Ukoliko se prodaja takozvanih SUV vozila nastavi po istom visokom tempu kao i prethodnih deset godina, do 2025. godine više od 50 odsto novoregistrovanih vozila biće takozvana SUV vozila", navode mediji.

U prvih 11 meseci ove godine na nemačkom tržištu iz ove kategorije vozila najviše je prodao "folksvagen" (170.000), potom BMV (93.000), "audi" (76.000), "ford" (70.000) i "mercedes" (66.000).

"Trendovi (u prodaji) koji se tiču takozvanih SUV vozila su apsurdna nenormalnost u vremenima klimatske krize", kaže poslanica Levice u Bundestagu Ingrid Remers.

"Takva vozila gutaju previše goriva, izbacuju previše zagađivača, predstavljaju povećani bezbednosni rizik i zauzimaju previše prostora na hronično zakrčenim putevima", dodaje Remersova.

Sličnog stava su i Zeleni, čija popularnost je na stabilnom drugom mestu u istraživanjima javnog mnjenja, a u pojedinim nedeljama su pretekli i vladajuće demohrišćane.

"Proizvođači automobila, koji fokusiraju svoju proizvodnju na ovakve ubice klime, torpeduju zaštitu klime", navodi poslanik Zelenih u Bundestagu Štefan Kin, koji ističe da je vreme da se ovi veliki potrošači goriva više oporezuju.

Sa druge strane, predstavnici automobilske industrije tvrde da takozvana SUV vozila nisu "gutači goriva" i da emituju ugljen-dioksida koliko i standardni automobili.

Savezna služba za motorni saobraćaj pak tvrdi da su električni automobili sve popularniji u Nemačkoj.

Istini za volju, taj rast je neprimetan, naročito ako se uporedi to da stranka koja insistira na temama klime, Zeleni, uživa podršku oko 23 odsto biračkog tela u Nemačkoj, a da je svega 2,6 odsto novoregistrovanih automobila na električni ili hibridni pogon.

U konkretnim brojevima, u prvih 11 meseci ove godine, novoregistrovano je u Nemačkoj tek 97.301 električni ili hibridni automobil, što je 12 puta manje od broja novoregistrovanih terenaca.

Doduše, ovaj skroman broj je doprineo da Nemačka u prodaji električnih vozila za nijansu pretekne Norvešku i tako zauzme treće mesto na svetu. Time što su do novembra registrovana 57.533 nova električna vozila, Nemačka je postala najveće evropsko tržište električnih automobila, dok su na svetu ispred nje jedino Kina i SAD.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Spisak dosadašnjih komentara za članak "Nemci glasaju za Zelene, a voze terenska vozila". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Pročitaj slične vesti

Prosečna novembarska plata u Moravičkom okrugu 48.555 dinara

Prosečna zarada bez poreza i doprinosa u novembru u Srbiji iznosila 56.331 dinar, objavio je Republički zavod za statistiku. Na području Moravičkog okruga zarade bez poreza i dopinosa u novembru iznosile su 48.555… [...]

Telegraf: Za pet dana skače cena cigareta

Zbog novog pomeranja akciza, očekivano, doći će i do poskupljenja cigareta, i to u proseku za 10 dinara, piše Telegraf. Duvandžije se, po pravilu, prilagođavaju šestomesečnom povećanju, što se na kraju odražava na potrošače… [...]

Raspisan tender za rekonstrukciju daljinskog sistema grejanja toplana u Priboju i Malom Zvorniku

Ministarstvo rudarstva i energetike Srbije raspisalo je tender za rekonstrukciju i proširenje daljinskog sistema grejanja toplana JP Priboj i JKP Drina u Malom Zvorniku. Radovi se finansiraju iz kredita nemačke razvojne banke KfW,… [...]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up