Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
28/01/2020
Autor:
Info Press
Izvor: eKapija
Foto: TV Lav plus
Užičani, ali i cela zapadna Srbija, već dugo godina se nadaju otvaranju aerodroma Ponikve, čiji početak komercijalnog rada vide kao šansu za razvoj ne samo turizma, već i celokupne privrede ovog kraja. Prvi korak ka ulaganju u njegovu obnovu vide u nedavno potpisanom ugovoru o prenosu vlasništva sa Grada Užica na državu, koje je obavljeno 10. januara ove godine. Kako je tada najavilo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u Aerodrom Ponikve biće uloženo 20 mil EUR. Iz Ministarstva za eKapiju kažu da je prvi korak kada su Ponikve u pitanju pripajanje JP Aerodrom Ponikve preduzeću Aerodromi Srbije kao budućem operateru, što je za očekivati da se realizuje do kraja 2020. Kao razlog za tu odluku, ističu to što aerodromi kapaciteta do milion putnika na godišnjem nivou nisu komercijalno održivi kada su operativni troškovi u pitanju, a pogotovo ne kada je reč o kapitalnim ulaganjima. Aerodromi Srbije će po preuzimanju najpre raditi na podizanju nivoa bezbednosti, kao i obezbeđivanju potrebnih elemanata za unapređenje prihvata aviona u noćnim satima, kao i u uslovima smanjene vidljivosti. – Ovo se prvenstveno odnosi na izradu ograde oko kompleksa aerodroma, svetlosnog obeležavanja piste, staze za voženje aviona i platforme. Vrednost ovih radova je oko 5 mil EUR i očekuje se početak radova u drugoj polovini 2021. godine, a završetak zaključno sa 2025. Posle toga, u skladu sa raspoloživim finansijama i potrebama saobraćaja, radiće se na daljem razminiranju terena i završetku rekonstrukcije piste u punoj dužini od 3.000 m. Ukupno ulaganje za kompletno uređenje kompleksa aerodroma Ponikve će iznositi oko 20 mil EUR – rečeno je eKapiji iz resornog ministarstva. Osim navedenih ulaganja, neophodno je izgraditi i puteve za pristup aerodromu, od Užica i od Kremana. Ponikve danas Ponikve danas opslužuje generalnu avijaciju i obezbeđen je prihvat putnika malih aviona sa do 10 sedišta. U pitanju su sportski i poslovni avioni tipa Cessna 172, 500, Sila 350, 450, i slični. Letenje je, prema važećoj dozvoli, moguće samo danju. Pre 4 godine, ova, vazdušna luka, je dobila i novi putnički terminal. Prema podacima Aerodroma Ponikve, dostavljenim našoj redakciji, u prošloj godini aerodrom je imao 399 operacija generalne avijacije, od čega 71 u međunarodnom saobraćaju, Aerodrom može na zahtev prihvatiti putnike iz inostranstva, uz prethodnu najavu graničnoj policiji i Upravi carine. Ne postoji stalni granični prelaz, ali je moguće organizovati privremeni granični prelaz – na zahtev. Na aerodromu je doskora bio baziran i poslovni avion Emira Kusturice.Inače, poletno sletna staza (PSS) na aerodromu je sa asfaltnim zastorom. Pre NATO bombardovanja, dimenzije PSS su iznosile 3087×45 m. Početkom 2000-ih, PSS je sanirana u punoj širini i dužine do 2.212 m. Otvoren je za civilnu upotrebu 2013. godine, sa dimenzijama piste od 1.830x30m, što zadovoljava potrebe prihvata aviona generalne avijacije. Slaviša Dimitrijević, direktor Aerodroma Ponikve za naš portal kaže da bi se aerodrom mogao koristiti za prihvat većih, komercijalnih aviona poput Boeing-a 737, Airbus A320, ali je prvo neophodno sanirati poletno-sletnu stazu u punoj dužini, što uključuje i reparaciju postojećeg asfaltnog zastora. – Kako bi se omogućio prihvat vazduhoplova novije generacije koji su trenutno u komercijalnoj upotrebi, neophodno je izvršiti sanaciju i izgradnju celokupne staze sa svim pratećim elementima i ugraditi sistem svetlosnog obeležavanja radi prihvata aviona noću i u uslovima smanjene vidljivosti. Zatim, ograditi kompleks radi prevencije neovlašćenog pristupa, kao i izvršiti nabavku neophodne aerodromske opreme za prihvat i otpremu vazduhoplova, putnika i prtljaga. Kada govorimo o završetku radova na postavljanju zaštitne ograde, do sada je izvršeno postavljanje ograde u dužini od 3.745 m od ukupnih projektovanih 8.928 m – govori za eKapiju Dimitrijević. Za uspostavljanje redovnih komercijalnih letova, kako kaže, bilo je zainteresovanih avio-kompanija, ali dogovor nije postignut. – Aerodrom Ponikve se nalazi u regionu koji je bogat turističkim sadržajem i kao takav bio je predmet interesovanja nekoliko avio-kompanija. Međutim, njihova realizacija nije moguća dok se ne ispune svi neophodni uslovi za efikasno funkcionisanje u skladu sa Zakonom, kao i pristupne saobraćajnice – kaže Dimitrijević. Putnički i(li) kargo saobraćaj Kako je Zapadna Srbija poznata po proizvodnji maline, jedna od ideja koja bi mogla biti realizovana jeste razvoj kargo saobraćaja sa Ponikava, time i lakši izvoz ovog voća do drugih zemalja. Iz Ministarstva građevinasrtva, su za naš portal rekli da će ulaganja u aerodrom biti usmerena i za prihvat robe. – U skladu sa saobraćajnim potrebama avio-tržišta Zlatiborskog okruga i zahtevima avio-kompanija, aerodrom će se opremati i za prihvat robe. Turizam je grana koja bi trebalo da inicira razvoj vazdušnog saobraćaja – odgovor je ministarstva. Potencijal za turizam Značaju Aerodroma Ponikve doprinosi njegova dobra pozicioniranost, jer se nalazi u blizini velikih turističkih centara – Zlatibora, Tare, Mokre Gore – kao i blizu grada Užica. – Na osnovu statističkih podataka, postoji interesovanje stranih turista za Zlatibor, kao i generalno za Zapadnu Srbiju, što jasno govori da bi se postojanjem aerodroma taj broj svakako povećao – rečeno je iz Turističke organizacije Zlatibor (TOZ). Inače, Zapadnu Srbiju karakteriše trend rasta turističkih poseta. Tokom 2019. je zabeležen rast broja turista i ostvarenih noćenja za 30% u odnosu na prethodnu godinu. Procene TOZ-a su da ova destinacija godišnje privuče oko 340.000 gostiju koji ostvare više od million noćenja. U prvih 11 meseci 2019. najveći broj dolazaka ovde su ostvarili turisti iz Kine, a najveći broj noćenja turisti iz Bosne i Hercegovine. Ovog leta najviše je bilo turista iz daleke Kine, a beleži se porast broja posetioca iz Holandije, Nemačke, Austrije, Malte, Mađarske, Rusije, Izraela i Indije. Iz statsitike se ne smeju izostaviti i brojni gosti iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije, koji su tradicionalno stalni gosti Zlatibora.

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

pročitaj još sličnih vesti
Na farmi imaju trenutno 32 grla , a primarna delatnost je mlečno govedarstvo.
Komora italijansko-srpskih privrednika uspešno povezuje italijanske i srpske kompanije i zastupa njihove interese od 2002. godine
Predstavnici Mlekare “Celeia” iz Slovenije doputovali su u trodnevnu stručno – turističku posetu Šumadiji i Zapadnoj Srbiji . Delegacija iz Celja posetila je Agronomski faklultet u Čačku, a potom će gosti posetiti Moravski… […]
Obezbeđeno je oko 80 hiljada sertifikovanih sadnica među kojima je najviše šljive za kojom vlada i najveće interesovanje, zatim je u ponudi jabuka, kruška, malina.
Predstavnici 10 lokalnih samouprava u Srbiji, medju kojima je I Čačak, potpisali su Memorandum o saradnji sa direkotrom kancelarije za IT I na taj način postale deo projekta „eUprava za sve”

pretraži sajt

Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Užičani, ali i cela zapadna Srbija, već dugo godina se nadaju otvaranju aerodroma Ponikve, čiji početak komercijalnog rada vide kao šansu za razvoj ne samo turizma, već i celokupne privrede ovog kraja. Prvi korak ka ulaganju u njegovu obnovu vide u nedavno potpisanom ugovoru o prenosu vlasništva sa Grada Užica na državu, koje je obavljeno 10. januara ove godine. Kako je tada najavilo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u Aerodrom Ponikve biće uloženo 20 mil EUR. Iz Ministarstva za eKapiju kažu da je prvi korak kada su Ponikve u pitanju pripajanje JP Aerodrom Ponikve preduzeću Aerodromi Srbije kao budućem operateru, što je za očekivati da se realizuje do kraja 2020. Kao razlog za tu odluku, ističu to što aerodromi kapaciteta do milion putnika na godišnjem nivou nisu komercijalno održivi kada su operativni troškovi u pitanju, a pogotovo ne kada je reč o kapitalnim ulaganjima. Aerodromi Srbije će po preuzimanju najpre raditi na podizanju nivoa bezbednosti, kao i obezbeđivanju potrebnih elemanata za unapređenje prihvata aviona u noćnim satima, kao i u uslovima smanjene vidljivosti. – Ovo se prvenstveno odnosi na izradu ograde oko kompleksa aerodroma, svetlosnog obeležavanja piste, staze za voženje aviona i platforme. Vrednost ovih radova je oko 5 mil EUR i očekuje se početak radova u drugoj polovini 2021. godine, a završetak zaključno sa 2025. Posle toga, u skladu sa raspoloživim finansijama i potrebama saobraćaja, radiće se na daljem razminiranju terena i završetku rekonstrukcije piste u punoj dužini od 3.000 m. Ukupno ulaganje za kompletno uređenje kompleksa aerodroma Ponikve će iznositi oko 20 mil EUR – rečeno je eKapiji iz resornog ministarstva. Osim navedenih ulaganja, neophodno je izgraditi i puteve za pristup aerodromu, od Užica i od Kremana. Ponikve danas Ponikve danas opslužuje generalnu avijaciju i obezbeđen je prihvat putnika malih aviona sa do 10 sedišta. U pitanju su sportski i poslovni avioni tipa Cessna 172, 500, Sila 350, 450, i slični. Letenje je, prema važećoj dozvoli, moguće samo danju. Pre 4 godine, ova, vazdušna luka, je dobila i novi putnički terminal. Prema podacima Aerodroma Ponikve, dostavljenim našoj redakciji, u prošloj godini aerodrom je imao 399 operacija generalne avijacije, od čega 71 u međunarodnom saobraćaju, Aerodrom može na zahtev prihvatiti putnike iz inostranstva, uz prethodnu najavu graničnoj policiji i Upravi carine. Ne postoji stalni granični prelaz, ali je moguće organizovati privremeni granični prelaz – na zahtev. Na aerodromu je doskora bio baziran i poslovni avion Emira Kusturice.Inače, poletno sletna staza (PSS) na aerodromu je sa asfaltnim zastorom. Pre NATO bombardovanja, dimenzije PSS su iznosile 3087×45 m. Početkom 2000-ih, PSS je sanirana u punoj širini i dužine do 2.212 m. Otvoren je za civilnu upotrebu 2013. godine, sa dimenzijama piste od 1.830x30m, što zadovoljava potrebe prihvata aviona generalne avijacije. Slaviša Dimitrijević, direktor Aerodroma Ponikve za naš portal kaže da bi se aerodrom mogao koristiti za prihvat većih, komercijalnih aviona poput Boeing-a 737, Airbus A320, ali je prvo neophodno sanirati poletno-sletnu stazu u punoj dužini, što uključuje i reparaciju postojećeg asfaltnog zastora. – Kako bi se omogućio prihvat vazduhoplova novije generacije koji su trenutno u komercijalnoj upotrebi, neophodno je izvršiti sanaciju i izgradnju celokupne staze sa svim pratećim elementima i ugraditi sistem svetlosnog obeležavanja radi prihvata aviona noću i u uslovima smanjene vidljivosti. Zatim, ograditi kompleks radi prevencije neovlašćenog pristupa, kao i izvršiti nabavku neophodne aerodromske opreme za prihvat i otpremu vazduhoplova, putnika i prtljaga. Kada govorimo o završetku radova na postavljanju zaštitne ograde, do sada je izvršeno postavljanje ograde u dužini od 3.745 m od ukupnih projektovanih 8.928 m – govori za eKapiju Dimitrijević. Za uspostavljanje redovnih komercijalnih letova, kako kaže, bilo je zainteresovanih avio-kompanija, ali dogovor nije postignut. – Aerodrom Ponikve se nalazi u regionu koji je bogat turističkim sadržajem i kao takav bio je predmet interesovanja nekoliko avio-kompanija. Međutim, njihova realizacija nije moguća dok se ne ispune svi neophodni uslovi za efikasno funkcionisanje u skladu sa Zakonom, kao i pristupne saobraćajnice – kaže Dimitrijević. Putnički i(li) kargo saobraćaj Kako je Zapadna Srbija poznata po proizvodnji maline, jedna od ideja koja bi mogla biti realizovana jeste razvoj kargo saobraćaja sa Ponikava, time i lakši izvoz ovog voća do drugih zemalja. Iz Ministarstva građevinasrtva, su za naš portal rekli da će ulaganja u aerodrom biti usmerena i za prihvat robe. – U skladu sa saobraćajnim potrebama avio-tržišta Zlatiborskog okruga i zahtevima avio-kompanija, aerodrom će se opremati i za prihvat robe. Turizam je grana koja bi trebalo da inicira razvoj vazdušnog saobraćaja – odgovor je ministarstva. Potencijal za turizam Značaju Aerodroma Ponikve doprinosi njegova dobra pozicioniranost, jer se nalazi u blizini velikih turističkih centara – Zlatibora, Tare, Mokre Gore – kao i blizu grada Užica. – Na osnovu statističkih podataka, postoji interesovanje stranih turista za Zlatibor, kao i generalno za Zapadnu Srbiju, što jasno govori da bi se postojanjem aerodroma taj broj svakako povećao – rečeno je iz Turističke organizacije Zlatibor (TOZ). Inače, Zapadnu Srbiju karakteriše trend rasta turističkih poseta. Tokom 2019. je zabeležen rast broja turista i ostvarenih noćenja za 30% u odnosu na prethodnu godinu. Procene TOZ-a su da ova destinacija godišnje privuče oko 340.000 gostiju koji ostvare više od million noćenja. U prvih 11 meseci 2019. najveći broj dolazaka ovde su ostvarili turisti iz Kine, a najveći broj noćenja turisti iz Bosne i Hercegovine. Ovog leta najviše je bilo turista iz daleke Kine, a beleži se porast broja posetioca iz Holandije, Nemačke, Austrije, Malte, Mađarske, Rusije, Izraela i Indije. Iz statsitike se ne smeju izostaviti i brojni gosti iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije, koji su tradicionalno stalni gosti Zlatibora.

Napiši komentar

komentari

Najnoviji oglasi
Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pročitaj slične vesti
GAZDINSTVO KOMADINIĆ SVAKE GODINE POVEĆAVA BROJ GRLA STOKE NA FARMI
Na farmi imaju trenutno 32 grla , a primarna delatnost je mlečno govedarstvo.
ROADSHOW&BIZNIS RAZGIBAVANJE U ČAČKU
Komora italijansko-srpskih privrednika uspešno povezuje italijanske i srpske kompanije i zastupa njihove interese od 2002. godine
Predstavnici najveće slovenačke mlekare u poseti Zapadnoj Srbiji
Predstavnici Mlekare “Celeia” iz Slovenije doputovali su u trodnevnu stručno – turističku posetu Šumadiji i Zapadnoj Srbiji . Delegacija iz Celja posetila je Agronomski faklultet u Čačku, a potom će gosti posetiti Moravski… […]

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs