Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
28/10/2019
Autor:
Info Press
Izvor: RTS/NIKOLINA RAKIĆ
Foto: Pixabay
To što pored kafeterije miriše sveža kafa, ne znači da se tamo i prži. Poslednjih godina, kako bi povećali prodaju i bili prepoznatiljivi, trgovci sve češće u pomoć zovu firme koje se bave aromatizacijom. Podaci pokazuju da mirisni marketing daje zavidne rezultate, a da li su kupci svesni tog uticaja? Nekada su pekari odžake okretali prema ulici kako bi mirisom svežeg hleba privukli kupce. Danas je ta tehnologija prefinjenija, pa i u radnjama koje ne peku peciva, na pecivo miriše. Tajna je u malim bočicama. “To je jedna prečica do krajnje realizacije, odnosno do prodaje određenog proizvoda. Zamislite kada uđete u jedan supermarket i u jednom delu osetite miris npr. nekih pečenih kroasana. Taj efekat može da se pojača mašinama koje se čak i u spoljnim uslovima instaliraju”, kaže Nikola Dobričić, vlasnik “Aroma brenda”. Tako je i “Lidl” na šest autobuskih sajališta uz reklame postavljao automatske raspršivače mirisa pekarskih proizvoda. “Trudimo se da uvodimo novine u komunikaciji s potrošačima. A kako ne bi samo osećali miris, prolaznici su na tim stanicama mogli i da probaju proizvode”, saopštava “Lidl”. Kod nas se 15 kompanija bavi aromaizacijom. U ponudi imaju više od 2.500 mirisnih nota, najčešći klijenti su im hoteli, šoping centri i prodavnice hrane. “Mi smo i radili promocije za jednu veliku kompaniju koja proizvodi između ostalog čokolade, pa smo na mnogim njihovim otvaranjima stavljali mašine koje su proizvodili te mirise i ljudi su mislili da se unutra zaista proizvodi čokolada”, kaže Dobričić. Da je miris odličan alat za povećanje prodaje, potvrđuju istraživanja – dodavanjem određenih mirisa u prodavnice sportske opreme, želja za kupovinom kod kupaca povećala se čak 80 odsto. “Miris kafe bože sačuvaj primamljuje. Odmah direktno u prodavnicu”, kaže jedan građanin. Drugi kažu da ne mogu da ih privuku mirisi i da se svašta radi, pa su oprezni. Bor i cimet stimulans za kupovinu poklona U prodavnicma za vreme Božićnih praznika rasprostranjeni su mirisi bora ili cimeta, jer podsećaju kupce da je praznik blizu i da treba kupiti poklone. Vanila je dobar stimulans za žene da više kupuju odeću, a lavanda otvara apetit. Tog uticaja, tvrde stručnjaci, potrošači često nisu svesni. “Jedan od oblika manipulacija željama i potrebama potrošača je upravo puštanje mirisa na prodajnom mestu kako bi se sam potrošač odlučio za kupovinu tog proizvoda jer mu je izazvana želja za kupovinom tog proizvoda i ona je upravo postala i potreba. Ta veza između želje i potrebe je maniluacija. Međutim, ona nije nezakonita i koristi se i kod nas i u svetu i to predstavlja veštinu samih trgovaca da što bolje plasiraju svoje proizvode”, kaže Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača. “Puštanje mirisa koji nemaju za cilj da pokažu – da, ovde je lepo, ugodno, čisto, želimo da se lepo osećate, već je cilj da postaknemo hemijske reakcije unutar organizma sa samom tom idejom, koja je poenta”, kaže marketinški stručnjak Miljan Premović. Ideja o korišćenju mirisa kako bi se unapredila prodaja nije nova. Kompanija “Volt Dizni” je još devedesetih godina prošlog veka u svojim tematskim parkovima puštala miris kokica i buđenjem gladi kod posetilaca povećavala prodaju.
Napišite komentar za ovaj članak
spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pridružite nam se na Festivalu “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
pročitaj još sličnih vesti
Predlog sindikata za minimalnu cenu rada od 2026. godine je 70.000 dinara. O toj cifri, ali i uticaju minimalca na plate, razgovaralo se na okruglom stolu sindikalaca. Takav predlog biće iznet u nastavku… […]
Pretežno sunčano vreme u zemlji, samo je jutro sveže i oblačno, ali suvo. Najviša temperatura dostiže 31 stepen. Posle svežeg jutra, kada ponegde temperatura pada i do šest stepeni, u većem delu zemlje… […]
Vrtić Maslačak u Zablaću biće svečano otvoren 1. septembra , najavio je zamenik gradonačelnika Čačka Vladan Milić. U tom objektu će biti smešteno oko 120 mališana sa područja 11 seoskih mesnih zajednica sa… […]
Na 26 km od centra Zlatibora, u selu Sirogojnu, nalazi se jedini muzej na otvorenom u Srbiji- etno kompleks „Staro selo“. Na prostoru od pet hektara, pored crkve Svetih Petra i Pavla, smeštene… […]
Sredstva za osnivanje savetovališta za brak i porodicu obezbedila je Švajcarska preko UNOPS-a u okviru projekta „Lokalno upravljanje za ljude i prirodu“ . Čačak je jedna od ukupno 15 lokalnih samouprava koji će… […]
pretraži sajt
Broj pregleda
Pregleda do sada
Hvala što pratite naš portal.
najnovije vesti
Podelite objavu
Kliknite na znak plus
Podelite vest na društvenim mrežama.
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs
Impresum • Marketing • Kontakt informacije • Uslovi korišćenja • Politika privatnosti • Deklaracija o kolačićima • Pristup podacima
To što pored kafeterije miriše sveža kafa, ne znači da se tamo i prži. Poslednjih godina, kako bi povećali prodaju i bili prepoznatiljivi, trgovci sve češće u pomoć zovu firme koje se bave aromatizacijom. Podaci pokazuju da mirisni marketing daje zavidne rezultate, a da li su kupci svesni tog uticaja? Nekada su pekari odžake okretali prema ulici kako bi mirisom svežeg hleba privukli kupce. Danas je ta tehnologija prefinjenija, pa i u radnjama koje ne peku peciva, na pecivo miriše. Tajna je u malim bočicama. “To je jedna prečica do krajnje realizacije, odnosno do prodaje određenog proizvoda. Zamislite kada uđete u jedan supermarket i u jednom delu osetite miris npr. nekih pečenih kroasana. Taj efekat može da se pojača mašinama koje se čak i u spoljnim uslovima instaliraju”, kaže Nikola Dobričić, vlasnik “Aroma brenda”. Tako je i “Lidl” na šest autobuskih sajališta uz reklame postavljao automatske raspršivače mirisa pekarskih proizvoda. “Trudimo se da uvodimo novine u komunikaciji s potrošačima. A kako ne bi samo osećali miris, prolaznici su na tim stanicama mogli i da probaju proizvode”, saopštava “Lidl”. Kod nas se 15 kompanija bavi aromaizacijom. U ponudi imaju više od 2.500 mirisnih nota, najčešći klijenti su im hoteli, šoping centri i prodavnice hrane. “Mi smo i radili promocije za jednu veliku kompaniju koja proizvodi između ostalog čokolade, pa smo na mnogim njihovim otvaranjima stavljali mašine koje su proizvodili te mirise i ljudi su mislili da se unutra zaista proizvodi čokolada”, kaže Dobričić. Da je miris odličan alat za povećanje prodaje, potvrđuju istraživanja – dodavanjem određenih mirisa u prodavnice sportske opreme, želja za kupovinom kod kupaca povećala se čak 80 odsto. “Miris kafe bože sačuvaj primamljuje. Odmah direktno u prodavnicu”, kaže jedan građanin. Drugi kažu da ne mogu da ih privuku mirisi i da se svašta radi, pa su oprezni. Bor i cimet stimulans za kupovinu poklona U prodavnicma za vreme Božićnih praznika rasprostranjeni su mirisi bora ili cimeta, jer podsećaju kupce da je praznik blizu i da treba kupiti poklone. Vanila je dobar stimulans za žene da više kupuju odeću, a lavanda otvara apetit. Tog uticaja, tvrde stručnjaci, potrošači često nisu svesni. “Jedan od oblika manipulacija željama i potrebama potrošača je upravo puštanje mirisa na prodajnom mestu kako bi se sam potrošač odlučio za kupovinu tog proizvoda jer mu je izazvana želja za kupovinom tog proizvoda i ona je upravo postala i potreba. Ta veza između želje i potrebe je maniluacija. Međutim, ona nije nezakonita i koristi se i kod nas i u svetu i to predstavlja veštinu samih trgovaca da što bolje plasiraju svoje proizvode”, kaže Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača. “Puštanje mirisa koji nemaju za cilj da pokažu – da, ovde je lepo, ugodno, čisto, želimo da se lepo osećate, već je cilj da postaknemo hemijske reakcije unutar organizma sa samom tom idejom, koja je poenta”, kaže marketinški stručnjak Miljan Premović. Ideja o korišćenju mirisa kako bi se unapredila prodaja nije nova. Kompanija “Volt Dizni” je još devedesetih godina prošlog veka u svojim tematskim parkovima puštala miris kokica i buđenjem gladi kod posetilaca povećavala prodaju.
Napiši komentar
komentari
Najnoviji oglasi
Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]
oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Pročitaj slične vesti
Predlog sindikata za minimalnu cenu rada od 2026. godine je 70.000 dinara. O toj cifri, ali i uticaju minimalca na plate, razgovaralo se na okruglom stolu sindikalaca. Takav predlog biće iznet u nastavku… […]
Pretežno sunčano vreme u zemlji, samo je jutro sveže i oblačno, ali suvo. Najviša temperatura dostiže 31 stepen. Posle svežeg jutra, kada ponegde temperatura pada i do šest stepeni, u većem delu zemlje… […]
Vrtić Maslačak u Zablaću biće svečano otvoren 1. septembra , najavio je zamenik gradonačelnika Čačka Vladan Milić. U tom objektu će biti smešteno oko 120 mališana sa područja 11 seoskih mesnih zajednica sa… […]
pretraži sajt
Zapratite nas na fejsbuku
redakcija@infopress.rs
Marketing@infopress.rs