Stigao novi pravilnik o auto-sedištima za decu: Najveće kazne zatvor i 120.000 dinara

Stigao novi pravilnik o auto-sedištima za decu: Najveće kazne zatvor i 120.000 dinara

31/10/2020

Autor: 

Info Press

Izvor: Telegraf

Foto: Info Press (foto: arhiva)

Novi Pravilnik o bezbednosnim sedištima, kojim se propisuje način prevoženja dece u bezbednosnom sedištu i uslovi koje mora da ispunjava bezbednosno sedište kada se upotrebljava u motornom vozilu, objavljen je u Službenom glasniku 23. oktobra, a stupio je na snagu osmog dana od dana objavljivanja. U slučaju sudara, pri brzini kretanja automobila od 50 km/h, usled inercije, ljudsko telo postaje teže i do 20 puta. Posledica toga je da roditelj koji drži u rukama dete, recimo težine 5 kg, sigurno u takvoj situaciji neće moći i da ga zadrži u naručju, jer će dete u deliću sekunde postati teško 100 kg. Posledice mogu da budu tragične.

Korišćenjem sedišta navikavate decu od malih nogu na sigurnosni pojas i na činjenicu da u autu treba da sede i budu vezani, a ne, na primer, da stoje između prednjih sedišta dok se vozilo kreće.  Bezbednosno sedište mora biti homologovano, odnosno najmanje ispunjavati jednoobrazne tehničke uslove propisane UNECE pravilnicima 44/03 ili 129. Homologovano bezbednosno sedište je označeno odgovarajućom oznakom koja najmanje sadrži sledeće elemente: homologacionu oznaku „E” sa odgovarajućim brojem države koja je izdala homologaciju, homologacioni broj, naziv kategorije bezbednosnog sedišta, masu odnosno visinu deteta.

1) potpuno (integralno) bezbednosno sedište koje se sastoji od elemenata za ograničavanje pokretljivosti tela, odnosno elemenata propisanih članom 3. ovog pravilnika, koje se može pričvrstiti sopstvenim kaiševima odnosno priključcima i tako čini potpun sistem bezbednog vezivanja lica;

2) nepotpuno (neintegralno) bezbednosno sedište koje zahteva upotrebu sigurnosnog pojasa vozila u cilju ograničavanja pokretljivosti tela ili sedišta i koje tada čine potpun sistem bezbednog vezivanja lica.

Bezbednosna sedišta se, prema težini deteta, razvrstavaju u pet grupa: 1) Grupa 0, namenjena za bebe lakše od 10 kg; 2) Grupa 0+, namenjena za decu težine manje od 13 kg; 3) Grupa I, namenjena za decu koja su teška od 9 do 18 kg; 4) Grupa II, namenjena za decu koja imaju od 15 do 25 kg i 5) Grupa III, namenjena za decu težine od 22 do 36 kg.

Pored mase deteta, kriterijumi za pravilno korišćenje bezbednosnog sedišta, su visina i starost deteta.

Dete niže od 135 cm prevozi se vezano u odgovarajućem, homologovanom bezbednosnom sedištu, navodi se u članu 9. Svi kaiševi, štitnici od udara i savitljive komponente sa sigurnosnom kopčom bezbednosnog sedišta, koji ograničavaju pokretljivost tela deteta u bezbednosnom sedištu, treba da budu pravilno podešeni i pričvršćeni, u skladu sa uputstvom proizvođača bezbednosnog sedišta.

U slučaju da se pokretljivost tela deteta u bezbednosnom sedištu ograničava korišćenjem sigurnosnog pojasa vozila, sigurnosni pojas vozila se zateže preko kukova, preko ramena i grudi deteta ili preko štitnika od udara ukoliko je on sastavni deo bezbednosnog sedišta.

Bezbednosno sedište se pričvršćuje i koristi u vozilu u skladu sa deklaracijom i uputstvom proizvođača vozila, odnosno proizvođača bezbednosnog sedišta, gde je navedeno na koji način i u kojim tipovima vozila se bezbednosno sedište može bezbedno koristiti. Bezbednosno sedište može imati dodatke kao što su dodatak za sedenje, štitnik od udara itd.

Podsetimo, prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, u motornom vozilu na prednjem sedištu ne sme da se prevozi dete mlađe od 12 godina, kao ni osoba koja nije sposobna da upravlja svojim postupcima.

Osoba niža od 135 cm prevozi se vezana u odgovarajućem homologovanom bezbednosnom sedištu, koje je pričvršćeno za vozilo u skladu sa deklaracijom proizvođača vozila, odnosno proizvođača bezbednosnog sedišta, osim u vozilima za javni prevoz putnika.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, dete do tri godine može se prevoziti na prednjem sedištu, ukoliko se prevozi u bezbednosnom sedištu koje je okrenuto suprotno pravcu kretanja vozila, kada vozilo nema ili je isključen bezbednosni vazdušni jastuk.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, dete starije od četiri godine može se prevoziti vezano sigurnosnim pojasom vozila uz upotrebu homologovanog bezbednosnog podmetača, ukoliko visina deteta omogućava bezbedno vezivanje i ukoliko na mestu gde sedi postoji ugrađen naslon za glavu.

Izuzetno, odredbe iz st. 2. i 4. ovog člana ne primenjuju se u slučaju prevoza deteta nižeg od 135 cm na sedištu u vozilu za koje po važećim propisima ne mora postojati sigurnosni pojas, odnosno priključak za vezivanje sigurnosnog pojasa.

Kazna za nekorišćenje odgovarajućeg auto-sedišta iznosi 5.000 dinara.

Ukoliko se dete mlađe od 12 godina prevozi u krilu na prednjem sedištu, predviđena je kazna između 20.000 i 40.000 dinara. Za taj prekršaj je predviđeno i 5 do 7 kaznenih poena. Najveća kazna, u iznosu od minimum 15 dana zatvora ili u novčanom iznosu od 100.000 – 120.000 dinara, predviđena je ukoliko se dete mlađe od 12 godina prevozi na mestu koje nije predviđeno za sedenje.

,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Stigao novi pravilnik o auto-sedištima za decu: Najveće kazne zatvor i 120.000 dinara". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Otvaranje vrtića u Zablaću 1.septembra 

Vrtić Maslačak u Zablaću biće svečano otvoren 1. septembra , najavio je zamenik gradonačelnika Čačka Vladan Milić. U tom objektu će biti smešteno oko 120 mališana sa područja 11 seoskih mesnih zajednica  sa… […]

Duh,tradicija i lepota “Starog sela” u Sirogojnu

 Na 26 km od centra Zlatibora, u selu Sirogojnu, nalazi se jedini muzej na otvorenom u Srbiji- etno kompleks „Staro selo“. Na prostoru od pet hektara, pored crkve Svetih Petra i Pavla, smeštene… […]

Predviđen početak rada Savetovališta za brak i porodicu u Čačku

Sredstva  za osnivanje savetovališta za brak i porodicu  obezbedila je  Švajcarska preko UNOPS-a u okviru projekta „Lokalno upravljanje za ljude i prirodu“ . Čačak je jedna od ukupno 15 lokalnih samouprava koji će… […]

Otvoreno pismo prosvetnih radnika: „Zahtevamo mere za bezbednost učenika i studenata u Užicu“

Prosvetni radnici Užica obratili su se otvorenim pismom načelniku PU Užice, gradskom većniku za društvene delatnosti, gradskom većniku za socijalna pitanja i načelniku ŠU Užice. Saopštenje prenosimo u celosti: „U novu školsku godinu… […]

Ko ima pravo na besplatne udžbenike

Ministarstvo prosvete saopštava da je obezbedilo besplatne udžbenike za 96.165 učenika osnovnih škola u školskoj 2025/26. godini, a za nabavku udžbenika izdvojeno je 985 miliona dinara.Ukupno je obezbeđeno 903.525 udžbenika, saopštava Ministarstvo prosvete.Navodi… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
76

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2025 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Stigao novi pravilnik o auto-sedištima za decu: Najveće kazne zatvor i 120.000 dinara

31/10/2020
Autor:
Info Press
Izvor: Telegraf
Foto: Info Press (foto: arhiva)

Novi Pravilnik o bezbednosnim sedištima, kojim se propisuje način prevoženja dece u bezbednosnom sedištu i uslovi koje mora da ispunjava bezbednosno sedište kada se upotrebljava u motornom vozilu, objavljen je u Službenom glasniku 23. oktobra, a stupio je na snagu osmog dana od dana objavljivanja. U slučaju sudara, pri brzini kretanja automobila od 50 km/h, usled inercije, ljudsko telo postaje teže i do 20 puta. Posledica toga je da roditelj koji drži u rukama dete, recimo težine 5 kg, sigurno u takvoj situaciji neće moći i da ga zadrži u naručju, jer će dete u deliću sekunde postati teško 100 kg. Posledice mogu da budu tragične.

Korišćenjem sedišta navikavate decu od malih nogu na sigurnosni pojas i na činjenicu da u autu treba da sede i budu vezani, a ne, na primer, da stoje između prednjih sedišta dok se vozilo kreće.  Bezbednosno sedište mora biti homologovano, odnosno najmanje ispunjavati jednoobrazne tehničke uslove propisane UNECE pravilnicima 44/03 ili 129. Homologovano bezbednosno sedište je označeno odgovarajućom oznakom koja najmanje sadrži sledeće elemente: homologacionu oznaku „E” sa odgovarajućim brojem države koja je izdala homologaciju, homologacioni broj, naziv kategorije bezbednosnog sedišta, masu odnosno visinu deteta.

1) potpuno (integralno) bezbednosno sedište koje se sastoji od elemenata za ograničavanje pokretljivosti tela, odnosno elemenata propisanih članom 3. ovog pravilnika, koje se može pričvrstiti sopstvenim kaiševima odnosno priključcima i tako čini potpun sistem bezbednog vezivanja lica;

2) nepotpuno (neintegralno) bezbednosno sedište koje zahteva upotrebu sigurnosnog pojasa vozila u cilju ograničavanja pokretljivosti tela ili sedišta i koje tada čine potpun sistem bezbednog vezivanja lica.

Bezbednosna sedišta se, prema težini deteta, razvrstavaju u pet grupa: 1) Grupa 0, namenjena za bebe lakše od 10 kg; 2) Grupa 0+, namenjena za decu težine manje od 13 kg; 3) Grupa I, namenjena za decu koja su teška od 9 do 18 kg; 4) Grupa II, namenjena za decu koja imaju od 15 do 25 kg i 5) Grupa III, namenjena za decu težine od 22 do 36 kg.

Pored mase deteta, kriterijumi za pravilno korišćenje bezbednosnog sedišta, su visina i starost deteta.

Dete niže od 135 cm prevozi se vezano u odgovarajućem, homologovanom bezbednosnom sedištu, navodi se u članu 9. Svi kaiševi, štitnici od udara i savitljive komponente sa sigurnosnom kopčom bezbednosnog sedišta, koji ograničavaju pokretljivost tela deteta u bezbednosnom sedištu, treba da budu pravilno podešeni i pričvršćeni, u skladu sa uputstvom proizvođača bezbednosnog sedišta.

U slučaju da se pokretljivost tela deteta u bezbednosnom sedištu ograničava korišćenjem sigurnosnog pojasa vozila, sigurnosni pojas vozila se zateže preko kukova, preko ramena i grudi deteta ili preko štitnika od udara ukoliko je on sastavni deo bezbednosnog sedišta.

Bezbednosno sedište se pričvršćuje i koristi u vozilu u skladu sa deklaracijom i uputstvom proizvođača vozila, odnosno proizvođača bezbednosnog sedišta, gde je navedeno na koji način i u kojim tipovima vozila se bezbednosno sedište može bezbedno koristiti. Bezbednosno sedište može imati dodatke kao što su dodatak za sedenje, štitnik od udara itd.

Podsetimo, prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, u motornom vozilu na prednjem sedištu ne sme da se prevozi dete mlađe od 12 godina, kao ni osoba koja nije sposobna da upravlja svojim postupcima.

Osoba niža od 135 cm prevozi se vezana u odgovarajućem homologovanom bezbednosnom sedištu, koje je pričvršćeno za vozilo u skladu sa deklaracijom proizvođača vozila, odnosno proizvođača bezbednosnog sedišta, osim u vozilima za javni prevoz putnika.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, dete do tri godine može se prevoziti na prednjem sedištu, ukoliko se prevozi u bezbednosnom sedištu koje je okrenuto suprotno pravcu kretanja vozila, kada vozilo nema ili je isključen bezbednosni vazdušni jastuk.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, dete starije od četiri godine može se prevoziti vezano sigurnosnim pojasom vozila uz upotrebu homologovanog bezbednosnog podmetača, ukoliko visina deteta omogućava bezbedno vezivanje i ukoliko na mestu gde sedi postoji ugrađen naslon za glavu.

Izuzetno, odredbe iz st. 2. i 4. ovog člana ne primenjuju se u slučaju prevoza deteta nižeg od 135 cm na sedištu u vozilu za koje po važećim propisima ne mora postojati sigurnosni pojas, odnosno priključak za vezivanje sigurnosnog pojasa.

Kazna za nekorišćenje odgovarajućeg auto-sedišta iznosi 5.000 dinara.

Ukoliko se dete mlađe od 12 godina prevozi u krilu na prednjem sedištu, predviđena je kazna između 20.000 i 40.000 dinara. Za taj prekršaj je predviđeno i 5 do 7 kaznenih poena. Najveća kazna, u iznosu od minimum 15 dana zatvora ili u novčanom iznosu od 100.000 – 120.000 dinara, predviđena je ukoliko se dete mlađe od 12 godina prevozi na mestu koje nije predviđeno za sedenje.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Stigao novi pravilnik o auto-sedištima za decu: Najveće kazne zatvor i 120.000 dinara". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Otvaranje vrtića u Zablaću 1.septembra 

Vrtić Maslačak u Zablaću biće svečano otvoren 1. septembra , najavio je zamenik gradonačelnika Čačka Vladan Milić. U tom objektu će biti smešteno oko 120 mališana sa područja 11 seoskih mesnih zajednica  sa… […]

Duh,tradicija i lepota “Starog sela” u Sirogojnu

 Na 26 km od centra Zlatibora, u selu Sirogojnu, nalazi se jedini muzej na otvorenom u Srbiji- etno kompleks „Staro selo“. Na prostoru od pet hektara, pored crkve Svetih Petra i Pavla, smeštene… […]

Predviđen početak rada Savetovališta za brak i porodicu u Čačku

Sredstva  za osnivanje savetovališta za brak i porodicu  obezbedila je  Švajcarska preko UNOPS-a u okviru projekta „Lokalno upravljanje za ljude i prirodu“ . Čačak je jedna od ukupno 15 lokalnih samouprava koji će… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
O privatnosti

Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.