Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
29/03/2021
Autor:
Info Press
Izvor: 24 sedam
Foto: Info Press
U Srbiji putari ne staju bez obziran na svetsku krizu, a poslednjih godina gradilo se maltene od Subotice do Merdara, gde prestaje mogućnost investiranja “Puteva Srbije“. Samo u pet godina izgrađeno je 350 kilometara auto-puteva i ta ulaganja u bolji transport neupitno privlače i strane, ali i domaće investicije u privredu. Tako će se nastaviti i ove godine, jer za kapitalne investicije u budžetu, gde gro sredstava čine investicije u puteve, planirano je 330 milijardi dinara (2,8 milijardi evra), odnosno 5,5 odsto BDP-a.Uz veliku gradnju ide, očekivano, i velika pompa, tako da se već neko vreme pokazuje manir da se maltene svaka deonica proglašava ili barem predstavlja zasebnim auto-putem. A koliko auto-puteva Srbija zaista ima? Ako je suditi po međunarodnoj “E“ nomenklaturi (The international E-road network) Ekonomske komisije za Evropu pri Ujedinjenim nacijama (UNECE) koju viđamo na našim putevima, imamo ih samo tri, uz još četiri puta “B“ klase. Tako svet podrazumeva da kroz Srbiju prolazi auto-put E-75, koji svoj 4.340 kilometara dug put počinje u Vardu u Norveškoj, zatim prelazi Finsku, Poljsku, Slovačku, Mađarsku, da bi u Srbiji prošao pravcem Subotica – Novi Sad – Beograd – Niš, pa zatim preko Makedonije i na kraju završio u Grčkoj u lučkom gradu Sitia. Drugi autoput je E70 (4.550 km), od Korunje u španskoj Galiciji do luke Poti u Gruziji , a koji Srbijom prolazi pravcem (Ljubljana – Zagreb – Slavonski Brod) Beograd – Pančevo – Vršac (Temišvar…), a treći E80 (5.600 km), takođe kreće iz Španije (Valjadolid) i ide preko (…Dubrovnika – Podgorice) Prištine i Niša (Sofije…) do Irana. Kraći auto-putevi ili brze saobraćajnice koje povezuju glavne (reference roads) i magistralne puteve (intermediate roads) u evropskoj nomenklaturi nazivaju se putevima “B klase“. Kroz Srbiju ide takav put E662 (121 km) Subotica – Sombor – Osijek, zatim E761 (742 km) Bihać – Sarajevo – Užice – Čačak – Kraljevo – Kruševac – Pojate – Paraćin – Zaječar, pa E763 (348 km) Beograd – Čačak – Nova Varoš – Bijelo Polje i na kraju E851 (323 km) Petrovac na moru – Albanija – Prizren – Priština. U ta tri glavna pravca ukapaju se svi naši “auto-putevi“, odnosno deonice kojih nije mali broj. Najnoviji od njih je “Autoput Miloš Veliki“, otvoren 2019. Ove godine trebalo bi da se uradi deonica od Preljine (Čačka) do Požege, što je otprilike polovina planirane trase u Srbiji od Beograda do granice sa Crnom Gorom kod Boljara. Ovaj auto-put, ranije znan kao “Jadranska magistrala“ ili “Auto-put Beograd – Bar“ (odnosno “Auto-put Beograd- Južni Jadran“), zapravo je deo pomenutog puta “B klase“ E763. Ponekad se u Srbiji naziva i “Koridor 11“, iako ne spada, kao ni bilo koji drugi drumski pravac u Srbiji , u 11 aktuelnih evropskih transportnih koridora. Ove godine bi trebalo da se sa kompanijama iz Kine, koje su uveliko angažovane u putogradnji Srbije, potpiše nastavak gradnje prema Dugoj poljani i Boljaru, preko Ivanjice, investiciji vrednoj 1,5 do 1,6 milijardi evra. U 2021. kreću i radovi na izgradnji “auto-puta Niš – Pločnik“, zapravo južni krak auto-puta E80, koji bi od Niša i Merdara trebalo da ide preko ka Albaniji, odnosno Tirani i završi u Draču. Koliko je 2021. “bogata” planovima u saobraćajnoj infrastrukturi pokazuje i to da se radi projektna dokumentacija za “Auto-put Karađorđe”. Ova saobraćajnica će ići kroz Šumadiju i pravcem Lazarevac (Županjac) – Mladenovac – Aranđelovac – Svilajnac – Bor, spojiti “Auto-put Beograd – Niš“ (E75) i “Miloš Veliki” (E763). Planira se i autoput Beograd – Zrenjanin, a pored autoputeva uskoro će se raditi i na nekoliko “koridora“. Jedan od njih je “Fruškogorski koridor“, koji će povezati Novi Sad i Rumu preko mosta kod Kovilja a drugi “Moravski koridor“, koji takođe spaja auto-puteve E75 i E763, ali pravcem Pojate – Adrani – Preljina. Pored auto-puteva u Srbiji se gradi i mnogo regionalnih puteva: Zaječar – Negotin, Ruma – Šabac i Šabac – Loznica, kao i državni put Petlja Požarevac (E75) – Golubac.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
Spoljnotrgovinska razmena privrede sa područja Regionalne privredne komore MO i RO povećana je u prvih 6 meseci ove godine u odnosu na isti period prethodne godine, i iznosila je 978 miliona evra. Republički… […]
U okviru Ulice starih zanata izloženi su i domaći med, propolis, kao i rukotvorine rađene na tradicionalnim razbojima.
Cilj prvog nacionalnog sasatanka o krompiru nakon ovogodišnjeg formiranja Udruženja za krompir Srbije je razgovor o problemima koji prate ovu proizvodnju u cilju njihovog usporavanja koliko je to moguće.
Valjaonica bakra Sevojno započela je četvorogodišnji investicioni ciklus vredan oko 50 miliona evra, usmeren na modernizaciju proizvodnje, povećanje kapaciteta i usklađivanje sa ekološkim standardima Evropske unije. Investicije obuhvataju obnovu livnice, valjaonice i presaonice,… […]
Socijalna ekonomija je ekonomija čiji je prevashodni cilj ostvarenje koristi za širu društvenu zajenicu I društveno setljive grupe, a ne sticanje dobiti
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
U Srbiji putari ne staju bez obziran na svetsku krizu, a poslednjih godina gradilo se maltene od Subotice do Merdara, gde prestaje mogućnost investiranja “Puteva Srbije“. Samo u pet godina izgrađeno je 350 kilometara auto-puteva i ta ulaganja u bolji transport neupitno privlače i strane, ali i domaće investicije u privredu. Tako će se nastaviti i ove godine, jer za kapitalne investicije u budžetu, gde gro sredstava čine investicije u puteve, planirano je 330 milijardi dinara (2,8 milijardi evra), odnosno 5,5 odsto BDP-a.Uz veliku gradnju ide, očekivano, i velika pompa, tako da se već neko vreme pokazuje manir da se maltene svaka deonica proglašava ili barem predstavlja zasebnim auto-putem. A koliko auto-puteva Srbija zaista ima? Ako je suditi po međunarodnoj “E“ nomenklaturi (The international E-road network) Ekonomske komisije za Evropu pri Ujedinjenim nacijama (UNECE) koju viđamo na našim putevima, imamo ih samo tri, uz još četiri puta “B“ klase. Tako svet podrazumeva da kroz Srbiju prolazi auto-put E-75, koji svoj 4.340 kilometara dug put počinje u Vardu u Norveškoj, zatim prelazi Finsku, Poljsku, Slovačku, Mađarsku, da bi u Srbiji prošao pravcem Subotica – Novi Sad – Beograd – Niš, pa zatim preko Makedonije i na kraju završio u Grčkoj u lučkom gradu Sitia. Drugi autoput je E70 (4.550 km), od Korunje u španskoj Galiciji do luke Poti u Gruziji , a koji Srbijom prolazi pravcem (Ljubljana – Zagreb – Slavonski Brod) Beograd – Pančevo – Vršac (Temišvar…), a treći E80 (5.600 km), takođe kreće iz Španije (Valjadolid) i ide preko (…Dubrovnika – Podgorice) Prištine i Niša (Sofije…) do Irana. Kraći auto-putevi ili brze saobraćajnice koje povezuju glavne (reference roads) i magistralne puteve (intermediate roads) u evropskoj nomenklaturi nazivaju se putevima “B klase“. Kroz Srbiju ide takav put E662 (121 km) Subotica – Sombor – Osijek, zatim E761 (742 km) Bihać – Sarajevo – Užice – Čačak – Kraljevo – Kruševac – Pojate – Paraćin – Zaječar, pa E763 (348 km) Beograd – Čačak – Nova Varoš – Bijelo Polje i na kraju E851 (323 km) Petrovac na moru – Albanija – Prizren – Priština. U ta tri glavna pravca ukapaju se svi naši “auto-putevi“, odnosno deonice kojih nije mali broj. Najnoviji od njih je “Autoput Miloš Veliki“, otvoren 2019. Ove godine trebalo bi da se uradi deonica od Preljine (Čačka) do Požege, što je otprilike polovina planirane trase u Srbiji od Beograda do granice sa Crnom Gorom kod Boljara. Ovaj auto-put, ranije znan kao “Jadranska magistrala“ ili “Auto-put Beograd – Bar“ (odnosno “Auto-put Beograd- Južni Jadran“), zapravo je deo pomenutog puta “B klase“ E763. Ponekad se u Srbiji naziva i “Koridor 11“, iako ne spada, kao ni bilo koji drugi drumski pravac u Srbiji , u 11 aktuelnih evropskih transportnih koridora. Ove godine bi trebalo da se sa kompanijama iz Kine, koje su uveliko angažovane u putogradnji Srbije, potpiše nastavak gradnje prema Dugoj poljani i Boljaru, preko Ivanjice, investiciji vrednoj 1,5 do 1,6 milijardi evra. U 2021. kreću i radovi na izgradnji “auto-puta Niš – Pločnik“, zapravo južni krak auto-puta E80, koji bi od Niša i Merdara trebalo da ide preko ka Albaniji, odnosno Tirani i završi u Draču. Koliko je 2021. “bogata” planovima u saobraćajnoj infrastrukturi pokazuje i to da se radi projektna dokumentacija za “Auto-put Karađorđe”. Ova saobraćajnica će ići kroz Šumadiju i pravcem Lazarevac (Županjac) – Mladenovac – Aranđelovac – Svilajnac – Bor, spojiti “Auto-put Beograd – Niš“ (E75) i “Miloš Veliki” (E763). Planira se i autoput Beograd – Zrenjanin, a pored autoputeva uskoro će se raditi i na nekoliko “koridora“. Jedan od njih je “Fruškogorski koridor“, koji će povezati Novi Sad i Rumu preko mosta kod Kovilja a drugi “Moravski koridor“, koji takođe spaja auto-puteve E75 i E763, ali pravcem Pojate – Adrani – Preljina. Pored auto-puteva u Srbiji se gradi i mnogo regionalnih puteva: Zaječar – Negotin, Ruma – Šabac i Šabac – Loznica, kao i državni put Petlja Požarevac (E75) – Golubac.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
Spoljnotrgovinska razmena privrede sa područja Regionalne privredne komore MO i RO povećana je u prvih 6 meseci ove godine u odnosu na isti period prethodne godine, i iznosila je 978 miliona evra. Republički… […]
U okviru Ulice starih zanata izloženi su i domaći med, propolis, kao i rukotvorine rađene na tradicionalnim razbojima.
Cilj prvog nacionalnog sasatanka o krompiru nakon ovogodišnjeg formiranja Udruženja za krompir Srbije je razgovor o problemima koji prate ovu proizvodnju u cilju njihovog usporavanja koliko je to moguće.
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs