Da li su skuteri i gradski motocikli bezbedniji za vožnju i koliko pogrešan izbor dvotočaša može da “košta”

Da li su skuteri i gradski motocikli bezbedniji za vožnju i koliko pogrešan izbor dvotočaša može da “košta”

05/04/2021

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS

Foto: Pixabay

Motociklisti jedva čekaju lepo vreme i veoma su nestrpljivi da sezona vožnje počne. Međutim, ovo je period godine kada je rizik od nezgoda najveći. Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić kaže za RTS da u proseku godišnje imamo oko 1.000 povređenih motociklista. Istakao je da je zabluda da su skuteri i gradski motocikli bezbedniji jer su manje mase, kao i da je gradsko područje najrizičnije i da se najviše nezgoda u kojima učestvuju vozači dvotočkaša dešava upravo u gradu.

Vladimir Jevtić je, gostujući u Jutrarnjem programu RTS-a, naveo da je proleće rizičan period jer su se vozači automobila odvikli od motociklista, a motociklisti čekaju prve lepe dane da izađu na ulicu.

“U proseku godišnje imamo oko 1.000 povređenih motociklista, to znači i lakše i teške telesne povrede i poginule”, dodao je Jevtić.

Istakao je da su neprilagođena brzina i alkohol najčešći faktori rizika, ali da ima i netipičnih uzroka.

“Kod čeonog sudara rizik da motociklista strada kada se sudari sa nekim prosečnim automobilom je 30 puta veći samo zbog manje mase motocikla. U tom momentu, prilikom čeonog sudara, vi imate takozvano negativno usporenje, automobil vas gura pozadi i dolazi do trzajnih povreda vrata, politraumatskih povreda”, obajsnio je Jevtić.

Istakao je da nije reč samo o snažnim motociklima, već i skuterima i gradskim motociklima.

“Oni si još rizičniji i to je jedna od ključnih zabluda kod naših ljudi da ukoliko je motocikl manje mase da je on bezbedniji. Zapravo nije tako. Postoji jedan faktor rizika, to je mesto gde vozite – grad je najopasniji i najrizičniji i najviše nezgoda se dešava u gradu. Raskrsnica je ključno mesto gde motociklisti stradaju”, istakao je Jevtić.

Zbog toga je, ističe, jako važno u gradskoj vožnji da vozači dvotočkaša imaju punu opremu i maksimalnu pažnju.

Kaciga je obavezna po zakonu, ostali delovi nisu. Na pitanje hoće li se to promeniti, Jevtić kaže da nigde u svetu to još nije regulisano.

“Kaciga jeste obavezna, jer je glava najugroženiji deo tela motocikliste, međutim uvek savetujemo da imate maksimalnu opremu”, rekao je Jevtić i dodao da su na tržištu dostupni štitnici i da to više nisu nedostižne cene da se kupi.

“Morate da imate odgovarajuću zaštitnu opremu zato što je mnogo jeftinije da uložite u opremu nego u lečenje koje može da košta. Imamo neke statistike iz Amerike koje kažu da kada 25-ogodišnji vozač motocikla ima povrede mozga doživotne to košta između 80.000 i tri miliona evra lečenje samo”, naglasio je Jevtić.

Povrede kod motociklista su u proseku 13 puta skuplje od povreda vozača automobila, naglašava Jevtić.

Ističe da statistika pokazuje da najviše stradaju mladi vozači dvotočkaša, ali da je poslednjih godina kod nas ta granica pomerena ka tridesetoj i četrdesetoj godini.

“Negde je razlog to što se ljudi olako odluče za motocikl, velike su gužve u gradu i svi misle da će motociklom brzo rešiti problem. Oni to hoće uraditi, ali samo ako to urade postupno. Pogrešan izbor motocikla povećava rizik deset puta da stradate u nezgodi”, rekao je Jevtić.

Naveo je da je još jedan netipičan rizik – rizik opasne situacije. Imate svega tri sekunde da rešite opasnu situciju kada se desi nezgoda, upozorava Jevtić.

“Uglavnom ljudi sve znaju šta treba da urade, ali im nije to negde složeno u glavi, kako se sve to radi, kako odreagovati u te tri sekunde. Kada se desi uglavnom svi zalede pogled, ne znaju da reše tu situaciju, potroše vreme i prostor i ne urade ništa, obično je to refleksno reagovanje na kočnicu. Da li će to pomoći u toj situaciji – to ne znamo i onda ulazite u faktor sreće”, navodi Jevtić.

Zbog toga je, kako kaže, važno da opasnu situaciju motociklisti znaju da kontrolišu.

Postoje određene veštine i načini kako se to radi, rekao je Jevtić i dodao da od naredne nedelje kreću sa treninzima vozača.

Čak 610 nezgoda sa učešćem motociklista završi se rečenicom “Izvini nisam te video”, a Jevtić navodi da je to klasična rečenica i da je odgovornost i kod motociklista i kod drugih vozača.

Ističe da je to tokom pandemije pojačano, jer su ljudi dosta odsutni zbog problema i da se to odrazilo i na saobraćaj.

“Ono što je važno je da u saobraćaju budete prisutni sve vreme, jer ako vam se desi da vi pređete deo puta, a ne sećate se – tog momenta rizik drastično raste da se dogodi ono što niko ne želi, jer mozak u tom momentu nije prisutan i rutinski vozite, a većina vozača nije trenirala izbegavanje opasne situacije i mozak u tom momentu nema brzo rešenje”, kaže Jevtić.

Dodao je i da je vrlo važno da motociklisti znaju da se pozicinioniraju tako da ih ostali vozači mogu videti, kao i da oprema bude jarkih boja.

Pored toga, kao potencijalne rizike naveo je euforiju, strah i agresiju pri vožnji.

“Vrlo često se dođe u konflikt vozača. Onog momenta kada krenete da se svađate sa nekim u saobraćaju, tog momenta rizik vam raste i 15 puta da učestvujete u opasnoj situaciju u narednom kilometru, ako se to često ponavlja vi više nećete primetiti važne stvari zato što se ljuti”, rekao je Jevtić.

Isto tako pažnja pada i kada je reč o euforiji. “Tada najčešće kod mladih vozača koji dođu u posed snažnih motocikala, od euforije previde važne stavri, dođu u opasnu situaciju i tada najčešće nastane saobraćajna nezgoda”, dodao je Jevtić.

Ipak naglašava da motocikli imaju brojne pozitivne stvari.

“Ukoliko sve uradite kako treba vaš rizik će biti apsolutno prihvatljiv da vozite i moći ćete da iskoristite sve one dobre stavri koje motocikl daje”, poručio je Jevtić.

,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Da li su skuteri i gradski motocikli bezbedniji za vožnju i koliko pogrešan izbor dvotočaša može da “košta”". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

“Jedan paketić mnogo ljubavi”pokloni za najmlađe užičane

Crveni krst Užice i ove godine organizuje humanitarnu akciju “Jedan paketić- mnogo ljubavi”. Pokloni su namenjeni deci čiji su roditelji korisnici socijalne pomoći preko Centra za socijalni rad, deci iz hraniteljskih porodica, korisnicima… […]

Gradonačelnica Užica primljena u Opštu bolnicu

Gradonačelnica Užica dr Jelena Raković Radivojević zbog zdravstvenih tegoba primljena je u Opštu bolnicu Užice 23. decembra u večernjim satima. “Prema informacijama iz OB Užice, ona je u stabilnom stanju i preduzimaju se… […]

Uvode se nevidljiviradari za kontrolu saobraćaja na magistralnim putevima

Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković izjavio je da se radi na uvođenju sistema stacioniranih i mobilnih radara, nevidljivih radara za merenje srednjih brzina na magistralnim putevima gde je učestan broj… […]

Na području  Moravičkog  okruga  bez  trihineloze ,  kažu  stručnjaci

 Iako  je još  uvek   vreme  svinjokolja na području  Moravičkog  okruga  nije  zabeležen ni  jedan  slučaj  trihineloze  kod  svinja  , kažu  stručnjaci.  Bez  obzira  na to  što  je  situacija pod  kontrolom  neophodno  je  prilikom … […]

Kiša tokom većeg dela dana, na planinama moguć sneg

Promenljivo vreme očekuje nas tokom celog dana. U većem delu Srbije tokom prepodneva kiša, osim u planinskim delovima Istočne Srbije gde se očekuje sneg. Od sredine dana suvo, ali nove padavine se očekuju… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
89

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2025 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Da li su skuteri i gradski motocikli bezbedniji za vožnju i koliko pogrešan izbor dvotočaša može da “košta”

05/04/2021
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Pixabay

Motociklisti jedva čekaju lepo vreme i veoma su nestrpljivi da sezona vožnje počne. Međutim, ovo je period godine kada je rizik od nezgoda najveći. Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić kaže za RTS da u proseku godišnje imamo oko 1.000 povređenih motociklista. Istakao je da je zabluda da su skuteri i gradski motocikli bezbedniji jer su manje mase, kao i da je gradsko područje najrizičnije i da se najviše nezgoda u kojima učestvuju vozači dvotočkaša dešava upravo u gradu.

Vladimir Jevtić je, gostujući u Jutrarnjem programu RTS-a, naveo da je proleće rizičan period jer su se vozači automobila odvikli od motociklista, a motociklisti čekaju prve lepe dane da izađu na ulicu.

“U proseku godišnje imamo oko 1.000 povređenih motociklista, to znači i lakše i teške telesne povrede i poginule”, dodao je Jevtić.

Istakao je da su neprilagođena brzina i alkohol najčešći faktori rizika, ali da ima i netipičnih uzroka.

“Kod čeonog sudara rizik da motociklista strada kada se sudari sa nekim prosečnim automobilom je 30 puta veći samo zbog manje mase motocikla. U tom momentu, prilikom čeonog sudara, vi imate takozvano negativno usporenje, automobil vas gura pozadi i dolazi do trzajnih povreda vrata, politraumatskih povreda”, obajsnio je Jevtić.

Istakao je da nije reč samo o snažnim motociklima, već i skuterima i gradskim motociklima.

“Oni si još rizičniji i to je jedna od ključnih zabluda kod naših ljudi da ukoliko je motocikl manje mase da je on bezbedniji. Zapravo nije tako. Postoji jedan faktor rizika, to je mesto gde vozite – grad je najopasniji i najrizičniji i najviše nezgoda se dešava u gradu. Raskrsnica je ključno mesto gde motociklisti stradaju”, istakao je Jevtić.

Zbog toga je, ističe, jako važno u gradskoj vožnji da vozači dvotočkaša imaju punu opremu i maksimalnu pažnju.

Kaciga je obavezna po zakonu, ostali delovi nisu. Na pitanje hoće li se to promeniti, Jevtić kaže da nigde u svetu to još nije regulisano.

“Kaciga jeste obavezna, jer je glava najugroženiji deo tela motocikliste, međutim uvek savetujemo da imate maksimalnu opremu”, rekao je Jevtić i dodao da su na tržištu dostupni štitnici i da to više nisu nedostižne cene da se kupi.

“Morate da imate odgovarajuću zaštitnu opremu zato što je mnogo jeftinije da uložite u opremu nego u lečenje koje može da košta. Imamo neke statistike iz Amerike koje kažu da kada 25-ogodišnji vozač motocikla ima povrede mozga doživotne to košta između 80.000 i tri miliona evra lečenje samo”, naglasio je Jevtić.

Povrede kod motociklista su u proseku 13 puta skuplje od povreda vozača automobila, naglašava Jevtić.

Ističe da statistika pokazuje da najviše stradaju mladi vozači dvotočkaša, ali da je poslednjih godina kod nas ta granica pomerena ka tridesetoj i četrdesetoj godini.

“Negde je razlog to što se ljudi olako odluče za motocikl, velike su gužve u gradu i svi misle da će motociklom brzo rešiti problem. Oni to hoće uraditi, ali samo ako to urade postupno. Pogrešan izbor motocikla povećava rizik deset puta da stradate u nezgodi”, rekao je Jevtić.

Naveo je da je još jedan netipičan rizik – rizik opasne situacije. Imate svega tri sekunde da rešite opasnu situciju kada se desi nezgoda, upozorava Jevtić.

“Uglavnom ljudi sve znaju šta treba da urade, ali im nije to negde složeno u glavi, kako se sve to radi, kako odreagovati u te tri sekunde. Kada se desi uglavnom svi zalede pogled, ne znaju da reše tu situaciju, potroše vreme i prostor i ne urade ništa, obično je to refleksno reagovanje na kočnicu. Da li će to pomoći u toj situaciji – to ne znamo i onda ulazite u faktor sreće”, navodi Jevtić.

Zbog toga je, kako kaže, važno da opasnu situaciju motociklisti znaju da kontrolišu.

Postoje određene veštine i načini kako se to radi, rekao je Jevtić i dodao da od naredne nedelje kreću sa treninzima vozača.

Čak 610 nezgoda sa učešćem motociklista završi se rečenicom “Izvini nisam te video”, a Jevtić navodi da je to klasična rečenica i da je odgovornost i kod motociklista i kod drugih vozača.

Ističe da je to tokom pandemije pojačano, jer su ljudi dosta odsutni zbog problema i da se to odrazilo i na saobraćaj.

“Ono što je važno je da u saobraćaju budete prisutni sve vreme, jer ako vam se desi da vi pređete deo puta, a ne sećate se – tog momenta rizik drastično raste da se dogodi ono što niko ne želi, jer mozak u tom momentu nije prisutan i rutinski vozite, a većina vozača nije trenirala izbegavanje opasne situacije i mozak u tom momentu nema brzo rešenje”, kaže Jevtić.

Dodao je i da je vrlo važno da motociklisti znaju da se pozicinioniraju tako da ih ostali vozači mogu videti, kao i da oprema bude jarkih boja.

Pored toga, kao potencijalne rizike naveo je euforiju, strah i agresiju pri vožnji.

“Vrlo često se dođe u konflikt vozača. Onog momenta kada krenete da se svađate sa nekim u saobraćaju, tog momenta rizik vam raste i 15 puta da učestvujete u opasnoj situaciju u narednom kilometru, ako se to često ponavlja vi više nećete primetiti važne stvari zato što se ljuti”, rekao je Jevtić.

Isto tako pažnja pada i kada je reč o euforiji. “Tada najčešće kod mladih vozača koji dođu u posed snažnih motocikala, od euforije previde važne stavri, dođu u opasnu situaciju i tada najčešće nastane saobraćajna nezgoda”, dodao je Jevtić.

Ipak naglašava da motocikli imaju brojne pozitivne stvari.

“Ukoliko sve uradite kako treba vaš rizik će biti apsolutno prihvatljiv da vozite i moći ćete da iskoristite sve one dobre stavri koje motocikl daje”, poručio je Jevtić.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Da li su skuteri i gradski motocikli bezbedniji za vožnju i koliko pogrešan izbor dvotočaša može da “košta”". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

“Jedan paketić mnogo ljubavi”pokloni za najmlađe užičane

Crveni krst Užice i ove godine organizuje humanitarnu akciju “Jedan paketić- mnogo ljubavi”. Pokloni su namenjeni deci čiji su roditelji korisnici socijalne pomoći preko Centra za socijalni rad, deci iz hraniteljskih porodica, korisnicima… […]

Gradonačelnica Užica primljena u Opštu bolnicu

Gradonačelnica Užica dr Jelena Raković Radivojević zbog zdravstvenih tegoba primljena je u Opštu bolnicu Užice 23. decembra u večernjim satima. “Prema informacijama iz OB Užice, ona je u stabilnom stanju i preduzimaju se… […]

Uvode se nevidljiviradari za kontrolu saobraćaja na magistralnim putevima

Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković izjavio je da se radi na uvođenju sistema stacioniranih i mobilnih radara, nevidljivih radara za merenje srednjih brzina na magistralnim putevima gde je učestan broj… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
O privatnosti

Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.