Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
02/04/2021
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Pixabay
Od početka godine u Srbiji je život izgubilo 39 pešaka, što je gotovo polovina svih poginulih u saobraćajnim nesrećama, a među njima je troje dece. Duško Pešić, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, rekao je za RTS da pešaci najviše stradaju u naseljima tamo gde bi trebalo da su najviše zaštićeni. Agencija za bezbednost saobraćaja pokreće veliku akciju na teritoriji Srbije samo sa jednim ciljem – zaštititi pešake u saobraćaju. Put do posla, škole, pijace ili izletišta vodi najčešće preko prometnih gradskih saobraćajnica. Duško Pešić rekao je za RTS da pešaci najviše stradaju u naseljima tamo gde bi trebalo da su najviše zaštićeni. “Stradaju na prolascima državnih puteva kroz naselje, ako pogledamo broj poginulih pešaka više od 63 posto je poginulo u naselju, ako uzmemo u obzir i povređene više od 93 posto povređenih je bilo u naselju”, kaže Pešić. Pešaci stradaju na delovima naselja gde nema trotoara, iako bi taj deo koji se proglasi za naselje morao da ima trotoar po definiciji – oni stradaju na tom delu gde nema trotoara, primorani su da se kreću kolovozom i to je jedan od razloga. Pored toga, pešaci stradaju i u blizini pešačkih prelaza ne na pešačkom prelazu, jer očekuju da ih vozači negde tu očekuju na pet, 10 ili 15 metara, što je pogrešno. Postoji zabluda, kako kaže, da postoji zona pešačkog prelaza što je netačno – postoji samo pešački prelaz i vozači pešake očekuju na prelazu. Mesta gde stradaju pešaci su i podzmeni i nadzemni prelazi, iako su ta mesta obezbeđena pešaci iz želje da ne prolaze kroz prolaze i nadzemne prelaze, pretrčavaju kolovoze.”Moram da na glasim da 12 odsto pešaka strada baš na pešačkom prelazu. Bilo da je greška vozača bilo pešaka zbog crvenog svetla ili neki drugi faktori kao što su telefon, slušalice i slično”, rekao je Pešić. “Najviše poginulih pešaka je na Čukarici, ako gledamo po beogradskim opštinama – 23 poginula za prethodne tri godine”, rekao je Pešić. Novi Sad je sledeća najugroženija lokalna samouprava, zatim Novi Beograd, Niš, Šabac, Voždovac, od 16 do 18 pešaka pogine u ovim lokalnim samoupravama. Pešić ukazuje da je Čukarica karakteristična po nekoliko stvari, pre svega, tu prolazi Ibarska magistrala, brza saobraćajnica sa više saobraćajnih traka. “Takođe, na Čukarici se nalazi Ada Ciganlija, šping mol u blizini i to su neka mesta gde pešaci stradaju, a jedan od razloga jeste i to što imamo veliki broj zahteva od strane pešaka za prelascima kolovoza, ali imamo i veliki broj vozila na tom delu”, rekao je Pešić. Dužina trajanja zelenog svetla za pešake nije dovoljna, odnosno dužina trajanja zelenog svetla za vozila je poredugačka i onda pešaci gube strpljenje i odlučuju se na prelazak ulice u tom delu Dakle, to je velika zona atrakcije, ali ovde se izdvaja što ima veliki broj vozila i traka, kaže direktor Agencije. Kako raste broj godina kod naših građana, tako raste i rizik – veći je rizik za nastanak saobraćajne nezgode. “Dominannto nam kao pešaci stradaju osobe koje imaju više od 65 godina, a paradoks je što mali broj dece strada kao pešaka, a oni su nam najnespremniji za saobraćaj, nemaju psihofizičke sposobnosti za procenu brzine, visina je manja od visine automobila i sve su to neki parametri koji ovu grupu čini veoma rizičnom”, ukazao je Pešić. Kada pogledamo kako raste broj godina, tako raste i broj rizika od nastanka saobraćajne nezgode sa pešacima. Starije osobe dominantno stradaju iz nekoliko razloga, jedna od najvažnijih je što su vremenom opale psihofizičke sposobnosti ali one toga nisu svesne. “I dalje misle da istom brzinom mogu da pređu ulicu kao pre 20 ili 30 godina i onda se javlja pogrešna procena – to je posebno izraženo na bulevarima, na ulicama koje imaju više saobraćajnih traka, javlja se greška u proceni i dolazi do sudara”, podvlači Pešić. Pešić kaže da ima više načina kako će realizovati kampanju. Pripremili smo video-spot koji promoviše pešačke prelaze – da je to mesto gde su zaštićeni, da je to mesto gde treba da prelaze kolovoz, istakao je on. “Zatim promocija spota u medijima, jedan deo aktivnosti će biti noćne kacije zajedno sa policijom, ići ćemo u lokalne samouprave koje su najugroženije i na mesta gde nam najviše pešaka strada i tu ćemo deliti materijale, svetla za bicikle, reflektujuće torbe, svetleće trakice, prsluike da bis e povećalka vidljivost”, objasnio je Pešić. Govoreći o kaznenoj politici, Pešić ukazuje da će policija biti na onim mestima gde pešaci najviše krše propise i to će biti završni deo kampanje.

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

pročitaj još sličnih vesti
U okviru projekta radno pravo u lokalnim zajednicama u prostorijama Udruženja distrofičara Moravičkog okruga u Čačku održan je okrugli sto na istoimenu temu. Cilj je edukacija mladih o radnom pravu , naročito onih … […]
U Velikoj sali u Gradskoj biblioteci ,,Vladislav Petković Dis” u Čačku predstavljena je monografija autora Svetislava Markovića OŠ,, Vuk Karadžić”. Ova obrazovna ustanova počela je sa radom 1809. godine kada je i započeta … […]
Kompanija Unipromet spremna je za primenu regulative koja se odnosi na plaćanje poreza na emisije CO2 I obaveze koje je EU nametnula zemljama koje nisu njene članice. Primena Zakona o porezu na emisije… […]
U Gradskom kulturnom centru u Užicu nastavljena je svečana dodela Boračkih spomenica borcima sa područja grada. Ovo priznanje ustanovljeno je Zakonom o pravima boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i članovima njihovih porodica.… […]
U Mesnoj zajednici Ravni u toku su radovi na asfaltiranju putnog pravca Ojdanići, dok su putni pravci Marinkovići i Rakovići već završeni. Paralelno se sprovode pripremni radovi na deonici Seča – Vulovići, u… […]

pretraži sajt

Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Od početka godine u Srbiji je život izgubilo 39 pešaka, što je gotovo polovina svih poginulih u saobraćajnim nesrećama, a među njima je troje dece. Duško Pešić, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, rekao je za RTS da pešaci najviše stradaju u naseljima tamo gde bi trebalo da su najviše zaštićeni. Agencija za bezbednost saobraćaja pokreće veliku akciju na teritoriji Srbije samo sa jednim ciljem – zaštititi pešake u saobraćaju. Put do posla, škole, pijace ili izletišta vodi najčešće preko prometnih gradskih saobraćajnica. Duško Pešić rekao je za RTS da pešaci najviše stradaju u naseljima tamo gde bi trebalo da su najviše zaštićeni. “Stradaju na prolascima državnih puteva kroz naselje, ako pogledamo broj poginulih pešaka više od 63 posto je poginulo u naselju, ako uzmemo u obzir i povređene više od 93 posto povređenih je bilo u naselju”, kaže Pešić. Pešaci stradaju na delovima naselja gde nema trotoara, iako bi taj deo koji se proglasi za naselje morao da ima trotoar po definiciji – oni stradaju na tom delu gde nema trotoara, primorani su da se kreću kolovozom i to je jedan od razloga. Pored toga, pešaci stradaju i u blizini pešačkih prelaza ne na pešačkom prelazu, jer očekuju da ih vozači negde tu očekuju na pet, 10 ili 15 metara, što je pogrešno. Postoji zabluda, kako kaže, da postoji zona pešačkog prelaza što je netačno – postoji samo pešački prelaz i vozači pešake očekuju na prelazu. Mesta gde stradaju pešaci su i podzmeni i nadzemni prelazi, iako su ta mesta obezbeđena pešaci iz želje da ne prolaze kroz prolaze i nadzemne prelaze, pretrčavaju kolovoze.”Moram da na glasim da 12 odsto pešaka strada baš na pešačkom prelazu. Bilo da je greška vozača bilo pešaka zbog crvenog svetla ili neki drugi faktori kao što su telefon, slušalice i slično”, rekao je Pešić. “Najviše poginulih pešaka je na Čukarici, ako gledamo po beogradskim opštinama – 23 poginula za prethodne tri godine”, rekao je Pešić. Novi Sad je sledeća najugroženija lokalna samouprava, zatim Novi Beograd, Niš, Šabac, Voždovac, od 16 do 18 pešaka pogine u ovim lokalnim samoupravama. Pešić ukazuje da je Čukarica karakteristična po nekoliko stvari, pre svega, tu prolazi Ibarska magistrala, brza saobraćajnica sa više saobraćajnih traka. “Takođe, na Čukarici se nalazi Ada Ciganlija, šping mol u blizini i to su neka mesta gde pešaci stradaju, a jedan od razloga jeste i to što imamo veliki broj zahteva od strane pešaka za prelascima kolovoza, ali imamo i veliki broj vozila na tom delu”, rekao je Pešić. Dužina trajanja zelenog svetla za pešake nije dovoljna, odnosno dužina trajanja zelenog svetla za vozila je poredugačka i onda pešaci gube strpljenje i odlučuju se na prelazak ulice u tom delu Dakle, to je velika zona atrakcije, ali ovde se izdvaja što ima veliki broj vozila i traka, kaže direktor Agencije. Kako raste broj godina kod naših građana, tako raste i rizik – veći je rizik za nastanak saobraćajne nezgode. “Dominannto nam kao pešaci stradaju osobe koje imaju više od 65 godina, a paradoks je što mali broj dece strada kao pešaka, a oni su nam najnespremniji za saobraćaj, nemaju psihofizičke sposobnosti za procenu brzine, visina je manja od visine automobila i sve su to neki parametri koji ovu grupu čini veoma rizičnom”, ukazao je Pešić. Kada pogledamo kako raste broj godina, tako raste i broj rizika od nastanka saobraćajne nezgode sa pešacima. Starije osobe dominantno stradaju iz nekoliko razloga, jedna od najvažnijih je što su vremenom opale psihofizičke sposobnosti ali one toga nisu svesne. “I dalje misle da istom brzinom mogu da pređu ulicu kao pre 20 ili 30 godina i onda se javlja pogrešna procena – to je posebno izraženo na bulevarima, na ulicama koje imaju više saobraćajnih traka, javlja se greška u proceni i dolazi do sudara”, podvlači Pešić. Pešić kaže da ima više načina kako će realizovati kampanju. Pripremili smo video-spot koji promoviše pešačke prelaze – da je to mesto gde su zaštićeni, da je to mesto gde treba da prelaze kolovoz, istakao je on. “Zatim promocija spota u medijima, jedan deo aktivnosti će biti noćne kacije zajedno sa policijom, ići ćemo u lokalne samouprave koje su najugroženije i na mesta gde nam najviše pešaka strada i tu ćemo deliti materijale, svetla za bicikle, reflektujuće torbe, svetleće trakice, prsluike da bis e povećalka vidljivost”, objasnio je Pešić. Govoreći o kaznenoj politici, Pešić ukazuje da će policija biti na onim mestima gde pešaci najviše krše propise i to će biti završni deo kampanje.

Napiši komentar

komentari

Najnoviji oglasi
Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pročitaj slične vesti
U Udruženju distrofičara MO u Čačku održan okrugli sto o radnim pravima
U okviru projekta radno pravo u lokalnim zajednicama u prostorijama Udruženja distrofičara Moravičkog okruga u Čačku održan je okrugli sto na istoimenu temu. Cilj je edukacija mladih o radnom pravu , naročito onih … […]
U Čačku predstavljena monografija OŠ,,Vuk Karadžić”
U Velikoj sali u Gradskoj biblioteci ,,Vladislav Petković Dis” u Čačku predstavljena je monografija autora Svetislava Markovića OŠ,, Vuk Karadžić”. Ova obrazovna ustanova počela je sa radom 1809. godine kada je i započeta … […]
Unipromet spremno dočekuje primenu zakona o porezu emisije CO2
Kompanija Unipromet spremna je za primenu regulative koja se odnosi na plaćanje poreza na emisije CO2 I obaveze koje je EU nametnula zemljama koje nisu njene članice. Primena Zakona o porezu na emisije… […]

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs