Da li vam se više kupuje kada osetite miris vanile

Da li vam se više kupuje kada osetite miris vanile

28/10/2019

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS/NIKOLINA RAKIĆ

Foto: Pixabay

To što pored kafeterije miriše sveža kafa, ne znači da se tamo i prži. Poslednjih godina, kako bi povećali prodaju i bili prepoznatiljivi, trgovci sve češće u pomoć zovu firme koje se bave aromatizacijom. Podaci pokazuju da mirisni marketing daje zavidne rezultate, a da li su kupci svesni tog uticaja?

Nekada su pekari odžake okretali prema ulici kako bi mirisom svežeg hleba privukli kupce. Danas je ta tehnologija prefinjenija, pa i u radnjama koje ne peku peciva, na pecivo miriše. Tajna je u malim bočicama.

“To je jedna prečica do krajnje realizacije, odnosno do prodaje određenog proizvoda. Zamislite kada uđete u jedan supermarket i u jednom delu osetite miris npr. nekih pečenih kroasana. Taj efekat može da se pojača mašinama koje se čak i u spoljnim uslovima instaliraju”, kaže Nikola Dobričić, vlasnik “Aroma brenda”.

Tako je i “Lidl” na šest autobuskih sajališta uz reklame postavljao automatske raspršivače mirisa pekarskih proizvoda.

“Trudimo se da uvodimo novine u komunikaciji s potrošačima. A kako ne bi samo osećali miris, prolaznici su na tim stanicama mogli i da probaju proizvode”, saopštava “Lidl”.

Kod nas se 15 kompanija bavi aromaizacijom. U ponudi imaju više od 2.500 mirisnih nota, najčešći klijenti su im hoteli, šoping centri i prodavnice hrane.

“Mi smo i radili promocije za jednu veliku kompaniju koja proizvodi između ostalog čokolade, pa smo na mnogim njihovim otvaranjima stavljali mašine koje su proizvodili te mirise i ljudi su mislili da se unutra zaista proizvodi čokolada”, kaže Dobričić.

Da je miris odličan alat za povećanje prodaje, potvrđuju istraživanja – dodavanjem određenih mirisa u prodavnice sportske opreme, želja za kupovinom kod kupaca povećala se čak 80 odsto.

“Miris kafe bože sačuvaj primamljuje. Odmah direktno u prodavnicu”, kaže jedan građanin. Drugi kažu da ne mogu da ih privuku mirisi i da se svašta radi, pa su oprezni.

Bor i cimet stimulans za kupovinu poklona

U prodavnicma za vreme Božićnih praznika rasprostranjeni su mirisi bora ili cimeta, jer podsećaju kupce da je praznik blizu i da treba kupiti poklone.

Vanila je dobar stimulans za žene da više kupuju odeću, a lavanda otvara apetit. Tog uticaja, tvrde stručnjaci, potrošači često nisu svesni.

“Jedan od oblika manipulacija željama i potrebama potrošača je upravo puštanje mirisa na prodajnom mestu kako bi se sam potrošač odlučio za kupovinu tog proizvoda jer mu je izazvana želja za kupovinom tog proizvoda i ona je upravo postala i potreba. Ta veza između želje i potrebe je maniluacija. Međutim, ona nije nezakonita i koristi se i kod nas i u svetu i to predstavlja veštinu samih trgovaca da što bolje plasiraju svoje proizvode”, kaže Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača.

“Puštanje mirisa koji nemaju za cilj da pokažu – da, ovde je lepo, ugodno, čisto, želimo da se lepo osećate, već je cilj da postaknemo hemijske reakcije unutar organizma sa samom tom idejom, koja je poenta”, kaže marketinški stručnjak Miljan Premović.

Ideja o korišćenju mirisa kako bi se unapredila prodaja nije nova. Kompanija “Volt Dizni” je još devedesetih godina prošlog veka u svojim tematskim parkovima puštala miris kokica i buđenjem gladi kod posetilaca povećavala prodaju.

,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Da li vam se više kupuje kada osetite miris vanile". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

JKP „Vodovod“ Čačak – OBAVEŠTENJE

JKP „VODOVOD“ Čačak

Počelo prijavljivanje  za rehabilitaciju  u banjama

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje  raspisao je oglas za upućivanje penzionera  na rehabilitaciju za 2024. godinu, a pravo da konkurišu za desetodnevni besplatni  boravak  u banjama i  lečilištima  u  Srbiji  imaju korisnici čija penzija iznosi do 39.850 dinara i imaju prebivalište u Srbiji.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Velika zanteresovanost gradjana Čačka za preventivne preglede

 Na preventivne preglede, koji su protekle nedelje organizovani u Domu zdravlja u Čačku, javilo se 213 gradjana. Pacijenti kod kojih postoji sumnja na bolest, upućeni su na dodatnu dijagnostiku. Interesovaje gradjana Čačka za preventivne… […]

Obaveštenje o radovima na rehabilitaciji deonice ulice Stanoja Glavaša  u Užicu

Obaveštavaju se sugrađani da će se od utorka 22.05.2024. godine, u okviru redovnog održavanja gradskih ulica, izvoditi radovi na rehabilitaciji deonice ulice Stanoja Glavaša od raskrsnice sa Đačkom ulicom do raskrsnice sa ulicom… […]

Promocija zbirke pesama „Košmari Košara“večeras u GKC Užice

Najveći deo pesama u zbirci „Košmari Košara“ posvećen je paklenim danima bitke na Košarama, koja je okrvavila Vaskrs ratne 1999. godine, osveštavajući sve one koji su svoje stradanje i prerano rastrgnute duše ostavili… […]

Rok za prijavu za Radničke sportske igreu Čačku produžen do petka 24. maja

Rok za prijavu za ovogodišnje Radničke sportske igre u Čačku, produžen je do petka 24. maja. Kao i obično veliko interesivanje vlada među preduzetnicima, firmama i ustanovama čiji zaposleni bi uzeli učešće u… […]

Saopštenje gradonačelnice Užica dr Jelene Raković Radivojević

I pored svih molbi upućenih predstavnicima političkih stranaka i učesnicima na predstojećim izborima da situaciju na deponiji Duboko ne koriste u svrhu svoje promocije, oni iz dana u dan to čine sve agresivnije.… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
51

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Da li vam se više kupuje kada osetite miris vanile

28/10/2019
Autor:
Info Press
Izvor: RTS/NIKOLINA RAKIĆ
Foto: Pixabay

To što pored kafeterije miriše sveža kafa, ne znači da se tamo i prži. Poslednjih godina, kako bi povećali prodaju i bili prepoznatiljivi, trgovci sve češće u pomoć zovu firme koje se bave aromatizacijom. Podaci pokazuju da mirisni marketing daje zavidne rezultate, a da li su kupci svesni tog uticaja?

Nekada su pekari odžake okretali prema ulici kako bi mirisom svežeg hleba privukli kupce. Danas je ta tehnologija prefinjenija, pa i u radnjama koje ne peku peciva, na pecivo miriše. Tajna je u malim bočicama.

“To je jedna prečica do krajnje realizacije, odnosno do prodaje određenog proizvoda. Zamislite kada uđete u jedan supermarket i u jednom delu osetite miris npr. nekih pečenih kroasana. Taj efekat može da se pojača mašinama koje se čak i u spoljnim uslovima instaliraju”, kaže Nikola Dobričić, vlasnik “Aroma brenda”.

Tako je i “Lidl” na šest autobuskih sajališta uz reklame postavljao automatske raspršivače mirisa pekarskih proizvoda.

“Trudimo se da uvodimo novine u komunikaciji s potrošačima. A kako ne bi samo osećali miris, prolaznici su na tim stanicama mogli i da probaju proizvode”, saopštava “Lidl”.

Kod nas se 15 kompanija bavi aromaizacijom. U ponudi imaju više od 2.500 mirisnih nota, najčešći klijenti su im hoteli, šoping centri i prodavnice hrane.

“Mi smo i radili promocije za jednu veliku kompaniju koja proizvodi između ostalog čokolade, pa smo na mnogim njihovim otvaranjima stavljali mašine koje su proizvodili te mirise i ljudi su mislili da se unutra zaista proizvodi čokolada”, kaže Dobričić.

Da je miris odličan alat za povećanje prodaje, potvrđuju istraživanja – dodavanjem određenih mirisa u prodavnice sportske opreme, želja za kupovinom kod kupaca povećala se čak 80 odsto.

“Miris kafe bože sačuvaj primamljuje. Odmah direktno u prodavnicu”, kaže jedan građanin. Drugi kažu da ne mogu da ih privuku mirisi i da se svašta radi, pa su oprezni.

Bor i cimet stimulans za kupovinu poklona

U prodavnicma za vreme Božićnih praznika rasprostranjeni su mirisi bora ili cimeta, jer podsećaju kupce da je praznik blizu i da treba kupiti poklone.

Vanila je dobar stimulans za žene da više kupuju odeću, a lavanda otvara apetit. Tog uticaja, tvrde stručnjaci, potrošači često nisu svesni.

“Jedan od oblika manipulacija željama i potrebama potrošača je upravo puštanje mirisa na prodajnom mestu kako bi se sam potrošač odlučio za kupovinu tog proizvoda jer mu je izazvana želja za kupovinom tog proizvoda i ona je upravo postala i potreba. Ta veza između želje i potrebe je maniluacija. Međutim, ona nije nezakonita i koristi se i kod nas i u svetu i to predstavlja veštinu samih trgovaca da što bolje plasiraju svoje proizvode”, kaže Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača.

“Puštanje mirisa koji nemaju za cilj da pokažu – da, ovde je lepo, ugodno, čisto, želimo da se lepo osećate, već je cilj da postaknemo hemijske reakcije unutar organizma sa samom tom idejom, koja je poenta”, kaže marketinški stručnjak Miljan Premović.

Ideja o korišćenju mirisa kako bi se unapredila prodaja nije nova. Kompanija “Volt Dizni” je još devedesetih godina prošlog veka u svojim tematskim parkovima puštala miris kokica i buđenjem gladi kod posetilaca povećavala prodaju.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Da li vam se više kupuje kada osetite miris vanile". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Velika zanteresovanost gradjana Čačka za preventivne preglede

 Na preventivne preglede, koji su protekle nedelje organizovani u Domu zdravlja u Čačku, javilo se 213 gradjana. Pacijenti kod kojih postoji sumnja na bolest, upućeni su na dodatnu dijagnostiku. Interesovaje gradjana Čačka za preventivne… […]

Obaveštenje o radovima na rehabilitaciji deonice ulice Stanoja Glavaša  u Užicu

Obaveštavaju se sugrađani da će se od utorka 22.05.2024. godine, u okviru redovnog održavanja gradskih ulica, izvoditi radovi na rehabilitaciji deonice ulice Stanoja Glavaša od raskrsnice sa Đačkom ulicom do raskrsnice sa ulicom… […]

Promocija zbirke pesama „Košmari Košara“večeras u GKC Užice

Najveći deo pesama u zbirci „Košmari Košara“ posvećen je paklenim danima bitke na Košarama, koja je okrvavila Vaskrs ratne 1999. godine, osveštavajući sve one koji su svoje stradanje i prerano rastrgnute duše ostavili… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up