Najnovije vesti:


Ko vozi najstarije automobile u Srbiji

Ko vozi najstarije automobile u Srbiji

08/11/2019

Autor: 

Info Press

Izvor: Blic/S.L./M.T.

Foto: Pixabay/Agencija za bezbednost saobraćaja

Automobil u Srbiji u proseku je star nešto više od 17 godina, a najnoviji podaci pokazuju da najveći broj polovnjaka ima preko 14 godina.

Praktično, samo u ovoj godini, dakle za 11 meseci u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila. Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije "Cube Team", koja je i zvanični partnerSrpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Što se tiče modela prednjačili su Opel (Astra i Korsa), zatim Volksvagen (Golf i Pasat) i Pežo.

S druge strane, posmatrajući starost vozila po regionima, nekoliko gradova u centralnoj, istočnoj i južnoj Srbji nalaze se na "crnoj listi". Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, najstarija vozila (20,7 godina u proseku) voze građani u Prokuplju i Leskovcu. Odmah do njih, su građani Pirota, Vranja i Zaječara (vidi grafikon).

Najmlađa vozila u proseku istovremeno voze Beograđani (13,3 godine). Ostatak Srbije je u crvenoj zoni gde su vozila u proseku stara od 16,1 godinu do 19,8 godina. Što se tiče prestonice, poznavalac auto inudstrije kaže da prosek vuku kompanije koje najčešće kupuju nova vozila.

Foto: Agencija za bezbednost saobraćaja

Komentarišući podatak da je u ovoj godini u Srbiju uvezeno 50.600 polovnih vozila starijih od 14 godina Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da je statistika poražavajuća.

- Postajemo groblje krševa. To su vozila koja više nemaju ni vrednost niti bi smeli da se voze. Posebno je pitanje koliko ti automobili zagađuju okolinu ako se ima u vidu da vlasnici većine tih vozila vade katalizatore čija je popravka skupa. Kada se tome doda koliko ljudi umire od zagađenja vazduha odnosno koliko košta njihovo lečenje nema ni ekološkog ni ekonomskog opravdanja za takav uvoz - objašnjava Belin.

Kako kaže, Asocijacija uvoznika vozila i delova već godinama razgovara o ovom problemu i sa ministarstvom i sa ministrom zaštite životne sredine i da će imati još sastanaka.

- Mi smo predlagali da se taksama na emisiju ugljendioksida spreči uvoz starijih polovnih vozila. Pa ako neko stvarno želi da vozi takve automobile da dodatno plati taksu. To smo predlagali zato što su iz Evropske unije stizali signali da se ne sme ograničavati slobodno tržište. Međutim, od kada je i Crna Gora zabranila uvoz vozila sa Euro 3 motorima ne postoji nikakva prepreka ni mi da to uradimo - naglašava Belin.

Kako je Blic Biznis pisao, kada Srbija zabrani uvoz polovnjaka sa Euro 3 motorom, građani će automobil koji danas košta oko 3.000 evra plaćati najmanje 500 evra više, a najstariji auto koji će biti moguće uvesti u našu zemlju imaće 14 godina.

Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnih automobila sa standardom Euro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005.

, ,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Spisak dosadašnjih komentara za članak "Ko vozi najstarije automobile u Srbiji". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

pročitaj još sličnih vesti

U toku završni radovi na opremanju bioskopa u zgradi “Sutjeske“

Direktor čačanskog bioskopa, koji će početi da radi u zgradi nekadašnjeg bioskopa “Sujeska“, biće Miroslav Damljanović Ćaja, potvrđeno je Moravi info. Damljanović trenutno rukovodi pripremama za početak rada bioskopa, a kasnije će se,… [...]

Država daje premije na osnovu kvaliteta mleka

Mleko će se od naredne godine plaćati u odnosu na kvalitet, a laboratorijske analize više neće raditi same mlekare, već Nacionalna referentna laboratorija. Na osnovu kvaliteta mleka, proizvođačima će država isplaćivati i premije.… [...]

Kada će malina iz Arilja postati kao vino iz Francuske

Ariljska malina dobila je zaštitu geografskog porekla u aprilu ove godine u Zavodu za intelektualnu svojinu u Srbiji, a taj postupak je u završnoj fazi i u evropskim okvirima. Time će ariljska malina… [...]

Mihajlovićeva potpisala evropsku deklaraciju o bezbednosti železnice

“Strateški interesi Vlade Srbije jesu razvoj i ulaganje u železnički saobraćaj i unapređenje bezbednosti saobraćaja. U prethodnih nekoliko godina uradili smo mnogo - od restrukturiranja železničkih preduzeća do investiranja u železnicu”, izjavila je… [...]

Konačno prvi letovi iz Kraljeva: Poznata i cena karte do Beča

Pet meseci posle otvaranja, s Aerodroma "Morava" kod Kraljeva poleteće prvi komercijalni avioni. Po tri leta do Beča od decembra, a do Soluna od marta naredne godine subvencionisaće država, a operater "Aerodromi Srbije",… [...]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
18

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2019 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Ko vozi najstarije automobile u Srbiji

08/11/2019
Autor:
Info Press
Izvor: Blic/S.L./M.T.
Foto: Pixabay/Agencija za bezbednost saobraćaja

Automobil u Srbiji u proseku je star nešto više od 17 godina, a najnoviji podaci pokazuju da najveći broj polovnjaka ima preko 14 godina.

Praktično, samo u ovoj godini, dakle za 11 meseci u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila. Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije "Cube Team", koja je i zvanični partnerSrpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Što se tiče modela prednjačili su Opel (Astra i Korsa), zatim Volksvagen (Golf i Pasat) i Pežo.

S druge strane, posmatrajući starost vozila po regionima, nekoliko gradova u centralnoj, istočnoj i južnoj Srbji nalaze se na "crnoj listi". Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, najstarija vozila (20,7 godina u proseku) voze građani u Prokuplju i Leskovcu. Odmah do njih, su građani Pirota, Vranja i Zaječara (vidi grafikon).

Najmlađa vozila u proseku istovremeno voze Beograđani (13,3 godine). Ostatak Srbije je u crvenoj zoni gde su vozila u proseku stara od 16,1 godinu do 19,8 godina. Što se tiče prestonice, poznavalac auto inudstrije kaže da prosek vuku kompanije koje najčešće kupuju nova vozila.

Foto: Agencija za bezbednost saobraćaja

Komentarišući podatak da je u ovoj godini u Srbiju uvezeno 50.600 polovnih vozila starijih od 14 godina Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da je statistika poražavajuća.

- Postajemo groblje krševa. To su vozila koja više nemaju ni vrednost niti bi smeli da se voze. Posebno je pitanje koliko ti automobili zagađuju okolinu ako se ima u vidu da vlasnici većine tih vozila vade katalizatore čija je popravka skupa. Kada se tome doda koliko ljudi umire od zagađenja vazduha odnosno koliko košta njihovo lečenje nema ni ekološkog ni ekonomskog opravdanja za takav uvoz - objašnjava Belin.

Kako kaže, Asocijacija uvoznika vozila i delova već godinama razgovara o ovom problemu i sa ministarstvom i sa ministrom zaštite životne sredine i da će imati još sastanaka.

- Mi smo predlagali da se taksama na emisiju ugljendioksida spreči uvoz starijih polovnih vozila. Pa ako neko stvarno želi da vozi takve automobile da dodatno plati taksu. To smo predlagali zato što su iz Evropske unije stizali signali da se ne sme ograničavati slobodno tržište. Međutim, od kada je i Crna Gora zabranila uvoz vozila sa Euro 3 motorima ne postoji nikakva prepreka ni mi da to uradimo - naglašava Belin.

Kako je Blic Biznis pisao, kada Srbija zabrani uvoz polovnjaka sa Euro 3 motorom, građani će automobil koji danas košta oko 3.000 evra plaćati najmanje 500 evra više, a najstariji auto koji će biti moguće uvesti u našu zemlju imaće 14 godina.

Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnih automobila sa standardom Euro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Spisak dosadašnjih komentara za članak "Ko vozi najstarije automobile u Srbiji". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Pročitaj slične vesti

U toku završni radovi na opremanju bioskopa u zgradi “Sutjeske“

Direktor čačanskog bioskopa, koji će početi da radi u zgradi nekadašnjeg bioskopa “Sujeska“, biće Miroslav Damljanović Ćaja, potvrđeno je Moravi info. Damljanović trenutno rukovodi pripremama za početak rada bioskopa, a kasnije će se,… [...]

Država daje premije na osnovu kvaliteta mleka

Mleko će se od naredne godine plaćati u odnosu na kvalitet, a laboratorijske analize više neće raditi same mlekare, već Nacionalna referentna laboratorija. Na osnovu kvaliteta mleka, proizvođačima će država isplaćivati i premije.… [...]

Kada će malina iz Arilja postati kao vino iz Francuske

Ariljska malina dobila je zaštitu geografskog porekla u aprilu ove godine u Zavodu za intelektualnu svojinu u Srbiji, a taj postupak je u završnoj fazi i u evropskim okvirima. Time će ariljska malina… [...]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up