Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

•
Hrvatski biznismeni investirali 800 miliona € u Srbiju dok srpski biznismeni u Hrvatsku samo 40 miliona €, medju kojima je i Čačanin Ostoja Mijailović vlasnik OMR grupe
22/08/2022
Autor:
Info Press
Izvor: Media Portal
Foto: Kurir
Prema dostupnim podacima, Hrvatska ima oko 200 svojih kompanija u Srbiji, a vrednost njihovih ukupnih ulaganja se procenjuje na 800 miliona evra. Mi smo, na njihovo tržište investirali tek oko 40 miliona evra. Medju kojima je jedan od investitora i čačanin Ostoja Mijailović, koji je zastupnik za AZIMUT jahte i svu zaradu koju napravi u Hrvatskoj donosi u Srbiju i tu je troši. Pored toga Ostoja je i vlasnik Globos osiguranja a jedan od većih konkurenata na srpskom tržištu u toj branši je Milenijum osiguranje koje je takodje u vlasništvu hrvatskih biznismena (Croatia osiguranje A.D.) Hrvatska kompanija Atlantic grupa, distribuira proizvode koji se proizvode u Srbiji, ali i proizvode koji nisu napravljeni u Republici Srbiji i direktno od srpskih potrošača ostvaruju značajan profit. Profit koji ostvaruju na osnovu prodaje proizvoda na celokupnom srpskom tržištu, dele i sa “Mirovinskim fondom” (hrvatskim penzionim fondom) koji je drugi većinski vlasnik Atlantic grupe. Mirovinski fond isplaćuje penzije hvratskim braniteljima, pripadnicima HVO i hrvatskoj vojsci.To bi dalje značinlo da građani Srbije kupovinom proizvoda Atlantic grupe indirektno finansiraju upravo one koji su vršili progon Srba sa njihovih ognjišta!!! Proizvodi u vlasništvu Atlantic grupe koji se mogu naći u prodavnicama širom Srbije jesu sve vrste “Grand kafe”, “Smoki”, Soko-Štark “Čipsos chips”, “Krem bananica”, čokolade “Najlepše želje”, Soko-Štark Napolitanke, Soko-Štark “Keksi”, Soko-Štark “Integrino”, slane grickalice “Prima”, kao i čokoladica “Sweet”. Atlantic grupa na srpsko tržište plasira i konzervirane proizvode “Argeta”, proizvodi Schwartau među kojima spadaju čokoladice “Corny” i džemovi, testenine “Pasta zara” poznate kao “Del Castello”, a neretko se u nekim lancima trgovine mogu pronaći i sendviči “Montana”, ali i energetsko piće “Red bul”. Brend “Bakina tajna” jedan je od proizvoda u vlasništvu ove hrvatske kompanije, kao i mnogobrojna pića iz asortimana “Cedevite”, “Cokte”, “Donat MG”, “Rauch” i “Multivita”. Hrvatska kompanija koja se nalazi na srpskom tržištu distribuira proizvode i u poljima farmaceutskih objekata poput proizvoda “Dietpharm”, “Farmacia”, hrane za bebe “Bebi”, šminke i kozmetike “L Oreal”, ali i proizvoda grupe “Alkaloid” (Bekutan) i “JGL”.Stručna javnost u Srbiji saglasna je sa tim da kupci u našoj zemlji moraju biti upoznati sa poreklom proizvoda i njihovim krajnjim vlasnicima. Predsednik Odbora Skupštine Srbije za dijasporu i Srbe u regionu Miodrag Linta smatra da građani Srbije ne znaju ko su vlasnici ovih brendova, te da je u interesu hrvatskih firmi da se što manje priča o reciprocitetu koji srpske firme imaju u Hrvatskoj u odnosu na ono što hrvatske imaju u Srbiji. Prema istraživanju koje je radjeno, građani Srbije nisu informisani ko su vlasnici tih kompanija u Srbiji.Interes Hrvatske je u tome da se ne zna da su oni vlasnici, jer su hrvatske firme svesne kakav odnos ima njihova država prema srpskim firmama, da ne postoji reciprocitet, dok hrvatske firme u Srbiji imaju sve uslove za rad, dok s druge strane, srpske firme nemaju mogućnost da posluju u Hrvatskoj.Analitičar Dragomir Anđelković smatra da potrošače obavezno treba upoznati sa time ko je krajnji vlasnik brandova koje kupuju.- Građani moraju da budu upoznati sa time ko je krajnji vlasnik kompanija koje posluju na našem tržištu. Naravno, to ne treba da znači da se građani odlučuju na bojkot, ali svakako jeste stvar koju moraju da znaju i da donose sami odluke – kaže Anđelković.Činjenica je da je Srbija potpuno otvoreno tržite za hrvatske kompanije, ali ne i Hrvatska za srpske, pa se postavlja pitanje kada će srpske firme takav tretman imati u Hrvatskoj i do koje mere ide razlika u reciprocitetu kada je u pitanju poslovanje između Srbije i Hrvatske? U cilju jasnog informisanja građana Srbije u narednom periodu ćemo istraživati koje domaće brendove su kupile hrvatske kompanije, ko su vlasnici hrvatskih kompanija koje posluju u našoj zemlji i gde zapravo ide novac građana Srbije kada kupe proizvode iza kojih stoje hrvatske kompanije.

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

pročitaj još sličnih vesti
Direktorka Gold gondole Zlatibor, Bojana Božanić, učestvovala je na panelu “Money Never Sleeps: Privredni lideri o perspektivama u 2026. godini” na Euronews Adria Summit 2025 .Govoreći na panelu Božanićeva je istakla da projekat Gold gondola… […]
Od 1. januara Srbija pravi još jedan korak u digitalizaciji javne uprave – stiže e-bolovanje. Reč je o sistemu koji će građanima olakšati ostvarivanje prava na bolovanje, jer zaposleni više neće biti u… […]
Ministarstvo zdravlja donelo je odluku o uvođenju 24-časovnog rada u domovima zdravlja na teritoriji cele Srbije od ponedeljka 17. novembra, sa ciljem da se poveća dostupnost zdravstvene zaštite građanima i obezbedi efikasnije funkcionisanje… […]
Još danas toplo sa temperaturom do 24 stepena, a zatim uveče jače zahlađenje. Duvaće umeren i jak južni vetar, u planinskim predelima jugozapadne Srbije povremeno i sa olujnim udarima. U Beogradu umereno oblačno,… […]
Kada radovi budu završeni novi asvalt prostiraće se putem ukupne dužine oko 1700 metara.

pretraži sajt

Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Prema dostupnim podacima, Hrvatska ima oko 200 svojih kompanija u Srbiji, a vrednost njihovih ukupnih ulaganja se procenjuje na 800 miliona evra. Mi smo, na njihovo tržište investirali tek oko 40 miliona evra. Medju kojima je jedan od investitora i čačanin Ostoja Mijailović, koji je zastupnik za AZIMUT jahte i svu zaradu koju napravi u Hrvatskoj donosi u Srbiju i tu je troši. Pored toga Ostoja je i vlasnik Globos osiguranja a jedan od većih konkurenata na srpskom tržištu u toj branši je Milenijum osiguranje koje je takodje u vlasništvu hrvatskih biznismena (Croatia osiguranje A.D.) Hrvatska kompanija Atlantic grupa, distribuira proizvode koji se proizvode u Srbiji, ali i proizvode koji nisu napravljeni u Republici Srbiji i direktno od srpskih potrošača ostvaruju značajan profit. Profit koji ostvaruju na osnovu prodaje proizvoda na celokupnom srpskom tržištu, dele i sa “Mirovinskim fondom” (hrvatskim penzionim fondom) koji je drugi većinski vlasnik Atlantic grupe. Mirovinski fond isplaćuje penzije hvratskim braniteljima, pripadnicima HVO i hrvatskoj vojsci.To bi dalje značinlo da građani Srbije kupovinom proizvoda Atlantic grupe indirektno finansiraju upravo one koji su vršili progon Srba sa njihovih ognjišta!!! Proizvodi u vlasništvu Atlantic grupe koji se mogu naći u prodavnicama širom Srbije jesu sve vrste “Grand kafe”, “Smoki”, Soko-Štark “Čipsos chips”, “Krem bananica”, čokolade “Najlepše želje”, Soko-Štark Napolitanke, Soko-Štark “Keksi”, Soko-Štark “Integrino”, slane grickalice “Prima”, kao i čokoladica “Sweet”. Atlantic grupa na srpsko tržište plasira i konzervirane proizvode “Argeta”, proizvodi Schwartau među kojima spadaju čokoladice “Corny” i džemovi, testenine “Pasta zara” poznate kao “Del Castello”, a neretko se u nekim lancima trgovine mogu pronaći i sendviči “Montana”, ali i energetsko piće “Red bul”. Brend “Bakina tajna” jedan je od proizvoda u vlasništvu ove hrvatske kompanije, kao i mnogobrojna pića iz asortimana “Cedevite”, “Cokte”, “Donat MG”, “Rauch” i “Multivita”. Hrvatska kompanija koja se nalazi na srpskom tržištu distribuira proizvode i u poljima farmaceutskih objekata poput proizvoda “Dietpharm”, “Farmacia”, hrane za bebe “Bebi”, šminke i kozmetike “L Oreal”, ali i proizvoda grupe “Alkaloid” (Bekutan) i “JGL”.Stručna javnost u Srbiji saglasna je sa tim da kupci u našoj zemlji moraju biti upoznati sa poreklom proizvoda i njihovim krajnjim vlasnicima. Predsednik Odbora Skupštine Srbije za dijasporu i Srbe u regionu Miodrag Linta smatra da građani Srbije ne znaju ko su vlasnici ovih brendova, te da je u interesu hrvatskih firmi da se što manje priča o reciprocitetu koji srpske firme imaju u Hrvatskoj u odnosu na ono što hrvatske imaju u Srbiji. Prema istraživanju koje je radjeno, građani Srbije nisu informisani ko su vlasnici tih kompanija u Srbiji.Interes Hrvatske je u tome da se ne zna da su oni vlasnici, jer su hrvatske firme svesne kakav odnos ima njihova država prema srpskim firmama, da ne postoji reciprocitet, dok hrvatske firme u Srbiji imaju sve uslove za rad, dok s druge strane, srpske firme nemaju mogućnost da posluju u Hrvatskoj.Analitičar Dragomir Anđelković smatra da potrošače obavezno treba upoznati sa time ko je krajnji vlasnik brandova koje kupuju.- Građani moraju da budu upoznati sa time ko je krajnji vlasnik kompanija koje posluju na našem tržištu. Naravno, to ne treba da znači da se građani odlučuju na bojkot, ali svakako jeste stvar koju moraju da znaju i da donose sami odluke – kaže Anđelković.Činjenica je da je Srbija potpuno otvoreno tržite za hrvatske kompanije, ali ne i Hrvatska za srpske, pa se postavlja pitanje kada će srpske firme takav tretman imati u Hrvatskoj i do koje mere ide razlika u reciprocitetu kada je u pitanju poslovanje između Srbije i Hrvatske? U cilju jasnog informisanja građana Srbije u narednom periodu ćemo istraživati koje domaće brendove su kupile hrvatske kompanije, ko su vlasnici hrvatskih kompanija koje posluju u našoj zemlji i gde zapravo ide novac građana Srbije kada kupe proizvode iza kojih stoje hrvatske kompanije.

Napiši komentar

komentari

Najnoviji oglasi
Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pročitaj slične vesti
Gold Gondola kao simbol regionalnog razvoja
Direktorka Gold gondole Zlatibor, Bojana Božanić, učestvovala je na panelu “Money Never Sleeps: Privredni lideri o perspektivama u 2026. godini” na Euronews Adria Summit 2025 .Govoreći na panelu Božanićeva je istakla da projekat Gold gondola… […]
Srbija uvodi e-bolovanje – lekari, poslodavci i RFZO u jedinstvenoj mreži
Od 1. januara Srbija pravi još jedan korak u digitalizaciji javne uprave – stiže e-bolovanje. Reč je o sistemu koji će građanima olakšati ostvarivanje prava na bolovanje, jer zaposleni više neće biti u… […]
Od danas domovi zdravlja u celoj Srbiji rade u tri smene
Ministarstvo zdravlja donelo je odluku o uvođenju 24-časovnog rada u domovima zdravlja na teritoriji cele Srbije od ponedeljka 17. novembra, sa ciljem da se poveća dostupnost zdravstvene zaštite građanima i obezbedi efikasnije funkcionisanje… […]

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs