Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
15/12/2020
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Wallpaper
Mnogi, kojima su potrebni majstori za svoja vozila, a nisu zadovoljni popravkom, nisu upućeni i u svoja prava. Kako popraviti poverenje u majstore, kod koga otići, a da posao uradi profesionalno i bez namere da vam uvećava troškove. Predstavnici auto-servisera objašnjavaju gde oni vide istovremno i problem i rešenje. Pozivaju državu da se više angažuje. Više od 100.000 dinara koštala ga je popravka automobila jer je morao da promeni tri majstora da bi problem rešio. To je iskustvo vozača koji je pomoć tražio od Nacionalne organizacije potrošača. “Sticajem okolnosti nije se obratio, jer je bio na putu, prvobitnom servisu koji mu je na prvom mestu i obavio popravku. Tako da se on našao u jednoj nezavidnoj situaciji jer su mu drugi serviseri, pa i ovlašćeni servis, govorili da provobitna popravka nije obavljena na adekvatan način. Savet je bio da se potrošač obrati veštaku”, objašnjava Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije. Pogrešna procena, nedovoljna stručnost, greška u radu majstora, mogući su razlozi da nakon popravke vozilo mora opet na popravku. I s namerom mogu da vam izvuku više novca ili da bar pokušaju – predstave da su utrošili više sati rada nego što jesu, da su popravljali nešto što zapravo nisu, da ugrade polovne delove, a naplate ih kao da su novi, ubeđuju vas da zamene i ono što za zamenu nije. Ko posumnja, po mišljenje može kod drugog majstora. I ništa ne bi trebalo počinjati bez potpisanog papira sa svim detaljima o radovima i delovima, savet je vozačima. “Ukoliko vam neko garantuje za tačnost proračuna, on naknadno ne bi smeo da povećava cenu, ukoliko pak ne garantuje i smatra da tu može još nešto da iskrsne, maksimum koliko može da uveća cenu je 15 odsto”, objašnjava Jovanovićeva. Kod majstora po preporuci Procenat loših iskustava mogao bi da bude manji odlaskom kod majstora po preporuci, smatraju upućeni. Dragan Milutinović, novinar RTS -a navodi da ima majsora koji su, kako kaže, spremni za neku sitnicu koja košta svega desetak evra da vam uzmu i 50 evra. “Najveći problem je u svemu tome što imamo veoma mali broj majstora koji se razumeju u svoj posao, stariji majstori polako odlaze, mlađi koji dolaze većinom se bave zamenom delova, a ne popravkom vozila, obično ta zamena delova biva sa otpada ili nekih stokova koji su veoma sumnjivog kvalteta, u principu ako odete kod majstora obavezno tražite račun gde je kupio deo i ko je za taj deo dao garanciju”, objašnjava Milutinović. Nema garancije ni kada odete u legalan servis da ćete proći bez problema. Ne poriču to u Udruženju auto-servisera, ali tvrde primedaba je malo. “Verujte mi to se odnosi na servise koji nisu registrovani, u Srbiji preko 55 odsto servisa radi na crno. Mi ispred Udruženja apelujemo na institucije da svi servisi koji rade na crno da se uvedu u legalne tokove”, objašnjava Vid Ninić iz Udruženje nezavisnih auto servisera Srbije. Razmere tog problema tržišna inspekcija ne vidi isto, ni u redovnim kontrolama ni po prijavama – ove godine stiglo im je, navode, 18 prijava o neregistrovanim servisima, od kojih su dve bile osnovane. “Mi u tim kontrolama stvarno to nismo ustanovili, u smislu da je toliko nelegalnih. Tokom cele godine vršimo kontrolu privremeno odjavljenih trgovaca u APR-u, gde se naravno nalaze i auto servisi, i kontrola nelegalnih radova”, objašnjava Aleksandar Bojičić, načelnik Odeljenja tržišne inspekcije Beograd, Ministarstvo trgovine. Neregistrovani servisi rizični “Kod mene u Mirijevu od Smederevskog puta do Rospi Ćuprije imate oko 30 servisa koji rade na crno, oni su u startu jeftiniji za 22 odsto od nas”, objašnjava Vid Ninić iz Udruženje nezavisnih auto servisera Srbije. Ko ide u neregistrovane servise, a najčešće se to radi zbog nižih cena, mora biti svestan rizika, podsećaju stručnjaci i nadležni. Savetuju da u registrovanim uvek tražite račun i stare delove. U slučaju da niste zadovoljni popravkom, možete izjaviti reklamaciju. Ako ne odgovore ili ne poštuju proceduru, možete pozvate tržišnu inspekciju. A kada niste zadovoljni odgovorom, opcije su angažovanje veštaka, obraćanje organizaciji za zaštitu potrošača, opomena pred tužbu, odlazak na sud. Poruka i servisima – nezadovoljne mušterije loša su reklama, pa nemojte ulagati u nju.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
Vredne žene iz Užica I okoline, oživljavaju ovu gotovo zaboravljenu veštinu, spajajući kreativnost, umeće I kultuno nasleđe
U okviru pilot-projekta e-bolovanja, koji se sprovodi u četiri doma zdravlja u Beogradu, do sada je elektronskim putem otvoreno između 6.000 i 7.000 bolovanja
Najniža temperatura biće od 11 do 18 stepeni, a najviša od 24 do 28 stepeni.
Na svim manifestacijama koje su u Čačku organizovane od 15. aprila do polovine avgusta nije bilo odstupanja u pogledu elemenata predviđenih rešenjem o merama od buke, kaže načelnik Gradske uprave za inspekcijski nadzor… […]
Cena u novogradnji u Čačku kreće se od 1600 do 1700 evra po metru kvadratnom bez pdv-a. Konačna cena zavisi od tačne lokacije, da li je u pitanju centar, ili periferija. Gleda se… […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Mnogi, kojima su potrebni majstori za svoja vozila, a nisu zadovoljni popravkom, nisu upućeni i u svoja prava. Kako popraviti poverenje u majstore, kod koga otići, a da posao uradi profesionalno i bez namere da vam uvećava troškove. Predstavnici auto-servisera objašnjavaju gde oni vide istovremno i problem i rešenje. Pozivaju državu da se više angažuje. Više od 100.000 dinara koštala ga je popravka automobila jer je morao da promeni tri majstora da bi problem rešio. To je iskustvo vozača koji je pomoć tražio od Nacionalne organizacije potrošača. “Sticajem okolnosti nije se obratio, jer je bio na putu, prvobitnom servisu koji mu je na prvom mestu i obavio popravku. Tako da se on našao u jednoj nezavidnoj situaciji jer su mu drugi serviseri, pa i ovlašćeni servis, govorili da provobitna popravka nije obavljena na adekvatan način. Savet je bio da se potrošač obrati veštaku”, objašnjava Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije. Pogrešna procena, nedovoljna stručnost, greška u radu majstora, mogući su razlozi da nakon popravke vozilo mora opet na popravku. I s namerom mogu da vam izvuku više novca ili da bar pokušaju – predstave da su utrošili više sati rada nego što jesu, da su popravljali nešto što zapravo nisu, da ugrade polovne delove, a naplate ih kao da su novi, ubeđuju vas da zamene i ono što za zamenu nije. Ko posumnja, po mišljenje može kod drugog majstora. I ništa ne bi trebalo počinjati bez potpisanog papira sa svim detaljima o radovima i delovima, savet je vozačima. “Ukoliko vam neko garantuje za tačnost proračuna, on naknadno ne bi smeo da povećava cenu, ukoliko pak ne garantuje i smatra da tu može još nešto da iskrsne, maksimum koliko može da uveća cenu je 15 odsto”, objašnjava Jovanovićeva. Kod majstora po preporuci Procenat loših iskustava mogao bi da bude manji odlaskom kod majstora po preporuci, smatraju upućeni. Dragan Milutinović, novinar RTS -a navodi da ima majsora koji su, kako kaže, spremni za neku sitnicu koja košta svega desetak evra da vam uzmu i 50 evra. “Najveći problem je u svemu tome što imamo veoma mali broj majstora koji se razumeju u svoj posao, stariji majstori polako odlaze, mlađi koji dolaze većinom se bave zamenom delova, a ne popravkom vozila, obično ta zamena delova biva sa otpada ili nekih stokova koji su veoma sumnjivog kvalteta, u principu ako odete kod majstora obavezno tražite račun gde je kupio deo i ko je za taj deo dao garanciju”, objašnjava Milutinović. Nema garancije ni kada odete u legalan servis da ćete proći bez problema. Ne poriču to u Udruženju auto-servisera, ali tvrde primedaba je malo. “Verujte mi to se odnosi na servise koji nisu registrovani, u Srbiji preko 55 odsto servisa radi na crno. Mi ispred Udruženja apelujemo na institucije da svi servisi koji rade na crno da se uvedu u legalne tokove”, objašnjava Vid Ninić iz Udruženje nezavisnih auto servisera Srbije. Razmere tog problema tržišna inspekcija ne vidi isto, ni u redovnim kontrolama ni po prijavama – ove godine stiglo im je, navode, 18 prijava o neregistrovanim servisima, od kojih su dve bile osnovane. “Mi u tim kontrolama stvarno to nismo ustanovili, u smislu da je toliko nelegalnih. Tokom cele godine vršimo kontrolu privremeno odjavljenih trgovaca u APR-u, gde se naravno nalaze i auto servisi, i kontrola nelegalnih radova”, objašnjava Aleksandar Bojičić, načelnik Odeljenja tržišne inspekcije Beograd, Ministarstvo trgovine. Neregistrovani servisi rizični “Kod mene u Mirijevu od Smederevskog puta do Rospi Ćuprije imate oko 30 servisa koji rade na crno, oni su u startu jeftiniji za 22 odsto od nas”, objašnjava Vid Ninić iz Udruženje nezavisnih auto servisera Srbije. Ko ide u neregistrovane servise, a najčešće se to radi zbog nižih cena, mora biti svestan rizika, podsećaju stručnjaci i nadležni. Savetuju da u registrovanim uvek tražite račun i stare delove. U slučaju da niste zadovoljni popravkom, možete izjaviti reklamaciju. Ako ne odgovore ili ne poštuju proceduru, možete pozvate tržišnu inspekciju. A kada niste zadovoljni odgovorom, opcije su angažovanje veštaka, obraćanje organizaciji za zaštitu potrošača, opomena pred tužbu, odlazak na sud. Poruka i servisima – nezadovoljne mušterije loša su reklama, pa nemojte ulagati u nju.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
Vredne žene iz Užica I okoline, oživljavaju ovu gotovo zaboravljenu veštinu, spajajući kreativnost, umeće I kultuno nasleđe
U okviru pilot-projekta e-bolovanja, koji se sprovodi u četiri doma zdravlja u Beogradu, do sada je elektronskim putem otvoreno između 6.000 i 7.000 bolovanja
Najniža temperatura biće od 11 do 18 stepeni, a najviša od 24 do 28 stepeni.
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs