O  intelektualnoj  svojini  o  brendiranju   poljoprivrednih  proizvoda   na sednici  u  Institutu u  Čačku 

O  intelektualnoj  svojini  o  brendiranju   poljoprivrednih  proizvoda   na sednici  u  Institutu u  Čačku 

24/04/2024

Autor: 

Gordana Rajičić

Izvor:

Foto:

Na sednici  Parlamenta  privrednika ,  koja je  održana u   Institutu  za  voćarstvo u Čačku  učesnici  govorili  na temu  Uloga  intelektualne  svojine  u  brendiranju  poljoprivredno  prehrambenih   proizvoda.  Sednica  je  održana na  poziv    Regionalne   privredne   komore   Moravičkog  i   Raškog upravnog   okruga i  u  saradnji  sa  Zavodom  za  intelektualnu svojinu.  Cilj  je  podizanje  konkurentnosti  i  bolje  tržišne  pozicioniranosti  institucija  i   privrednih  duštava    kroz  zaštitu  prava  intelektualne  svojine.    

      Žig,  industrijski  dizajn ,  oznaka  geografskog  porekla  su  prava intelektualne  svojine  koji  omogućuju   da  inovirani    proizvodi,    poput funkcionalne  hrane  novijeg  datuma  ili  tradicionalnih     proizvoda   dobiju  poverenje  kupaca.  Te  proizvode  prepoznaćemo  ako  imaju  određeni  znak,  logotip,  naziv  ,  specifičnu  ambalažu,  kažu  stručnjaci.  ,, To  je ono  što   potrošača  vezuje  za  određeni  proizvod  i  garantuje  kvalitet  koji  je  on  navikao  da dobije  iza tog  brenda iako  je  brend  nešto  što  se  gradi,  ali  zapravo  žig,  oznake  geografskog  porekla ,  dizajn  služe  za  izradu  brenda  nekog  proizvoda,  za  brendiranje.  Tako  da   imamo  jake  proizvode ,  ali  sa druge  strane  imamo  proizvode  zaštićenog  geografskog  porekla  po  koji a su  ti  proizvodi poznati , kaop  i  region sa kojeg  potiču”,  rekal  je  Danijela Zlatić Šutić,  pomoćnik  direktora   Zavoda  za  intelektualnu  svojinu.  Zlatić  Šutić  kaže  da  su  proizvođači  uglavnom  svesni  toga  koliko  im  znači  ako  imaju  odgovatrajući  žig  .  I(pak,     postoje  i  oni  manji  proizvođači    kod  kojih   se  mora  podići  svest  o  tome  da  kada   plasiraju   neki  proizvod   da  razmišljaju  o  svom  vizuelnom  identitetu  i  da ga  zaštite  na vreme. 

      Primer  dobre prakse  predstavlja Jablanički  i  Pčinjski  okrug  gde  se  u  zaštitu  geografskog  porekla  krenulo  2010.  Godine .  Zaštićen  je  leskovački  domaći  roštilj na međunarodnom  nivou,  nakon toga leskovačka  sprža i  leskovačka  ljutenica . 

       Zbog  značaja  koji  ima  zaštita  prava  intelektualne  svojine  na  razvoj  privrede,  a time  i  poljoprivredne  proizvodnje  Privredna komora  posvećuje  veliki  značaj  toj  temi  i  želi  da  pomogne   i  institucijama  i  proizvođačima.    I  domaćini  sednice ,  Institut  za  voćarstvo u  Čačku ,  ukazuju  na važnost    brendiranja   proizvoda  i  poručuju   proizvođačima  da   prerađuju  proizvode,   jer  na  taj  način oni  imaju  veću  vrednost  i  bolji  plasman  na   tržištu od  sirovina . 

        Stručnjaci  ističu  da je zaštita  prava  intelektualne  svojine  sredstvo  nosilaca ovog  prava  sa  kojim  će  on  na  tržištu  da  se    bori  protiv  nelojalne  konkurencije  koja   možda  kopira  njegov  proizvod,  baš  zato,  kako  je  rećeno,  što  je  uspešan. 

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "O  intelektualnoj  svojini  o  brendiranju   poljoprivrednih  proizvoda   na sednici  u  Institutu u  Čačku ". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

U  Preljini  deo  poljoprivrednika  potpisao  ugovore   za  podsticajna  sredstva  od  grada

 U  Preljini  kod  Čačka  danas  je  250  poljoprivrednika   potpisalo  ugovore  za  podsticajna  sredstva  koja  su  dobili  od  grada Čačka .  Za ovu  namenu  za  ukupno 585 proizvođača ,  opredeljeno  je 145 miliona  dinara. … […]

Dve decenije uspešnog rada užičkog ARDU sporta

Komapanija Ardu sport iz Užica ove godine slavi dve decenije uspešnog postojanja. Od male porodične firme, koju su 2005. godine pokrenuli otac i sin, izrasla je u lidera u proizvodnji sportske opreme u… […]

Počela primena Uredba o trgovačkim maržama

Uredba kojom se ograničavaju trgovačke marže stupila je na snagu. U narednih šest meseci, marže će biti ograničene na 20 odsto što bi  trebalo da snizi cene u radnjama za 10 do 20… […]

EPS pokrenuo proces za poskupljenje struje

Generalni direktor EPS-a Dušan Živković kaže da će dominantan prihod od poskupljenja struje ići “Elektromreži“ i “Elektrodistribuciji Srbije“. Komentarisao je navode da su hidroelektrane bez fizičkog obezbeđenja, bez vatrogasaca i da nije moguće… […]

Privreda MO mogla bi da zadržati pozitivnu spoljnotrgovinsku razmenu ostvarenu u prvih 6 meseci godine

I pored otežanih uslova poslovanja privreda Moravičkog okruga je u prvih 6 meseci ove godine ostvarila pozitivnu spoljnotrgovinsku razmenu kako na strani izvoza tako i na strani uvoza.    U periodu januar -. jun… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz privrede

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
65

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2025 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

O  intelektualnoj  svojini  o  brendiranju   poljoprivrednih  proizvoda   na sednici  u  Institutu u  Čačku 

24/04/2024
Autor:
Gordana Rajičić
Izvor: 
Foto: 

Na sednici  Parlamenta  privrednika ,  koja je  održana u   Institutu  za  voćarstvo u Čačku  učesnici  govorili  na temu  Uloga  intelektualne  svojine  u  brendiranju  poljoprivredno  prehrambenih   proizvoda.  Sednica  je  održana na  poziv    Regionalne   privredne   komore   Moravičkog  i   Raškog upravnog   okruga i  u  saradnji  sa  Zavodom  za  intelektualnu svojinu.  Cilj  je  podizanje  konkurentnosti  i  bolje  tržišne  pozicioniranosti  institucija  i   privrednih  duštava    kroz  zaštitu  prava  intelektualne  svojine.    

      Žig,  industrijski  dizajn ,  oznaka  geografskog  porekla  su  prava intelektualne  svojine  koji  omogućuju   da  inovirani    proizvodi,    poput funkcionalne  hrane  novijeg  datuma  ili  tradicionalnih     proizvoda   dobiju  poverenje  kupaca.  Te  proizvode  prepoznaćemo  ako  imaju  određeni  znak,  logotip,  naziv  ,  specifičnu  ambalažu,  kažu  stručnjaci.  ,, To  je ono  što   potrošača  vezuje  za  određeni  proizvod  i  garantuje  kvalitet  koji  je  on  navikao  da dobije  iza tog  brenda iako  je  brend  nešto  što  se  gradi,  ali  zapravo  žig,  oznake  geografskog  porekla ,  dizajn  služe  za  izradu  brenda  nekog  proizvoda,  za  brendiranje.  Tako  da   imamo  jake  proizvode ,  ali  sa druge  strane  imamo  proizvode  zaštićenog  geografskog  porekla  po  koji a su  ti  proizvodi poznati , kaop  i  region sa kojeg  potiču”,  rekal  je  Danijela Zlatić Šutić,  pomoćnik  direktora   Zavoda  za  intelektualnu  svojinu.  Zlatić  Šutić  kaže  da  su  proizvođači  uglavnom  svesni  toga  koliko  im  znači  ako  imaju  odgovatrajući  žig  .  I(pak,     postoje  i  oni  manji  proizvođači    kod  kojih   se  mora  podići  svest  o  tome  da  kada   plasiraju   neki  proizvod   da  razmišljaju  o  svom  vizuelnom  identitetu  i  da ga  zaštite  na vreme. 

      Primer  dobre prakse  predstavlja Jablanički  i  Pčinjski  okrug  gde  se  u  zaštitu  geografskog  porekla  krenulo  2010.  Godine .  Zaštićen  je  leskovački  domaći  roštilj na međunarodnom  nivou,  nakon toga leskovačka  sprža i  leskovačka  ljutenica . 

       Zbog  značaja  koji  ima  zaštita  prava  intelektualne  svojine  na  razvoj  privrede,  a time  i  poljoprivredne  proizvodnje  Privredna komora  posvećuje  veliki  značaj  toj  temi  i  želi  da  pomogne   i  institucijama  i  proizvođačima.    I  domaćini  sednice ,  Institut  za  voćarstvo u  Čačku ,  ukazuju  na važnost    brendiranja   proizvoda  i  poručuju   proizvođačima  da   prerađuju  proizvode,   jer  na  taj  način oni  imaju  veću  vrednost  i  bolji  plasman  na   tržištu od  sirovina . 

        Stručnjaci  ističu  da je zaštita  prava  intelektualne  svojine  sredstvo  nosilaca ovog  prava  sa  kojim  će  on  na  tržištu  da  se    bori  protiv  nelojalne  konkurencije  koja   možda  kopira  njegov  proizvod,  baš  zato,  kako  je  rećeno,  što  je  uspešan. 

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "O  intelektualnoj  svojini  o  brendiranju   poljoprivrednih  proizvoda   na sednici  u  Institutu u  Čačku ". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Mladi košarkaš Konstantin Karapetrović pred novim izazovima

Konstantin Karapetrović talentovani užički košarkaš je sa nepunih 15 godina otišao u Italiju, kako bi unapredio svoj košarkaški razvoj. Trenutno je na odmoru u svom rodnom gradu i razmišlja gde će nastaviti karijeru.… […]

Oblačno i hladno vreme, mestimično slaba kiša

oš jedan tmuran decembarski dan u Srbiji. Očekuje se oblačno i hladno vreme, ponegde uz slabu kišu ili rosulu. Na planinama će provejavati slab sneg. Duvaće slab severni vetar.

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

U  Preljini  deo  poljoprivrednika  potpisao  ugovore   za  podsticajna  sredstva  od  grada

 U  Preljini  kod  Čačka  danas  je  250  poljoprivrednika   potpisalo  ugovore  za  podsticajna  sredstva  koja  su  dobili  od  grada Čačka .  Za ovu  namenu  za  ukupno 585 proizvođača ,  opredeljeno  je 145 miliona  dinara. … […]

Dve decenije uspešnog rada užičkog ARDU sporta

Komapanija Ardu sport iz Užica ove godine slavi dve decenije uspešnog postojanja. Od male porodične firme, koju su 2005. godine pokrenuli otac i sin, izrasla je u lidera u proizvodnji sportske opreme u… […]

Počela primena Uredba o trgovačkim maržama

Uredba kojom se ograničavaju trgovačke marže stupila je na snagu. U narednih šest meseci, marže će biti ograničene na 20 odsto što bi  trebalo da snizi cene u radnjama za 10 do 20… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
O privatnosti

Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.