Više od 100.000 vozila u Srbiji neće proći tehnički pregled, evo ko će imati najveći problem

Više od 100.000 vozila u Srbiji neće proći tehnički pregled, evo ko će imati najveći problem

24/07/2020

Autor: 

Info Press

Izvor: Telegraf

Foto: Pixabay

Više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula sledeće godine prestane tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova.

Novi pooštreni pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupio je na snagu pre dve godine s tim što je tada data mogućnost i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u naredne tri godine prilagode jednoj od najstrožijih mera – kontroli emisije izduvnih gasova. Kako stvari stoje, retko ko se u Srbiji priprema za ovu kontrolu pa tako, prema poslednjih istraživanjima, i dalje bar 100.000 vozila emituje nepropisnu količinu izduvnih gasova. Ako pravilnik ostane važeći, to znači da vlasnik svakog 20 automobila neće moći od 5. jula 2021. da registruje svog četvorotočkaša ako ne otkloni taj problem.

Predsednik Asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković ističe za “Blic” da će najveći problem imati vlasnici uvezenih vozila.

– Mnoga od tih vozila nemaju katalizator. S druge strane, starija vozila moraće da ispune pravila o emisiji izduvnih gasova kada su ta vozila bila nova. Primera radi, to znači da “jugo” mora imati emisiju do 3,5 ugljen-monoksida (CO). A kada bi “jugo” imao emisiju gasova 4,5 CO ne bi više mogao da se vozi – objašnjava Marinković.

Pored katalizatora, poseban problem kod dizela su DPF ili filteri partikularnih čestica koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Međutim, mnogi vlasnici zbog visokih cena zamene skidaju DPF, a nije neuobičajeno da automobili iz uvoza stignu bez njega. Razlog nije samo kvar, već i to što ga pojedinci skidaju da bi zaradili prodajući keramiku i vredne metale iz njega.

Ipak, Marinković smatra da vlasnici dizelaša zbog toga neće imati velikih prepreka na tehničkom.

– Ti DPF filteri se ionako testiraju u mirnoj fazi ili modu, pa gotovo svako testiranje izduvnih gasova pokazuje nulu. Problem predstavlja i činjenica da je tek 250 od ukupno 1.150 linija tehničkih pregleda prešlo na rad po novom pravilniku. Tako da retko koja linija tehničkog pregleda može da upozori vlasnike automobile na eventualni problem sa izduvnim gasovima – objašnjava Marinković.

Kako kaže, određen broj linija tehničkih pregleda prestaće sa radom do 5. jula sledeće godine.

– Mnogim linijama tehničkog pregleda nije problem nabavka nove opreme koliko dimenzije tehničkog pregleda. Prostorno ne mogu da zadovolje sve kriterijume i zato će se ugasiti. Zato je realno da od 500 do 700 linija tehničkog pregleda nastavi da radi i po novom pravilniku. Inače, vlasnici linija tehničkih preglea da imaju rok do 5. jula da podnesu prijavu za rad po novom pravilu – naglašava.

Novi predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin nije iznenađen velikim brojem vozila koji nepropisno zagađuju vazduh u Srbiji.

– Meni je to jasno ako se ima u vidu da je u prvih šest meseci ove godine registrovano 70.461 vozilo, od kojih su čak 31.483 automobila starija od 14 godina, a 22.344 vozila imaju između 10 i 13 godina. To znači da skoro polovina registrovanih automobila nemaju ni upotrebnu ni komercijalnu vrednost. Zato je veliko pitanje da li ta vozila imaju ispravan katalizator i kako će ga vlasnici zameniti. Pogotovo ako se ima u vidu da katalizator košta gotovo kao njihov automobil od 1.500 do 2.000 evra – ističe Belin i dodaje da kada se ubroje i uvezena vozila taj broj starijih automobila još veći.

U saobraćajnoj policiji ne razmišljaju o promenama u pravilniku o tehničkom pregledu vozila prema kojem bi od 5. jula sledeće godine vozila ne mogu biti registrovana ukoliko emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova. Kako su rekli, pre donošenja pravilnika imali su razumenjavanja za vlasnike vozila.

– Mnoga vozila u Srbiji imaju problema sa izduvnim gasovima. Sva ta vozila, a ima ih više od 100.000, ne mogu za mesec, dva ili šest da se poprave čak i da vlasnici hoće. Zato smo odlučili da za neispravnost izduvnih gasova i nedostatak katalizatora damo toleranciju od tri godine. S tim što je tehnički pregled obavezan da kaže vlasniku vozila kolika im je vrednost izduvnih gasova i šta im sve na vozilima nedostaje – istakli su u MUP-u pre dve godine kada su doneli pravilnik.

Mnogi vlasnici linija tehničkih pregleda u Srbiji nadaju se da će zbog pandemije i ekonomske krize dobiti produženi rok da se prilagode novom pravilniku rada.

– Zasad nema najava, ali bilo bi dobro kada bi se taj rok produžio do početka 2022. Jer, ove godine ekonomija nije normalno funkcionisala. Mislim da bi svako duže odlaganje bilo kontraproduktivno jer ako želimo da uđemo u Evropsku uniju do 2026, nas očekuje još jedna promena pravilnika o tehničkom pregledu – naglašava Vladimir Marinković, predsednik Asocijacije tehničkih pregleda.

70.641 vozilo registrovano je u Srbiji u prvih šest meseci ove godine

31.483 registrovana vozila starija su od 14 godina

22.344 registrovana vozila stara su između 10 i 13 godina

,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Više od 100.000 vozila u Srbiji neće proći tehnički pregled, evo ko će imati najveći problem". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Veliki  požar  na  gazdinstvu  Petrović iz  Prislonice 

  U  požaru  koji  se u  subotu  dogodio  na gazdinstvu  Milana  Petrovića iz  Prislonice  izgorele  su  četiri    junice  i  dva   bika , objekat  površine  oko  300 metara  kvadratnih,  kombajn , prikolica,   krovna  konstrukcija  na … […]

Praćenje rasta kod dece

U OŠ ,,Ratko Mitrović”  u Čačku realizovano  je merenje telesne visine dece od prvog do četvrtog razreda. Merenje su izvršile  strukovne medicinske sestre odeljenja endokrinologije Instituta za zdravstvenu zaštitu majke i deteta Srbije… […]

U Staparima održani Miholjski susreti sela

U Staparima održani su peti po redu Miholjski susreti sela. Organizator je Mesna zajednica Stapari uz podršku grada Užica i Ministarstva  za brigu o selu. Ova manifestacija održava se u cilju negovanja tradicije, narodne kulture.… […]

Na platou TC Moda održaće se 33. užički medni dani

U organizaciji Društva pčelara Užice, od 24. do 26. septembra, održaće se 33. po redu “Užički medni dani” . Izlagači će svoje proizvode predstaviti na platouispred Tržnog centra “Moda”. Posetioci će moći da… […]

Atomska banja obeležila dan firme i praznik Malu Gospojinu

Atomska banja Gornja Trepča obeležila je Dan firme i praznik Malu Gospojinu. Prigodnoj svečanosti i rezanju slavskog kolača prisustvovali su vlasnici, poslovni partneri, zaposleni i brojni gosti i prijatelji banje. Atomska banja ove… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
58

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2025 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Više od 100.000 vozila u Srbiji neće proći tehnički pregled, evo ko će imati najveći problem

24/07/2020
Autor:
Info Press
Izvor: Telegraf
Foto: Pixabay

Više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula sledeće godine prestane tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova.

Novi pooštreni pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupio je na snagu pre dve godine s tim što je tada data mogućnost i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u naredne tri godine prilagode jednoj od najstrožijih mera – kontroli emisije izduvnih gasova. Kako stvari stoje, retko ko se u Srbiji priprema za ovu kontrolu pa tako, prema poslednjih istraživanjima, i dalje bar 100.000 vozila emituje nepropisnu količinu izduvnih gasova. Ako pravilnik ostane važeći, to znači da vlasnik svakog 20 automobila neće moći od 5. jula 2021. da registruje svog četvorotočkaša ako ne otkloni taj problem.

Predsednik Asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković ističe za “Blic” da će najveći problem imati vlasnici uvezenih vozila.

– Mnoga od tih vozila nemaju katalizator. S druge strane, starija vozila moraće da ispune pravila o emisiji izduvnih gasova kada su ta vozila bila nova. Primera radi, to znači da “jugo” mora imati emisiju do 3,5 ugljen-monoksida (CO). A kada bi “jugo” imao emisiju gasova 4,5 CO ne bi više mogao da se vozi – objašnjava Marinković.

Pored katalizatora, poseban problem kod dizela su DPF ili filteri partikularnih čestica koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Međutim, mnogi vlasnici zbog visokih cena zamene skidaju DPF, a nije neuobičajeno da automobili iz uvoza stignu bez njega. Razlog nije samo kvar, već i to što ga pojedinci skidaju da bi zaradili prodajući keramiku i vredne metale iz njega.

Ipak, Marinković smatra da vlasnici dizelaša zbog toga neće imati velikih prepreka na tehničkom.

– Ti DPF filteri se ionako testiraju u mirnoj fazi ili modu, pa gotovo svako testiranje izduvnih gasova pokazuje nulu. Problem predstavlja i činjenica da je tek 250 od ukupno 1.150 linija tehničkih pregleda prešlo na rad po novom pravilniku. Tako da retko koja linija tehničkog pregleda može da upozori vlasnike automobile na eventualni problem sa izduvnim gasovima – objašnjava Marinković.

Kako kaže, određen broj linija tehničkih pregleda prestaće sa radom do 5. jula sledeće godine.

– Mnogim linijama tehničkog pregleda nije problem nabavka nove opreme koliko dimenzije tehničkog pregleda. Prostorno ne mogu da zadovolje sve kriterijume i zato će se ugasiti. Zato je realno da od 500 do 700 linija tehničkog pregleda nastavi da radi i po novom pravilniku. Inače, vlasnici linija tehničkih preglea da imaju rok do 5. jula da podnesu prijavu za rad po novom pravilu – naglašava.

Novi predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin nije iznenađen velikim brojem vozila koji nepropisno zagađuju vazduh u Srbiji.

– Meni je to jasno ako se ima u vidu da je u prvih šest meseci ove godine registrovano 70.461 vozilo, od kojih su čak 31.483 automobila starija od 14 godina, a 22.344 vozila imaju između 10 i 13 godina. To znači da skoro polovina registrovanih automobila nemaju ni upotrebnu ni komercijalnu vrednost. Zato je veliko pitanje da li ta vozila imaju ispravan katalizator i kako će ga vlasnici zameniti. Pogotovo ako se ima u vidu da katalizator košta gotovo kao njihov automobil od 1.500 do 2.000 evra – ističe Belin i dodaje da kada se ubroje i uvezena vozila taj broj starijih automobila još veći.

U saobraćajnoj policiji ne razmišljaju o promenama u pravilniku o tehničkom pregledu vozila prema kojem bi od 5. jula sledeće godine vozila ne mogu biti registrovana ukoliko emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova. Kako su rekli, pre donošenja pravilnika imali su razumenjavanja za vlasnike vozila.

– Mnoga vozila u Srbiji imaju problema sa izduvnim gasovima. Sva ta vozila, a ima ih više od 100.000, ne mogu za mesec, dva ili šest da se poprave čak i da vlasnici hoće. Zato smo odlučili da za neispravnost izduvnih gasova i nedostatak katalizatora damo toleranciju od tri godine. S tim što je tehnički pregled obavezan da kaže vlasniku vozila kolika im je vrednost izduvnih gasova i šta im sve na vozilima nedostaje – istakli su u MUP-u pre dve godine kada su doneli pravilnik.

Mnogi vlasnici linija tehničkih pregleda u Srbiji nadaju se da će zbog pandemije i ekonomske krize dobiti produženi rok da se prilagode novom pravilniku rada.

– Zasad nema najava, ali bilo bi dobro kada bi se taj rok produžio do početka 2022. Jer, ove godine ekonomija nije normalno funkcionisala. Mislim da bi svako duže odlaganje bilo kontraproduktivno jer ako želimo da uđemo u Evropsku uniju do 2026, nas očekuje još jedna promena pravilnika o tehničkom pregledu – naglašava Vladimir Marinković, predsednik Asocijacije tehničkih pregleda.

70.641 vozilo registrovano je u Srbiji u prvih šest meseci ove godine

31.483 registrovana vozila starija su od 14 godina

22.344 registrovana vozila stara su između 10 i 13 godina

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Više od 100.000 vozila u Srbiji neće proći tehnički pregled, evo ko će imati najveći problem". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Veliki  požar  na  gazdinstvu  Petrović iz  Prislonice 

  U  požaru  koji  se u  subotu  dogodio  na gazdinstvu  Milana  Petrovića iz  Prislonice  izgorele  su  četiri    junice  i  dva   bika , objekat  površine  oko  300 metara  kvadratnih,  kombajn , prikolica,   krovna  konstrukcija  na … […]

Praćenje rasta kod dece

U OŠ ,,Ratko Mitrović”  u Čačku realizovano  je merenje telesne visine dece od prvog do četvrtog razreda. Merenje su izvršile  strukovne medicinske sestre odeljenja endokrinologije Instituta za zdravstvenu zaštitu majke i deteta Srbije… […]

U Staparima održani Miholjski susreti sela

U Staparima održani su peti po redu Miholjski susreti sela. Organizator je Mesna zajednica Stapari uz podršku grada Užica i Ministarstva  za brigu o selu. Ova manifestacija održava se u cilju negovanja tradicije, narodne kulture.… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
O privatnosti

Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.