Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
01/03/2024
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Putevi Srbije
Do kraja godine, cilj je, da se u saobraćaj pusti i deonica auto-puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege. Iz resornog ministarstva najavljuju potpisivanje ugovora o nastavku auto-puta ka Kotromanu i Bosni i Hecegovini. Nastavak auto-puta Miloš Veliki, od Pakovraća do Požege, dug oko 20 kilometara, najveći je izazov zbog dva velika tunela, Munjino brdo i Laz. „Sad su intenzivirani radovi na nastavku završetka auto-puta od Pakovraća do Požege, u dužini od 20 kilometara, tu imamo svakodnevnu saradnju sa kineskim izvođačima. Imamo karakteristične objekte, to su jako dugački tuneli gde je kineski izvođač naišao na nepovoljnu geologiju tokom iskopa materijala iz tih tunela“, kaže Miodrag Poledica iz JP Putevi Srbije. Deo auto-puta Miloš Veliki – deonica od Požege do Duge Poljane, ocenjuju upućeni, jedna je od najtežih za izgradnju – od ukupno 76 km, najmanje 30 kilometara će biti mostovi i oko 20 kilometara tuneli. „Auto-put prema južnom Jadranu tamo je već ugovoreno prema Dugoj Poljani počećemo da gradimo prvu i desetu deonicu. Taj auto-put Požega-Kotroman ima otprilike nešto malo više od 60 kilometara, ali tu su trećina tuneli, trećina su mostovi i trećina su nasipi i to je ekstremno teško graditi. Imate lakših puteva, težih, ali u svakom slučaju vi nikada ne znate kada počnete da gradite sa čim ćete se suočavati“, kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić. I dok se u Srbiji gradi, trenutno, više od 640 kilometara i projektuje više stotina novih, pored polemike o poštovanju i probijanju rokova, neizostavno je pitanje cene svakog novog kilometra. Dalibor Pešić sa Saobraćajnog fakulteta kaže da za najzahtevnije deonice auto-puta, a nekada po kilometru, kada je reč o brdskim i planinskim deonicama, trebalo da se izdvoji 20 do 25 miliona evra po kilometru, a sada je to skuplje. Prema njegovim rečima, sigurno za 10 do 20 odsto je skuplje upravo zbog drugih poskupljenja i nečega što globalno utiče na to. „Evropska unija danas ili zapadne zemlje Evropske unije više su stavili akcenat, a i mi ćemo staviti akcenat na železnicu. Oni su odavno završili izgradnju auto-puteva, tako da nije za poređenje ono što je nekad izvedeno pre 15 ili 20 godina i vrednost auto-puta po kilometru tada i ono što se ugovara danas ovde na ovom podneblju“ kaže Poledica. Pored 642 kilometra koji se trenutno grade u Srbiji, prema podacima resornog ministarstva projektuje se i planira za izgradnju još 355 kilometarara auto-puteva i 507 km brzih saobraćajnica.

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

pročitaj još sličnih vesti
Čačansko Lovište Jelica konkurisalo je sa dva projekta na konkurs koji je objavilo Ministarstvo poljoprivrede za raspodelu sredstava po osnovu održivog razvoja i unapređenja lovstva u 2025. Jedan se odnosi na nabavku terenskog… […]
U Čačku je formirano još jedno radno telo Skupštine grada – Savet za mlade, koji broji šest članova, tri odornika i tri iz reda građana. Uloga Saveta za mlade jeste da daje predloge… […]
Jedna od najpopularnijih turističkih destinacija u Srbiji, planina Zlatibor, dobila je novi sadržaj koji upotpunjuje zimsku ponudu. U okviru apart kompleksa „Svetogorska 27“ otvoreno je moderno klizalište površine 400 kvadratnih metara, kapaciteta do… […]
Zbog državnog praznika 11.novembra na parkiralištima sa SMS sistemom naplate,kao i na parkingu kod srušene pošte,neće se vršiti naplata parkiranja,saopšteno je iz JKP Bioktoš.Naplata parkiranja u Javnoj garaži vršiće se neprekidno. Od ostalih… […]
Trenutno je saobraćaj u Srbiji umerenog intenziteta, ali se veće gužve i zadržavanja na graničnim prelazima očekuju sutra u popodnevnim i večernjim časovima, ističu iz Auto-moto saveza Srbije (AMSS). Sutra se obeležava državni… […]

pretraži sajt

Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Do kraja godine, cilj je, da se u saobraćaj pusti i deonica auto-puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege. Iz resornog ministarstva najavljuju potpisivanje ugovora o nastavku auto-puta ka Kotromanu i Bosni i Hecegovini. Nastavak auto-puta Miloš Veliki, od Pakovraća do Požege, dug oko 20 kilometara, najveći je izazov zbog dva velika tunela, Munjino brdo i Laz. „Sad su intenzivirani radovi na nastavku završetka auto-puta od Pakovraća do Požege, u dužini od 20 kilometara, tu imamo svakodnevnu saradnju sa kineskim izvođačima. Imamo karakteristične objekte, to su jako dugački tuneli gde je kineski izvođač naišao na nepovoljnu geologiju tokom iskopa materijala iz tih tunela“, kaže Miodrag Poledica iz JP Putevi Srbije. Deo auto-puta Miloš Veliki – deonica od Požege do Duge Poljane, ocenjuju upućeni, jedna je od najtežih za izgradnju – od ukupno 76 km, najmanje 30 kilometara će biti mostovi i oko 20 kilometara tuneli. „Auto-put prema južnom Jadranu tamo je već ugovoreno prema Dugoj Poljani počećemo da gradimo prvu i desetu deonicu. Taj auto-put Požega-Kotroman ima otprilike nešto malo više od 60 kilometara, ali tu su trećina tuneli, trećina su mostovi i trećina su nasipi i to je ekstremno teško graditi. Imate lakših puteva, težih, ali u svakom slučaju vi nikada ne znate kada počnete da gradite sa čim ćete se suočavati“, kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić. I dok se u Srbiji gradi, trenutno, više od 640 kilometara i projektuje više stotina novih, pored polemike o poštovanju i probijanju rokova, neizostavno je pitanje cene svakog novog kilometra. Dalibor Pešić sa Saobraćajnog fakulteta kaže da za najzahtevnije deonice auto-puta, a nekada po kilometru, kada je reč o brdskim i planinskim deonicama, trebalo da se izdvoji 20 do 25 miliona evra po kilometru, a sada je to skuplje. Prema njegovim rečima, sigurno za 10 do 20 odsto je skuplje upravo zbog drugih poskupljenja i nečega što globalno utiče na to. „Evropska unija danas ili zapadne zemlje Evropske unije više su stavili akcenat, a i mi ćemo staviti akcenat na železnicu. Oni su odavno završili izgradnju auto-puteva, tako da nije za poređenje ono što je nekad izvedeno pre 15 ili 20 godina i vrednost auto-puta po kilometru tada i ono što se ugovara danas ovde na ovom podneblju“ kaže Poledica. Pored 642 kilometra koji se trenutno grade u Srbiji, prema podacima resornog ministarstva projektuje se i planira za izgradnju još 355 kilometarara auto-puteva i 507 km brzih saobraćajnica.

Napiši komentar

komentari

Najnoviji oglasi
Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pročitaj slične vesti
Lovište Jelica konkuriše sa dva projekta u okviru konkursa Ministrastva za razvoj lovstva
Čačansko Lovište Jelica konkurisalo je sa dva projekta na konkurs koji je objavilo Ministarstvo poljoprivrede za raspodelu sredstava po osnovu održivog razvoja i unapređenja lovstva u 2025. Jedan se odnosi na nabavku terenskog… […]
Formiran Savet za mlade grada Čačka
U Čačku je formirano još jedno radno telo Skupštine grada – Savet za mlade, koji broji šest članova, tri odornika i tri iz reda građana. Uloga Saveta za mlade jeste da daje predloge… […]
Zlatibor dobio svetsko klizalište
Jedna od najpopularnijih turističkih destinacija u Srbiji, planina Zlatibor, dobila je novi sadržaj koji upotpunjuje zimsku ponudu. U okviru apart kompleksa „Svetogorska 27“ otvoreno je moderno klizalište površine 400 kvadratnih metara, kapaciteta do… […]

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs