Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
14/03/2021
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Pixabay
Proteklih dana oglasili su se zabrinuti građani koji navode da su ih telefonom pozivale osobe i raspitivale se o njihovom zdravstvenom stanju. Interesuje ih ko stoji iza tih poziva i u koju svrhu se, u vreme epidemije, takve informacije prikupljaju. U firmi na koju upućuju građani, nisu želeli da govore. To, međutim, nije usamljen slučaj, ali se postavlja pitanje da li se takvim pozivima, osim što se uznemiravaju građani, krše i zakoni. Pomažu na daljinu, nude proizvode koji leče i neizlečive bolesti, nude preparate koji podmlađuju, obećavaju čuda… Gotovo da nema čoveka kojem bar jednom nije pozvonio telefon sa takvom ponudom. “Javila mi se neka žena i rekla da je iz nekog centra za zdravlje i da li imam neke tegobe. Ja onako ne razmišljajući kažem, malo me leđa bole ujutru kad ustanem i tako. Javiće vam se neki čovek koji se razume u to da vas posavetuje i nema problema ne morate nigde da idete. I stvarno se javio neki čovek, krenuo da me ispituje”, prenosi svoje iskustvo građanin. Drugi je izričit da na to nemaju pravo, da su to privatni podaci i da o tome treba da se vodi računa. “Nude sve i svašta, ali ja prekidam vezu i ništa me ne interesuje od toga”, naglašava jedna građanka. Zdravstvene usluge se ne pružaju preko telefona U zdravstvenoj inspekciji nisu upoznati s tim slučajem ali kažu da je Zakon o zaštiti zdravlja jasan: zdravstvene usluge mogu da pružaju samo zdravstveni radnici a precizirano je i kako. Telefonskim pozivima ne. Jelica Radulović iz inspekcije Ministarstva zdravlja preporučuje svima da se prethodno informišu u tom Ministarstvu, kao i u zdravstvenoj inspekciji da li je neko na toj adresi registrovan i za šta, pa neka odluče da li će koristiti usluge ili ne. “Mi smo u nekim nadzorima koje smo radili prethodnih godina donedavno utvrđivali da se najčešće radi o nekim privrednim društvima koja su registrovana za, ne znam koju delatnost, koja nema veze sa zdravstvom. Naravno da smo to sankcionisali zabranama i prekršajnim prijavama”, objašnjava Radulović. Inspektori su često nailazili na zatvorena vrata kada im uđu u trag, jer oni koji se bave prevarama, kratko ostaju na istoj adresi. Savetuju građane da ne nasedaju na takve pozive, ma koliko ponude bile primamljive. Ciljna grupa – potrošači stariji od 60 godina “Moram da kažem da su ciljna grupa potrošači koji su stariji od 60, 65 godina, ljudi trećeg doba, oni su veoma laki za manipulaciju. Iz naših iskustava, veliki broj takvih nudi zdravstvena pomagala koja omogućuju ozdravljenje, nikakvih problema neće imati, što je sasvim netačno, što ne sme da se radi, ali većina potrošača naseda na pozive”, ističe Vera Vida iz Centra potrošača Srbije. Takođe, savetuje potrošače da pitaju ko to radi, da li je to neka zdravstvena ustanova, da li je to kozmetička kuća, kao i da li je ta firma uopšte registrovana. Brojeve telefona najčešće biraju iz bele knjige u koju su građani dobrovoljno ostavljali kontakte. “Onog trenutka kada ste dali broj, vi ste ga izložili javnosti. Kada izrazite negodovanje, kada prigovorite korišćenju vaših podataka, svih, pa i broja telefona za potrebe direktnog oglašavanja, oni su u obavezi da tog trenutka u odnosu na vas sa tim prekinu”, upozorio je Milan Marinović, poverenik za zaštitu informacija od javnog značaja i zaštitu podataka ličnosti. Ako se poziv ipak ponovi, to se po zakonu smatra nasrtljivim poslovanjem, a za to je nadležna tržišna inspekcija kojoj građani mogu da se žale. Zaštitu privatnosti moglo bi da obezbedi uvođenje posebnog registra, “Ne zovi”, kakav postoji u mnogim državama pa i u susednoj Hrvatskoj, a u koji mogu da se prijave građani koji ne žele da ih uznemiravaju nasrtljivi trgovci.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
Iako grejna sezona zvanično počinje 15.oktobra, zbog niskih temparatura radijatori su već nekoliko dana u Čačku topli. Prema rečima nadležnih toplotni izvori rade bez problema, a otklonjeni su kvarovi u pojedinim zgradama.
Najniža temperatura od 5 do 10, a najviša od 16 do 20 stepeni.
Posetioci su imali priliku da se informišu o dostupnim uslugama, ali i da direktno komuniciraju sa pružaocima usluga.
Kao simbol prijateljstva u dvorištu vrtića zasađeno je “Drvo prijateljstva” .
Cilj je da deca steknu dobre navike u upravljanju opasnim vrstama električnog i elektronskog otpada
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Proteklih dana oglasili su se zabrinuti građani koji navode da su ih telefonom pozivale osobe i raspitivale se o njihovom zdravstvenom stanju. Interesuje ih ko stoji iza tih poziva i u koju svrhu se, u vreme epidemije, takve informacije prikupljaju. U firmi na koju upućuju građani, nisu želeli da govore. To, međutim, nije usamljen slučaj, ali se postavlja pitanje da li se takvim pozivima, osim što se uznemiravaju građani, krše i zakoni. Pomažu na daljinu, nude proizvode koji leče i neizlečive bolesti, nude preparate koji podmlađuju, obećavaju čuda… Gotovo da nema čoveka kojem bar jednom nije pozvonio telefon sa takvom ponudom. “Javila mi se neka žena i rekla da je iz nekog centra za zdravlje i da li imam neke tegobe. Ja onako ne razmišljajući kažem, malo me leđa bole ujutru kad ustanem i tako. Javiće vam se neki čovek koji se razume u to da vas posavetuje i nema problema ne morate nigde da idete. I stvarno se javio neki čovek, krenuo da me ispituje”, prenosi svoje iskustvo građanin. Drugi je izričit da na to nemaju pravo, da su to privatni podaci i da o tome treba da se vodi računa. “Nude sve i svašta, ali ja prekidam vezu i ništa me ne interesuje od toga”, naglašava jedna građanka. Zdravstvene usluge se ne pružaju preko telefona U zdravstvenoj inspekciji nisu upoznati s tim slučajem ali kažu da je Zakon o zaštiti zdravlja jasan: zdravstvene usluge mogu da pružaju samo zdravstveni radnici a precizirano je i kako. Telefonskim pozivima ne. Jelica Radulović iz inspekcije Ministarstva zdravlja preporučuje svima da se prethodno informišu u tom Ministarstvu, kao i u zdravstvenoj inspekciji da li je neko na toj adresi registrovan i za šta, pa neka odluče da li će koristiti usluge ili ne. “Mi smo u nekim nadzorima koje smo radili prethodnih godina donedavno utvrđivali da se najčešće radi o nekim privrednim društvima koja su registrovana za, ne znam koju delatnost, koja nema veze sa zdravstvom. Naravno da smo to sankcionisali zabranama i prekršajnim prijavama”, objašnjava Radulović. Inspektori su često nailazili na zatvorena vrata kada im uđu u trag, jer oni koji se bave prevarama, kratko ostaju na istoj adresi. Savetuju građane da ne nasedaju na takve pozive, ma koliko ponude bile primamljive. Ciljna grupa – potrošači stariji od 60 godina “Moram da kažem da su ciljna grupa potrošači koji su stariji od 60, 65 godina, ljudi trećeg doba, oni su veoma laki za manipulaciju. Iz naših iskustava, veliki broj takvih nudi zdravstvena pomagala koja omogućuju ozdravljenje, nikakvih problema neće imati, što je sasvim netačno, što ne sme da se radi, ali većina potrošača naseda na pozive”, ističe Vera Vida iz Centra potrošača Srbije. Takođe, savetuje potrošače da pitaju ko to radi, da li je to neka zdravstvena ustanova, da li je to kozmetička kuća, kao i da li je ta firma uopšte registrovana. Brojeve telefona najčešće biraju iz bele knjige u koju su građani dobrovoljno ostavljali kontakte. “Onog trenutka kada ste dali broj, vi ste ga izložili javnosti. Kada izrazite negodovanje, kada prigovorite korišćenju vaših podataka, svih, pa i broja telefona za potrebe direktnog oglašavanja, oni su u obavezi da tog trenutka u odnosu na vas sa tim prekinu”, upozorio je Milan Marinović, poverenik za zaštitu informacija od javnog značaja i zaštitu podataka ličnosti. Ako se poziv ipak ponovi, to se po zakonu smatra nasrtljivim poslovanjem, a za to je nadležna tržišna inspekcija kojoj građani mogu da se žale. Zaštitu privatnosti moglo bi da obezbedi uvođenje posebnog registra, “Ne zovi”, kakav postoji u mnogim državama pa i u susednoj Hrvatskoj, a u koji mogu da se prijave građani koji ne žele da ih uznemiravaju nasrtljivi trgovci.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
Iako grejna sezona zvanično počinje 15.oktobra, zbog niskih temparatura radijatori su već nekoliko dana u Čačku topli. Prema rečima nadležnih toplotni izvori rade bez problema, a otklonjeni su kvarovi u pojedinim zgradama.
Posetioci su imali priliku da se informišu o dostupnim uslugama, ali i da direktno komuniciraju sa pružaocima usluga.
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs