Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
28/10/2019
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Pixabay
Automobili i druga prevozna sredstva su jedan od glavnih zagađivača vazduha. Prema podacima Ujedinjenih nacija, automobili u zagađenju učestvuju i do 75 odsto. Kod nas su najveći problem vozila bez katalizatora. Potrebne su hitne mere kako bi se zagađenje smanjilo, kažu stručnjaci. Automobili ispuštaju ugljenikove okside, azotne okside, sumpor-diokside i druge štetne materije poput čađi, pepela, teških metala. Najveće zagađenje dolazi iz automobila kojima su skinuti sistemi za prečišćavanje izduvnih gasova. To su polovna vozila evro 3 i evro 4, čiji novi sistem za prečišćavanje košta više od samog vozila. Na to se vlasnici automobila odlučuju da bi auto išao bolje i trošio manje. Kod nas majstori najčešće katalizatore skidaju i prodaju ih za 50 evra zbog platine ugrađene u njih. Autombil potom kompjuterski reprogramiraju pa katalizator uopšte i ne postoji. Zagađenje je posle toga direktno. Stručnjaci kažu da preko 65 odsto, naročito dizel vozila, nema katalizator. „I dalje se uvozi veliki broj automobila kojima je životni vek na kraju. Imate podatak da je samo u prvoj polovini ove godine uvezeno 50.000 vozila ušlo za prvih pet meseci, a negde preko 65.000 za prvu polovinu godine“, rekao je Miloš Petrović iz Udruženja uvoznika automobila i delova. Kod nas trenutno ne postoji na tehničkim pregledima rigorozna kontrola izduvnih gasova. Sve je odloženo za 2021. godinu, kada će samo oni koji ispune te kriterijume biti tehnički ispravni. „Treba izvršiti razvrstavanje u odnosu na emsiju izduvnih gasova, znači ne možete tretirati isto dizelaša starog 30 godina i benzinca od tri godine. Prosto treba da postoje pogodnosti za one koji manje zagađuju životnu sredinu, vazduh, kako u kretanju određenim zonama grada tako i u pogledu parkiranja, u pogledu registracije i ostalih dažbina”, Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. U okruženju, na primer u BiH, borba protiv zagađenja je već počela. Automobili imaju nalepnice sa oznakama kojoj emisiji izduvnih gasova pripadaju. Pa tako, ako je zagađenost veća od dozvoljene, moraju da parkiraju svoja vozila izvan grada. U svetu je slično. U Pariz se ne može sa evro 3 standardom, a u Nemačke gradove mogu samo evro 5 i evro 6 vozila. Ima i sistema gde se ulaz u grad naplaćuje kao u Milanu, a u Londonu svako dostavno vozilo, ako nije električno, plaća ulaz 100 funti.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
Ujutru temperatura od 14 do 21, a tokom dana od 34 stepena do 37 stepeni.
Sabor posvećen trubi trajaće do nedelje 10. avgusta kada je i finalno takmičenje za izbor najboljeg trubača i orkestra.
Najniža temperatura biće od 13 do 20 stepeni, a najviša od 31 do 34 stepena.
U Čačku je danas svečano otvoren prvi objekat kompanije Univerexport . Nalazi se na uglu ulica Milice Pavlović i Stoje Tošić u naselju Avenija. To je 211. trgovina po redu u celokupnoj maloprodajnoj mreži. Univerexport… […]
U tunelima Laz i Munjino brdo, na deonici auto-puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege, od večeras pa do nedelje biće izvođeni kratkotrajni radovi, najavili su Putevi Srbije. Od večeras u 20.00 do… […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
Automobili i druga prevozna sredstva su jedan od glavnih zagađivača vazduha. Prema podacima Ujedinjenih nacija, automobili u zagađenju učestvuju i do 75 odsto. Kod nas su najveći problem vozila bez katalizatora. Potrebne su hitne mere kako bi se zagađenje smanjilo, kažu stručnjaci. Automobili ispuštaju ugljenikove okside, azotne okside, sumpor-diokside i druge štetne materije poput čađi, pepela, teških metala. Najveće zagađenje dolazi iz automobila kojima su skinuti sistemi za prečišćavanje izduvnih gasova. To su polovna vozila evro 3 i evro 4, čiji novi sistem za prečišćavanje košta više od samog vozila. Na to se vlasnici automobila odlučuju da bi auto išao bolje i trošio manje. Kod nas majstori najčešće katalizatore skidaju i prodaju ih za 50 evra zbog platine ugrađene u njih. Autombil potom kompjuterski reprogramiraju pa katalizator uopšte i ne postoji. Zagađenje je posle toga direktno. Stručnjaci kažu da preko 65 odsto, naročito dizel vozila, nema katalizator. „I dalje se uvozi veliki broj automobila kojima je životni vek na kraju. Imate podatak da je samo u prvoj polovini ove godine uvezeno 50.000 vozila ušlo za prvih pet meseci, a negde preko 65.000 za prvu polovinu godine“, rekao je Miloš Petrović iz Udruženja uvoznika automobila i delova. Kod nas trenutno ne postoji na tehničkim pregledima rigorozna kontrola izduvnih gasova. Sve je odloženo za 2021. godinu, kada će samo oni koji ispune te kriterijume biti tehnički ispravni. „Treba izvršiti razvrstavanje u odnosu na emsiju izduvnih gasova, znači ne možete tretirati isto dizelaša starog 30 godina i benzinca od tri godine. Prosto treba da postoje pogodnosti za one koji manje zagađuju životnu sredinu, vazduh, kako u kretanju određenim zonama grada tako i u pogledu parkiranja, u pogledu registracije i ostalih dažbina”, Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. U okruženju, na primer u BiH, borba protiv zagađenja je već počela. Automobili imaju nalepnice sa oznakama kojoj emisiji izduvnih gasova pripadaju. Pa tako, ako je zagađenost veća od dozvoljene, moraju da parkiraju svoja vozila izvan grada. U svetu je slično. U Pariz se ne može sa evro 3 standardom, a u Nemačke gradove mogu samo evro 5 i evro 6 vozila. Ima i sistema gde se ulaz u grad naplaćuje kao u Milanu, a u Londonu svako dostavno vozilo, ako nije električno, plaća ulaz 100 funti.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
Ujutru temperatura od 14 do 21, a tokom dana od 34 stepena do 37 stepeni.
Sabor posvećen trubi trajaće do nedelje 10. avgusta kada je i finalno takmičenje za izbor najboljeg trubača i orkestra.
Najniža temperatura biće od 13 do 20 stepeni, a najviša od 31 do 34 stepena.
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs